Autor Wątek: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie  (Przeczytany 195578 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« dnia: 14 - Listopada - 2015 - 14:21:48 »
DPF - inaczej filtr cząstek stałych, oczyszcza cząstki stałe - głównie sadze, które powstają podczas niepełnego spalania oleju napędowego.
 
Norma Euro 5 obniżająca poziom emisji tlenków azotu do 180 miligramów na 1-kilometr powoduje, że w zasadzie każdy samochód z silnikiem wysokoprężnym musi być wyposażony w DPF, by sprostać normie Euro 5. Wydawało by się że nie ma żadnego problemu, mamy ekologicznego diesla zapłaciliśmy raz więcej przy kupnie nowego samochodu i już o nic więcej nie musimy się martwić.
To niestety DUŻY BŁĄD!!!

Zatrzymanie cząstek stałych przez filtr DPF doprowadza w końcu do jego zapchania co powoduje pogorszenie przepływu spalin. Komputer pokładowy wychwytuje tą usterkę odcina zapłon i stoimy.
To na szczęście tylko sytuacja krytyczna zdarzająca się przy nieprawidłowej eksploatacji samochodów z filtrem DPF.
Rozwiązaniem jest okresowe dopalanie nagromadzonej w filtrze sadzy, którą teoretycznie można spalić do dwutlenku węgla, lecz nie jest to takie proste, gdyż do spalenia jej potrzebna jest temperatura przynajmniej 600°C.
@Gość - jeśli w Twoim samochodzie, zapaliła się żółta kontrolka przypominająca tłumik , oznacza to, że Twój filtr DPF - jest całkowicie ZAPCHANY i nie jest drożny. Należy stworzyć prawidłowe warunki do wypalenia filtra, najlepiej na jakiejś dłuższej trasie z obrotami silnika 2-2.5 tyś. obr/min.
Jazda tylko po mieście, częste korki to gwarancja naszych kłopotów!!!! Częściowo inżynierowie poradzili sobie z tym problemem lecz kosztem użytkowników samochodów.

Filtry cząstek stałych DPF / FAP muszą mieć zdolność regeneracji. Regeneracja polega na wypaleniu nagromadzonych w nich cząsteczek węgla, czyli na przepaleniu filtra. Żeby jednak do tego doszło, potrzebna jest bardzo wysoka temperatura, przekraczająca 600°C - czyli znacznie wyższa, niż mają spaliny w wydechu normalnie pracującego diesla. Drastyczne podwyższenie temperatury spalin na stałe nie wchodzi w rachubę – tego na dłuższą metę nie wytrzymałby żaden silnik.

Rozwiązania są dwa: można stosować specjalne dodatki katalityczne do paliwa, które obniżają temperaturę wypalania sadzy o 100-200°C, lub raz na jakiś czas zmuszać silnik do dodatkowego wysiłku. Pierwszą metodę stosują zwykle firmy francuskie (np. tak działają filtry FAP stosowane przez Peugeota czy Citroëna). Ma ona sporo zalet, np. dopalanie filtra odbywa się w sposób niemal niezauważalny dla kierowcy i nie przeszkadza w nim nawet  jazda w ślimaczym tempie w korku.

Niestety, dodatki katalityczne na bazie związków ceru lub żelaza również blokują kanaliki wkładu ceramicznego, tyle że wolniej niż sadza. Oznacza to, że takie systemy mają ograniczoną trwałość. Początkowo producenci deklarowali, że wynosi ona 80 tys. km, w obecnie produkowanych filtr powinien wytrzymać ok. 180 tys. km

Niemieccy inżynierowie postanowili pójść inną drogą - w większości konstrukcji stosują tzw. suche filtry cząstek stałych. Nie używa się w nich dodatków obniżających temperaturę dopalania sadzy - wzrost temperatury filtra do wymaganej wartości uzyskiwany jest poprzez chwilową zmianę parametrów pracy silnika: przestawiany jest moment wtrysku, zwiększane są dawki paliwa.
Dzieje się to w momencie, kiedy sterownik silnika, analizując ciśnienie przed i za filtrem, stwierdzi, iż jest on zapchany. Po kilku minutach wkład powinien się żarzyć, a szkodliwa sadza ma się zamieniać w dwutlenek węgla. Niestety, niemieccy inżynierowie zapomnieli, że w innych krajach autostrad jest mniej – dla prawidłowego przebiegu procesu regeneracji konieczne jest utrzymywanie stałej, wysokiej prędkości nawet przez kilkanaście minut - w warunkach ruchu miejskiego to niemal niewykonalne, a bez tego niszczy się nie tylko filtr, ale i silnik.

Silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych DPF, są bardzo wrażliwe nawet na najdrobniejsze zaniedbania serwisowe.

Co prowadzi do uszkodzenia filtra?
- usterka choćby jednego wtryskiwacza paliwa
- awaria turbosprężarki lub jej osprzętu powodująca większe niż zwykle dymienie silnika lub przedostawanie się oleju do wydechu
- stosowanie olejów silnikowych innych niż tzw. nisko-popiołowe
- tankowanie paliwa niskiej jakości
- awaria uszczelniaczy zaworowych
- zanieczyszczony filtr powietrza
- nieprofesjonalny chip-tuning

Jeśli silnik auta przechodzi w tryb awaryjny i wyświetla się komunikat o usterce układu oczyszczania spalin, niekiedy pomaga wymuszenie procesu regeneracji w trybie warsztatowym. Potrzebny jest do tego komputer diagnostyczny z odpowiednim oprogramowaniem.
Jeżeli system diagnostyki pokładowej wykazuje, że filtr jest tak zatkany, że nie da się przeprowadzić procesu wypalania sadzy, można jeszcze spróbować oddać filtr do regeneracji  w specjalistycznym serwisie, który zdjęty filtr wyczyści przy użyciu specjalnych preparatów i ewentualnie wypali go w piecu. Są też warsztaty zajmujące się wymianą samych elementów ceramicznych – to znacznie tańsze niż wymiana całego filtra.


W temacie dzielimy się informacjami, pytamy o rady i rozwiązania problemów związanych z Filtrem Cząstek Stałych - DPF
 
Podziękował: braciarz

Offline sowa180

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 24 - Lutego - 2017 - 14:18:51 »
Witam,
3 tygodnie temu na trasie w zabudowanym wyświetliła mi się pomarańczowa kontrolka filtra DPF. Po ok. 10km zaczęła się autostrada i leciałem 140km/h na szóstym biegu z włączonym tempomatem. Po przejechaniu 70km zjechałem na stację i po 2-3 minutach kontrolka zgasła, ale nie wyłączyłem silnika. Po 10 minutach pojechałem dalej. Resztę autostrady, jakieś 200km, nie zauważyłem nic podejrzanego. Na następny dzień zrobiłem skan VCDS-em i wyświetliło błąd:

1 Fault Found:
5158 - Diesel Particulate Filter; Differential Pressure Sensor
P2456 00 [096] - Intermittent
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Readiness: 0 0 0 0 0

Skasowałem go i już więcej się nie pojawił. Od tamtej pory jeżdżę głównie po mieście i za każdym razem jak tylko silnik łapie temperaturę włącza się wypalanie i jest coś dziwnego. Poziom sadzy(Particle filter; soot mass measured) wzrasta wraz z jazdą i osiąga bardzo wysokie wyniki, ok. 50g. Po zatrzymaniu się silnik pozostaje na obrotach ok. 1000rpm i dopiero wtedy poziom sadzy zaczyna spadać. Wypalanie kończy się, gdy poziom sadzy wynosi 5,80g.

Zrobiłem logi, gdyby ktoś mógł rzucić okiem, to będę wdzięczny.
http://chomikuj.pl/sowa180/LOGI/LOG-01,5783188930.rar(archive)
Pojedynczy odczyt po wypaleniu:
Address 01: Engine (03L 906 018 HL)
Particle filter; offset for differential press.  [b]2 hPa[/b]
Particle filter; oil ash volume [b]0.06 l[/b]
Particle filter; soot mass calculated [b]0.51 g[/b]
Particle filter; soot mass measured [b]6.02 g[/b]

Wymontowałem też czujnik ciśnienia i sprawdziłem woltomierzem, ale zachowuje się jakby był sprawny. Po podaniu ciśnienia na jedną lub drugą rurkę, napięcie spada lub rośnie. Jutro mam przegląd, zobaczymy, może coś wyniuchają  :curve:
 

Offline fenix_85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 24 - Kwietnia - 2017 - 21:12:53 »
Witam,
posiadam Golf V 2007r, 1,9 tdi 105 KM DSG 6-biegów, zaświeciła mi się kontrolka od filtra cząstek stałych troszkę coś się dowiedziałam na ten temat, wiem wymiana to spory koszt, filtr jest czasami usuwany mimo tego, że to niezgodne z prawem, są też regeneracje aczkolwiek póki co mnie interesuje informacja na temat ile kilometrów i z jaką prędkością należy przejechać, żeby przeczyścić filtr (a wiem, że jest taka możliwość, więc przed podjęciem decyzji chce sprawdzić czy to coś da) tylko potrzebuje info o parametrach jakie mam utrzymać w trakcie jazdy, żeby była odpowiednia temperatura do spalenia zanieczyszczeń czy ktoś może pomóc???
 

Offline Ambro

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Bora
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Maja - 2017 - 23:12:31 »
Osobiście wiem jak wygląda to w astrze 3
Co do temperatury to nie pamiętam ale jak włącza się wypalanie można zaobserwować większe obroty i większe spalanie... Rada na komunikat jak każdym razem jak gasisz auto zwróć uwagę czy nie dzieje się to właśnie w tym momencie i nie gaś auta poczekaj aż proces poleci. Kiedy DPF najczęściej startuje, w mieście jak się poruszasz Ja np. Raz w miesiącu lecę na autostradę wbijam go na obroty i do 6biegu 10km wracam i po temacie, jeżeli jeździsz tylko po mieście to 2-3lata i wy wymiany lub wycięcia co polecam, tylko niech to zrobią fachowcy prawdziwi.

Chciałem tylko dać że nie jestem fachowcem, rady są od panów z serwisu opla

 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Lipca - 2017 - 11:51:04 »
Jak to jest z wypalaniem DPF.
Instrukcja mówi dość ciekawie: "Podczas regeneracji okresowej, świeci żółta lampka kontrolna :aviso1: - symbol filtra DPF nie świeci".
Czy ktoś z Was zauważył czy to rzeczywiście świeci żółty trójkąt .?

Na forum VCDS podają , że w grupie VAG wypalanie następuje co 360 km i dopiero po kilku przerwanych procesach wypalania oświeci się kontrolka DPF .

W poprzednich dieslach nie było informacji o inicjowaniu procesu wypalania filtra, stąd moje pytanie dla użytkowników TDi czy zauważyli to podczas dotychczasowej eksploatacji.
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Lipca - 2017 - 12:00:09 »
W sumie mam przejechane tylko 5000 ale żadnej kontrolki dotąd nie zaobserwowałem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #6 dnia: 24 - Lipca - 2017 - 12:16:04 »
No właśnie - nigdzie  nie piszą po jakim przebiegu pierwszy raz się inicjuje a warto by o tym wiedzieć i zwracać uwagę na dokończenie procesu żeby popiołu nie magazynować.
 

Offline tomekt928

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 29
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #7 dnia: 24 - Lipca - 2017 - 19:44:18 »
Jakie wypalanie skoro jest AdBlue?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tomek
 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #8 dnia: 24 - Lipca - 2017 - 20:15:26 »
To co instrukcję dali z traktora?
Zacytowałem tekst z instrukcji obsługi.
Może przy Adblue jest inaczej ale dobrze byłoby się dowiedzieć jak to jest.
 

Offline EWI_JJ

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #9 dnia: 25 - Lipca - 2017 - 10:04:29 »
U mnie przy przebiegu ok 1800km po powrocie z trasy i kilkuminutowej jeździe po mieście  długo pracował wentylator pod maską i czuć było jakby palony plastik.
Wyłączyło się po kilku minutach, ale następnego dnia rano po krótkiej jeździe znowu - miernikiem temperatury zmierzyłem ok 200 !! stopni z tyłu silnika.
W serwisie telefonicznie powiedzieli, że jest objaw wypalania DPFa, ale byli zdziwienia, że tak szybko.
Od tej pory miałem to już z 2 razy mniej więcej co 1500km.
 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #10 dnia: 25 - Lipca - 2017 - 12:26:07 »
Tak to jest - objawem wypalania jest zwiększona dawka paliwa - podwyższone obroty włączone wentylatory.
Niestety nie da się tego uniknąć - to jest Euro 6
 

Offline janekaa

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: NO
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #11 dnia: 07 - Sierpnia - 2017 - 22:01:50 »
Może przy Adblue jest inaczej ale dobrze byłoby się dowiedzieć jak to jest.
Stosowanie AdBlue nie wyklucza procedury wypalania filtra DPF. Płyn AdBlue stosujemy tylko dla redukcji NOx, wymóg normy E6
 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #12 dnia: 09 - Sierpnia - 2017 - 18:21:25 »
Byłem dzis w VW i wygląda to tak:
Nie wiadomo dlaczego instrukcja wprowadza w błąd i mówi, że po zainicjowaniu wypalania filtra pojawia się żółta ikona ale nie świeci ikona DPF.
Są 3 tryby:
Podstawowy - system wykrywa dużą ilość zanieczyszczeń i podejmuje próbę wypalania.
Po osiągnięciu temperatury uruchamia samoistnie całą procedurę - podwyższone obroty, włączone wentylatory i smrodzik wokół samochodu.
Jak wypali to ok - jeżeli kilka razy nie dopali to pokaże się ikona DPF - wtedy trasa - silnik ponad 2 tysiące obrotów i stała prędkość - włączyć co się da - klima podgrzewanie fotela pasażera, tylna szyba żeby obciążyć pobór mocy - po wygaszeniu ikony DPF - zazwyczaj około 10-20 minut jazdy wszystko ok.

Jeżeli pomimo spełnienia powyższych warunków ikona nie zgaśnie to pozostaje wypalanie w serwisie - za pomocą VCDS zostaje przymusowo włączone wypalanie.   
Oczywiście VCDs-em można sprawdzić wielkość zanieczyszczenia filtra.

Dodano: 16 - Grudzień - 2017 - 20:30:38
Bo powinno być tak jak w instrukcji - podczas wypalania oświewca się żółta kontrolka  :aviso: do tego podwyższone obroty i smrodzik z tłumika i wszystko jasne. Ale VW to olewa - przecież to nam w wyniku niedopalania podnosi się stan oleju i niszczy silnik - a dla nich w bliższej lub dalszej przyszłości kasa na naprawę
 

Offline Toomasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WS
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #13 dnia: 16 - Grudnia - 2017 - 20:40:59 »
przecież to nam w wyniku niedopalania podnosi się stan oleju
Nie znam się na tym ale jakim cudem podnosi się stan oleju przez niedopalanie DPF ?
 

Offline Gecon

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 16 - Grudnia - 2017 - 21:06:22 »
Jaki poziom oleju, to nie ten typ DPF. Żeby podniósł się poziom oleju to musi być DPF Tz mokry z dodatkowym wyryskiem paliwa które jest wtryskiwane do DPF podczas procedury wypalania w celu podniesienia temperatury, jeżeli zaś procedura się nie rozpocznie a paliwo zostaje wtryśnięte to w takim przypadku podnosi się poziom oleju ale tak jak mówię to nie ten typ DPF, unas jest Tz suchy dpf bez żadnego wtrysku
 

Offline dekalog

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #15 dnia: 17 - Grudnia - 2017 - 10:55:10 »
Kupiłem środek do wypalania DPF w niższej temperaturze przy jeździe po mieście Winn's, ale nic to nie dało. Używałem też Liquid Molli i też nic.
Czy Twój Tiguan jest wyposażony w filtr DPF (Diesel Particulate Filter)?
W moim jest filtr systemu SCR (Selective Catalytic Reduction) wymagający płynu AdBlue.
Zasada działanie jest całkowicie inna.
Do tych wersji nie można stosować dodatków, o których wspominasz bo są przeznaczone tylko do silników z filtrami DPF.
 

Offline Kabe

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 317
  • Pomógł: 55
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI ACT
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #16 dnia: 17 - Grudnia - 2017 - 11:34:24 »
Trochę teorii o SCR i różnicach w stosunku do DPF:
http://www.motofakty.pl/artykul/diesle-z-scr-czy-beda-sprawialy-problemy.html
https://autokult.pl/26621,plyny-do-ukladow-wydechowych-czym-sie-rozni-adblue-od-eolys
(tutaj na kolejnych podstronach 7,8,9 i 10 jest jeszcze trochę informacji w temacie)
 

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #17 dnia: 17 - Grudnia - 2017 - 16:53:11 »
@Gecon  - nie masz racji - suchy DPF miałem w Passacie B6 i taki sam mam w Tiguanie - SCR to inna bajka. 
https://autokult.pl/27970,dlaczego-w-aucie-z-filtrem-dpf-podnosi-sie-poziom-oleju
 

Offline ZibiVW

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #18 dnia: 19 - Grudnia - 2017 - 15:19:20 »
W niskich temperaturach przy nierozgrzanym silniku, szczególnie kiedy włączymy ogrzewanie, obroty będą podwyższone. Może to nie jest wypalanie tylko normalne podniesienie wolnych obrotów w okresie niskich temperatur aż do osiągnięcia odpowiednich parametrów pracy silnika? Tak jest zawsze kiedy zimą jeździ się na krótkich odcinkach. Ja nie włączam ogrzewania i po chwili jazdy obroty spadają.

Bardzo możliwe. Generalnie jak wyłączę klimę, a raczej teraz ogrzewanie to obroty spadają nie wiele ale spadają. Tak samo odwrotnie jak włączę  nawet na najmniejszy poziom ogrzewanie jak silnik jest zimny to obroty wzrastają tak jak przy wypalaniu. Nawet nie skojarzyłem, że może to być związane z ogrzewanie, że auto próbuje jak najszybciej osiągnąć odpowiednią temperaturę stąd mogą być podwyższone obroty. Nie jeździłem jeszcze zimą więc nie mam doświadczenia co i jak się dzieje.
 Generalnie tak jak wspomniał    @E65 powinna być kontrolka informująca, że jest to tzw. "ciche wypalanie" czy też pełne wypalanie żeby człowiek wiedział kiedy coś się dzieje lub nawet info jaki jest stopień zapełnienia DPF-a lub za ile można spodziewać  się wypalania. To zrobiłby jeszcze parę kilometrów.
 A tak jedziesz do pracy czy ważne spotkanie i zonk.
Zbadam przez parę dni dokładnie jak to u mnie faktycznie jest .


Dodano:  21 - Grudnia - 2017  -  15:55:19
Jak to jest z wypalaniem DPF.
Instrukcja mówi dość ciekawie."Podczas regeneracji okresowej świeci  żółta lampka kontrolna :aviso1:- symbol filtra DPF nie świeci.
Czy ktoś z Was zauważył czy to rzeczywiście świeci żółty trójkąt ?
Na forum VCDS podają , że w grupie VAG wypalanie następuje co 360 km i dopiero po kilku przerwanych procesach wypalania oświeci sie kontrolka DPF. W poprzednich dieslach nie było informacji o inicjowaniu procesu wypalania filtra  stąd moje pytanie dla użytkowników TDi czy zauważyli to podczas dotychczasowej ekspolotacji.
A wypalanie okresowe to jest tzw. " ciche wypalanie" ?
Jeżeli tak to też nie zauważyłem żółtej kontrolki. Tylko podwyższone obroty.


Dodano:  21 - Grudnia - 2017  -  15:54:47
W niskich temperaturach przy nierozgrzanym silniku, szczególnie kiedy włączymy ogrzewanie, obroty będą podwyższone. Może to nie jest wypalanie tylko normalne podniesienie wolnych obrotów w okresie niskich temperatur aż do osiągnięcia odpowiednich parametrów pracy silnika? Tak jest zawsze kiedy zimą jeździ się na krótkich odcinkach. Ja nie włączam ogrzewania i po chwili jazdy obroty spadają.
Szlag mnie trafiał  bo sądziłem, że to jest ciągłe wypalanie , a okazuje się że to nic innego jak ogrzewanie. Auto stara się jak najszybciej rozgrzać stąd te wysokie obroty przypominające " ciche wypalanie". Jak na chwilę zatrzymam się na światłach paliwo wtedy łyka jak smok. Teraz włączam ogrzewanie kiedy olej osiągnie temp. 75 stopni i nic się nie dzieje. Obroty są wtedy na normalnym poziomie.
Dzięki za pomoc.
 
Podziękował: witstwosz

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #19 dnia: 22 - Grudnia - 2017 - 10:03:50 »
Zibi - jedno jest pewne jak zacznie się wypalac to dpf musi się rozgrzać do 600-700 stopni - z tłumika biały dym jak podczas konklawe - a do tego specyficzny smrodzik. Mogli rzeczywiście zrobić tak jak piszą w instrukcji , że podczas każdego inicjowania zapala się kontrolka  zółta lub dpf i np miga - zeby uzytkownik wiedział , że proces wypalania jest zainicjowany. Latałem B6 4 lata miałem go z dpf i raz włączyła mi się kontrolka ale wtedy jeżdziłem tylko do pracy a ,mam 4 kilometry - więc rzeczywiście mógł się zasyfić - po pracy rozgrzałem go do 90 stopni - wszystkie odbiorniki prądu włączone 3 bieg 2000 obrotów i trasa s1 - PO 5-6 kilometrach zgasła i nie widziałem jej więcej.W tej kwestii tyle.
Chciałbym przy okazji rozpocząć nowy wątek  moduł ELM 327 i aplikacja na smartfona DPF Info lub Torque
 

 
Podziękował: Adam204

Offline ZibiVW

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #20 dnia: 24 - Grudnia - 2017 - 08:43:40 »
To proponuję inną bardzo fajną apkę VAG DPF i moduł ELM 327. Tylko nie dla osób które mają auto na gwarancji bo można stracić gwarancję za podłączanie czegokolwiek do złącza serwisowego. Fajnie pokazuje monitoruje.
 
Podziękował: Adam204

Offline E65

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 89
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBL
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #21 dnia: 24 - Grudnia - 2017 - 10:47:00 »
@ZibiVW - tylko który ELM 327 bo jest ich mnóstwo a ż tego co piszą to tylko niektóre się łączą z naszymi rocznikami
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #22 dnia: 24 - Grudnia - 2017 - 11:21:15 »
tylko który ELM 327
Miałem podobny dylemat i doradzano mi aby brać najtańszego z dostępnych na allegro.




 

Offline ZibiVW

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #23 dnia: 24 - Grudnia - 2017 - 14:57:19 »
Słyszałem zupełnie co innego. Każde podpięcie jest rejestrowanie.
Jest to złącze dla serwisu, a nie dla zwykłego Kowalskiego.
Słyszałem, że dla gościa w Skodzie nie uznali przez to gwarancji.

Dodano:  24 - Grudnia - 2017  -  21:25:45

Mam coś takiego
http://allegro.pl/skan-mini-obd-2-ii-elm-327-bluetooth-on-off-i6957675541.htmlTylko że kupiłem kiedyś  u nas na allegro za około 70-80zł. I działa.
Są wersje na WI-FI i na bluetoothu. Z tą apką działa ten interfejs dobrze na bluetoothu.
Dobrze że ma wyłącznik.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #24 dnia: 25 - Grudnia - 2017 - 11:59:08 »
Słyszałem zupełnie co innego. Każde podpięcie jest rejestrowanie. Jest to złącze dla serwisu,a nie dla zwykłego Kowalskiego. Słyszałem, że dla gościa w Skodzie nie uznali przez to gwarancji.
Bzdura. Złącza ODB wymagane są przepisami EU. Za odczytywanie danych nikt ci nie może odmówić gwarancji. Tak samo jak muszą ci udowodnić używanie nieodpowiedniego sprzętu (gdy uszkodzisz elektronikę złącza). Pisze to naturalnie z perspektywy właściciela auta (w wypadku leasingu i innych form użytkowania auta warto dokładnie przeczytać warunki gwarancji/użytkowania).

Sam używałem w trybie odczytu w Golfie VII (MQB) i nikt nigdy mi nic nie powiedział.

Inna sprawa, że ODB w grupie VAG jest mocno obcięte i nie udostępniają wielu parametrów, które są udostępniane przez innych producentów aut.

Te złącza fizycznie używane są również przez dedykowane grupie VAG interfejsy (wliczając używane przez serwisy VW). Tutaj VW może różnie to interpretować w wypadku wprowadzenia zmian (w wypadku części opcji nic, czasami odmowa uznania gwarancji dla danego komponentu). W sądzie musieli by się napocić moim zdaniem, by wykazać związek między zmianą a zaistniałym uszkodzeniem.
 

Tagi wątku: DPF FAP