Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II  (Przeczytany 26202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline S0meth1ng

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WW
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #25 dnia: 10 - Listopada - 2019 - 14:08:42 »
Tiguan z listopada 2018 roku.
Czy oprócz wyglądu sa jakieś nieprawidłowości z tarczami, znowu hałasują?

Z klockami chodzi o to, że nie wytrzymują dużych temperatur i po 400 stopniach przygrzewają się.
Najlepiej wymieniać na innego producenta w ogóle. Bo ATE coś w tym przypadku zawiodło.

U mnie wymienione na gwarancji, na razie bardzo ostro nie hamuje i jest ok.

 

Offline tpomaski

  • clubmen
  • Wiadomości: 171
  • Pomógł: 43
  • VW: Polo VI
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Moc: 95 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PY
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #26 dnia: 07 - Kwietnia - 2020 - 17:24:54 »
Witam,
Czy ktoś wie czy w VW Tiguan II czujniki żużycia klocków są zamontowane w każdym kole.
Słyszałem że tylko przód.
Jakoś w instrukcji tego nie doczytałem.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #27 dnia: 07 - Kwietnia - 2020 - 17:53:17 »
Kiedyś sprawdzałem w ETKA i pamiętam że jeśli chodzi o tył są z czujnikiem i bez w zależności od wersji. Czujnik jest po jednej stronie chyba lewej o ile dobrze pamiętam. Z przodu są zawsze również tylko w jednym kole
 

Offline KTF

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #28 dnia: 10 - Lipca - 2020 - 10:35:53 »
@slaw
Kolego, czy byłeś z tym w ASO?
U siebie też zauważyłem pionowe wżery na tylnych tarczach oraz odbicia od klocków.
 

Offline slaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #29 dnia: 10 - Lipca - 2020 - 13:54:55 »
Witam.
Tylne tarcze zostaly wymienione na nowe wraz z klockami. Wg mojego rozeznania i wgłębienia się w temat to dużo Tiguanie posiada te wadę. Reklamowałem to kilkukrotnie na serwisie Vw city motor w Gdańsku lecz tam twierdzono ze klocki się ułożą i ze trzeba czasu (auto było z przebiegiem 5 tys i tak się ciągnęło do wymiany tj do chyba 16 tys). W końcu pojechałem do innego serwisu w Gdyni do Plichty i tam faktycznie stwierdzono ze mam racje i ze klocki odbijają się na tarczach. Nie mam pojęcia dlaczego taka duża niechęć ze strony VW City Motors odnośnie tej usługi. Zreszta u nich to akurat wszystko jest w etapie udoskonalania przez VW:
Od 2018 informuje ich i tym ze program napisany pod DSG nie jest jednoznaczny z tym co się wyświetla na AID oraz Discover Pro oraz ze nawigacja ma układ qwertz a nie qwerty. U Pana serwisanta jest na klawiaturze komputerowej qwerty i jest poprawnie ale widocznie helmut z Niemiec preferuje qwertz ale tu jest Polska i imię spotkałem się z takim ustawieniem klawiatury u jakiegokolwiek dealera. Również ten błąd jest nie do naprawienia przez VW.
Czy miał kolega taki problem?


//To nie jest temat o DSG i AID / moderator//
 
Podziękował: Marcino

Offline Tiguan1a

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #30 dnia: 31 - Lipca - 2020 - 11:00:16 »
A czy może ktoś polecić jakieś tarcze+klocki na tył do naszych samochodów ? ponieważ jakość tych tarcz jest tragiczna mam przejechane 65 tys. a od góry tarcz są tak skorodowane że mogę sobie odłupać
nieduży fragment powierzchni ściernej :/
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #31 dnia: 02 - Września - 2020 - 09:37:21 »
@slaw
No włąsnie też mnie ten problem dotyczy, jednak nie zgłosiłem tego na przegladzie  na 30tyś.
Powiedziano mi ze hamulce sa ok na przegladzie.
Ale teraz słyszę to coraz mocniej, myślicie żeby to próbować zgłaszać czy już za późno...2 lata jeszcze nie minęły.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Igorz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #32 dnia: 02 - Września - 2020 - 10:33:33 »
Cześć,

Mam to samo 3 rok, 29k przebiegu lewa tylna tarcza mocne podrdzewiałe wżery, reszta tarcz ok. W serwisie w zeszłym tyg. powiedzieli mi, że gwarancja na hamulce jest do 10k ?! i przyznali, że to problem znany, związany z niską jakością materiału.
Jak na razie nic nie hałasuje i auto hamuje prawidłowo ale ta tarcza jest ewidentnie do wymiany... mam pomysł na inny serwis w Wwie może coś się uda ugrać.
 

Offline westsajd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #33 dnia: 02 - Września - 2020 - 11:23:42 »
W serwisie w zeszłym tyg. powiedzieli mi, że gwarancja na hamulce jest do 10k ?!
Bzdura, w przypadku mojego auta wymieniali na gwarancji przy przebiegu 27k.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #34 dnia: 08 - Września - 2020 - 09:55:28 »
w przypadku mojego auta wymieniali na gwarancji przy przebiegu 27k.
Właśnie jestem na serwisie - pan powiedział, że jest akcja na hamulce z tylu. Niemniej jednak powyżej 30tys km uznają to za exploatacje.

Mój ma 31 tyś. km. więc obejrzą i się wypowiedzą może z zaciskiem coś tak doradca powiedział. Dam znać co i jak.
Już patrzyłem i komplet tarcz i klocków ATE to jakieś 600zl dla mnie wiec jak nie to sam sobie wymienię.


Dodano:  08 - Września - 2020  -  11:31:51
Heh ciekawa diagnoza.
Mam skorodowane tarcze hamulcowe z tylu od wewnętrznej strony. Zero ranty klocki prawie jak nowe. Po prostu delikatny styl jazdy i tak jest.
Wymiana tarcz z tylu mnie zatem czeka. Toczenie czy szlifowanie to nie jest polityka Vw. Pomyśle co z tym zrobić może znajdę magika co mi to szlifnie i będzie bez wymiany.
Generalnie mówią ze maja jakiś dedykowany zestaw w cenie zamiennika ATE... za 1500pln
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline przemco

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Passat B8
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #35 dnia: 08 - Września - 2020 - 12:39:52 »
Witam Forumowiczów  :bry:
też mi od pewnego czasu zaczęły szumieć hamulce i dziś w ASO usłyszałem że mam podobno przegrzane (użyli słowa przypalone) tylne tarcze hamulcowe. Dwa lata nie minęły, ale przebieg 45k, więc raczej się na gwarancję na załapię...
Możecie zasugerować jakieś porządne tarcze i klocki na tył (Tiguan 1.4 DSG, 4motion, 2018).
Pozdrawiam,
Przemco
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #36 dnia: 08 - Września - 2020 - 15:47:04 »
Zestaw na tył 700zl jakieś ECO (££*#*%*#) z robocizna 1300pln.
Decyzja podjęta Kupię niwe tarcze  i jasne ze sam zrobię.
Co polecasz zamiast ATE na tył ?
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline WMarek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #37 dnia: 08 - Września - 2020 - 16:47:46 »
Co polecasz zamiast ATE na tył ?
jeśli nie chcesz ATE choć to dobry zestaw to może coś z tego:
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-textar-tyl-vw-tiguan-2016-300mm-8556482412
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zimmermann-tyl-vw-tiguan-ad1-300mm-9445389558
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-ferodo-tyl-vw-tiguan-ii-300mm-9365331103

i najtaniej choć wcale nie źle
https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-klocki-tyl-vw-tiguan-ii-300mm-9397100595
W poprzednich autach jeździłem tylko na trw i nie miałem żadnych problemów.
Często są montowane na pierwszy montaż. Ale jak się sprawdzą w SUVie nie wiem.
A i sprzedawcy losowi. Musisz sobie poszukać właściwego sprawdzonego sprzedawcę.

 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #38 dnia: 08 - Września - 2020 - 17:06:54 »
W sumie z tylu bedxie hamowało cokolwiek skoro po 31kkm tylko 10 % klocków zeszło :)
Znajomemu w Outlander 3 założyliśmy całość Ferrodo. Lekko popiskiwała ale hamuje.
Poczytam opinie i dam znać
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline WMarek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #39 dnia: 08 - Września - 2020 - 20:14:14 »
Ja bym z tych trzech postawił na ZIMMERMANN ogólnie polecane ale osobiście ich nie miałem. Chyba że taniej to tylko TRW.
Jak będę za  miesiąc na wymianie oleju każe przeglądnąć moje tarcze bo kiedyś mi skleiło hamulec po dłuższym postoju. Może kwalifikują się do wymiany gwarancyjnej? choć wolałbym aby były ok.

A korozje gdzie masz. Na części hamującej czy poza nią.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #40 dnia: 08 - Września - 2020 - 20:58:27 »
Korozja na prawej tylnej oś strony zacisku na powierzchni roboczej klocka. Z przodu korozja na 1/3 powierzchni. Zero rantow na tarczach. Wg mnie gowniany materiał.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline WMarek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #41 dnia: 09 - Września - 2020 - 11:55:48 »
Ja bym nie wymieniał od razu. Może ściągnąć zaciski i delikatnie drobnym papierem przeczyścić powierzchnie tarczy i i klocków. Albo porostu mocniej przyhamować parę razy.
Nie wiem co się stanie jak czasie jazdy włączymy ręczny. W skodzie miałem takie jaja że jak stała na lotnisku pod chmurką  tydzień to tylne hamulce biły i buczały. Ale wystarczyły w czasie jazdy zaciągnąć ręczny na chwile aby się przetarły i wracało wszystko no normy no ale tam był zwykły ręczny nie elektryczny i można było go zaciągnąć z odpowiednią siłą.

A i każda tarcza koroduje zależnie od warunków i częstości eksploatacji.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #42 dnia: 09 - Września - 2020 - 21:52:15 »
Mam zamiar te tarcze uratować. Niestety w pracy zabrali nam tokarkę z warsztatu ale są inne wydziały :)

Dodano:  10 - Września - 2020  -  12:13:20
Czy jest jakaś specjalna procedura serwisowa  demontażu zacisku z hamulcem ręcznym elektrycznym?

Bez VCDS nie podchodź na przykładzie passata
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline michalm83

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 15
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #43 dnia: 11 - Września - 2020 - 04:30:22 »
Dokładnie. VCDS nie potrzebny. Zrzucasz silniczek z zacisku i cofasz tłoczek ręcznie. Albo podajesz napięcie na silniczek i też da się tłoczek cofnąć.
Tam nie ma żadnych czujników. Jest ogranicznik prądowy bodajże 15A i silniczek się kręci dopóki nie osiągnie tego natężenia.
 

Offline Misza

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #44 dnia: 02 - Listopada - 2020 - 13:53:06 »
I ja odwiedziłem serwis w sprawie związanej z tym tematem.
Tiguan 2019 2.0 TDi 190KM 22000km
Odpowiedź Szanownego Pana z Serwisu VW:
Na tarczach tylnej osi widoczne przebarwienia, wina użytkownika, z tej racji nie podlega gwarancji, koszt diagnozy 300 zł.
Pytałem w jaki sposób mogłem przegrzać hamulce skoro przednia oś wszystko ok. Uzyskałem odpowiedź mega rozbudowaną jak na przeszkolonego fachowca dużej sieci...
W tym miejscu nie polecam ulicy Wajsówny w Poznaniu 😉
 

Offline WMarek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #45 dnia: 02 - Listopada - 2020 - 16:30:37 »
U mnie  w ramach wymiany oleju na 8000 zgłoszone sklejanie się tłoczków z tarczą z tyłu. Po weryfikacji stwierdzenie iż są ślady klocków na tarczy ale to normalne.
Standaryzacja serwisów w naszym kraju jest tragiczna. W jednym jest wada producenta i wymieniają tarcze i klocki w innym wszystko jest super cycuś i co się Pan szuka dziury jeździć aż odleci.  :smoking:
 
Podziękował: Misza

Offline Misza

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PZ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #46 dnia: 06 - Listopada - 2020 - 21:27:01 »
No i w Voilá 🤷🏻‍♂️ tylne tarcze i klocki wymienione, na gwarancji 🙆🏻‍♂️🙆🏻‍♂️
Inne ASO, zupełnie inne ogóle podejście (tak przeczuwałem).
Co dziwne, "tarcze przegrzane" jakoś nie były...
Jestem zadowolony xD 👍👍

Teraz tylko zwrócić się do tych pierwszych 😤😤
 

Offline zy_gaus

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #47 dnia: 04 - Grudnia - 2020 - 00:12:02 »
Właśnie jestem po wymianie tylnych tarcz i klocków z powodu buczenia przy hamowaniu z wyższych prędkości. Zrobione na gwarancji. W serwisie powiedzieli, że kilka dni temu ukazał się biuletyn serwisowy z rekomendacją VW do wymiany w takich przypadkach. To chyba powinno ustandaryzować podejście serwisów do tematu.
Pozdrawiam.
Zygmunt
 
Podziękował: Misza

Offline Igorz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #48 dnia: 04 - Grudnia - 2020 - 08:26:19 »
Cześć przy jakim przebiegu Ci to zrobili?
 

Offline zy_gaus

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #49 dnia: 04 - Grudnia - 2020 - 16:20:44 »
Cześć przy jakim przebiegu Ci to zrobili?
Prawie 21 tys.
Pozdrawiam.
Zygmunt
 
Podziękował: Igorz

Tagi wątku: