0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Ja sie zastanawiam czy ta opcja nie jest ustawiona z góry na jakiś najtwardszy tryb bo nie ma żadnej róznicy teraz... Odechciewa się jezdzić... sprawdzę jeszcze jakie mam ciśnienie bo w sumie opony wymieniali za jednym razem.
Koledzy, nie wiem czy zauważyliście ale mi pierwszemu z tej dyskusji wymieniono 2 przednie amortyzatory w komplecie ze sprerzynami. Niestety nie mogę potwierdzić waszych rewelacyjnych odczuć ze jest trwalsze zawieszenie, raczej ma inny charakter. Poczytajcie trochę jaki element odpowiada za twardość a jaki za amplitude tłumienia. To jest bardziej skomplikowane niż myślicie. Ponadto przy drobnych nierównościach ustawienie sport czy komfort czyli małe ugięcie sprężyny, znaczenie ma też obciążenie, to również komplikuje. Jak pisałem wam wcześniej, jest kilka rodzajów "stuków" wiele elementów może mieć problem.Ja na miejscu VAG zaczął bym od likwidacji najtańszych z nich. Ale widać, że inżynieria VAG chyba nie wie do końca co robi. Ps; poogladajcie moje filmiki i sprawdźcie na kanale lub w stacji diagnostycznej najpierw te elementy. Potem elementy metalowo gumowe (tuleje).Najważniejsze jest aby opracowali te wady, które my wykrywamy bo w dzisiejszych czasach każdy produkt jest testowany przez konsumenta i te pierwsze zawsze maja jakieś wady. Żal można tylko mieć do tego jak nas producent traktuje. Nic ponadto.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Topik75, ja Cię rozumiem, jednak jak koledzy tu piszecie, że jesteście w stanie - organoleptycznie, czyli własnym tyłkiem - wyczuć subtelne różnice i do tego porównać przy zmianach ciśnienia w oponach, to kurczę chapeau bas <szapo na> .Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wszystko można sprawdzić, wykonać pomiar natężenia prądu jaki idzie na cewkę siłownika w amortyzatorze. Sprawdzić czy dla Komfort natężenie prądu dla siłownika zaczyna się od natężenia 0.24A i do jakiego poziomu, czy jest do poziomu 0.88A dla ustawienia Normal, czy do 2A dla ustawienia Sport.Nie tylko ja zauważyłem różnice. Może teraz Tiguan z roku produkcji 2017, nie ma wyczuwalnej różnicy, i jest tylko subiektywne odczucie.
O w końcu jakiś konkret. Pytanie tylko czy ktoś to zrobił, pisząc o swoich "oodczuciach". Ponadto pisałem wcześniej, że jest to złożony problem i pomiar prądu na cewke to nie wszystko. A sprężyna ? Przypomnę, ze u mnie wymieniono całą kolumnę mcpersona.Ponadto, konstrukcja krzywek przez które przepuszczany jest olej w amortyzatorze też mogła się zmienić. Więc jak mierzyć cokolwiek to może tak bardziej profesjonalnie a na to nikogo w Polsce nie stać. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
ten cholerny zawias... (jeszcze skrzypieć zaczął jak w starej nysce... ech...)
Ale od 2 dni jak temperatura spadła na progach zwalniających gumowe elementy w przednim zawieszeniu skrzynia jak w jakiejś nysce :-) potwierdzam.