Autor Wątek: STUKI - zawieszenie, karoseria...  (Przeczytany 102325 razy)

0 użytkowników i 25 Gości przegląda ten wątek.

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #225 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 16:24:40 »
Pytanie czy nowe nabytki z DCC mają podobne przypadłości. Dla mnie to jest koniec marki przy kupnie następnego samochodu. Nie po to się kupuje nowy samochód żeby czuć się jak w rozklekotanym rzęchu. Zawieszenie pracuje jak by były wszędzie luzy. Kupiłem z DCC bo byłem przekonany ze już tyle lat ma te system i będzie dopracowany. Może dla fanatyków tej marki nie jest to problemem. Ja już wiem ze jestem posiadaczem niemieckiego złomu. Zawieszenie wszystko psuje. Już nic i nikt nie przekona mnie do tej marki.


DCC w moim Golfie 7 pracuje idealnie, brak dźwięków czy innych dziwnych odgłosów oraz luzów (przebieg 40 000)

Zobaczymy jak to będzie w tiguanie jak sie troche zrobi km
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #226 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 19:53:58 »
Pytanie czy nowe nabytki z DCC mają podobne przypadłości. Dla mnie to jest koniec marki przy kupnie następnego samochodu. Nie po to się kupuje nowy samochód żeby czuć się jak w rozklekotanym rzęchu. Zawieszenie pracuje jak by były wszędzie luzy. Kupiłem z DCC bo byłem przekonany ze już tyle lat ma te system i będzie dopracowany. Może dla fanatyków tej marki nie jest to problemem. Ja już wiem ze jestem posiadaczem niemieckiego złomu. Zawieszenie wszystko psuje. Już nic i nikt nie przekona mnie do tej marki.
Rozumiem Twoje rozżalenie, ale takie wpisy nic nie wnoszą. Ja odbieram kolejny już taki wpis jak spam.
Wałcz z serwisem i ewentualnie z centralą VW, bo nie jest to wada marki, ani modelu.
Znów się powtórzę - mam DCC i 20" felgi i nie zamieniłbym tego zawieszenia na żadne inne!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #227 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 20:23:42 »
Cześć

Mam propozycję i zarazem prośbę do "topic75" i "Robert_em".
Może spotkalibyśmy się gdzieś i przetestowali/porównali zawieszenia w naszych Tigach?
Może to kwestia indywidualnego odczucia, może to kwestia tego że TDI tego problemu nie ma? (i ja i topic75 mamy 2.0 TSI 180KM)

Może jeszcze ktoś chciałby do nas dołączyć. Mogę np. podjechać do Ciebie "Robert_em", w sumie Tobie nie zależy na porównaniu tak jak nam. Jestem z Dolnego Śląska, mam do Ciebie jakieś 300km.

Zanim zaczniemy wojować z VW, dobrze byłoby sprawdzić czy jest o co ;-)
Co Wy na to?
 

Offline Mutek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 78
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #228 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 21:09:31 »
Ja przy silniku 2.0 TSI 220KM i felgach Suzuka 20’ nie słyszę stuków. Po zmianie na zimowe koła 18’ tylko w trybie Sport może mógłbym troszkę pomarudzić, ale tragedii nie ma.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #229 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 21:21:08 »
Wałcz z serwisem i ewentualnie z centralą VW, bo nie jest to wada marki, ani modelu.Znów się powtórzę - mam DCC i 20" felgi i nie zamieniłbym tego zawieszenia na żadne inne!
Zawsze jest odpowiedź ze inne tez tak mają i nie ma akcji serwisowych. Ja uważam że problem dotyka modelu i grupy VW. Można spotkać się z tym problemem na innych zagranicznych forach tiga ad1. A dlaczego piszę że to problem marki, grupy VW, bo jescze nie dawno w superb walczyli z problemem stuków przy zawieszeniu DCC. Gratulacje dla Ciebie, że te problemy nie występują u Ciebie. Proponuje zrobić ankietę.
 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #230 dnia: 21 - Stycznia - 2018 - 22:45:52 »
nie wiem czy to ma jakiś związek, ale DCC jest standardem w 2.0tsi 220 i 2.0bitdi 240 (nie ma możliwości z tego zrezygnować), w pozostałych silnikach jest to opcja.
Czy problem występuje w obu przypadkach?
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #231 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 07:23:53 »
Ja mam 2.0TDI 150 i DCC wziąłem z powodu felg 20" Suzuka.
Jeśli ktoś chciałby przyjechać i porównać, to oczywiście nie ma problemu. W miarę możliwości czasowych możemy się ustawić na jakieś porównanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #232 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 09:59:07 »
Znów się powtórzę - mam DCC i 20" felgi i nie zamieniłbym tego zawieszenia na żadne inne!

Robert_em - kiedy odbierałeś auto ? Chodzi mi o ustalenie czy może problem dotyczy tylko starszych egzemplarzy.
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #233 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 10:00:24 »
Początek października 2016


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #234 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 10:08:23 »
Początek października 2016

Czyli podobnie jak ja  - sierpień 2016.
A u mnie problem.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #235 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 10:24:43 »
Ja mam produkcję początek listopada 2016, problem występuje.  Jedyne co może być, że są montowane inne sprężyny. Jak się orientowałem, jest kilka wersji sprężyn i kilka wersji amortyzatorów stosowanych w zależności od zastosowanej jednostki napędowej i konfiguracji zawieszenia.
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #236 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 11:08:27 »
Ja mam produkcję początek listopada 2016, problem występuje.  Jedyne co może być, że są montowane inne sprężyny. Jak się orientowałem, jest kilka wersji sprężyn i kilka wersji amortyzatorów stosowanych w zależności od zastosowanej jednostki napędowej i konfiguracji zawieszenia.
Byłoby logiczne, diesel jest cięższy.
Może to jest trop?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #237 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 11:56:08 »
Mój odebrany w lipcu 2017 - problem występuje.

Pamiętam też że przy konfigurowaniu auta i przy wyborze DCC pojawiała się informacja że zawieszenie obniżone o 10mm. Nie wiem dlaczego i czy to też nie może mieć jakiegoś znaczenia.

Dzisiaj specjalnie pojeździłem po mieście i słychać to stukanie tylko w określonych momentach, sytuacjach. Wtedy kiedy droga jest lekko pofalowana, na szybko następujących po sobie nierównościach, tak jakby amortyzator nie nadążał. Prędkość około 30km/h. Na równej drodze jest ok, nic nie tłucze. Przy podjeżdżaniu pod niewielki krawężnik słychać delikatne puknięcie i delikatnie to czuć to w środku. Myślę że to ten stuk słychać na pofalowanej drodze, tak jakby gdzieś wtedy pojawiał się luz. Czy te 10mm ma coś z tym wspólnego? Nie wiem, może tak, może nie.
Może to też kwestia sprężyn, może poduszki amortyzatora. Mój amortyzator był już wymieniany 2 razy, na każdym ten sam objaw.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #238 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 13:25:46 »
Mój odebrany w lipcu 2017 - problem występuje.
W lipcu 2017? i nic się nie zmininiło?
Z tego co widzie następny z 2.0 TSI  180KM. Tak jest 10mm obniżone. Pytanie,  czy przy zamawianiu sportowego zawieszenie bez DCC, też jest obniżone 10mm? Jak tak, to może sprężyny są utwardzone,żeby przy DCC, tryb sport, było zestrojone ok. I może powiązanie z cięższymi jednostkami jest bezproblemowe.
A w wersji 2.0 TSI z 180KM jest problem, jako opcja się nie spisuje.. Nikt oficjalnie się nie przyzna z VW. Problem, ze jeździmy po drogach, nadal złej jakości, i takie dolegliwości są denerwujące.


 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #239 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 13:40:53 »
a czy ktos z tsi 220km i tdi 240 ma problem z DCC? tam to jest seryjnie
 

Offline Jos

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #240 dnia: 22 - Stycznia - 2018 - 23:43:29 »
Ktoś z Warszawy ma ten problem i mógłby się spotkać i zademontrować mi objawy tego felernego zawieszenia? Chcę zamówić 220 tsi a tam nie ma opcji "bez".
 

Offline SzymonBed

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #241 dnia: 24 - Stycznia - 2018 - 20:13:37 »
Problem ze stukaniem przy nierownosciach i wolniejszych prędkościach już opisywałem.Po kilku wizytach w serwisie nie ma poprawy. Zmieniona przekładnia nie pomogła na długo.Teraz jak śnieg topnieje i jeżdżę asfalt lód  asfalt lód  znów to słychać. A po zmianie opon na zimowe było lepiej przez kilka tygodni. Reklamowalem problem przez  centrale i zmieniono mi przekładnie. Teraz planuje jeszcze raz zrobić to oficjalnie przez centrale. Inaczej serwis za bardzo się nie przejmuje i tylko rozkłada ręce. 
 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #242 dnia: 24 - Stycznia - 2018 - 20:39:31 »
jezeli to wina DCC to może warto reklamować jako produkt niezgodny z umową, ja oparłbym się o rzeczoznawcę najpierw a później sprawę kierował do sądu.
Czytam na tym forum o problemach z DCC i ciągłym zgłaszaniu usterki w serwisie, ale jeżeli serwis nie potrafi tego problemu rozwiązać to ewidentnie jest to
jakaś wada fabryczna. Jaki problem złożyć pozew zbiorowy? Wystarczy 10 osób.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #243 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 15:00:48 »
Czy w modelu R-line z DCC, ktoś ma problem głośnego(np. stukot) zawieszenia i efektu jak by były luzy? Z tego co się dowiedziałem wersja R-line ma pełne łożysko wahacza. Możliwe że to eliminuje problem efektu rozklekotanego zawieszenia.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #244 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 15:09:53 »
tyle że całość psuje ten cholerny zawias... (jeszcze skrzypieć zaczął jak w starej nysce... ech...)
U mnie też trzeszczy , jest tam, nie pełne łożysko wahacza i dostaje się tam piasek itp. smar zostaje szybko wypłukany. To tak musi być że trzeszczy, nie ma innego na to rozwiązania jak na ten czas. Dowiedziałem się że tylko R-line ma pełne łożysko wahacza.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #245 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 15:14:49 »
Szkoda tylko że na jeździe próbnej nie miałem możliwości pojeździć Tigiem z DCC
Ja też żałuję, dzisiaj się dowiedziałem w serwisie że te zawieszenie tak pracuje i na razie nie ma rozwiązania. Że to zawieszenie jest bardziej pod sport. I dlatego jest efekt słabego wybierania nierówności itp. Szkoda że przy kupnie mnie nikt o tym nie poinformował że to zawieszenie jest głośniejsze od standardowego. Czy w takim wypadku mogę iść na drogę sądową?
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #246 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 15:34:06 »
Ja mam R-line i DCC i u mnie i stuka i trzeszczy. Nie sądzę żeby R-line miał inne łożyska itp. R-line to tylko pakiet stylistyczny (o ile się nie mylę).
Martwi mnie to że to my musimy domyślać się w czym problem a nie serwis lub VW. Przecież takie wpisy na forum odstraszają potencjalnych kupujących, jeśli nie przed kupnem auta to przed doposażeniem w DCC.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #247 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 15:48:35 »
a mam R-line i DCC i u mnie i stuka i trzeszczy. Nie sądzę żeby R-line miał inne łożyska itp. R-line to tylko pakiet stylistyczny (o ile się nie mylę).
Martwi mnie to że to my musimy domyślać się w czym problem a nie serwis lub VW. Przecież takie wpisy na forum odstraszają potencjalnych kupujących, jeśli nie przed kupnem auta to przed doposażeniem w DCC.

To pozostaje tylko to ze części są produkowane w różnych fabrykach. Bo jeżeli badają i nie ma luzów itp. To co jest? Bo się kupuje nowy samochód żeby się nie martwić takimi sprawami. Trzeba zgłaszać, i może podejdą do sprawy serio w centrali. Serwisy mają związane ręce.
 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #248 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 16:56:29 »
no to widzę, że loteria z tym DCC. Niedługo odbieram swojego to będę mógł się odnieść jakoś do tematu. Pytanie czy to stukanie występuje od pierwszych kilometrów czy po jakimś przebiegu?
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #249 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 16:59:26 »
Pytanie czy to stukanie występuje od pierwszych kilometrów czy po jakimś przebiegu?

U mnie od pierwszego kilometra, od momentu odebrania samochodu.
 

Tagi wątku: