Autor Wątek: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie  (Przeczytany 253465 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #100 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 13:37:28 »
Wolę jadąc słuchać muzyki niż lampić się we wskazania DPF. 10 lat jeżdżę różnymi autami z DPF, nigdy sobie ich obecnością w aucie  głowy nie zawracałem i nigdy z nimi nie miałem problemów
 

Offline Tomcc

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: CC
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LHR
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #101 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 19:04:18 »
Nie musisz non-stop obserwować tylko co jakiś czas kontrolować Kiedy zacznie się mniej więcej wypalanie, po kilku takich spostrzeżeniach już będziesz wiedział po ilu kilometrach włączy się wypalanie,
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #102 dnia: 02 - Lipca - 2020 - 19:10:59 »
Przerwanie procedury niczym nie skutkuje chyba że jeździsz wyłącznie po mieście i większość procedur masz niedokonczonych. Jeśli chcesz porządnie diagnozować auto to kup sobie VCDS bo to jest wyłącznie zabawka do podglądanie ECU
 

Offline Exmi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #103 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 18:10:12 »
Panowie mam pytanie.

Do tej pory DPF wypalał mi się mniej więcej co około 300km przy jeździe dookoła komina.

Kilka dni temu zrobiony został program ze 140km na 170km i wgrany soft z przed dieselgate. Dziś po przejechaniu około 10km i zgaszeniu auta chodził wentylator. Nie zwróciłem uwagi czy były podniesione obroty. Wychodzi,że przerwana została procedura wypalania DPF. Wchodziłem w apke vag dpf to miałem zapełnienie na 70 procent, sadzy 17g przejechane 360km od ostatniego wypalania.Czy to możliwe że DPF zaczął się wypalać przy tych wartościach?

Dodam jeszcze, że wcześniej zawsze dochodziło do 24g i 100 procent i wtedy zaczynała się procedura wypalania.
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #104 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 18:34:11 »
Sam wentylator to nie jest wyznacznik. Może się włączyć ze względu na klimatyzację i/lub przez zagrzanie silnika np.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline Exmi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #105 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 19:25:34 »
Klima była na pewno wyłączona, zagrzać raczej też się nie zagrzał bo to było dziś a jest niecałe 20 stopni więc obstawiam, że to wypalanie dpf
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #106 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 22:36:45 »
Wentylator również się włącza z uwagi na wyższą temperaturą DPF i ma za zadanie schłodzić całą komorę silnika wraz z DPF i kolektorem a z racji, iż masz podwyższoną moc to DPF osiąga wyższe temperatury z racji wyższego EGT. Tak mi kiedyś tłumaczył pewien tuner, czy to prawda - być może ale u siebie po zachipowaniu auta  również zaobserwowałem częstszą pracę wentylatora nie mającą związku z wypalaniem DPF
 
Podziękował: Exmi

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #107 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 23:15:32 »
Prawdą jest, że wentylator jest załączany podczas dopalania DPF, raczej aktywnego, niż pasywnego. Dokładnie chodzi o schłodzenie komory silnika (potwierdzam), bo dopalanie aktywne to zwiększanie dawki paliwa ... czyli coś "powiedzmy zbliżonego" do ... tuningu :).
Jest jednak jeszcze inna rzecz, o której nawet wspominają w instrukcji obsługi (ktoś przeczytał od deski do deski ? ;-)). Otóż w nowych instalacjach elektrycznych z rekuperacją i zarządzaniem energią może się zdarzyć, że wolne obroty silnika są zwiększane (do podobnych jak przy wypalaniu DPF ~1000 obr) gdy jest większe zapotrzebowanie na energię lub trzeba możliwie szybko doładować akumulator (czy jeszcze coś innego zaburza bilans energetyczny). Mnie się czasami zdarza to przy załączaniu klimatyzacji i jazdach miejskich z przestojami. Zastanawiam się czy wtedy też nie jest uruchamiany wentylator, zwłaszcza w ciepłe/upalne dni.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: Maxiu70

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #108 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 23:25:22 »
że wolne obroty silnika są zwiększane (do podobnych jak przy wypalaniu DPF ~1000 obr)
Zgadza się, ale zaobserwowałem często pracujący wentylator po jeździe również podczas normalnych RPM i na 100% bez związku z dopalaniem. 
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #109 dnia: 07 - Lipca - 2020 - 23:30:52 »
A taka inna jeszcze teoria. Czy pracujący wentylator nie może również owiewać chłodniczki oleju np. po dynamicznej jeździe i szybkim "zagaszeniu" auta (w nowych rozwiązaniach wtedy uruchamia się elektryczna pompa która podtrzymuje obieg oleju do czasu jego przechłodzenia)?
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #110 dnia: 08 - Lipca - 2020 - 12:13:22 »
Możliwe, mam dodatkową elektryczną pompę wody
 

Offline Exmi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #111 dnia: 08 - Lipca - 2020 - 22:39:33 »
A jeszcze pytanie odnośnie tego wypalania dpf, bo po tym programie i zmianie softu dpf wypalał mi się przy 72 procentach i około 18 g sadzy. Czy to normalne ? Wcześniej mi zawsze dochodziło do 100 procent i 24g i wtedy dopiero zaczynała się procedura wypalania.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #112 dnia: 08 - Lipca - 2020 - 22:46:26 »

  po tym programie i zmianie softu dpf wypalał mi się przy 72 procentach i około 18 g sadzy. 
masy obliczonej czy zmierzonej?

Podaj wartości dla:
- zawartość popiołu w oleju i jaki masz przebieg w aucie
- obliczona masa sadzy 
- zmierzona masa sadzy
- czas i kilometry od ostatniego wypalania
 
Podziękował: Maxiu70

Offline Exmi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #113 dnia: 10 - Lipca - 2020 - 17:45:55 »
Coś takiego, screen podczas wypalania.
Wypaliło się do 23 procent bodajże, w pierwszej rubryce zeszło około 4g, a tej zmierzonej prawie na 0, a może nieco poniżej.
Przebieg 255 tyś km, z tego co wiem DPF był czyszczony przez poprzedniego właściciela.
 

Offline waldi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WSC
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #114 dnia: 12 - Lipca - 2020 - 09:29:03 »
Co ile średnio wypala się dpf?
 

Offline Bolo85

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYB
  • Napęd: FWD
  • Rej: BT
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #115 dnia: 16 - Sierpnia - 2020 - 12:34:16 »
Z tego co ja się dowiedziałem nie ma na to reguły , zależy jak jeździsz i gdzie , ja głównie po mieście to co około 600 km i podobno jest to w normie pozdro.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #116 dnia: 16 - Sierpnia - 2020 - 13:44:28 »
a głównie po mieście to co około 600 km i podobno jest to w normie
Po mieście potrafi się dopalac nawet co 100-150 km. Na jakiej podstawie stawiasz tezę, że twój wypala się co 600 km jeżdżąc po mieście?
 

Offline kubek197878

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 2
  • VW: Passat B8
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #117 dnia: 30 - Sierpnia - 2020 - 16:13:14 »
No więc zrobione już 90 tyś , nauczyłem się żyć z tym DPFem aczkolwiek ciężko. U mnie to przeważnie jazda w aglomeracji miejskiej . Mam do pracy 5 km i jeśli bym tak jeździł tylko do pracy czyli 5km i potem z powrotem 5km do domu to DPF nie ma szans się dopalić czy zregenerować. Trzeba raz w tyg gdzieś dalej pojechać. Da się to przeboleć jeszcze ale szkoda silnika, który nonstoper jest na wypalaniu. Oleju też przybywa więc wymieniam go maksymalnie co 15 tyś . Nie wiem czy inne marki jak Ford mają lepiej rozwiązane DPFy i bardziej nadają się do jazdy w mieście na krótkie odcinki.
 
Podziękował: Gustaw54

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #118 dnia: 30 - Sierpnia - 2020 - 17:36:56 »
Toć to głupota kupować TDI z DPF do miasta
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #119 dnia: 12 - Września - 2020 - 22:22:02 »
Pacjent - VW Golf VI 1.6 TDI - córce zapaliła się kontrolka DPF z komunikatem aby zajrzeć do instrukcji obsługi. Instrukcja mówi, że w przypadku zapalenia się kontrolki pojeździć autem ze stałą prędkością ok. 70 km/h na czwartym biegu przez ok. 15 - 20 minut. Taka prędkość na tym biegu to nie da nawet 2000 tysięcy obrotów to jak tu wypalić DPF ?. Przejechałem się z obrotami ok. 3000 i kontrolka zgasła. Ale chodzi mi o coś innego, przed przejażdżką podpiąłem VCDSa a ten nie pokazał ŻADNEGO BŁĘDU mimo, że kontrolka DPFu cały czas się świeciła. Czy jest to możliwe?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #120 dnia: 13 - Września - 2020 - 00:22:53 »
Zapełnienie DPF-u do momentu wejścia w tryb awaryjny nie generuje błędu

Kontrolka niezapiętych pasów też nie generuje błędu, brak płynu spryskiwaczy też nie generuje błędu  :D tak więc nie każda kontrolka świecąca na desce musi oznaczać błedy w sterowniku
 

Offline PAWELW

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KLI
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #121 dnia: 25 - Września - 2020 - 18:57:32 »
Mam tylko Autocoma, przed chwilą odczytałem:
dystans od ostatniej regeneracji 320km
filtr cząstek stałych objętość sadzy 68,744g
filtr cząstek stałych obliczona zawartość sadzy 21,92g
filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -2,24g

Czy takie wyniki świadczą o konieczności wymiany DPF?

Źle patrzysz, musisz patrzeć na ilość popiołu w oleju, a nie sadzy. Mówi się, że wartości graniczne to 60g/170ml, bo różnie są podawane.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #122 dnia: 25 - Września - 2020 - 23:13:08 »
Źle patrzysz, musisz patrzeć na ilość popiołu w oleju, a nie sadzy. Mówi się, że wartości graniczne to 60g/170ml, bo różnie są podawane.
dobrze patrzy, ilość popiołu nie świadczy o sprawności działania DPF

https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7949.0.html
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #123 dnia: 26 - Września - 2020 - 17:26:25 »
Mam tylko Autocoma, przed chwilą odczytałem:
dystans od ostatniej regeneracji 320km
filtr cząstek stałych objętość sadzy 68,744g
filtr cząstek stałych obliczona zawartość sadzy 21,92g
filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -2,24g
Ja bym się przełączył na j.angielski i sprawdził które wartości to soot (sadza), a które to ash (popiół).
Wg mojego samochodu wnioskuję z w/w wartości:
68,744 g to prawdopodobnie ilość popiołu (sadzy zamienionej na popiół w procesie dopalania i "upchniętej" w filtrze cząstek stałych).
21,92 to zawartość sadzy obliczona wg algorytmu (tyle teoretycznie powinno być wg zaprogramowanego sposobu obliczania w trakcie eksploatacji, bo brane są pod uwagę różne parametry silnika/stylu jazdy, itd.).
-2,24 to zmierzona przez czujnik przezierność/przepustowość filtra dpf w aktualnej sytuacji (różnica ciśnień na wejściu i wyjściu), ta wartość występuje na "-" tuż po zakończeniu dopalania a potem rośnie do kilkunastu gramów. Gdy obliczona wartość (21,92) osiągnie 30 gramów to tutaj, w zależności od stylu jazdy jest między ~14 a ~25 lub więcej.
Wniosek: nie do końca wartość -2,24 odpowiada 21,92, chyba że cały czas jest jazda po autostradzie (ale to i tak by było powyżej 0) ... albo uszkodzony jest któryś z czujników. Bo przy jeździe mieszanej dla 21,92 wartość zmierzona (-2,24) powinna być od kilku do kilkunastu gramów.
Sama zawartość popiołu w oleju to tylko wyznacznik czy olej spełnia normę niskopopiołowości - przynajmniej w rozumieniu tego przeze mnie po polsku.
Myślę, że tu chodzi o błąd w tłumaczeniu. Oryginalnie opis wartości całkowitej zawartości popiołu w dpf (pozostałego po dopalaniu sadzy) to po angielsku przykładowo (z OBD11) "Particulate filter, oil ash mass". Co można przetłumaczyć "Filtr cząstek stałych, masa popiołu olejowego". Bo to z oleju silnikowego powstaje większość popiołu w procesie dopalania. Nie jestem chemikiem, ale najprawdopodobniej różnica w typie sadzy z oleju napędowego a oleju silnikowego powoduje, że ten pierwszy zamienia się prawie cały w gazy, głównie CO2 (dwutlenek węgla). Wartość ta może też być wyrażona jako objętość w ml. Po angielsku jest wtedy opisana jako "Oil ash volume". A to należałoby przetłumaczyć jako "Objętość popiołu olejowego"/"Objętość popiołu z oleju", ale nie jako "ilość popiołu w oleju".
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: Maxiu70

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #124 dnia: 13 - Października - 2020 - 12:26:13 »
Od ostatniego mojego posta w tym temacie minął miesiąc i kontrolka znów się zapaliła.
Pomijając fakt, że sygnalizuje ona zapełnienie DPF to tak naprawdę jaki jest powód jej zapalenia (bo z tego co wyczytałem procedura wypalania odbywa się automatycznie i nic się wówczas nie zapala):
- niewłaściwa eksploatacja (przerywanie procedury wypalania), ?
- ,,kończący" się DPF ?
- informacyjnie, że trzeba dokończyć wypalanie (przegonić auto) ?
 

Tagi wątku: DPF FAP