Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II  (Przeczytany 26199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zy_gaus

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #50 dnia: 11 - Grudnia - 2020 - 12:24:46 »
W jakim serwisie to bylo robiione...?
Benepol Radziszewo
Pozdrawiam.
Zygmunt
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #51 dnia: 29 - Października - 2021 - 10:39:45 »
Tak wyglada tarcza hamulcowa tylna po przebiegu 52tys km. Wyszło na badaniu tech ze ręczny prawy tył hamuje słabiej.
Oczyściłem tą rdze jak widać kręcąc tarcza i skrobałem nożem tokarskim.
Klocki sie koncza jeden z tej strony skorodowanej ma jakieś 3mm.  Tarcza ma grubość około 11.5 czyli zeszło pewnie z 12mm a min pewnie 10mm. Nie wiem czy jest sens zakładać same nowe klocki i/lub toczyć tarcze, to już chyba nie te  czasy  tylko trzeba ładnie wymienić komplet.  Niestety musze się zaopatrzyć w nasadki typu "spline" bo jarzmo jest taką śrubą właśnie przykręcone.





2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline KTF

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #52 dnia: 29 - Października - 2021 - 11:05:45 »
Właśnie jestem po wymianie tylnych tarcz i klocków z powodu buczenia przy hamowaniu z wyższych prędkości.
Zrobione na gwarancji.
Ja w lutym też to zgłaszałem, ale niestety nie miałem tyle szczęścia co Ty, gdyż nic o żadnym biuletynie nie wiedzieli i nie widzieli problemu.
Skończyło się tak, że sam wymieniłem klocki na ATE i teraz jest ok, na tarczach nie ma odbić klocków, wżerów i buczenia.
Na szczęście oryginalne klocki nie uszkodziły (nie przegrzały) jeszcze tarcz.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #53 dnia: 29 - Października - 2021 - 11:07:00 »
Orginalne co mam tez są ATE wiec pewnie tarcze również.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #54 dnia: 29 - Października - 2021 - 11:13:14 »
Orginalne co mam tez są ATE wiec pewnie tarcze również.
Z tego co widać w TII to obok porządnych ATE to one nawet nie leżały. To wygląda tak jak z produktami dla sieciówek, masło Jagra w Biedrze jest gorszej jakości niż w sklepie u Kowalskiego, wygląda to tak jakby były dwie odrębne linie produkcyjne w zależności od zamówienia, kontraktu, jego ceny itp... no bo przecież ma być jak najtaniej, w końcu księgowi nad wszystkim czuwają. W Tigu I FL tylne oryginalne tarcze z pierwszego montażu miały u mnie 180 tys km
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #55 dnia: 29 - Października - 2021 - 11:27:10 »
No pewnie tak jest. Wszytko jest ECO teraz

Dodano:  22 - Września - 2022  -  11:24:40
No tak nie wyglada porzadna tarcza hamulcowa z tylu.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline kris17009

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 93
  • Pomógł: 13
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKZA
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #56 dnia: 29 - Października - 2021 - 13:23:57 »
Ja w lutym też to zgłaszałem, ale niestety nie miałem tyle szczęścia co Ty, gdyż nic o żadnym biuletynie nie wiedzieli i nie widzieli problemu.
A ja wymieniałem na gwarancji dwa tygodnie temu. bez problemu uznane. Przy przebiegu 14kkm.

Także wszystko zależy od chęci serwisanta.
2020 --> Tiguan II 2.0 TSI 190KM R-Line - szary "indium"
2017 --> Golf VII FL DSG 1.4 TSI 180KM/280Nm(chip) Highline - czarna perła
2012 --> Skoda Octavia II 1.6
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #57 dnia: 29 - Października - 2021 - 13:24:42 »
Bo oficjalnie jest do 30tys km. Powyżej nie uznają.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline kris17009

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 93
  • Pomógł: 13
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKZA
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #58 dnia: 29 - Października - 2021 - 13:27:12 »
czy do 30kkm to nie wiem - ale to dość dużo. Jak pytał mnie telefonicznie o przebieg to tylko spytał czy 15kkm nie jest przekroczone.
2020 --> Tiguan II 2.0 TSI 190KM R-Line - szary "indium"
2017 --> Golf VII FL DSG 1.4 TSI 180KM/280Nm(chip) Highline - czarna perła
2012 --> Skoda Octavia II 1.6
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #59 dnia: 29 - Października - 2021 - 13:36:21 »
Generalnie słabo skoro miałem pierwszy przegląd po 2 latach przed 30kkm i nikt o takiej akcji nie wspomanial. Pojechałem na wakacje dziwne dźwięki dochodzą jadę na kontrole  a oni mówią ze hamulce mało używane i ze to wina użytkownika. Mogłem
To reklamować w centrali ….

Dodano:  05 - Września - 2022  -  15:04:08


Dodano:  05 - Września - 2022  -  15:03:20
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Sosna22

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BIA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #60 dnia: 04 - Września - 2022 - 17:44:32 »
Czy może ktoś porównać czy zestaw tarce plus zaciski GTI lub R golf 8 pasują do tiguana II FL TDI
 

Offline Fircyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 53
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #61 dnia: 29 - Października - 2022 - 10:01:52 »
Tak pasuje wszystko P&P wygląda to tak


To jest tarcza 357mm  I jest dość  droga na start w 2022r ale hamuje rewelacyjnie i powtarzalnie


 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #62 dnia: 29 - Listopada - 2022 - 13:31:55 »
Jakaś wyraźna poprawa jeśli chodzi o hamowanie? Skraca sie droga??? ...  nie sadze, jeśli wieksza średnica to pewnie skuteczność na rozgrzanych hamulcach w trybie sportowym jest lepsza tzn nie ugotujesz ich tak szybko.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Pro_Tre

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #63 dnia: 29 - Czerwca - 2023 - 15:06:06 »
Witam,
Chciałbym wymienić wszystkie klocki i tarcze w swoim Tigaunie i teraz moje pytanie czy kupować oryginalny cały komplet za ok 3000PLN czy zamienniki i jakie ew. polecacie?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #64 dnia: 29 - Czerwca - 2023 - 15:15:40 »
Osobiście używam kompletu firmy Textar we wszystkich autach.  A co do ceny to juz zależy od wyposażenia jakie posiadasz. Mam na myśli kody.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

:)
 

Offline Pro_Tre

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #65 dnia: 29 - Czerwca - 2023 - 15:17:49 »
Dzięki za odpowiedź.

ATE komplet są np za 1500 na Allegro. różnica 100% w cenie i szukam sensu kupna orginałów
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #66 dnia: 29 - Czerwca - 2023 - 15:25:23 »
Zawsze się opłacało zrobić gdzie indziej niż ASO. Cena zawsze będzie mniejsza.
Inny warsztat zrobi to tak samo dobrze.
Jeśli posiadasz tylko zdolności manualne i kompa który cofnie zacisk z tyłu to zrobisz to sam. I zostanie dzika satysfakcja z naprawy.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

:)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #67 dnia: 30 - Czerwca - 2023 - 13:37:58 »
ATE komplet są np za 1500 na Allegro. różnica 100% w cenie
Osobiście nie kupuję części do swoich pojazdów ani na Allegro ani na innych portalach ogłoszeniowych - nie mam zaufania a i reklamacje czy ewentualne wymiany, to czasami droga przez mękę. W przypadku części samochodowych, lepiej kupować je u siebie na miejscu, nawet jak będzie ciut drożej.   

szukam sensu kupna orginałów
Nie widzę żadnego, tym bardziej że VW nie produkuje tarcz i klocków samodzielnie a zleca to firmom, które zajmują się głównie układami hamulcowymi. Dokładnie tak samo jest z olejami, filtrami czy innymi częściami, potocznie zwanymi oryginałami.

Zresztą od wielu lat, większość firm motoryzacyjnych, składa auta z części od podwykonawców i często są to podwykonawcy, którzy daną część produkują z logo firmy, która kontraktuje je na pierwszy montaż.   

Ogólnie swoimi autami bardzo mało jeżdżę i nie mogę obiektywnie polecić czy odradzić tej czy innej części ale od ponad 10 lat już w 3 moim aucie, siedzi komplet tarcze/klocki z firmy TRW włącznie z płynem hamulcowym, które wymieniam własnoręcznie i nie mam żadnych zastrzeżeń do ich jakości.

@Pro_Tre , jak większość kierowców, jesteś sponsorem swojego auta i wybór należy wyłącznie do Ciebie ;)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #68 dnia: 06 - Października - 2023 - 09:46:28 »

Diabeł mnie podkusił do pomalowania zacisków. Sądziłem, że skoro zablokuje wypływ płynu z wężyków i zbiorniczek z płynem będzie pełny, to odpowietrzenie zacisków będzie formalnością.
Ale jednak nie. Nie wiem co robię nie tak. Jeszcze nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło, a wymieniałem płyn hamulcowy kilka razy, czy tez odpowietrzałem zaciski na przestrzeni lat.
Ale po kolei.
Po zamontowaniu przednich zacisków, przykręceniu węży odpowietrzyłem prawy, potem lewy (wyczytałem, że powinno być odwrotnie). Na 99% jestem przekonany, że nie opróżniłem zbiorniczka do zera. Płyn jest czysty i słabo go widać, ale po napełnieniu zacisku i odpowietrzeniu dolałem do pełna i przystąpiłem do kolejnego. Pedał zachowywał się normalnie.. P wszystkim twardy za każdym razem.
Zabrałem się więc za zaciski tylne. Cofnąłem tłoczki procedurą : rozpoczęcie procedury wymiany okładzin.
Po założeniu już pomalowanych zacisków, zrobiłem procedurę zakończenia wymiany okładzin VCDS ( przy wypiętych wtyczkach, co skończyło się komunikatem o przerwanym połączeniu elektrycznym. Błąd skasowałem, wtyczki wpiąłem ponownie. Operacja zakończona powodzeniem. Odpowietrzyłem obydwa, aż płyn zaczął lecieć bez powietrza. Mimo to, pedał hamulca schodzi nisko i dopiero drugie naciśniecie powoduje twardnienie.Odpowietrzyłem więc przód ponownie.
Popełnione błędy :
1. Pompowanie bez uruchomionego silnika.( garaż był zamknięty). Przednie koła na podłożu. (wyczytałem, że wszystkie powinny być w powietrzu.

Co powinienem zrobić ?
1.Auto do góry, żeby wszystkie koła były nad podłogą i odpowietrzać z uruchomionym silnikiem, jak książka pisze.
2.  Czy uruchomić procedurę odpowietrzania układu hamulcowego VCDS-em ? (dwie osoby wystarczą)
Po jej zasymulowaniu w oknie czynności do wykonania pojawiają się :
- pierwszy cykl mycia
- odpowietrzanie tyłu
- odpowietrzanie przodu
- drugi cykl mycia.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #69 dnia: 06 - Października - 2023 - 10:22:57 »
Nie ma potrzeby unoszenia pojazdu. W tym przypadku procedura wykonana przez vcds działa profilaktycznie na Układ chamulcowy. Tym bardziej że nie została osuszona a te 50 ml to płyn tłoczków.  Ale nie zaszkodzi przeprowadzienie tej procedury.
Samo odpowietrzanie  metodą tradycyjną zaczynamy od najdalszego koła czyli.  Prawy tył,  lewy tył,  prawy przód, lewy przód. 
Przedewsztskim sprawny Akumulator , bo jak już wiesz komp nie puści procesu .
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #70 dnia: 06 - Października - 2023 - 10:28:21 »
Po zamontowaniu przednich zacisków, przykręceniu węży odpowietrzyłem prawy, potem lewy /.../
Zabrałem się więc za zaciski tylne.
Ale z kolejnością to chyba coś nie tak
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #71 dnia: 06 - Października - 2023 - 10:36:44 »
Ale jak opisał odpowietrzył przód ponownie , więc wychodzi że jest ok.


Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #72 dnia: 06 - Października - 2023 - 10:39:17 »
W takim razie OK, umknęło mi
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #73 dnia: 06 - Października - 2023 - 20:27:54 »
Ale z kolejnością to chyba coś nie tak
cały proces był rozłożony w czasie, dlatego pierwsze zaciski przednie po założeniu były odpowietrzone, dopiero zdemontowane drugie, wyczyszczone, pomalowane, schnięcie dobe, załozone. Spoko. Jutro ponownie odpowietrzę wszystkie zaciski po kolei,zaczynając od tylny praw, Tylny lewy, przedni prawy, przedni lewy, aczkolwiek wczoraj wyczytałem takie oto vademecum :

Cytuj (zaznaczone)
Jak odpowietrzyć hamulce w samochodzie z układem ABS?


Specjaliści, odpowietrzając układ hamulcowy w pojeździe, w którym zamontowany jest system ABS, zazwyczaj rozpoczynają pracę od sprawdzenia pompy hamulcowej. Często to ona jest problemem. Przy usuwaniu z niej powietrza należy kontrolować ilość płynu, która w niej zostaje. Zbyt niski poziom może doprowadzić do zapowietrzenia całego układu hamulcowego.


Następnie przechodzi się do przednich kół samochodu. Czynność pozbycia się powietrza wykonuje się przy wyłączonym silniku samochodu. Należy wypełnić zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego aż do jego górnej krawędzi. Warto posłużyć się przewodem, który trzeba nałożyć na zawór odpowietrzający, a jego drugi koniec zanurzyć w płynie hamulcowym. Poprzez tak zwane pompowanie pedału hamulca auta (naciskanie i luzowanie) rozpoczyna się proces usuwania powietrza nagromadzonego w przewodach.


Po odpowietrzeniu kół przednich rozpoczyna się prace związane z usunięciem powietrza z tylnej osi. W tym celu należy ponownie pompować układ pedałem hamulca, przytrzymać go i puszczać przy pracującym cały czas silniku pojazdu. Czynności wyglądają identycznie jak przy przywracaniu sprawności w przedniej osi. Po usunięciu powietrza można zgasić pojazd.

https://ebcbrakes.pl/pl/blog/artykul/odpowietrzenie-ukladu-hamulcowego-jak-to-zrobic
podobnie opisują tu : https://incar.pl/baza-wiedzy/jak-odpowietrzyc-hamulce-odpowietrzanie-hamulcow-krok-po-kroku.html 

tak, czy siak jutro si.ę zabieram za operację ponownie. mam pomocnika. dzis miałem urwanie głowy z innymi tematami.

 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan II
« Odpowiedź #74 dnia: 06 - Października - 2023 - 21:23:00 »
Moim zdaniem po tym co opisałeś nie ma takiej potrzeby . Zbiorniczek płynu nie był osuszony skoro dolałeś tylko 50 ml.
Ale jak kto woli oczywiście,  dla sportu , dla zabawy .
Dziś w tigu bez właczonego zapłonu pompowałem pedał ze 3 razy zanim zrobił  się twardy.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
:)
 

Tagi wątku: