Autor Wątek: STUKI - zawieszenie, karoseria...  (Przeczytany 101384 razy)

0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #175 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 14:46:45 »
Dziwne kurde, mój ma jeszcze wymieniane pare innych rzeczy, ale mówili że kilka dni, więc dziwi mnie to .
Powiedz mi w ogóle nie ma różnicy po wymianie? Dlaczego jeden tylko amortyzator a nie komplet ?
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #176 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 15:20:02 »
Tylko jeden bo serwis w ogóle nie słyszał żadnych stuków. Na moje usilne prośby (czytaj żebym się odczepił) zgodzono się aby w ramach eksperymentu wymienić jeden ze strony z której słyszę stuki najmocniej. Przed samą wymianą serwisant stwierdził że faktycznie coś słychać. Chyba tylko po to aby powiedzieć że teraz po wymianie jest już zupełna cisza. Ledwo jednak wyjechałem z salonu usłyszałem dokładnie ten sam stukot.
Serwis twierdzi że przy tak małym przebiegu (8k) można wymieniać amortyzatory pojedynczo. Jest to zgodne z wytycznymi VW.
Moim zdaniem to tylko śpiewka dla klienta. Wiedzą że jest jakiś problem tyle że nie mają pojęcia gdzie. Standardowo występujących luzu czy uszkodzeń nie ma.
Jutro chcę zmienić koła na zimowe i zobaczę jak ta zmiana wpłynie na dźwięki z zawieszenia.
 Daj znać jak będzie u Ciebie po wymianie. Życzę powodzenia.
Sorry za format odpowiedzi, ale piszę z telefonu. W razie pytań czy sugestii piszcie śmiało, ja tematu nie mam zamiaru tak zostawić.

P.s.
Nie ma żadnej różnicy między tym co było przed wymianą amortyzatora a tym co jest teraz po jego wymianie.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #177 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 19:02:49 »
Dziś serwis wymienił prawy amortyzator. Niestety stuki nie ustały. Albo to nie wina amortyzatorów albo nowe tez mają tą samą wadę. Zaciski i przeguby raczej odrzucam bo stuki zdecydowanie słabną po przełączeniu w tryb comfort. Chyba zostanie mi wizyta u rzeczoznawcy. Gdyby komuś z Was udało się pozbyć problemu, bardzo proszę o info.
Pozdrawiam.
Cześć, nie "raczej odrzucam" tylko sprawdź wszystko. U mnie były dwa rodzaje stuku. Pierwszy został wyeliminowany wymianą OBU amortyzatorów a drugi pochodzi z przegubów. Właź pod samochód i samemu sprawdź co tam może Ci stukac. Niestety nie ma już prawdziwych mechaników, zostali tylko wymieniacze i dyskutanci.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #178 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 19:22:12 »
Każdy mechanik powinien wam po kolei sprawdzić dokładnie każdy element samochodu od spodu ale pojęcia nie mam dlaczego tego nie potrafią zrobić.
Wymiana amortyzatorów pomaga jeśli stwierdzicie stuki tak jakby w pustą rurę.
Kolejne stukanie może pochodzić z luzu na jarzmie zacisku hamulcowego i tu macie stuki takie jakby klocki hamulcowe były luźne lecz jeśli chamujecie na nierównościach to powinno ustac na tą chwilę.
Kolejne pochodzą z przegubów. Tu stuka metalicznie z okolicy skrzyni biegów i czuć to na lewarku, słychać przy kołysaniu na nierównościach no i po 1 stuknięciu przy gwałtownie dodanym gazie lub rozpoczęciu hamowania.
Kolejne to stuki wyczuwalne na kole kierownicy, bo tylko wtedy może być zasadna wymiana przekładni listwowej.
Ostatnie mogą pochodzić z tulei metalowo gumowych wahaczy lub stabilizatora.

Wiec miejsc i rozwiązań jest kilka i nie ma jednego rozwiązania. Mnie martwi tylko drastyczne pogorszenie jakości tych samochodów. Takich checy i tylu wadliwych podzespołów już dawno nie było w volkswagen nie.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline Mutek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 78
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #179 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 20:00:44 »
Ostatnio zmieniłem koła. Zmiana z letnich 20” na 18” zimowe. Jak wcześniej nic niepokojącego nie słyszałem, tak po zmianie kół już tak. Słychać tępe stukanie na nierównościach jezdni. W trybie Comfort jest to jeszcze w miarę akceptowalne, ale w trybie Sport już nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #180 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 20:12:48 »
Dzięki za rady. Na jutro jestem umówiony z panem "Kaziem" z lokalnego warsztatu specjalizującego się w zawieszeniach. Starszej daty człowiek, mam nadzieję solidnie podejdzie do tematu. Wskażę mu wszystkie wymienione przez Was punkty celem kontroli. Dziś z nim wstępnie rozmawiałem i powiedział mi że spotkał się z przypadkiem w Seacie z zawieszeniem DCC w którym też nie dało się ustalić przyczyny stuków dopóki nie pojechali i nie wgrali na nowo programu z DCC. Nie wiem czy w to akurat wierzyć. Jutro zobaczę co uda nam się ustalić.
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #181 dnia: 17 - Listopada - 2017 - 20:23:30 »
Dziś serwis wymienił prawy amortyzator. Niestety stuki nie ustały. Albo to nie wina amortyzatorów albo nowe tez mają tą samą wadę. Zaciski i przeguby raczej odrzucam bo stuki zdecydowanie słabną po przełączeniu w tryb comfort.

