Autor Wątek: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego  (Przeczytany 69520 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline ostrydzik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf III
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 2.3 ???
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #25 dnia: 18 - Września - 2025 - 18:29:04 »
Pompę wody też odłączyłem od zasilania tej przysłony i też za jakiś czas wyrzuciło. Co do tej temperatury, wiem bo obd pokazuje 105-107 i dlatego z tym płynem pomyślałem, że może ma za niską temperaturę wrzenia, poniżej roboczej się zaczyna gotowac a wentylator jeszcze się nie załącza. Ekologia... tfu! :redface:

Dodano:  18 - Września - 2025  -  21:08:15
Pompę wody też odłączyłem od zasilania tej przysłony i też za jakiś czas wyrzuciło. Co do tej temperatury, wiem bo obd pokazuje 105-107 i dlatego z tym płynem pomyślałem, że może ma za niską temperaturę wrzenia, poniżej roboczej się zaczyna gotowac a wentylator jeszcze się nie załącza. Ekologia... tfu! :redface:

Dodano:  20 - Września - 2025  -  21:56:17
Pompę wody też odłączyłem od zasilania tej przysłony i też za jakiś czas wyrzuciło. Co do tej temperatury, wiem bo obd pokazuje 105-107 i dlatego z tym płynem pomyślałem, że może ma za niską temperaturę wrzenia, poniżej roboczej się zaczyna gotowac a wentylator jeszcze się nie załącza. Ekologia... tfu! :redface:

Dodano:  20 - Września - 2025  -  22:03:15
Lipa. Po wymianie chlodnicy egr było ok przez tydzień. Chodź widziałem, że stan płynu na zimnym się zmniejsza. Dziś po przekręceniu kluczyka - komunikat poziom płynu. Nie wyrzuca ale gdzieś coś z nim się dzieje. Zagrzałem go dziś wieczorem i że stanu pół min/max zrobiło się ok 2mm ponad max. Co jest nie tak z tym przeklęrym silnikiem?!  :redface:
 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #26 dnia: 20 - Września - 2025 - 22:26:27 »
Zapowietrzony
 

Offline ostrydzik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf III
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 2.3 ???
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #27 dnia: 20 - Września - 2025 - 22:29:12 »
W takim razie jak to skutecznie odpowietrzyć?

Dodano:  20 - Września - 2025  -  23:06:04
Mechanik twierdzi, że tyle tych silników "przewalił" i starą szkoła zalewa zbiornik, nagrzewa silnik do otwarcia termostatu i załączenia wentylatora - ogrzewanie działa, uzupełnia płyn i można zapomnieć o naprawie. A jednak tak nie jest.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #28 dnia: 20 - Września - 2025 - 23:22:07 »
Tam są dodatkowe dwie pompki wspomagające,  jedna z przodu ,druga bardziej z tyłu od strony pasażera,  dobrze jest je uruchomić kompem. 
:)
 

Offline ostrydzik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf III
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 2.3 ???
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #29 dnia: 20 - Września - 2025 - 23:33:09 »
Są i jedna się podobno załącza po przekręceniu zapłonu. To jak to jest trzeba komputerowo/próżniowo czy powinno to działać? W najgorszym wypadku wymienię uszczlkę pod głowicą ale też czytałem, że i to nie pomaga.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #30 dnia: 20 - Września - 2025 - 23:37:48 »
W STG01 - silnik w nastawach podstawowych jest procedura odpowietrzenia układu chłodzenia
 

Offline ostrydzik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf III
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 2.3 ???
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #31 dnia: 20 - Września - 2025 - 23:44:47 »
Jeden z nich już to robił chodź nie chciał ingerować skoro ktoś inny już robił kompletny rozrząd. Nie pomogło. Pierwszy znowu zajrzał kamerą do intercoolera wodnego i były ślady wody, więc drogą dedukcji po wymianie już na nowy intercooler wodny została chlodnica egr. Rzadziej ale problem występuje.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #32 dnia: 21 - Września - 2025 - 09:30:33 »
Jeden z nich już to robił chodź nie chciał ingerować skoro ktoś inny już robił kompletny rozrząd.
To żadna ingerencja , zbiornik wyrównawczy  był z nowym korkiem ?
:)
 

Offline ostrydzik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf III
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 2.3 ???
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #33 dnia: 21 - Września - 2025 - 09:34:14 »
Tak zbiornik nissens beż korka ale dokupiony czarny z vag'a nie zakręcał się ciasno i założył gumowy oring żeby było ciaśniej.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #34 dnia: 21 - Września - 2025 - 09:41:50 »
Tam się żadnego o-ringu nie zakłada, w przypadku wysokiego ciśnienia ma przepuszczać
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA - wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
« Odpowiedź #35 dnia: 21 - Września - 2025 - 09:52:56 »
Ten korek musi wytrzymać cisnienie  1.6 - 1.8 bar , jest w nim zawór cisnieniowy. Jeśli puszcza wode znaczy że jest nieszczelny.
Tak się żadnego o-ringu nie zakłada, w przypadku wysokiego ciśnienia ma przepuszczać
Dokładnie tak, Seat nawet umiescił taką informacje w technicznym biuletynie technicznym, dotyczącą gwałtownego ubytku płynu.
:)
 

Tagi wątku: