Autor Wątek: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie  (Przeczytany 253465 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #125 dnia: 13 - Października - 2020 - 12:41:06 »
Rzuć okiem na mój post https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7209.msg48153.html#msg48153.
Przydało by się odczytać wskazane parametry ze sterownika silnika (paramtery na żywo).
Kontrolka zapala się w momencie przekroczenia zaprogramowanej wartości niedopalonej sadzy.
Wg mnie powody mogą być trzy:
1. kończenie się miejsca na popiół w dpf - czyli mówiąc popularnie kończenie się dpf
2. uszkodzenie czujnika/ów ciśnienia lub innych elementów
3. miejska eksploatacja = brak możliwości dopalenia pasywnego i aktywnego jednocześnie
Te w/w parametry mogą pomóc we wstępnym podaniu powodu.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: Maxiu70

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #126 dnia: 14 - Października - 2020 - 10:11:24 »
3. miejska eksploatacja = brak możliwości dopalenia pasywnego i aktywnego jednocześnie
Jaka jest definicja jazdy miejsckiej?
Czy przejechanie jednorazowo bez gaszenia 30km po małym miescie i poza nim ze średnia prędkością 45km/h to jazda miejska?
7km do pracy w 12 min to jazda miejska?

2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #127 dnia: 14 - Października - 2020 - 10:30:18 »
Cytat: tomkasz w Wczoraj o 12:41:06
3. miejska eksploatacja = brak możliwości dopalenia pasywnego i aktywnego jednocześnie
Jaka jest definicja jazdy miejsckiej?
Czy przejechanie jednorazowo bez gaszenia 30km po małym miescie i poza nim ze średnia prędkością 45km/h to jazda miejska?
7km do pracy w 12 min to jazda miejska?

Odpowiem z perspektywy dopalania DPF.
1. W warunkach miejskich praktycznie nie da się osiągnąć dopalania pasywnego. Silnik nie jest na tyle obciążony żeby spaliny zdołały podgrzać i utrzymać w DPF stałą wysoką temperaturę.
2. W takim razie musimy mieć dopalanie aktywne. Aby ono zostało uruchomione płyn chłodzący musi osiągnąć 60 stopni - jesień-zima w mieście, w 12 minut może być ciężko.
3. Z mojego doświadczenia: aby dopalanie aktywne odbyło się w miarę optymalnie trzeba w warunkach miejskich 20-40 minut i to nie jazdy od świateł do świateł (częste wolne obroty i zbyt małe ciśnienie i temperatura spalin) a 4 bieg i 60-70 km/h.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #128 dnia: 14 - Października - 2020 - 11:31:51 »
7km do pracy w 12 min
Nie ma szans aby dizel się dogrzał, prędzej czy później zrodzą się problemy z DPF. Benzyna sie nie dogrzeje, tłumik sie nie wygrzeje będzie prędzej korodował, permanentnie niedogrzany silnik a co dopiero dizel
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #129 dnia: 15 - Października - 2020 - 08:56:01 »
OK, dzieki za info.
Sprawdzałem i np olej na wyświetlaczy  osiąga 50st C po około 3 km,
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #130 dnia: 15 - Października - 2020 - 09:19:45 »
Teraz, a przy - 15?
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #131 dnia: 15 - Października - 2020 - 10:36:47 »
W sumie (a może i w różnicy ;)) mógłbym opracować wykresik który pokazuje wszystkie parametry związane z DPF i opis ich zależności. Są zainteresowani :question:
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline orgierd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 ???
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #132 dnia: 12 - Listopada - 2020 - 13:37:01 »
Witam

Czy jest możliwość uruchomienia procedury wypalania DPF w silniku 1.6 TDI bez wizyty w "serwisie" ? 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #133 dnia: 13 - Listopada - 2020 - 12:14:30 »
procedury wypalania DPF bez wizyty w"serwisie"? (1.6TDI )?


 

Offline fuksik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPZ
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #134 dnia: 02 - Grudnia - 2020 - 21:40:23 »
Próbował ktoś  oszyszczac dpf na postoju ?? Czy jest to wgl możliwe ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #135 dnia: 03 - Grudnia - 2020 - 21:35:59 »
Czy jest to wgl możliwe ?
  przy pomocy interfejsu tylko podczas jazdy
 
Podziękował: fuksik

Offline fuksik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYC
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPZ
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #136 dnia: 04 - Grudnia - 2020 - 17:17:26 »
Mógłbyś mi wytłumaczyć dokładnie jak to zrobić w interfejsie ? 
Czy za pomocą obd elm 327 mogę to zrobić? 
Czy owa procedura wymaga bardziej profesjonalnego urządzenia ?
 

Offline sruba50

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 2.7 TDI
  • Kod: CANA
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #137 dnia: 10 - Grudnia - 2020 - 15:59:51 »
Polecam zakupić vgate i do tego program vagdpf , wtedy można kontrolować na bieżąco w jakim stanie jest filtr, również pokazuje kiedy  rozpocznie się wypalanie i kiedy się kończy, również pokazuje czy wypalanie jest normalne czy z dotryskiem
czyli bedzie widac kiedy zaczyna  proces regeneracji po tym dotrysku ? np vcds mozna bylo zobaczyc ze wypalanie nastapi np. za 2 jednostki jak jest tutaj ?

Dodano:  11 - Grudnia - 2020  -  08:00:53
Mógłbyś mi wytłumaczyć dokładnie jak to zrobić w interfejsie ? 
Czy za pomocą obd elm 327 mogę to zrobić? 
Czy owa procedura wymaga bardziej profesjonalnego urządzenia ?
mozliwe jest ale programem vcds
 

Offline grzegorz1983

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B8
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #138 dnia: 12 - Grudnia - 2020 - 08:33:57 »
Witam,
Mam pytanie związane z wypalaniem DPF-a w VW Passat B8 2.0 TDi (bez Adblue) 2016 rok przebieg 160 tys km.
Średni wypala co 320-360 km.
Jazda 45 kilometrów do pracy w jedną stronę.
Ostatnio wypalanie przy 230 z czego 60 km jazda po mieście a 170 trasa.
Czy to jest normalne ?
Przy 120 tys km wymieniona sonda lambda

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #139 dnia: 12 - Grudnia - 2020 - 10:58:11 »
Jeśli nie sypie błędami to normalne
 

Offline sauber90

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CRLB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OKL
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #140 dnia: 14 - Grudnia - 2020 - 19:41:24 »
Witam :)
Mam Golfa 7 2.0TDI od niedawna. Zauważyłem , że dość często wymaga wypalania DPF..
Czy złej jakości paliwo ( głównie tankuje na Orlenie ) powoduje, że częściej będzie się wypalać ?
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #141 dnia: 14 - Grudnia - 2020 - 23:28:28 »
Można nie lubić narodowego czempiona, ale paliwa to raczej mają pod kontrolą.
Dość często = co ile kilometrów i w jakich warunkach (krótkie odcinki, mieszane czy trasa)?
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline sauber90

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CRLB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: OKL
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #142 dnia: 15 - Grudnia - 2020 - 06:57:23 »

Na ogół trasy do pracy po 20km, w weekend ostatnio 450km trasa więc spoko i wg.informacji w BDOeleven było wypalanie .
Ale zauważyłem po ostatnim tankowaniu na BP paliwa ultimate że nie było potrzeby wypalania przy krótkich trasach 🤔

[gmod]Prosze nie cytować całych wypowiedzi poprzednika. Proszę zapoznać się z zasadami cytowania na forum. Zasady dostępne w ABC Forum. Dziękuję.[/gmod]
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #143 dnia: 15 - Grudnia - 2020 - 10:46:27 »
Przy miejskich jazdach wypalać się może co 150-250 km. Przy trasach pozamiejskich 300-500. Przy prawie stałych eskach i autostradach będzie bliżej górnej granicy.

Dodatkowo (oprócz realnej różnicy ciśnień przed i za dpf) jest algorytm który powoduje załączanie wcześniej wypalania. Przy niskich temperaturach jeszcze dodatkowo skraca czas od wypalania do wypalania (im nowsze auto tym bardziej zapobiegawczo reaguje).

Paliwa "super-extra" mają wyższą liczbę cetanową (oktanową) co zwiększa nieco temp. spalin, a to przyspiesza osiąganie dopalania pasywnego i może zwiększać okresy dopalania aktywnego.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #144 dnia: 15 - Grudnia - 2020 - 10:59:09 »
Mam wrażenie, że nowsze softy w TDI są zaprogramowane na częstsze dopalania. Po chiptuningu u mnie interwał się wydłużył i potrafi się dopalać nawet co 600-700 km a nie jeżdżę autostradami i nie stosuję paliw extra

Najgorzej było w Audi A4 B8 FL w CJCA na programie z akcji serwisowej dizelgate, wypalał się nawet co 200 km i spalał 1 l więcej paliwa. Po przywróceniu softu przed akcji serwisowej dopalanie powróciło do wartości +/- 500 km
 
Podziękował: tomkasz

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 182
  • Marka: Renault
  • Silnik: 1.2
  • Silnik: Hybrid
  • Moc: 300 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KCH
Odp: DPF - różne problemy
« Odpowiedź #145 dnia: 15 - Grudnia - 2020 - 11:03:07 »
Najprawdopodobniej chodzi o tzw aferę VW i tlenki azotu. Bo i tu jest potrzebna wyższa temp.  Stąd w tych nowszych softach pewnie jest jak piszesz, @doggie .
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline WhiteTiguan

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KN
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #146 dnia: 13 - Maja - 2021 - 11:47:55 »
Witam takie pytanie jak często powinien wypalać się DPF ? dojezdzam do pracy po 30km w jedna strone i powrót, zaobserwowałem ze dpf wypala się chyba co 1000km lub częściej czy tak powinno być?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #147 dnia: 13 - Maja - 2021 - 14:45:02 »
wypala się chyba co 1000km

Fiu fiu, śmigając wyłącznie autostradami o takim wyniku można tylko pomarzyć :) mój najdłuższy interwał to około 600 km
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #148 dnia: 19 - Maja - 2021 - 08:10:26 »
Hmm miałem 3 auta z DPf różnych marek i nie ma szans w mieście zrobić 1000km bez wypalania filtra.
W trasie oplem najwięcej zrobiłem 1530km a Passatem bodajże 980km.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #149 dnia: 19 - Maja - 2021 - 10:32:31 »
bez wypalania filtra (...) a Passatem bodajże 980km.

To nie jest tak, że bez wypalania zrobisz 980 km autostradami czy tam innymi drogami na trasie  :)  jest po prostu inny algorytm
 

Tagi wątku: DPF FAP