Moim zdaniem zła interpretacja.
Zmiana trybu amortyzatorów powoduje inną pracę całego zawieszenia. Przede wszystkim amplituda ruchów będzie większa. Więc ewentualne luzy na innych niż amortyzatory elementach zawieszenia i kładu kierowniczego będą bardziej lub mniej odczuwalne.

W moim przypadku wygląda to tak:

1. po wymianie przekładni poprawiło się (zdecydowanie) i na razie się nie pogarsza (5 tygodni i kilka tys. km)- niektórzy Koledzy pisali, że po wymianie przekładni na jakiś czas było lepiej a później stuki wróciły. U mnie na razie stan poprawy się utrzymuje.

2. poprawiło się ale nie jest dobrze - stuka znacznie mniej ale nadal stuka w tych samych okolicznościach, więc albo nowa przekładnia też stuka ale mniej albo były co najmniej dwa źródła stuków - będę badał.

Moim zdaniem to nie amory i nie zaciski bo:
- stuka również podczas hamowania, więc nie zaciski
- stuka z lewej strony ale tak bardziej przed kierownicą a nie z okolic amora (chociaż to oczywiście może być mylące)

Mam nowego podejrzanego bo podczas wymiany kół na zimowe zauważyłem luzy na wewnętrznych przegubach półosi. Szarpiąc ręką z półoś wyraźnie czuć luz (góra-dół). Dla porównania w moi drugim Tigu (poprzedniej generacji) szarpanie za półosie nie ujawnia ŻADNYCH luzów.
 
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #182 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 07:48:10 »


Mam nowego podejrzanego bo podczas wymiany kół na zimowe zauważyłem luzy na wewnętrznych przegubach półosi. Szarpiąc ręką z półoś wyraźnie czuć luz (góra-dół). Dla porównania w moi drugim Tigu (poprzedniej generacji) szarpanie za półosie nie ujawnia ŻADNYCH luzów.

Moim zdaniem to będzie w większości przypadków problem.
A tu film z mojego auta, który dla was nakręciłem.



Jak widzicie tylko1 przegub z 4 jest sprawny.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 
Podziękował: topic75

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #183 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 09:58:45 »
U mnie przeguby zachowują się dokładnie tak jak na filmie.
Zaciski też ale - jak pisałem wcześniej - testy z hamowaniem pokazują, że podczas hamowania na nierównościach też stuka.
Więc zaciski zostawiamy na sam koniec.

Obawiam się tylko odpowiedzi "taki luz jest zgodny z normą fabryczną".
I co wtedy ?

Jeszcze raz wspomnę, że sprawdzałem w moim drugim Tigu poprzedniej generacji (2 lata, 30tys.) i tam nie ma żadnych luzów na przegubach.
 

Offline daniels81

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 9
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #184 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 10:04:05 »
Moim zdaniem to będzie w większości przypadków problem.
A tu film z mojego auta, który dla was nakręciłem.



Jak widzicie tylko1 przegub z 4 jest sprawny.
masakra...ja mam sportowe zawieszenie ale też powoli zaczyna sie odzywać, czas sprawdzić przeguby...
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #185 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 10:58:55 »

Obawiam się tylko odpowiedzi "taki luz jest zgodny z normą fabryczną".
I co wtedy ?


No właśnie, ciekawe.
Ciekawa to będzie "norma fabryczna" .
Ja czegoś takiego nie widziałem w żadnym samochodzie, w żadnej marce.

Jeśli VW tak stwierdzi to sami chyba wyrobicie sobie już zdanie o jakości produktów VAG.

 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #186 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 15:32:46 »
Właśnie wróciłem od mechanika. Niestety nic nie znalezione. Wykluczone: zaciski, przeguby, przekładnia. Mechanik sprawdził i nie ma na tych elementach luzów a już na pewno nie takich stukajacych jak na filmiku. Podtrzymuje on swoje zdanie że to wina oprogramowania i trzeba je wgrać na nowo. Mechanicznie wydaje się być wszystko ok.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #187 dnia: 18 - Listopada - 2017 - 19:19:34 »
Właśnie wróciłem od mechanika. Niestety nic nie znalezione. Wykluczone: zaciski, przeguby, przekładnia. Mechanik sprawdził i nie ma na tych elementach luzów a już na pewno nie takich stukajacych jak na filmiku. Podtrzymuje on swoje zdanie że to wina oprogramowania i trzeba je wgrać na nowo. Mechanicznie wydaje się być wszystko ok.
Szkoda że nie nagrałeś żadnego filmiku z tej inspekcji. Myślę że dobry mechanik nie miałby nic przeciwko temu, że wszedł byś pod auto z nim.
A tu powstała by fajna lista możliwych opcji i dobry materiał dla pozostałych kolegów.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #188 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 02:49:07 »
Ja postaram się nagrać jak będę miał możliwość, może jak będzie więcej filmików, to może serio podejdą do problemu i trwałości zawieszenia. Pytanie czy rocznik 2018 ,  mają też te problemy. Bo ja miałem po wyjeździe z salonu 11.2016.

Głównym problem dla nas, są dobrze wykwalifikowani księgowi w koncernach samochodowych.  :)
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #189 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 07:38:41 »
Szkoda że nie nagrałeś żadnego filmiku z tej inspekcji. Myślę że dobry mechanik nie miałby nic przeciwko temu, że wszedł byś pod auto z nim.
A tu powstała by fajna lista możliwych opcji i dobry materiał dla pozostałych kolegów.

Faktycznie mogłem to nagrać, choć to było w sobotę przed 15, duży ruch, mechanik się spieszył, ale szarpał ile sił za przeguby, zaciski i żadnego styku nie było słychać. Byłem z nim w kanale.
Całość akcji była dość dynamiczna i serio nawet nie miałem czasu aby pomyśleć o nagrywaniu. Niestety aby dostać się do dobrego mechanika trzeba swoje odczekać i to on stawia warunki. Ja wyprosilem termin sprawdzenia na 15 min przed zamknięciem zakładu, a i tak ruch jak w Rzymie.

A co myślicie o jego koncepcji na błąd w oprogramowaniu DCC?
Skoro nie ma żadnych luzów, amortyzator wymieniony i dalej to samo, to może faktycznie jest to jakiś trop.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #190 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 08:36:11 »
Może coś być na rzeczy z tym oprogramowaniem. Ponieważ mi po wymianie przekładni zmienili ciśnienie w oponach na 2.3 bar. Jak ich pytałem dlaczego, powiedzieli ze takie są zalecenia producenta. Po zakupie i wyjeździe z salonu miałem 2.6bar, Przy 2.6bar w oponach na ustawieniu zawieszenia w trybie komfortowym, było wyczuwalne ze jest dość komfortowo zestrojone. ( pomijając dyskomfort związany ze stukami ). Teraz jak dopompuje opony do 2.6bar, mam odczucie jakby było przełączone zawieszenie na tryb sport. Przed wymianą przekładni była wyraźnie wyczuwalna różnica miedzy tryb komfort a sport. Dlatego już teraz cały czas jeżdżę na oponach 2.3bar i już nie wyczuwam takiej różnicy jak przed wymianą przekładni, przy 2.6bar jest dla mnie zatwardo. Więc możliwe że było kombinowane, teraz to będzie trudne do zweryfikowania, jedyny sposób to pomiar prądu na cewkę siłownika w amortyzatorze w jakich zakresach się zmienia, zależnie od prędkości, przyspieszenia itp.
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #191 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 08:58:47 »
Nie pisałem o tym wcześniej, ale mam podobne odczucia że zatarła się różnica między trybami pracy zawieszenia. W napędzie jest ona wyczuwalna ale w zawieszeniu już nie bardzo. Poza tym że w comfort stuka ciszej. Chyba że to poprostu przyzwyczajenie robi takie wrażenie.
Wczoraj założyłem zimówki ale jeszcze nie miałem okazji się na nich przejechać. Zaraz jadę na test porównawczy tą samą drogą co zawsze aby zobaczyć czy zmiana z 19 na 17 cali robi różnicę. Ciśnienie ustawiłem na 2.3 tak jak w 19 miałem.

Z tego co pamiętam to nominalne ciśnienie powinno być 2.6 ale można też pompować komfortowe 2.3.

Dodano:  19 - Listopada - 2017  -  10:50:32
Jazda testowa na zimówkach przeprowadzona. Stuka tak jak stukło na letnich 19. Będę rozmawiał z serwisem w sprawie softu. Zobaczymy co oni na to.
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #192 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 14:17:51 »
Z tego co patrze to nie ma nowszego oprogramowania od RM 2017
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #193 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 14:43:38 »
Z tego co patrze to nie ma nowszego oprogramowania od RM 2017

Może jego reset lub wgranie na nowo coś zmieni.

Wszystko mechanicznie jest ok.
Jak w ustawieniach włączę tryb indywidual i tam wszystko ustawię na normal to też tłucze, ale wystarczy że zmienię DCC na comfort i już stuki są dużo mniej słyszalne.
Dokładnie to samo z przejeżdżaniem przez progi zwalniające, gdy koło nagle z niego zjeżdża to tak jakby amortyzator miał "dziurę" w swoim działaniu i koło uderza o drogę.
Stuków nie słychać na dużych nierównościach czy dziurach, ale na "rytmicznych" niewielkich nierównościach. Np. na pofalowanej drodze. Tak jakby koło wpadało w rezonans. "Dziura" w działaniu amortyzatora?
Stuki słychać z przodu i z tyłu, co też może świadczyć o problemie z układem a nie poszczególnymi amortyzatorami.
Nie znam się, opisuję tylko odczucia i zastanawiam się nad tym problemem. W przeciwieństwie do serwisu który nie chce się temu przyjrzeć z różnych perspektyw.

Teraz mi jeszcze przyszło do głowy że może zresetować ustawienia auta?
Jest gdzieś taka opcja i czy ona działa na ustawienia DCC?
 
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #194 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 14:57:22 »
Raczej nie ma możliwości zrobienia resetu. Nie wiem jak to ma się w Tigu 2 natomiast w golfie VI jest procedura adaptacji zawieszenia DCC
Kiedyś sprawdzałem w swoim golfie VII i nie znalazłem takiej opcji wiec pewnie tig też tego nie ma

Moim zdaniem problemem głośnego zawieszenia to właśnie amory i ich dużo krótszy skok względem zwykłych. Być może też wina leży np w poduszkach i łożyskach amorów, taki przypadek był na początku produkcji wszystkich a6 c7
 

Offline niepassat

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 67
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KT
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #195 dnia: 19 - Listopada - 2017 - 17:41:05 »
Moim zdaniem problemem głośnego zawieszenia to właśnie amory i ich dużo krótszy skok względem zwykłych

No właśnie. Ten argument już parę razy się w wątku przewijał. Ale bez konkretów.
Czy ktoś ma dokładne dane jaki jest skok normalnych/DCC/sportowych ??
Jak jest prześwit normalnych/DCC/sportowych ??
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #196 dnia: 21 - Listopada - 2017 - 10:37:08 »
Będę rozmawiał z serwisem w sprawie softu. Zobaczymy co oni na to.

Wróciłem właśnie z serwisu. Przeprowadzono adaptację DCC. Niestety nie zmieniło to nic. Dalej zawieszenie pracuje głośno. Szef serwisu stwierdził że nic więcej nie są w stanie zrobić, i że jego zdaniem jest wszystko w porządku i nic niepokojącego w pracy zawieszenia nie widzi. Delikatnie mówiąc TTTM (ten typ tak ma).
Zostaje mi już tylko zrobić opinię biegłego i wysłać ją do VW.
Proponuje aby wszyscy którzy mają ten problem i nie chcą z nim pozostać, zrobili podobnie. Tylko wtedy może coś się uda wywalczyć.
Niestety najbliższego biegłego mam we Wrocławiu i będę musiał znaleźć czas i się z nim umówić. Gdyby ktoś był zainteresowany, to możemy się ugadać z nim w jednym terminie i zrobić badanie wspólnie na kilku egzemplarzach. Dajcie znać co myślicie, jakie macie pomysły.

Na pocieszenie cytat z reklamy Tiguana "Tiguan. Doskonałość to dopiero początek."




 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #197 dnia: 21 - Listopada - 2017 - 16:46:16 »
To samo mi powiedzieli po ostatniej wizycie,  że sprawdzali w innych Tigach i zawieszenie tak samo pracuje. Na drogach jak stół, można się delektować podróżowaniem, jak już się zjedzie na drogi złej jakości to się żałuje zakupu samochodu, a przynajmniej u mnie tych złej jakości jest przewaga. Czy coś u walczymy razem, może. Trzeba uderzać do centrali bo serwisy maja związane ręce jak nie maja odgórnego przyzwolenia.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #198 dnia: 22 - Listopada - 2017 - 08:25:24 »
Cześć, polecam




Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #199 dnia: 22 - Listopada - 2017 - 09:29:21 »




Nie wiem jak u innych, ale to jest dźwięk zbliżony do tego, który słychać u mnie.
 

Tagi wątku: