Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.  (Przeczytany 88854 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline mazandi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #250 dnia: 11 - Kwietnia - 2024 - 23:40:26 »
Inaczej sprawa wygląda w TDI...


U mnie wymiana oleju 30.000 km/2 lata, ale przegląd już od razu po roku lub 30.000 km.



A skąd ta piękna wizualka?
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #251 dnia: 12 - Kwietnia - 2024 - 13:17:48 »
Ostatnio wszedłem sobie do Tiga VCDS-em i okazuje się, że mam interwały olejowe co 15 tyś, natomiast przeglądy co 2 lata. Niestety nie da sie zmienić interwału na 10 tyś, albo przynajmniej ja nie wiem jak to zrobić, żeby mnie samochód informował, że zbliża się wymiana oleju. Przy okazji, wkurza mnie, że nie widzę całkowitego przebiegu w czasie jazdy, tylko kiedy gaszę silnik.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1329
  • Pomógł: 126
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #252 dnia: 15 - Kwietnia - 2024 - 23:49:16 »
Przy okazji, wkurza mnie, że nie widzę całkowitego przebiegu w czasie jazdy, tylko kiedy gaszę silnik.
Wyłacz tempomat to bedzie widać przebieg...
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: xvs

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #253 dnia: 17 - Kwietnia - 2024 - 14:19:04 »
znalazłem, ale dziękuję.
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #254 dnia: 31 - Maja - 2024 - 21:03:46 »
Mam pytanie odnośnie wyświetlania terminu następnego przeglądu serwisowego i olejowego... Po przejechaniu 1200km wskazania się pokrywają:
- serwis za 658 dni/28900km
- serwis olejowy za 658 dni/28900km

Wcześniej czytałem że termin serwisu olejowego się skraca w zależności od eksploatacji.
Jak to z tym właściwie jest?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #255 dnia: 31 - Maja - 2024 - 22:26:40 »
Wcześniej czytałem że termin serwisu olejowego się skraca w zależności od eksploatacji
Tak było do 2012 roku gdzie kody PR oznaczały interwały QG (QG0, QG1, QG2, QG3), wówczas styl jazdy mógł skrócić interwał olejowy. Od 2013 jest QI

W zależności od kodu PR:

QI6 - w tym wariancie Twój okres przeglądów jest stały. Przegląd wykonujesz do 30 tys. km lub do 2 lat. Wymiana oleju następuje maksymalnie do 30 tys. km lub do 2 lat.
QI4 - w tym wariancie Twój okres przeglądów jest stały. Przegląd wykonujesz do 30 tys. km lub do 2 lat. Wymiana oleju następuje co 15 tys. km lub 1 rok.

Zapewne masz QI6
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 35
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
OW-20 zamiast OW-30 do 1.5 TSI
« Odpowiedź #256 dnia: 22 - Sierpnia - 2024 - 17:26:20 »
Zawsze serwisowałem mojego Tiga II 1.5 TSI 2019 w ASO, gdzie lali do silnika OW-30, dziś mechanik "nieautoryzowany" (ale raczej zaufany i renomowany) postanowił wlać OW-20 bez mojej wiedzy. Czy ktoś może znać przyczyny, i czy ma to większe znaczenie?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #257 dnia: 23 - Sierpnia - 2024 - 09:12:42 »
0W20 508/509 zdaje się obowiązuje w 1.5 TSI od 2020 roku, jeśli do Twojego przewidziany jest 0W30 to przy takim bym pozostał, każdy następny olej jest bardziej "ekologiczny"  :P ale zmieniłbym z powrotem dopiero przy następnej wymianie oleju
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 35
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #258 dnia: 23 - Sierpnia - 2024 - 09:22:38 »
Dzięki!
 

Offline tomek2626

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #259 dnia: 24 - Sierpnia - 2024 - 12:22:26 »
też wlali mi 0w20 i, jakieś 3000 km temu i na razie wszystko ok :)
 

Offline Szuiram76

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DLNA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WF
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #260 dnia: 31 - Sierpnia - 2024 - 10:11:51 »
Jeżeli jest dużo jazdy miejskiej, dużo krótkich odcinków to 0w20 będzie dobrym wyborem, szybciej się nagrzewa do temperatury roboczej i szybciej dociera do wszystkich kluczowych elementów silnika wymagających pracy w oleju :)
Sam taki używam w zimę, w lato leje 0w30
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #261 dnia: 09 - Maja - 2025 - 20:17:50 »
Pytanko o korek spustowy oleju. Oryginalny jest pomalowany na czarno. Mimo oklejenia taśmą i tak ta farba poodchodziła. Jak sobie radzicie z tym żeby później w ASO przy przeglądzie gwarancyjny nie było problemu, tzn żeby nie poznali po korku że był odkrecany? Nowy korek oryginalny jest bez farby... 🙄
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #262 dnia: 09 - Maja - 2025 - 20:37:00 »
Osobiście spotkałem się już z czarnymi.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #263 dnia: 09 - Maja - 2025 - 21:03:03 »
Ale w sensie że można kupić czarny? Mój fabrycznie pomalowany razem z miską, tak to wygląda.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #264 dnia: 09 - Maja - 2025 - 21:17:18 »
Tak dokładnie , zakupowałem jakiś czas temu do świeżego auta.

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #265 dnia: 09 - Maja - 2025 - 21:35:33 »
Jesteś jakoś w stanie podpowiedzieć gdzie go kupiłeś?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #266 dnia: 10 - Maja - 2025 - 10:07:12 »
Nie pomoże Ci lokalizacja ponieważ nie mieszkam w Polsce. 
Żeby nie naruszać korka jest jeszcze inna metoda . Trzeba użyć ssaka, i przez bagnet oleju zasysasz olej. Nawet myślę, że ta metoda jest lepsza bo wyciąga olej z misek które posiadają dno niżej jak korek spustowy. Poszukaj takiej osoby lub warsztatu gdzie mają zlewkę z odsysaniem.
Coś jak na foto.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #267 dnia: 10 - Maja - 2025 - 13:21:20 »
Problem w tym że ja jzi olej wymieniłem. Teraz chce drugi raz wymienić a za rok mam serwis olejowy w ASO wypadający po 2 latach od kupna. Dlatego się zastanawiam czy jak gąbeczka z czarną farbą pomacam korek to czy w ASO soe nie zorientują. Nie wiem na ile zwracają uwagę na takie rzeczy.
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 145
  • Pomógł: 39
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #268 dnia: 10 - Maja - 2025 - 13:52:58 »
Nie wiem na ile zwracają uwagę na takie rzeczy.
Myślę,że mógłby być problem jak by coś stało się z silnikiem na gwarancji.W innym przypadku prawdopodobnie mają to w nosie.Mechanik w serwisie robi to jak gdyby z automatu-odkręć korek,spuść olej,wymień filtr,zalej olej,sprawdź stan poziomu oleju :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #269 dnia: 10 - Maja - 2025 - 14:11:28 »
W nosie mają tę nakrętkę czy to na gwarancji czy po gwarancji. Jedziesz płacisz za usługę, dziękuję do widzenia. Problem może być wówczas, gdy Twoje auto przyjedzie na lawecie bo silnik padł ale nie na rutynowym przeglądzie i nie chodzi o samą nakrętkę tylko o nieautoryzowaną ingerencję bo musiało się to wiązać z prawdopodobną wymianą oleju no chyba że będziesz miał na to stosowną dokumentację z warsztatu realizującego usługę i kwit na materiały zgodne ze specyfikacją producenta
 

Offline firemantom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #270 dnia: 10 - Maja - 2025 - 14:40:43 »
Chyba dla większego spokoju tą drugą wymianę zrobię w np Bosch Car Service z wpisem w książkę elektroniczną i fakturą. Ogólnie jak zadzwoniłem do kierownika serwisu VW i zapytałem o wymianę oleju poza ASO to zaczął bredzić że nie można, że stracę gwarancję itp. Ale jak się zorientował że wiem że gada bzdury to mu rura zmiękła i zaczął gadać że jednak można ale musi być zgodnie z prpcedarmi VW z wpisem w elektroniczną książkę, fakturą... Próbował jeszcze straszyć utratą gwarancji ale po prostu wygląda to tak że próbują zastraszyć ludzi żeby wszystko robili u nich. Jak zapytałem o wymianę u nich ale ze swoimi materiałami zakupionymi samemu w ASO VW z fakturą to absolutnie nie mogą zrobić na moich częściach tylko na swoich bo oni za to odpowiadają. Chory ten mój najbliższy serwis bo wiem że w innych miastach nie robią z tym problemu.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6355
  • Pomógł: 1616
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #271 dnia: 10 - Maja - 2025 - 17:00:36 »
Chory ten mój najbliższy serwis bo wiem że w innych miastach nie robią z tym problemu.
Dlatego takie niedorzeczności, powinniśmy opisywać w tym temacie: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1714.0.html do czego szczerze zachęcam, bo takich naciągaczy mamy w prawie każdym warsztacie.

Wystarczy podać nazwę ASO, adres i opisać co wygaduje mechanik - każdy ma prawo do swojej opinii.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5621
  • Pomógł: 1021
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #272 dnia: 10 - Maja - 2025 - 18:32:40 »
@firemantom z takimi rzeczami nie dzwoni się i nie pyta w ASO. Po prostu albo wymieniasz sam i nikt o tym nie wie albo jedziesz do warsztatu i tyle.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #273 dnia: 10 - Maja - 2025 - 18:37:47 »
W nosie mają tę nakrętkę czy to na gwarancji czy po gwarancji
Niezupełnie,  bo to zależy od podejścia osoby wykonującej. Jal będzie nadgorliwy to może zrobić wpis w adnotacji że korek nie oryginalny.  A to już późnej przy problemie z silnikiem odbije się na gwarancji. 
chyba że będziesz miał na to stosowną dokumentację z warsztatu
A w tym przypadku warsztat że tak to nazwę "pana Janka "  musi mieć autoryzacje grupy VW.  Bez tego niestety ale gwarancja również przechodzi do Historii. 

Dodano:  10 - Maja - 2025  -  18:40:13
@firemantom z takimi rzeczami nie dzwoni się i nie pyta w ASO.
Dokładnie tak , to tak jak by zrobić na siebie donos.  A jak się znajdzie typ którego się uraziło to będzie tworzył problemy. 
Niestety wszystko zależy od podejścia człowieka jak napisał  @yogibabu
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6355
  • Pomógł: 1616
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #274 dnia: 10 - Maja - 2025 - 18:48:12 »
A w tym przypadku warsztat że tak to nazwę "pana Janka "  musi mieć autoryzacje grupy VW.  Bez tego niestety ale gwarancja również przechodzi do Historii.
Chyba nie masz racji.

Cytuj (zaznaczone)
Dyrektywa UE (Dyrektywa GVO) zapewnia, że serwisowanie samochodu w nieautoryzowanym warsztacie nie spowoduje utraty gwarancji producenta. Oznacza to, że właściciel może wybrać, czy serwisuje auto w Autoryzowanym Serwisie (ASO), czy w niezależnym warsztacie. Wybór niezależnego warsztatu nie może być przyczyną odmowy honorowania gwarancji.

Cytuj (zaznaczone)
Dyrektywa GVO (General Vehicle Obligation):
Umożliwia właścicielom samochodów naprawę pojazdu w niezależnym warsztacie bez utraty gwarancji producenta.
Prawo do wyboru:
Właściciel samochodu ma prawo zdecydować, czy serwisować pojazd w ASO, czy w niezależnym warsztacie, bez obaw o utratę gwarancji.
Bez utraty gwarancji:
Serwisowanie pojazdu w niezależnym warsztacie nie wpływa na ważność gwarancji producenta.
Możliwość stosowania części zamiennych:
Dyrektywa GVO umożliwia stosowanie części zamiennych, które nie są oryginalnymi częściami producenta.
Ochrona konsumenta:
Dyrektywa GVO chroni konsumentów przed narzucaniem przez producentów wyboru ASO jako jedynej opcji serwisowej.
Ważność dyrektywy:
Dyrektywa GVO (wraz z aktualizacją) jest wciąż aktualna i chroni właścicieli samochodów.
Dodatkowe korzyści:
Właściciele samochodów mogą skorzystać z tańszych części zamiennych w niezależnych warsztatach bez obaw o utratę gwarancji.

https://www.autoreduta.pl/blog/prawo/wszystko-o-dyrektywie-gvo-czyli-dlaczego-warto-rozwazyc-serwis-nieautoryzowany

 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: wymiana oleju przegląd