0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
przy jezdzie na trasie, predkosc ok. 120km/h zaczyna mrugac ikona z 'kabelkami', odciecie turbiny i straszny muł' po chwili zaswieca sie 'check engine'.
jeszcze jedno pytanie: czy Twoje auto miało przeprowadzoną akcję 23R7 na emisję spalin? Jeśli tak, to moje powyższe wnioski są do kosza, a jedyny ratunek to zmiana softu w ECU na taki sprzed akcji
W moim fordzie tranzicie z euro5 to w ogóle nie wiem że filtr istnieje.
A jakby założyc filtr z euro5 do euro6 to może by mniej zapychał i wypalał? .
Nikt nie musiał kur... opracowywać strategii na cały dzień a tu kur... cały czas czlowiek myśli o tym cholernym dpfie.Nie wspomnę już o podwyższonym poziomie oleju.
W passatach B7 był taki śmieszny silnik 2.0TDI 170KM, który miał normę EURO III i nie miał DPF'a fabrycznie.
Tak czytam i oczom nie wierzę. Co Wy tu ludzie wypisujecie...Jeśli chodzi o filtry DPF - są dwa rodzaje. Mokry (z ad blue) i suchy - jak np. u mnie. Nie należy stwierdzać kategorycznie, że ma ssać czynnik z dodatkowego zbiorniczka, bo nie każdy go ma.Co do podwyższonych obrotów - tutaj robi się ciekawie.Po 1. Podwyższone obroty nie świadczą o wypalaniu filtra, a o procedurze rozgrzewania przed wypaleniem.Po 2. To, że obroty wracają do normalnych - nie świadczy o zakończeniu procedury wypalania, tylko o zakończeniu procedury przygotowania. Gdy filtr osiągnie już temperaturę zapłonu sadzy - obroty spadają, bo nie ma sensu dalej go grzać. Ale procedura jeszcze nie została ukończona. O zakończeniu procedury wypalania świadczy wentylator, który przestaje kręcić się jak szalony.Po 3. Nie każde auto ma podwyższone obroty w trakcie rozgrzewania przed wypaleniem. Auta z dodatkowym, piątym wtryskiem tego nie mają, bo... nie potrzebują.Po 4. Mieszanie oleju z ropą (przybywanie oleju) występuje w autach z czterema wtryskiwaczami i wynika z tego, że do komory spalania wlewana jest bardzo duża ilość ropy, która jest rzadsza od oleju i niespalone paliwo jest zbierane przez pierścienie.
Jeśli chodzi o filtry DPF - są dwa rodzaje. Mokry (z ad blue) i suchy - jak np. u mnie. Nie należy stwierdzać kategorycznie, że ma ssać czynnik z dodatkowego zbiorniczka, bo nie każdy go ma. Po 1. Podwyższone obroty nie świadczą o wypalaniu filtra, a o procedurze rozgrzewania przed wypaleniem.Po 2. To, że obroty wracają do normalnych - nie świadczy o zakończeniu procedury wypalania, tylko o zakończeniu procedury przygotowania. Gdy filtr osiągnie już temperaturę zapłonu sadzy - obroty spadają, bo nie ma sensu dalej go grzać. Ale procedura jeszze nie została ukończona. O zakończeniu procedury wypalania świadczy wentylator, który przestaje kręcić się jak szalony.
dzisiejsze wypalanie odbyło się po 600 km (w zasadzie będzie, bo po robocie sruuu na autostradę)