Autor Wątek: STUKI - zawieszenie, karoseria...  (Przeczytany 101359 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wito1985

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 96
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #125 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 22:10:12 »
31 tydzień 2017, mój ma tylko pakiet zewnętrzny Rline.
 

Offline arljazz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #126 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 22:10:32 »
Też mam R-line i nic nie skrzypi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #127 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 22:11:55 »
Dobra, widzę jedną cechę wspólną Waszych Tiguanów, a różną od mojego. R-Line, co oznacza że macie inne wnętrza - w tym czarną podsufitkę i plastiki.
Ja mam R-Line tylko zewnętrzny a jasną skórę w środku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #128 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 22:22:55 »
Oddzieliłem te posty jako OT, bo nie dotyczyły zawieszenia.

Dźwięki z plastików u mnie miał okazję słuchać @rk. Główne ich źródło - tylna klapa - zostały wyeliminowane i opisałem to w osobnym wątku, ponieważ problem ten występował również u Roberta i pewnie trafi się ktoś jeszcze poszukujący wkurzającego świerszcza z tyłu.

Dźwięki metaliczne też są opisane w osobnych wątkach. We wrześniu wygospodaruję czas na kolejną wizytę w serwisie. Umówiłem się kilka dni temu, że tym razem ściągają boczek drzwi oraz plastik słupka i jedziemy na wycieczkę, szukając źródła w warunkach występowania problemu - czyli głównie kostka brukowa.
 

Offline daniels81

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 9
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #129 dnia: 06 - Września - 2017 - 11:17:48 »
powiem tak, mam R-line z zewnatrz i wewnatrz i nic nie skrzypi, kompletnie nic (latam na 20 calach..) jak montowalem wideorejestrator niezle sie namordowalem z pochowaniem kabli i jednak mocno poprawili spasowanie plastikow. Jest i niebo lepiej niz w bmw x3 poprzedniej generacji i obecnym x1....
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #130 dnia: 01 - Października - 2017 - 22:22:17 »
Cześć
W sobotę byłem w serwisie zgłosić stuki w zawieszeniu. Mechanik pojechał na jazdę próbną, i przyznał że faktycznie coś stuka. Później zabrali go na podnośnik i sprawdzili że oczywiście wszystko jest jak Helmut przykazał. Po moich naleganiach i opowieści o problemie opisanym na forum, mam się umówić na wizytę w tygodniu. Auto będzie musiało zostać na kilka dni. Podpowiedziałem im żeby sprawdzili amortyzatory :) Pytanie mam do Was, czy mają obowiązek wydać mi na czas naprawy auto zastępcze? Czy coś mnie będzie to kosztowało? Mieliście takie przypadki przy naprawie gwarancyjnej? Chcę się przygotować na jutrzejszą rozmowę w serwisie.
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #131 dnia: 02 - Października - 2017 - 11:04:51 »
czy mają obowiązek wydać mi na czas naprawy auto zastępcze?

W serwisie, z którego korzystam stosują zasadę: jeżeli zatrzymują auto na dłużej niż 1 dzień to auto zastępcze jest za darmo, jeżeli nie to płacę (np. 60zł za golfa).
Oczywiście to dotyczy spraw gwarancyjnych.
Ale właściwie to nie wiem czy są oficjalne zasady dot. wszystkich serwisów czy każdy stosuje indywidualne podejście.
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #132 dnia: 02 - Października - 2017 - 11:29:54 »
Dzięki. Mi właśnie powiedziano że auto zastępcze tylko kiedy trzeba holować, a gdy oddaję do serwisu sam to już nie. Mogę dostać Polo za 90pln/dzień. Teraz będą się babrać z diagnostyką i eksperymentowaniem co może stukać z tydzień albo dłużej a ja zostaję bez auta. Oby tylko ustalili i usunęli przyczynę. Szkoda że w okolicy jest tylko jeden serwis, bo jak widzę to chyba od serwisu zależy czy dają auto czy nie.
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #133 dnia: 02 - Października - 2017 - 12:15:56 »
Samochód masz z opcją DCC?

Cześć
W sobotę byłem w serwisie zgłosić stuki w zawieszeniu. Mechanik pojechał na jazdę próbną, i przyznał że faktycznie coś stuka. Później zabrali go na podnośnik i sprawdzili że oczywiście wszystko jest jak Helmut przykazał. Po moich naleganiach i opowieści o problemie opisanym na forum, mam się umówić na wizytę w tygodniu. Auto będzie musiało zostać na kilka dni. Podpowiedziałem im żeby sprawdzili amortyzatory :) Pytanie mam do Was, czy mają obowiązek wydać mi na czas naprawy auto zastępcze? Czy coś mnie będzie to kosztowało? Mieliście takie przypadki przy naprawie gwarancyjnej? Chcę się przygotować na jutrzejszą rozmowę w serwisie.
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #134 dnia: 02 - Października - 2017 - 13:28:34 »
Tak. Z DCC. Na "komfort" tłucze mniej. Choć czasem i tu łomota. Na progach zwalniających też potrafi nieźle pierdyknąć.

Dodano:  03 - Października - 2017  -  15:20:33
Auto wczoraj oddane do serwisu. Dziś dostałem telefon że jest do odbioru. Auto zostało przeglądnięte i wszystko jest w porządku. W dodatku już mechanicy nie słyszą żadnych stuków które jeszcze w sobotę słyszeli. Po 16:00 mam odebrać auto.
 

Offline SzymonBed

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #135 dnia: 10 - Października - 2017 - 09:10:17 »
Witajcie,

Przepraszam za opoznienie z odpowiedzia.
Tak jak pisalem, po wymianie przekladni bylo idealnie, po czym stuki zaczely powracac.
Przyznam, nie sa juz tak intensywne i mysle , ze spora grupa Uzytkownikow Tiguana nie slyszalaby tych dziwekow.
Obecnie slyszalne na malych kamieniach, ale duzo bardziej wygluszone niz poprzedni mechaniczne stuki.
Niemniej jednk sa.

Bylem na reklamacji wymiany przekladni i niestety niewypal, gdyz podczas jazdy nic nie bylo slychac (faktcznie nic, ja prowadzilem po drodze, gdzie rano slyszalem).
Wracajac z pracy do domu (mam odcinek 300 metrow po kamieniach) tez cisza.
Ale rano wyjezdzajac do pracy juz slychac przez te 300 metrow, a jak wracam to prawie nic.
Czy w przekladni jest olej?
Jak sie nagrzeje to ma inne wlasciwosci?
Zaobserwowaliscie, ze stuka bardziej po jezdzie po dluzszym postoju?

PS. Cos jest z przekladnia definitywnie, jak dla mnie.

Pozdrawiam,
Szymon


 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #136 dnia: 10 - Października - 2017 - 09:40:02 »
Ja czekam na amortyzator który idzie z niemiec. Ma zostać zomontowany dla sprawdzenia. Teoretycznie w tym tygodniu.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #137 dnia: 10 - Października - 2017 - 20:36:44 »
Ja zauważyłem zmiany zależne od temperatury otoczenia, w gorące dni po przejażdżce po kostce brukowej słychać wyraźnie stuki metaliczne ( 10km do miejsca z kostką brukową). Po tej samej kostce, ale już przy temperaturach ostatnich dni. Praktycznie nie słychać. W zimie będzie cicho !

Od wymiany przekładni minęło ok pół roku.


Witajcie,

Przepraszam za opoznienie z odpowiedzia.
Tak jak pisalem, po wymianie przekladni bylo idealnie, po czym stuki zaczely powracac.
Przyznam, nie sa juz tak intensywne i mysle , ze spora grupa Uzytkownikow Tiguana nie slyszalaby tych dziwekow.
Obecnie slyszalne na malych kamieniach, ale duzo bardziej wygluszone niz poprzedni mechaniczne stuki.
Niemniej jednk sa.

Bylem na reklamacji wymiany przekladni i niestety niewypal, gdyz podczas jazdy nic nie bylo slychac (faktcznie nic, ja prowadzilem po drodze, gdzie rano slyszalem).
Wracajac z pracy do domu (mam odcinek 300 metrow po kamieniach) tez cisza.
Ale rano wyjezdzajac do pracy juz slychac przez te 300 metrow, a jak wracam to prawie nic.
Czy w przekladni jest olej?
Jak sie nagrzeje to ma inne wlasciwosci?
Zaobserwowaliscie, ze stuka bardziej po jezdzie po dluzszym postoju?

PS. Cos jest z przekladnia definitywnie, jak dla mnie.

Pozdrawiam,
Szymon



 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #138 dnia: 11 - Października - 2017 - 10:18:20 »
Witajcie, u mnie wymieno oba amortyzatory. Po bojach z różnymi warsztatami trafiłem do Auto Specjal w Krakowie   http://www.autospecial.com.pl  gdzie Super profesjonalnie podeszli do tematu. Uważam, że to najlepszy serwis w Polsce.
Bardzo dobra opieka i kilka wizyt przyniosło rozwiązanie. Ściągnięty został nawet mechanik z centrum serwisowego z Poznania. Ja byłem gotowy nawet oddać auto do fabryki na testy a vw rozpoczął procedurę. Jednak przyszła decyzja z Niemczech o wymianie obu kolumn mc persona , podobno cały komplet.
Po wymianie była rewelacja 0 szukania a charakterystyka pracy zawieszenia zdecydowanie się poprawiła , auto przestało również delikatnie podskakiwac tyłem pojazdu przy większych prędkościach.

Minęły 2 miesiące i niestety zaczyna się chyba odzywać ponownie.
 Oto moje nowe amory.





Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #139 dnia: 11 - Października - 2017 - 10:30:33 »
Zwdudzcie uwagę że poprzednie miały inny nr katalogowy.
Ciekawe, czyżby wiedzieli że jest coś na rzeczy.?


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #140 dnia: 11 - Października - 2017 - 21:23:42 »
witam ponownie,

Też wymienili mi przekładnię kierowniczą.
Po dwóch dniach testów moje spostrzeżenia:

Wcześniej waliło jak u "hiszpana" (pisałem o tym) teraz jest dużo lepiej ale nie idealnie. Ja ciągle słyszę te same stuki ale ja jestem już wyczulony.
Uważam, że nadal źródłem jest przekładnia. Problem polega na tym, że teraz to na tyle słabo słychać, że trudno będzie przekonać serwis, że jest nadal źle. Wcześniej nie było z tym problemu. Paradoksalnie - mam nadzieję, że się pogorszy.

Sam od dawna uważałem, że to przekładnia bo:

1. Bardziej stuka po nagrzaniu, na zimno mniej. Najlepsze (najgorsze) efekty uzyskiwałem jeżeli po nagrzaniu silnika auto postało chwilę. Tłumaczę to tak, że podczas jazdy przekładnia jakoś tam jest chłodzona przez przepływające powietrze a jak postoi to nagrzewa się od silnika. Amory, łączniki stabilizatora itp. nie nagrzewają się od silnika. Przekładnia tak.

2. Nie potrzeba wcale dużego skoku zawieszenia, wystarczy 2-3 cm ale niesymetrycznie, najlepiej z lewej strony. Jazda np. po płytach kiedy koła jednocześnie uderzają w krawędź nie powoduje stuku. To też wskazuje na przekładnię.

3. Słychać w jednym miejscu, tak mniej-więcej przed kierowcą niezależnie od tego które koło wjeżdża w nierówność (ale bardziej od lewego koła).
To miejsce to mocowanie przekładni czyli styk przez który stuk przenosi się na budę. Zwróćcie uwagę na jeden szczegół: przekładnia w naszych autach mocowana jest do ramy pomocniczej na dwóch śrubach. z prawej strony poprzez tuleję metalowo-gumową ale z lewej na sztywno. Dlaczego tak ? Nie wiem. Znajomy mechanik, który zwrócił na to uwagę w pierwszej chwili myślał, że podczas montażu zapomnieli o tulei ale badania wykazały, że wszystkie nowe tak mają (Tiguany, Passaty, Tourany).

4. Stuki idą w parze z wyczuwalnymi drganiami na kierownicy - to też moim zdaniem wskazuje na przekładnię.

No i mam nową przekładnię ale już widzę, że sprawa nie jest załatwiona. Tylko co dalej ?

BTW: Na czas wymiany przekładni wziąłem nowego golfa jako auto zastępcze. Zrobiłem jakieś 150km w różnych warunkach. K...wa tam nic nie stukało !!! Właściwie idealnie. Tanim (no prawie) kompaktem progi zwalniające mogłem brać 300% szybciej niż SUV'em za prawie 200k zł. 
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #141 dnia: 11 - Października - 2017 - 22:26:23 »
U mnie podobne spostrzeżenia:

- stuk słychać wyraźnie z jednego miejsca, również mam wrażenie że jakby na wprost kierownicy
- najczęściej zdarza mi się go słyszeć przy skręconych kołach, kiedy wjeżdżam niesymetrycznie w wyrwę w drodze lub na nierówne płyty

Tę drugą kwestię uświadomiłem sobie dopiero niedawno, ponieważ ciężko mi było zdiagnozować moment, ale dotarło do mnie że zawsze słyszę to w drodze do domu przy 90 stopniowym zakręcie (już na zakręcie, w prawo) oraz w drodze do garazu, również 90 stopni zakręt (również w pełnym zakręcie, ale tym razem w lewo). Oba zakręty są pokonywane przy prędkości 20-30km/h - przy małej prędkości, powiedzmy 10km/h nie słychać.

Dźwięk określiłbym jako "pierdolnięcie", jest ono zdecydowanie przenoszone na budę i trochę na kierownicę.


EDIT: w sumie tak sobie teraz myślę, że w obu przypadkach wyrwę/nierówność w drodze mam po lewej stronie auta, co oznacza że lewym kołem bardziej wibruje. Przy czym nie mówimy tu o dziurze w drodze, jedynie większą przerwę/nierówność między płytami.
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #142 dnia: 11 - Października - 2017 - 23:07:08 »
U mnie podobne spostrzeżenia:

- stuk słychać wyraźnie z jednego miejsca, również mam wrażenie że jakby na wprost kierownicy
- najczęściej zdarza mi się go słyszeć przy skręconych kołach, kiedy wjeżdżam niesymetrycznie w wyrwę w drodze lub na nierówne płyty

Tę drugą kwestię uświadomiłem sobie dopiero niedawno, ponieważ ciężko mi było zdiagnozować moment, ale dotarło do mnie że zawsze słyszę to w drodze do domu przy 90 stopniowym zakręcie (już na zakręcie, w prawo) oraz w drodze do garazu, również 90 stopni zakręt (również w pełnym zakręcie, ale tym razem w lewo). Oba zakręty są pokonywane przy prędkości 20-30km/h - przy małej prędkości, powiedzmy 10km/h nie słychać.

DOKŁADNIE to samo u mnie.
Jak wjeżdżam skręcam na podjazd do domu (w lewo) to przejeżdżam przez bardzo obniżony krawężnik (wystaje może ze 2 cm) to mam to samo co opisuje arekp. 
Tylko po raz kolejny podkreślam - na ciepło.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #143 dnia: 12 - Października - 2017 - 06:23:06 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.
Zauważyłem dziwną sytuację, na forum skarży się kilka osób od ponad pół roku ale zgłoszeń do serwisu jest niewiele. Mechanik z centrum serwisowego z Poznania, od importera mówił że raptem o 1 przypadku słyszał a ja byłem drugim. Gdyby było dużo więcej to na pewno fabryka zajęła by się problemem.
Już wcześniej pisalem, że nie popusze tego vagowi i upierdliwie zostawiam auto na diagnozę w serwisie tyle ile tylko było potrzebne. Pisałem pisma do vw Poznan.
Wiec proszę, ruszcie się do serwisów, i przestańcie tylko biadolic.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #144 dnia: 12 - Października - 2017 - 06:34:08 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.

U mnie mają historię zgłoszeń w ASO, praktycznie od samego początku po odbiorze auta. Tyle, że oni nie są w stanie zdiagnozować, a jak możesz przeczytać w historii tego wątku, dźwięki nie zawsze słychać.

Można zatem przyjąć metodę dwóch szkół: 1) oddajemy im auto i czekamy tygodniami na nic; 2) sami szukamy i podamy im na tacy
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #145 dnia: 12 - Października - 2017 - 06:42:04 »
Sami to najwyżej doczekamy się końca gwarancji, i tyle będziesz z tego miał .

A jak jeden serwis sobie nie radzi z diagnoza to jedź do innego.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #146 dnia: 12 - Października - 2017 - 08:25:49 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.

Zgadzam się z Kolegą.
Ale część z nas była już wielokrotnie w serwisie. Ja byłem 6 razy, w dwóch serwisach.
Ale problem polega na tym, że pojedynczego Kilenta łatwo zbyć za pomocą sprawdzonych sztuczek:
- diagnosta podczas jazdy nic nie słyszy,
- w okolicy serwisu nie ma odpowiednich dziur (z życia wzięte)
- na szarpakach nic nie wychodzi
- niech Pan jeszcze trochę pojeździ może się pogorszy (albo urwie)
- .................
A, i jeszcze jedno: pomimo, że byłem 6 razy to zajmowało się tym 4-rech (!!) doradców serwisowych i 4-razy musiałem tłumaczyć na czym problem polega bo między nimi nie ma przepływu informacji. 4 razy zaczynałem od nowa.
To wszystko jestem pewien znacie z autopsji.

Panowie, stare powiedzenie mówi - "w kupie siła".
Może udać się przynajmniej w kilka osób do jednego serwisu i mocniej nacisnąć.
Albo przynajmniej napisać pismo do VW ale też w kilka osób.
Widzę, że przynajmniej paru z nas jest z południa (śląskie, małpolska), więc może jakoś się zbierzemy. Nawet 3-4 osoby to dużo więcej niż jedna.

Ja zgłaszam gotowość.

Decarp - wspomniałeś, że pisałeś pismo do VW. Do kogo konkretnie ? Też bym napisał.
 

Offline SzymonBed

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #147 dnia: 12 - Października - 2017 - 09:35:16 »
Panowie,

Jestem z Lodzi, calkowicie zglaszam gotowosc.
Wezmy urlopy, Kto moze i razem nawet do Poznania.


Opisywalem problem powyzej (jestem po wymianie przekladni i reklamacji tej wymiany oficjalnie do Poznania wysylalem - przez serwis tez oczywiscie, dostrzegam roznice "zimno - cieplo").

PS. Dzisiaj wymienilem opony na zimowe, stuki wydaja sie jeszcze bardziej wyciszone, rozumiem ze opona bardziej tlumi. Ja mam felgi 18stki, ciekawe czy na 17stkach (16stkach o ile sa)- nie jest dobrze poprzez wyzszy profil opony?

Pozdrawiam,
Szymon



 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #148 dnia: 12 - Października - 2017 - 14:48:01 »
Ja jeszcze raz napisze ze te stuki pochodzą od amortyzatorów... wiele aut z aktywnym zawieszeniem mają podobne problemy (zreszta tez to wystepuje w pneumatyce) w lato przy upałach bardziej tłucze zawieszenie a w zimie oprocz tego ze lepiej wybiera to jeszcze jest cisza

 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #149 dnia: 12 - Października - 2017 - 16:39:13 »
Cześć
Ja czekam do przyszłego tygodnia. Zgodnie z informacją ze środy zeszłego tygodnia, miałem czekać na telefon max 5 dni - tyle podobno idzie zamówiony amortyzator z Niemiec, a dziś pan w serwisie (po moim telefonie), lekko poirytowany, poinformował mnie, że 5 dni to nie znaczy 5 dni, bo może 7 może 8 - proszę nadal czekać na telefon. Ręce opadają, uszy więdną. Poczekam jeszcze do przyszłego tygodnia. Jeśli nie będzie amortyzatora, lub jeśli jego wymiana nie przyniesie pozytywnego skutku, to jestem gotów dołączyć do Was i urządzić pikietę w Poznaniu czy gdziekolwiek indziej.
 

Tagi wątku: