Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II  (Przeczytany 26201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« dnia: 28 - Sierpnia - 2017 - 21:34:58 »
Prośba do posiadaczy Tigów - podajcie jakie macie kody lub średnice tarcz w swoich autach

Tylko bardzo ważne aby również było podane jaki silnik posiadacie

Kody tarcz hamulcowych wg ETKI

Przód:
1ZD - 312x25  (info: 1ZA = 1ZD)
1LW - 314x30
1LA  - 340x30

Tył:
1KU  - 300x12
1KZ  - 310x22


Kody i średnica tarcz hamulcowych wg poj. / mocy silnika

1.4 TSI 125KM (CZCA)
xxx
xxx

1.4 TSI 150KM (CZDA)
1ZA - 312x25
1KU - 300x12

1.5 TSI 130KM (DACA)
xxx
xxx

1.5 TSI 150KM (DADA, DPCA)
xxx
xxx

2.0 TSI 180KM (CZPA)
1LA  - 340x30
1KU  - 300x12

2.0 TSI 220KM (CHHB)
1LA  - 340x30
1KU  - 300x12

2.0 TDI 115KM (DFGC)
xxx
xxx

2.0 TDI 150KM (DFGA)
1ZA - 312x25
1KU - 300x12

2.0 TDI 190KM (DFHA)
xxx
xxx

2.0 BiTDI 240KM (CUAA)
1LA  - 340x30
1KZ  - 310x22
 
Podziękował: elo

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #1 dnia: 29 - Sierpnia - 2017 - 20:05:55 »
2.0 TSI 220 KM [CHHB]
- przód 1LA
- tył 1KU



 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #2 dnia: 29 - Sierpnia - 2017 - 21:22:10 »
Czy ktoś z 2.0 TSI 180 KM mógłby się wypowiedzieć?
 

Offline TMP

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 102
  • Pomógł: 23
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 09:17:39 »
2.0 TSI 180 KM [CZPA]
- przód 1LA  (340x30)
- tył 1KU  (300x12)
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 09:25:15 »
Nie mogę edytować 1 postu...

tył:
1KU - 300x12
1KZ - 310x22

Widać, że VW nie oszczędzał skoro zastosował dosyć spore tarcze jak na moc auta, dokładnie te same 340 mm stosują np w audi S3, Golf GTI.
Nie ukrywam, że mnie to akurat cieszy :)

Cytat: TMP
- tył 1KU  (300x12)
Dziwne, bo powinieneś mieć raczej 1KZ skoro przód jest 1LA

A jak w TDI i 1.4 TSI ?

 

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 11:11:15 »
Dziwne, bo powinieneś mieć raczej 1KZ skoro przód jest 1LA

skoro w 2.0TSI 220 KM jest również 1KU (patrz post @rk):
Ja mam 1LA z przodu, 1KU z tyłu.
2.0 TSI 220KM (CHHB).

to w 2.0 TSI 180 KM jak najbardziej mogą być z tyłu 1KU.

Ciekawe jak w najmocniejszych TDI, może tam jest 1KU? Albo zarezerwowane dla wersji R która ma dopiero wejść...

Skoro tarcze są takie same (1LA) jak w Golfie GTI, to pytanie czy takie same są zaciski?
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #6 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 11:20:25 »
Skoro tarcze są takie same (1LA) jak w Golfie GTI, to pytanie czy takie same są zaciski?

Wg ETKI tak, róznią się tylko pierwszymi literami co odpowiada za model auta - wszystko 1 tłoczkowe zaciski
 
Podziękował: Tyszer

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #7 dnia: 30 - Sierpnia - 2017 - 14:41:03 »
pytanie do @arekp
istnieje możliwość edycji pierwszego posta wątku aby na początku były wszystkie informacje? i wyglądało to tak:

kody wg ETKI:

PRZÓD:
1ZD  - 312x25 (info, równoważne oznaczenie: 1ZA = 1ZD)
1LW - 314x30
1LA  - 340x30

TYŁ:
1KU  - 300x12
1KZ  - 310x22
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Września - 2017 - 18:49:56 »
Nikt z Dieslem sie nie podzieli?
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #9 dnia: 08 - Września - 2017 - 08:27:16 »
2.0TDI 150KM
1ZA
1KU


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #10 dnia: 08 - Września - 2017 - 12:18:05 »
to który TIG ma z tyłu 1KZ  - 310x22 ??
Najmocniejszy diesel czy zarezerwowane do wersji R 300KM...
 

Offline wojtekpz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: NE
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #11 dnia: 12 - Września - 2017 - 14:53:44 »
2.0 TDI 240 KM [CUAA]
- przód wentylowane 1LA
- wentylowane 1KZ
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #12 dnia: 12 - Września - 2017 - 15:00:37 »
no to mamy prawie komplet i wyjaśniło sie gdzie montują 1KZ :)

Proponowałbym moderatorowi lub adminowi aby w 1 poście zaktualizował i uzupełnił jakie opcje występują w poszczególnej jednostce silnikowej
 

Offline Sleepy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 74
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #13 dnia: 13 - Września - 2017 - 19:43:45 »
2.0 TDI 240 KM [CUAA]
- przód 1LA
- tył 1KZ.
 

Offline davep

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #14 dnia: 15 - Września - 2017 - 08:30:58 »
Czy udało się komuś z Was założyć felgi 17" do auta z tarczami 340mm?
Zbliża się temat zimówek, trzeba kupić koła.
W "papierach stoi" że 17" jest ok, ale obecnie mam 19" (victoria falls) i pomiędzy zaciskiem a obręczą felgi jest około 2,5cm (1"). Wychodzi na styk...

pozdrawiam
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #15 dnia: 15 - Września - 2017 - 08:44:47 »
W audi do 347mm wchodzą 17 wiec przy 340 powinno bez problemu
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #16 dnia: 15 - Września - 2017 - 09:04:03 »
Ja mam zimę na 17" przy 2.0 TSI 180 KM
 

Offline pawsko

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 240 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DSR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #17 dnia: 28 - Października - 2018 - 14:49:52 »
Hej,
Ostatnio jechałem autostradą w silnym deszczu, podczas mocniejszego hamowania było słychać dość głośne takie jakby "buczenie" wg mnie z tylnych kół. Co to może być i czy trzeba by się tym martwic, czy po prostu z uwagi że auto nowe i opony też bo dopiero 12 tyś. km przejechane dają taki dźwięk jak jest więcej wody. 
Dodam że poza tą sytuacja wszystko jest ok, jak sucho lub mniej mokro to jest wszystko dobrze.
Co sądzicie?
 

Offline Igorz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #18 dnia: 29 - Października - 2018 - 08:49:51 »
Cześć,
12 tys to już w miarę dotarty i raczej bym tego tym nie tłumaczył. Nie wiem czy już jeździsz na zimówkach czy letnich ale jeżeli planujesz zmianę to może warto umówić się na wymianę opon w serwisie i przy okazji im na to zwrócić uwagę. Dzwonili do mnie 3 tyg temu i proponowali wymianę opon w promocyjnej cenie 90 zł (Krotoski Nadarzyn)- po czym się nie odezwali  :P
pozdrawiam!
 

Offline rufusss

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: KRA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #19 dnia: 20 - Maja - 2019 - 06:29:20 »
Witam.
Też miałem pewnego rodzaju buczenie przy hamowaniu. Szczególnie słychać je było podczas hamowania przy zjeździe z dużej góry lub gdy auto było bardziej dociążone. Takie dudnienie w tyle. Przebieg 17000.
Pojechałem do serwisu a serwisant od razu wiedział o co chodzi - wadliwe klocki hamulcowe (jakaś trefna seria).
Wymienili "gwarancyjnie" klocki i tarcze z tyłu.
 

Offline mksiazek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WPI
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #20 dnia: 28 - Lipca - 2019 - 23:08:34 »
Potwierdzam. Mialem to samo, udalo sie wymienic przy okazji inspection 30k.
Podobno to gorna granica przebiegu zeby te akurat wade uznali z gwarancji.
Pozdr
Mk
 

Offline S0meth1ng

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WW
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #21 dnia: 04 - Września - 2019 - 09:04:16 »
Właśnie wszedłem na forum aby zgłosić ten sam problem.
Mam przejechane już prawie 15 tys.km.
Takie same buczenie zaczęło się chyba od 5 tys. albo po pierwszej jeździe trasą.

Czyli ASO ma do tego TPI?
 
Podziękował: Misza

Offline AR-TEK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LU
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #22 dnia: 08 - Września - 2019 - 12:24:17 »
Miałem to samo przy 15000km. Tylne tarcze miały pionowe wżery. Wyglądało to jak odbite obrysy klocków. Wymienili mi tarcze i klocki. Podobno to moja wina. Zrobiłem w innym warsztacie test i okazało się, że tarcze nie miały bicia. Nie uznali mi tego na gwarancji ani w VW Lublin ani w VW Stalowa Wola. Wymieniłem na własny koszt chociaż teraz wiem, że prawdopodobnie jest to wada materiałowa.
 

Offline S0meth1ng

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WW
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #23 dnia: 16 - Września - 2019 - 10:33:06 »
Jadę na diagnostykę - zobaczymy co ASO na to :)

Dodano:  17 - Września - 2019  -  09:43:22
Cześć,

Jestem po wizycie w ASO VW Warszawa Okęcie.
Przekazałem wszystkie informacje związane z tym problemem plus kilka innych drobiazgów.

Podczas rozmowy z Panem na przyjęciach do serwisu powiedziałem, że problem chyba jest z klockami, bo słyszałem, że są wadliwe.

Wczoraj pod koniec dnia dostałem informacje, że auto zrobione: wymieniono klocki+tarcze w ramach gwarancji
Przebieg 17000 tys.km.

Więc, jak ktoś ma podobny problem, to śmiało trzeba jechać do ASO.

Przy okazji zrobili dwie akcji serwisowe:
  • aktualizacja oprogramowania parktroników
  • włączenie podświetlenia ambiente dachu panoramicznego
Miałem od nowości wyłączone podświetlenie.

 :vwclubpolska:
 

Offline slaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #24 dnia: 10 - Listopada - 2019 - 13:30:35 »
Witam. Też miałem pewnego rodzaju buczenie przy hamowaniu. Szczególnie słychać je było podczas hamowania przy zjeździe z dużej góry lub gdy auto było bardziej dociążone. Takie dudnienie w tyle. Przebieg 17000. Pojechałem do serwisu. Facet od razu wiedział o co chodzi. Wadliwe klocki hamulcowe ( jakaś trefna seria). Wymienili gwarancyjne klocki i tarcze z tyłu.

A z jakiej produkcji Tiguan?

Ja mam na tylnych tarczach odbicia klocków. Chyba dlatego ze jest tam ręczny. Nie wiem czy tak powinno być. Przednie tarcze błyszczy a tylne maja odbicia od kloców. Ma ktoś taki problem?
Czy można podpiąć to pod wymianę gwarancyjną?
 

Tagi wątku: