Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.  (Przeczytany 82494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« dnia: 11 - Grudnia - 2016 - 17:40:55 »
Temat o serwisie olejowym i interwałach wymiany w modelu Tiguan II - wszystkie silniki

Jak u Was wygląda sprawa z terminami przeglądu i wymiany oleju ?
 
Podziękował: Atari

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #1 dnia: 29 - Stycznia - 2017 - 21:23:31 »
T2 ma przeglad/wymiany oleju w reżimie QI6.

Jest to czasami dość nieintuicyjnie.

Są dwa liczniki, niezależne od siebie:
1. przeglądu uzależnionego od kilometrażu i czasu. W wypadku T2 to 30000 i dwa lata (co wypadnie szybciej). Po pierwszym przeglądzie ten licznik pokazuje 30000 km i ROK. Te 25 miesięcy w twoich obliczeniach wynika z zaokrągleń. W moim wypadku suma przejechanych KM i pozostałych do przeglądu daje 30000 km.
2.wymiany oleju (z filtrem). W wypadku T2 to standardowo 2 lata i 30000 km, z tym, że te 30000 km zależy od eksploatacji pojazdu. Na przykład w moim Golfie 7 1.4 TSI suma odległości przejechanej od ostatniego przeglądu + suma odległości pozostałej zawsze dawała 30000 km. Ten sam styl jazdy w 2.0 TSI 220KM i na chwile obecną ten przegląd z wymianą oleju wypadnie kolo 22000 km.

Licznik nr jeden obejmuje rzeczy typu (które to zależy od czasu i przebiegu).
- wielopunktowa inspekcja pojazdu (zakres podstawowy lub rozszerzony w zależności od przebiegu lub czasu)
- filtr powietrza
- filtr kabinowy
- filtr paliwa w dieslu
- wymiana filtra (DSG 6 biegów) i oleju skrzyni DSG (6 i 7 biegów)
- wymiany paska rozrządu lub sprawdzenie paska/łańcucha rozrządu
- wymiana świec
- uzupełnienie AdBlue (można zrezygnować)
- czyszczenie i przesmarowanie dachu panoramicznego (lub samo sprawdzenie)
- sprawdzenie filtra DFP
- sprawdzenie paska pompy wody
- wymiana oleju sprzęgła 4MOTION
- wymiana płynu hamulcowego

Licznik nr 2 obejmuje wymianę oleju z filtrem i sprawdzenie tarcz/klocków.

Jeśli oba przeglądy wypadają mniej niż kwartał od siebie, serwis może zaproponować ich połączenie.

Można także zmienić ten reżim serwisowy na rok i 15000 km.

To teraz przykład.
- dostaję Tiguana 01/2017
- załóżmy, że przejeżdżam 16000 rocznie
- mój styl jazdy i silnik wymagają wymiany oleju po 22000 km (mimo wstępnego wskazania 30000 km)
- licznik nr 2 wezwie mnie na serwis około 04-05/2018 (przy przejechanych 22000 km)
- wymieniony zostaje olej i filtr, licznik nr 2 ulega skasowaniu i pokazuje 30000 km i dwa lata (następna wymiana oleju 22000+30000=52000, oczywiście z czasem może to spaść to 44000 km)
- 12/2018 (po prawie dwóch latach od zakupu i 7 miesiącach od ostatniej wizyty) melduję się w serwisie na przegląd (uaktywnił się licznik 1 z powodu przejechanych 30000) - robiona jest inspekcja podstawowa i część rzeczy opisanych powyżej (przypadających na 30000 lub 2 lata), kasowany jest licznik 1 i pokazuje 30000 km (następny serwis przy 60000km) lub rok
- 10-11/2019 tj. koło 44000 do serwisu wzywa  licznik 2 (z powodu wymiany oleju). Ponieważ licznik 1 wskazuje 12/2019 serwis proponuje połączenie. Zgadzam się, robią rozszerzoną inspekcję, czynności serwisowe po 3 latach, wymianę oleju i filtra. Kasowany jest licznik nr 1 (następny przegląd przy 44000+30000=74000 lub rok czyli 11/2020) i nr 2 (wymiana oleju przy 44000+30000=74000 lub 11/2021).
- 11/2020 wzywa licznik nr 1 (minął rok, przebieg 60000) - robiona jest standardowa inspekcja i kasowany jest licznik nr 1
- itd., itd.

Jak jeździmy mniej niż 15000 rocznie, to w praktyce do serwisu jedziemy po 2 latach a później co roku. Inspekcje będą się przeplatać co roku, wymiany oleju będa co 2. Jak jeździmy więcej zaczyna się zabawa.

Mam nadzieję, że się nie pomyliłem w przykładzie;)
 
Podziękował: mapigeo, Siemek, Atari

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 - Stycznia - 2017 - 22:48:41 »
Przegląd na chwilę obecną wyjdzie na 30 tyś. km
Wymiana oleju przy 21 tyś. km (za 13700 km).
Stan liczników przy przebiegu 7088 km.
 
Podziękował: mapigeo

Offline WuWojtas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 9
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FZ
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Stycznia - 2017 - 08:19:47 »
Inaczej sprawa wygląda w TDI...


U mnie wymiana oleju 30.000 km/2 lata, ale przegląd już od razu po roku lub 30.000 km.
------------------------------------------------------------------------------------
Tiguan II 2.0 TDI 150 KM, 4Motion, DSG-7 + pakiet Offroad
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Stycznia - 2017 - 12:09:03 »
Interesujące. W żadnym dokumencie/rozmowie o TDI nikt nigdy nie wspomniał, że pierwszy przegląd jest po roku. Pierwszy był zawsze po dwóch w QI6, niezależnie od silnika.

U siebie w Golfie miałem z tymi licznikami problemy (zaczęły wskazywać poprawne dane po 2 interwencjach serwisu, wewnętrznie zliczały OK więc trzeba było jest tylko ustawić w odpowiedni tryb).

Wspominali Ci, że pierwszy przegląd ma być po roku ?

Drugie pytanko, jak jeździsz (stosunek miasto/trasa). Noga ciężka czy lekka? Wymiana oleju na chwilę obecną wychodzi Ci około 24 tys. km, więc zastanawiam się czy 30000 między wymianami oleju jest wogóle do zrobienia w 2.0 TSI i TDI:)

 

Offline WuWojtas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 9
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FZ
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Stycznia - 2017 - 12:41:49 »
Jeżdżę różnie, codziennie małe miasto, ale raz w tygodniu trasa. Naprawdę różnie, bez reguły. Na razie noga lekka...

Handlowiec mi też mówił, że co 2 lata przegląd i mocno się zdziwił, jak po uruchomieniu auta pokazało 365 dni. Mówił, że to sprawdzi, ale oczywiście minęło już trochę czasu i cisza.
------------------------------------------------------------------------------------
Tiguan II 2.0 TDI 150 KM, 4Motion, DSG-7 + pakiet Offroad
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #6 dnia: 30 - Stycznia - 2017 - 12:54:21 »
To polecam trochę pocisnąć serwis. Mi raz ustawili 20000 mil:) Po interwencji serwisu liczniki wróciły do normy. To przerażające, że po 3 latach od wejścia MQB tego nie ogarniają. Jest szansa, że coś się zmieniło ostatnio oczywiście. Jakbyś coś wiedział to napisz, może komuś pomoże.
 

Offline davep

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGR
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Sierpnia - 2017 - 15:55:30 »
Właśnie umówiłem się na wizytę w serwisie w ramach reklamacji. Przy okazji zapytałem o koszt wymiany oleju+filtra, wyceniają to na 600-700zł (2.0TSI 180KM).

Rodzi się pytanie, jakie są koszty serwisów na 30/60/90 tys.km?

Ile dodatkowo za oleje i przeglądy 4motion, DSG?
Ile za wymianę tarcz i klocków?
Czy istnieje jakaś tabela, co i kiedy wymieniać?

Jeśli macie już takie finansowe doświadczenia to myślę że nie tylko ja będę zainteresowany.
pozdrawiam
 

Offline grabson79

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 - Sierpnia - 2017 - 13:33:28 »
Odebrałem Tiguana w zeszłym tygodniu i moje ustawienia serwisowe są na na zdjęciu poniżej.
Inspekcja za 20 tys mil lub dwa lata natomiast wymiana oleju wydaje się być nie ustawiona.

Miał ktoś taki przypadek?
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #9 dnia: 29 - Sierpnia - 2017 - 14:25:21 »
Wymiana oleju wyświetli Ci sie dopiero po jakimś czasie... zrób troche km i sprawdź ponownie
 

Offline grabson79

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Sierpnia - 2017 - 16:38:42 »
Wymiana oleju wyświetli Ci sie dopiero po jakimś czasie... zrób troche km i sprawdź ponownie
300 km w tydzień i dalej nic.
Po jakim przebiegu powinno się to uzupełnić ?


 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #11 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 11:27:33 »
No, to dojechałem do momentu w którym od tygodnia wyświetla się komunikat o terminie przeglądu olejowego.

Miałem w CAR-NET ustawione, aby to serwis się ze mną skontaktował i umówił wizytę - nie zadziałało, mimo że w międzyczasie "zamawiałem" raport o stanie pojazdu i raport ten w CAR-NET się pojawił.

Jakieś Wasze dotyczhasowe doświadczenia z tej czynności?
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #12 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 15:58:21 »
Mi informacja włączyła się 1800-2000 km przed wymianą oleju. Zdążyłem już zjechać do 1200 km. Na razie cisza ze strony serwisu.

Wydaje mi się, że serwis kontaktuje się nie od razu a dopiero jak ten licznik spadnie poniżej jakiej wartości. Przeczekam ile się da i dam znać, czy się skontaktowali.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #13 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 17:48:31 »
U mnie już jakiś update obycia z serwisem. Wizyta umówiona na godzinę 16, a oni dziś przysyłają SMS z przypomnieniem, że mam wizytę o 13:30 ;-) Dodzwonić się oczywiście nie da, 5 w kolejce przez 28 minut mojej cierpliwości. Wysłałem maila, ale mimo upływu 6 godzin cisza z ich strony. Będzie wesoło.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #14 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 19:41:58 »
Mi też zrobili ten numer. Pamiętałem kto umawiał (robił to przy mnie), a później podpytałem kto wbił to w system i był to zupełnie ktoś inny.
Celowałbym w godzinę z SMSa.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #15 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 21:53:26 »
Jadę na 16-stą. 
Reakcji na mojego maila nie ma do tej pory, także tym bardziej uważam że to jest ich problem.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #16 dnia: 11 - Grudnia - 2017 - 22:08:46 »
Rozsądek podpowiada, że się zdziwisz.
Ostatnio był jeden taki co się bulwersował właśnie z tego powodu ::)
Mam nadzieję, że będzie ok.

Z ciekawości - sprawdź proszę ile było oleju przed jego wymianą.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #17 dnia: 12 - Grudnia - 2017 - 02:52:36 »
Zamierzam poprosić o dokładną informację ile zlali oraz ocenę jak wyglądał - być może będzie możliwość zobaczyć co zlali.
20 tyś. km zrobione na jednym oleju, to że to dość długi okres już dyskutowaliśmy.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #18 dnia: 12 - Grudnia - 2017 - 15:01:28 »
Chodziło mi raczej o to ile ubyło z bagnetu. Tak łatwiej ocenić tendencje do brania oleju.
Bo jak wiesz ile zlali to musisz znać też dokładną pojemność układu (o co trudno) lub ew. ile wlali, żeby było na bagnecie pod max.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #19 dnia: 12 - Grudnia - 2017 - 18:23:10 »
Mam zdjęcie bagnetu sprzed iluś miesięcy oraz zdjęcie z dziś. Później porównam.
Na chwilę obecną kwitnę (od 16) w serwisie :curve:


Dodano: 12 - Grudzień - 2017 - 18:43:15
Więc jest tak:
- przed wymianą oleju, było na bagnecie do połowy tej zagniecionej części (miarki)
- stan j/w trwa od bardzo dawna, niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić stan oleju po odbiorze auta
- po wymianie oleju, wspomniana wyżej zagnieciona część bagnetu (miarka) wskazuje max
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #20 dnia: 13 - Grudnia - 2017 - 16:09:22 »
Na dzień dobry auta zalewane są pod MAX (tj. wszystkie odbiory i serwisy VW które miałem były zrealizowane w ten sposób).
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #21 dnia: 13 - Grudnia - 2017 - 17:56:51 »
Sprawdzałeś to też w Tiguanie po zakupie?
Jeśli tak, to jak to się ma do stanu teraz?
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #22 dnia: 13 - Grudnia - 2017 - 19:03:30 »
Oczywiście, że sprawdziłem - był MAX.

W wolnej chwili sprawdzę jak to wygląda teraz. Wydaje mi się, że u mnie było podobnie jak u Ciebie, tj. było małe zużycie podczas układania się silnika które zwolniło. Inna sprawa, że ty jeździsz sporo po mieście więc twoje będzie raczej większe.

Myślę, że oba wyniki są bardzo dobre i póki co wygląda na to, że problemu wcześniejszych egzemplarzy nie ma.

 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #23 dnia: 13 - Grudnia - 2017 - 20:28:36 »
Też mi się wydaje, że z MAX do połowy podziałki przez 20 tyś. km (z czego jakieś 15 tyś. km w mieście) to wynik jest bdb.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, filtrów i interwał wymiany.
« Odpowiedź #24 dnia: 15 - Grudnia - 2017 - 13:22:54 »
Dla porównania mój po 22.5 tys. km wziął koło 0.3L (70% miarki pozostało).

Zapytałeś się, ile taki serwis by kosztował bez pakietu?
 

Tagi wątku: wymiana oleju przegląd