Autor Wątek: STUKI - zawieszenie, karoseria...  (Przeczytany 101464 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #250 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 18:00:59 »
U mnie od pierwszego kilometra, od momentu odebrania samochodu.
a masz pakiet r-line?
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #251 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 18:09:54 »
 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #252 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 22:19:58 »
no to może te wahacze jednak są inne? jest jakiś sposób żeby sprawdzić numery części czy się różnią?
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #253 dnia: 28 - Stycznia - 2018 - 11:05:40 »
Witam, Sory Panowie i Panie - jeśli tu są - już wam napisałem i udowodniłem filmem co się tłucze.
Kurczę, dyskuty prowadzicie, pierdoły piszecie, niektórzy jeszcze auta nie posiadają ale ostro dywagują. Co jest z wami? Do roboty się weźcie i naprawcie wasze cudeńka a nie wiadro pomyj na nie wylewajcie. Ciekawe co zrobicie jak będziecie chcieli sprzedać samochód, wtedy to będzie najwspanialszy egzemplarz, najlepsze wyposażenie, tak?
Nie bądźcie hipokrytami. Każdemu z nas się coś podobało w tym aucie i dlatego go kupiliśmy. Skończcie pitolić, że "to wasze ostatnie VW" . zobaczymy za kilka lat co każdy z nas kupi, albo wyrzyga więcej kasy i zmieni klasę na Audi/Bmw/Volvo itd. albo kupi inny badziew z innymi niedoróbkami.
Dziś nie ma i już nie będzie "dobrych" i tanich produktów, czas się do tego przyzwyczaić albo wyprowadzić na inną planetę.

Przypominam, u mnie już nic i w żadnych warunkach się NIE TŁUCZE (opony 235/55 R19).



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #254 dnia: 28 - Stycznia - 2018 - 11:35:29 »

Przypominam, u mnie już nic i w żadnych warunkach się NIE TŁUCZE (opony 235/55 R19).


Mam do Ciebie prośbę, opisz co było przyczyną i jak to zostało wyeliminowane.
Nie miałeś problemu z serwisem?
Co po kolei wymieniałeś?
Na co zwrócić uwagę?
Na pewno kilku osobom się to przyda.

W moim aucie sprawdzałem dwa razy. Raz samemu, drugi z mechanikiem i żadnych stuków ani na półosiach/przegubach ani na zaciskach h-ca nie ma.
Stuki jednak słychać dalej.

Zdaje się że jest kilka tego przyczyn, a Tobie chyba jako pierwszemu udało się znaleźć i rozwiązać jedną z nich.
Filmiki oglądałem. Na bank nie ma takich luzów.

Z góry dzięki.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #255 dnia: 28 - Stycznia - 2018 - 12:04:37 »
W-Piotrek u ,
Sorki ale wszystko na bieżąco pisałem na tym forum, proszę czytajcie i sledzcie całość.
Wymieno, kolumny mcperson komplet oraz zacisk hamulcowy w serwisie, polecam tylko i wyłącznie Auto Specjal Rożańskiego 28, 32-085 Modlniczka / Kraków.
Resztę, czyli przeguby zrobiłem we własnym zakresie, 650 zł.
I koniec biadolenia




Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #256 dnia: 28 - Stycznia - 2018 - 16:17:26 »
Resztę, czyli przeguby zrobiłem we własnym zakresie, 650 zł.

Dlaczego zdecydowałeś się płacić za przeguby, jeśli problemy ze stukającym zawieszeniem ciągną się od początku (odbioru)?
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #257 dnia: 28 - Stycznia - 2018 - 17:32:25 »
Bo 650 zł to nie majątek a ja nie mam cierpliwości i czasu udowadniać swoją rację.
Kupiłem auto żeby z niego korzystać na bieżąco.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline buliking

Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #258 dnia: 07 - Lutego - 2018 - 18:47:31 »
2.0tsi 220km r-line z DCC - żadnych stuków, zawieszenie pracuje bardzo cicho, felgi 19" cisnienie 2,3bara
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #259 dnia: 18 - Lutego - 2018 - 22:04:04 »
U mnie niestety troche słychać DCC - wszystko jeszcze zalezy po jakiej nierówności jedziemy :) nikt oprocz mnie tego nie slyszy ale ja jestem bardzo przewrażliwiony
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #260 dnia: 20 - Lutego - 2018 - 16:48:57 »
Witajcie,
Auto ponownie trafiło na serwis, niestety wymienione amortyzatory nie podziałały za długo.
Wszystko wróciło ze zwiększoną amplitudą. I uwaga -oficjalnie już wiedzą problem jest z amortyzatorami  bo w centrali każą je wymieniać.
Bez gadania zamówiono mi nowe - muszę poczekać bo mają back order więc chyba wymieniają je i dlatego ich brak.
kolego "decardp" napisz proszę czy po wymianie zacisku nie ma juz takiego stuku ? Kiedy poczułeś największą różnice  -amortyzatory, zacisk czy przeguby ?
Komplet przegubów to do tsi 220 konnej ponad 2 tyś więc ... poczekam.
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #261 dnia: 20 - Lutego - 2018 - 17:40:39 »
Witajcie,
Auto ponownie trafiło na serwis, niestety wymienione amortyzatory nie podziałały za długo.
Wszystko wróciło ze zwiększoną amplitudą. I uwaga -oficjalnie już wiedzą problem jest z amortyzatorami  bo w centrali każą je wymieniać.
Bez gadania zamówiono mi nowe - muszę poczekać bo mają back order więc chyba wymieniają je i dlatego ich brak.
kolego "decardp" napisz proszę czy po wymianie zacisku nie ma juz takiego stuku ? Kiedy poczułeś największą różnice  -amortyzatory, zacisk czy przeguby ?
Komplet przegubów to do tsi 220 konnej ponad 2 tyś więc ... poczekam.
Witaj, jak już wcześniej pisałem - jest kilka rodzajów "stuku" - wiec sztuka nie polega na wymianie połowy samochodu lecz prawidłowej I prawidłowej diagnozie.
Posłem i pokazałem Wam co trzeba zrobić.
Jeśli są luz i stuki przy poruszanu jakiegoś elementu zawieszenia rękoma lub tzw dźwignią to trzeba zacząć od niego.
Doradzam następującą kolejność diagnozy i ewentualnych napraw:
1. Prowadnice zacisku hamulcowego
2. Przeguby wewnętrzne
3. Przeguby zewnętrzne
4. Łożyska i gniazda amortyzatorów
5. Amortyzatory
6. Przekładnia kierownicza - u mnie nie wystąpiły żadne problemy z tym elementem.

Naprawdę nie ma tu żadnej filozofii a te wszystkie "machery" nie rozumieją o co chodzi do puki koło nie odpada.

Każda naprawa likwiduje inne objawy, wiec nie mogę precyzyjnie napisać Ci co było najbardziej trafne.
Fakty są takie, ze u mnie nic się nie tłucze już nawet jeśli jadę samemu, a najprzyjemniej auto się prowadzi i zachowuje jak jest lekko dociążone. 3 ludzi i jakieś bagaże, właśnie wówczas widać potęgę DCC .
Bylem ostatnio w górach z rodzinką i DCC zachowywała się wyśmienicie. Na Comfort wybierał i tłumił wszystko - bosko .
Sport pozwał na szybkie pokonywanie zakrętów bez zbędnych pochyleń nadwozia i odchodziłem każdej osobówce .



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline kuba73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #262 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 11:38:36 »
Dodatkowo przy obecnie panujących temperaturach zewnętrznych  u mnie słychać skrzypienie sprężyn zawieszenia - najbardziej w trybie Comfort, praktycznie nie słyszalne w trybie Sport. Najgłośniejsze jest po bezpośrednio po uruchomieniu samochodu na zewnątrz (dziś wystarczył ok. 2 godzinny postój na zewnątrz przy temp minus 10 st C), staje sie cichsze po rozgrzaniu samochodu (ok.30 minutowa jazda) chociaż nie znika całkiem ( nadal najlepiej słyszalne w trybie Comfort). Czy u Was też słychać skrzypienie sprężyn zawieszenia DCC przy obecnych temperaturach zewnętrznych?
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #263 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 12:41:39 »
U mnie zaczęło coś mocno skrzypieć tak od 2 dni. Ale słyszalne tylko na "leżących policjantach".
 

Offline kuba73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #264 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 12:55:26 »
U mnie tez na lezących policjantach. To musi wynikać z temperatury bo na początku poprzedniego tyg było cieplej i nie słyszałem tego skrzypienia. Może te sprężyny są przewidziane na cieplejsze kraje ;)
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #265 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 13:47:07 »
Miałem kiedyś podobne objawy - dziwne skrzypienie szczególnie na leżących policjantach - w Passacie.
Okazało się, że skrzypiały gumy w tulejach tylnej belki. Po wymianie tulei problem zniknął.
Ale tam skrzypienie pojawiło się dopiero po kilku latach (chyba czterech) od nowości. :)

 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #266 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 16:55:36 »
w którym passacie miałeś z tyłu belke?  :o
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #267 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 17:03:19 »
w którym passacie miałeś z tyłu belke?  :o
Dawne czasy - B5 3BG
 

Offline decardp

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #268 dnia: 26 - Lutego - 2018 - 17:38:09 »
Dodatkowo przy obecnie panujących temperaturach zewnętrznych  u mnie słychać skrzypienie sprężyn zawieszenia - najbardziej w trybie Comfort, praktycznie nie słyszalne w trybie Sport. Najgłośniejsze jest po bezpośrednio po uruchomieniu samochodu na zewnątrz (dziś wystarczył ok. 2 godzinny postój na zewnątrz przy temp minus 10 st C), staje sie cichsze po rozgrzaniu samochodu (ok.30 minutowa jazda) chociaż nie znika całkiem ( nadal najlepiej słyszalne w trybie Comfort). Czy u Was też słychać skrzypienie sprężyn zawieszenia DCC przy obecnych temperaturach zewnętrznych?
Matko święta,
Ludzie, to normalna sprawa przy takich temperaturach.
Nie wydaliśmy na te samochody po co najmniej pół miliona zł, a i w takich może tak być. My mamy mniej wygłuszone nadwozia i lepiej to słyszymy ale takie sytuacje są normalne nawet w autach klasy super Premium.
Jezu, nie dajmy się zwariować.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #269 dnia: 28 - Marca - 2018 - 20:39:53 »
Witajcie. Czy ktoś z Was zgłaszał problemy że stukającym zawieszeniem oficjalnie do vw? Pytam, bo ja ponownie zaczynam walkę o sprawny samochod i dziś usłyszałem w serwisie że faktycznie coś stuka tylko nie wiadomo co bo wszystko jest sprawne. Serwis zwrócił się do "centrali" i podobno usłyszał że jeszcze nikt takiego przypadku ani w Polsce ani w Europie nie zgłosił. Więc jeśli ktoś z Was ma takiego maila lub pismo, a najlepiej odpowiedź od vw to podeslijcie min to na priv. Z góry dziękuję.
Tymczasem czekam na zamówiony amortyzator który aktualnie jest podejrzany.   
 

asta

  • Gość
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #270 dnia: 28 - Marca - 2018 - 22:26:33 »
ha ha oni jak zwykle pierwsze słyszą - grają wariata
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #271 dnia: 28 - Marca - 2018 - 23:24:40 »
podobno usłyszał że jeszcze nikt takiego przypadku ani w Polsce ani w Europie nie zgłosił.

To niech zadzwonią do Krotoskiego w Szczecinie. Mistrz na serwisie wyraźnie ma mnie dość, ale "nic nie słyszy" i "zawieszenie Tiguana jest tak skomplikowane jak w Golfie dwójce", jednak przyznał, że dobrze że kupiłem wydłużoną gwarancję więc jeśli faktycznie coś w końcu wyraźnie wyjdzie, to ominą mnie koszty.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #272 dnia: 29 - Marca - 2018 - 09:15:50 »
podobno usłyszał że jeszcze nikt takiego przypadku ani w Polsce ani w Europie nie zgłosił

Nikt nie zgłaszał? A ja to co od pierwszych przejechanych 10 kilometrów już zgłaszałem, były nagrywania stuków itp. Poczytaj fora niemieckie, hiszpańskie, włoskie.
Dzisiaj ostatni post na hiszpańskim forum dotyczy stuków w Allspace, piszą że zamki wadliwe, ale po wymianie to samo.

Gwarancja, mam przedłużoną, ale czy wystarczy, jak się czeka na rozwiązanie problemów, bo z Poznania nie mają pojęcia i odsyłają do Niemiec.





 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #273 dnia: 29 - Marca - 2018 - 09:26:25 »
Źle interpretujecie słowa serwisów... oni mają na myśli że " jeszcze nikt takiego przypadku ani w Polsce ani w Europie nie zgłosił" ale w waszym konkretnym modelu! :)
 

Offline w-piotrek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Rej: DS
Odp: STUKI - zawieszenie, karoseria...
« Odpowiedź #274 dnia: 29 - Marca - 2018 - 10:36:08 »
Wydawało mi się że problem Tiguana ktoś już do "centrali" zgłaszał, A przynajmniej deklarował że to zrobi. Wydawało mi się  więc że problem powinien być im znany. Tyle osób tu na to narzeka a tylko nielicznym się w jakimś stopniu udało problem rozwiązać. No nic, jeśli będzie trzeba będę pierwszym  ;)
 

Tagi wątku: