Autor Wątek: STUKI - zawieszenie, karoseria...  (Przeczytany 101462 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #325 dnia: 24 - Sierpnia - 2018 - 16:10:35 »
 Byłem u trzech.... nic nie widzą.  Jedynie u mnie luz na zaciskach ham. był. Byłem tez na stacji diagnostycznej i tez nie wiedzą co to jest.  Ale słyszą wszyscy.
 

Offline SzymonBed

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #326 dnia: 27 - Sierpnia - 2018 - 14:01:59 »
ile macie bar w oponach przednich?
Jesli teraz slyszycie glosno, sprobujcie napompowac do 2,6 bar i sprawdzcie odczucia ponownie.
Moze jakis trop, w sumie nic innego nie mamy.....
 

Offline jedrekk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Rej: EL
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #327 dnia: 27 - Sierpnia - 2018 - 14:37:55 »
Zmniejszyłem na 2,3 i jest mega różnica na plus.
 

Offline SzymonBed

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #328 dnia: 27 - Sierpnia - 2018 - 16:42:58 »
ja mam 2,6 bar i tez jest ciszej, generalnie jak dla mnie nie powinno miec cisnienie az tak wielkiego wplywu na prace zawieszenia, ale ma.....



Dodano:  27 - Sierpnia - 2018  -  18:39:04
Kolego JedrekK, a ile miałeś przed zmniejszeniem? Ja zauważyłem odwrotny trend. Jak miałem 2,2 bar to słyszałem głośno, a jak 2,6 już dużo ciszej.
 

Offline tomciolek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CAWA
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #329 dnia: 28 - Sierpnia - 2018 - 15:05:18 »
Co prawda mam TIG I to obstawiam ze zawieszeniowo nowy ze starym raczej sie nie rozni (nie sprawdzalem w ETCE). Moge tylko powiedziec ze w przeciagu 6 lat przygody z tym autem mialem 2 trudne do wykrycia zrodla stukania z przedniego zawieszenia. Pierwszy byl powodem naprezen ktore pojawialy sie na oslonie pod silnikiem, sam bylem pod autem razem z diagnosta walilo jak niewiem co :) mimo tego nie udalo sie zlokalizowac zrodla. Dedukcja udalo sie to zlokalizowac bo okazalo sie ze stuki pojawily sie krotko po tym jak byla zdejmowana ta osolona. Z moich obserwacji wynika ze ta oslona nie jest przykrecona do wszystkich na 100 % nieruchomych rzeczy. Prawdopodobnie oslona byla zbyt mocno przykrecona, gdy dochodzilo do naprezen nawet 1 mm dochodzilo do pewnych zgrzytow metalicznych postukiwan.
Drugim zrodlem dzwinych odglosow na malych nierownosciach to lozysko amortyzatora, to taka pieta achillesa tego auta. Uszkodzone lozysko powoduje ze przy skrecaniu kierownica slychachac jakies chrobotania, jednak w moim przypadku raz na 3 razy ( tak wymienilem juz je 3 razy) lozysko zamiast odezwac sie przy skrecaniu kierownica to stukalo na dziurach. Niewiem czy bylaby to w stanie wykryc stacja diagnostyczna,
 
Podziękował: KTF

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #330 dnia: 06 - Września - 2018 - 21:17:50 »
Jest to normalny hałas z maglownicy przy ruszaniu kierownicą bez zapłonu?


https://www.dropbox.com/s/0vxemij1d0ltzco/maglownica%20tiguan%20ad1.mp4?dl=0
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #331 dnia: 07 - Września - 2018 - 16:22:08 »
Witajcie, jeśli w dalszym ciągu borykacie się z problemem dziwnych styków z zawieszenia a serwisy nie potrafią lub nie chcą wam pomóc i naprawić samochodu w ramach gwarancji producenta, a samochód nie ma więcej jak 2 lata, to moja rada jest następującą.

Piszecie pismo z waszym podpisem do :
Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-037), ul. Krańcowa 44 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000327143, NIP 782-24-63-563, REGON 301062169 (VGP).

I wysyłajcie na
Mail: info@info.volkswagen.pl
Oraz mail: bokvw@volkswagen.pl

+można również listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Następnie, w tym piśmie opisujecie problem i sytuację w jakim występują wasze stuki oraz wasze problemy w serwisach i to jak was potraktowano.

Następnie – najważniejsze.

WYSTEPUJECIE Z ŻĄDANIEM naprawy lub wymiany na wolny od wad NOWY przedmiot umowy w terminie do 14 dni, (jakim jest wasz samochód).

Każdy konsument ma prawo do reklamacji w trybie rękojmi do 2 lat i może żądać właśnie wymiany na nowy wolny od wad, naprawy, obniżenia ceny, lub odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy. Co do ostatnich 2 z 4 zadań nie będę się rozpisywał bo są one obwarowane ograniczeniami. Jednak 2 pierwsze żądania nie mogą pozostać bez odpowiedzi że strony sprzedawcy. Jeśli sprzedawca nie odpowie wam na piśmie lub nie zareaguje w terminie 14 dni od złożenia waszej reklamacji i prawidłowego doręczenia (pismo z potwierdzeniem odbioru) przysługuje wam automatycznie rozszerzone prawo do odstąpienia od umowy.
Ważne jest również abyście to samo pismo złożyli do salonu w którym kupiliście samochód.
 
Każdy z Was umie zapewne pisać więc wzoru nie będę robił bo sytuację i obserwacje wasze mogą być różne.

Co ważne, tłumaczenie VW lub serwisu W stylu  "inne Tiguany też tak mają" lub "ten typ tak ma bo to jest suv lub duży samochód" itp, nie ma tu znaczenia . Równie dobrze morze to być ukryta wada produkt powszechnie występującą a to nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności.

Jeśli to nie pomoże to pozostaje pozew zbiorowy przed sądem, do którego wystarczy 10 osob i złożenie takiego pozwu jest dużo tańsze niż indywidualnie.

Powodzenia

Źródła:
Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru ...

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

http://wspolnypozew.com/baza-wiedzy/show/jak-zlozyc-pozew/12







Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #332 dnia: 07 - Września - 2018 - 16:32:15 »
a co w przypadku kiedy auto jest na firmę  bądź  leasing?. już nie masz praw konsumenta
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #333 dnia: 07 - Września - 2018 - 18:41:13 »
a co w przypadku kiedy auto jest na firmę  bądź  leasing?. już nie masz praw konsumenta
Świat nie jest idealny

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #334 dnia: 08 - Września - 2018 - 14:06:52 »
a co w przypadku kiedy auto jest na firmę  bądź  leasing?. już nie masz praw konsumenta
wszystko za was trzeba zrobić nawet wójka Google nie chce Ci się kolego sprawdzić.
Polecam to:
[gmod]Nie wstawiamy linków reklamowych.[/gmod]

Renkojma dla przedsiębiorców też istnieje.

RESZTĘ musicie SAMI ZROBIĆ.


Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka



Dodano:  08 - Września - 2018  -  17:15:20
Admin
to nie reklama. To wiedza.
Przyklady nie reklamy:

https://gumula-kubicka.pl/2017/07/rekojmia-przy-sprzedazy-miedzy-przedsiebiorcami-czesc/

https://prawnik-piaseczno.pl/gwarancja-i-rekojmia-za-wady-fizyczne-rzeczy-sprzedanej-w-relacjach-pomiedzy-przedsiebiorcami/


Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1594
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #335 dnia: 08 - Września - 2018 - 17:14:38 »
@decardp, nie wiem dlaczego kierujesz uwagę do mnie, to nie ja zamieściłem notkę i ingerowałem w twojego posta.
To chyba widać po ramce moderatora a nie administratora  ;)

PS. Wrzuć tego linka jeszcze raz, ocenię i zobaczymy czy to kwalifikuje się do spamu czy wiedzy ::)
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #336 dnia: 08 - Września - 2018 - 19:30:21 »
@decardp, nie wiem dlaczego kierujesz uwagę do mnie, to nie ja zamieściłem notkę i ingerowałem w twojego posta.
To chyba widać po ramce moderatora a nie administratora  ;)

PS. Wrzuć tego linka jeszcze raz, ocenię i zobaczymy czy to kwalifikuje się do spamu czy wiedzy ::)
Sory Admin, nie wiedziałem, kto i dlaczego. Korzystam z apki na androidzie.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #337 dnia: 10 - Września - 2018 - 15:48:39 »
Problem wrócił....... wizyta 05.09.2018 w serwisie.......
Cześć, i co zdziałałeś w serwisie tego 5. września 2018 ?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline jedrekk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Rej: EL
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #338 dnia: 11 - Września - 2018 - 08:31:25 »
Wiesz co,

zmieniłem ciśnienie w oponach i jest cisza więc narazie sobie darowałem.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #339 dnia: 11 - Września - 2018 - 08:45:09 »
Wiesz co,

zmieniłem ciśnienie w oponach i jest cisza więc narazie sobie darowałem.
Ok. Rozumiem.
Zastanawiałeś się mam nadzieję nad zalecanym ciśnieniem przez PRODUCENTA OPON. Bo zbyt niskie ciśnienie ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo Twoje i twoich pasażerów.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline jedrekk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Rej: EL
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #340 dnia: 11 - Września - 2018 - 09:06:40 »
Zmniejszyłem na zalecane bo z salonu wyjechał z ponad 3,1 :)
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #341 dnia: 11 - Września - 2018 - 13:32:31 »
Zmniejszyłem na zalecane bo z salonu wyjechał z ponad 3,1 :)
Grubo.
Niezła niekompetencja salonu. W drogą stronę przesadzić jest równie niebezpiecznie.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #342 dnia: 11 - Września - 2018 - 13:55:18 »
Ja szukam co może powodować znowu stuki metaliczne, po wymianie przekładni, stuki wróciły.  Nagrałem następny filmik, to może powodować te stuki.

https://www.dropbox.com/s/xi2db52ymnpd856/polaczenie%20z%20przekladnia.mp4?dl=0
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #343 dnia: 12 - Września - 2018 - 11:39:14 »
Dla tych z poza gwarancji.
Może to wam pomoże:
- https://inter-rally.pl/product-pol-68077-Kompletna-poduszka-silnika-VW-Tiguan-2016.html

Zbyt miękka poduszka silnika i rozwiązanie na nią.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #344 dnia: 13 - Września - 2018 - 09:35:45 »
zmieniłem ciśnienie w oponach i jest cisza więc narazie sobie darowałem.

Jedrekk - nie nie jest naprawa.
To nie jest tak, że mamy szukać doświadczalnie ciśnienia przy którym nie stuka.
To jest tak, że jeżeli stuka przy jakimkolwiek ciśnieniu (w normalnych granicach) to problem jest.
Nie odpuszczaj ! Bo gwarancja szybko minie i zostaniesz z przysłowiową ręką w nocniku. 
 

Offline Loop_77

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Rej: WK
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #345 dnia: 03 - Lutego - 2019 - 12:59:52 »
U mnie przy przebiegu około 25 tys km zaczęło tez cos stukać z przodu , a raczej bardziej skrzypiec .
Słychać najbardziej przy pokonywaniu śpiących policjantów . Jestem już po pierwszej wizycie w ASO polczynska . Coś tam rzekomo przesmarowali i powiedzieli ze już jest ok. Po wyjeździe dalej to samo .
Tego samego dnia umówiłem się oczywiście na ponowna wizytę .auto ma 4 letnia gwarancje do czerwca 2020 . Czytając ten wątek jestem w szoku delikatnie mówiąc . Nie po to kupowałem nowe auto żeby po niecałych 30 tys km skrzypiało jak stary złom !
Nie odpuszczę im i jak kolejna wizyta nic ni pomoże to pisze pismo do centrali Vw ...a dalej zobaczymy  :banghead:
 

Offline tuiko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #346 dnia: 08 - Kwietnia - 2019 - 04:44:47 »
u mnie jak na razie podczas jazdy nie stuka auto produkcja 08.2018 ale za to od początku obecnie bardziej występuje takie jak by strzelanie pykanie jak by górne mocowane było wywalone i dzieje się to tylko podczas np skrętu w prawo i najczęściej jakieś nierówności podczas sprostowania z skręconych kół też czasem raz strzeli a czasem kilka razy "pyknie" podczas skręcania w lewo jest cisza więc i mi się zaczną wizyty w aso jeśli chodzi o przedni zawias..... przebieg 3.5k


edit: 12-04-2019
dziś byłem w ASO z moim "stukaniem" z prawej strony i nie powiem ASO u mnie w Rybniku podeszło do tematu bardzo konkretnie jazda testowa pokazałem o co chodzi pan który przyjmował auto na serwis faktycznie stwierdził że tak nie powinno być w aucie co ma 3.500km przebiegu jazda z powrotem do ASO później kawka telewizorek 3,5h czekałem po czym zostałem poproszony i otrzymałem odpowiedź że udało się zlokalizować problem i go usunąć a chodziło o..... niedokręcone śruby górnego wahacza oraz amortyzatora  :neutral: :neutral: pan powiedział że przed dokręceniem był delikatny luz po dokręceniu odpowiednim momentem znikł i faktycznie objawy ustąpiły i wreszcie zastała ciszaaaaa już nic nie strzela czy stuka do tego auto lepiej się prowadzi wcześniej miałem wrażenie jak by prawe koło latało/skakało tak jak by wybity amortyzator to wszystko ustąpiło dodatkowo przejrzeli śruby z drugiej strony oraz w tylnym zawieszeniu i wykonani jakąś akcję serwisową na czujniki parkowania przeprosili że tak długo to trwało dali potwierdzenie po czym auto zostało mi wydane. Fabryka się nie popisała dodatkowo pan powiedział że to nie pierwszy taki Vw.... w którym coś nie było dokręcone.... masakra po prostu jak tak te auta składają to nawet nie pytam jak to wygląda w np dacii.... fakt faktem u mnie jak na razie wszystko wróciło do normy i jest spokój
 

Offline Drivi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #347 dnia: 01 - Lipca - 2019 - 18:20:04 »
.... zastanawiam sie, czy w tiguanie moznavzmienic zawieszenie na pneumatyczne...???
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5576
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #348 dnia: 01 - Lipca - 2019 - 20:31:53 »
A dlaczego by nie, kwestia kasy.
 

Offline Drivi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #349 dnia: 02 - Lipca - 2019 - 22:26:05 »
Pomijając kwestię kasy, jak to zrobić w aucie navgwarancji?
Sadze ze to nie moźliwe.
Ciekawe czy ktokolwiek o tym myslal lub to zrobil.
Ja byłbym zainteresowany ;)
 

Tagi wątku: