Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178744 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #200 dnia: 31 - Października - 2023 - 14:09:54 »
Pisałeś że w VW nie ma słuchych z 1.5, ja mówię że są
 

Offline Yanc

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PSE
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #201 dnia: 05 - Września - 2024 - 16:13:48 »
Tiguan Allspace, 2019. Przebieg 120200 km, awaria skrzyni biegów (DQ500) - "Usterka: skrzynia biegów. Dalsza jazda możliwa." Olej wymieniany przy przeglądzie na 60000. Objawy - utrata nieparzystych biegów. Diagnoza - uszkodzona mechatronika, koszt wymiany ok 5,5-6 tys. PLN. Czas naprawy szacowany ok. 3 tygodni. O ile sam fakt awarii skrzyni biegów nie jest jakoś szczególnie bulwersujący, o tyle czas oczekiwania na naprawę już jest. W firmie mamy/mieliśmy 5 różnych Tiguanów, każdy miał w trakcie eksploatacji jakieś dziwne felery, a dwa wróciły do serwisu w ciągu 24 godzin od odebrania nowego samochodu z salonu. Po ostatniej awarii tylko się potwierdziła decyzja o rezygnacji z zakupów VW w przyszłości.
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #202 dnia: 05 - Września - 2024 - 16:48:44 »
DQ500 jest pancerna, wychodziły modele tej skrzyni w których sypie się mechatronika, koszt naprawy jest niski, jeśli dobrze  pamiętam to około 1500zł, trzeba tylko znaeźć odpowiedni serwis

np. wydaje się na ogarnięty serwis
https://youtu.be/d0nsLZtkChA?si=3yVfYKi1IGjk8Czt
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #203 dnia: 05 - Września - 2024 - 17:01:04 »
Krupaserwis, szkoda że działają tak daleko ode mnie. Nie raz tutaj prezentowałem ich pracę. U mnie w pomorskim jest VAG Performance Serwis, też godny polecenia.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #204 dnia: 09 - Września - 2024 - 10:14:51 »
Tiguan Allspace, 2019. Przebieg 120200 km, awaria skrzyni biegów (DQ500) - "Usterka: skrzynia biegów. Dalsza jazda możliwa." Olej wymieniany przy przeglądzie na 60000. Objawy - utrata nieparzystych biegów. Diagnoza - uszkodzona mechatronika, koszt wymiany ok 5,5-6 tys. PLN. Czas naprawy szacowany ok. 3 tygodni. O ile sam fakt awarii skrzyni biegów nie jest jakoś szczególnie bulwersujący, o tyle czas oczekiwania na naprawę już jest. W firmie mamy/mieliśmy 5 różnych Tiguanów, każdy miał w trakcie eksploatacji jakieś dziwne felery, a dwa wróciły do serwisu w ciągu 24 godzin od odebrania nowego samochodu z salonu. Po ostatniej awarii tylko się potwierdziła decyzja o rezygnacji z zakupów VW w przyszłości.
Padł ci jeden z czujników ciśnienia. Miałem to samo. Zostały mi biegi 1-3-5-7.
Ja zdemontowałem sam, jak chcesz zrobi ci to każdy mechanik bo to prosta robota. I zawiozłem do TDI Performace - Łebcz - 509445481. mozesz wysłać też mechatronikę. Koszt 1600zł.  W 3h zostało naprawione a ja dostałem pełną instrukcję jak to zresetować i zrobić adaptację. Jesli sam nie chcesz tego robić to się umów z nimi i zrobi. Dodatkowo facet ma hamownnie, robi mapy skrzyni też. 
Sa inne serwisy co robią to wysyłkowo. Wg mnie 3tyg to jest czas zeby wziać 6 tyś złotych a odesłać do naprawy sam moduł. Oczywiście nowy olej i filtr to koszty jakieś 1000zł za ori.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: Frodo

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #205 dnia: 10 - Września - 2024 - 17:07:49 »
Podobno bezproblemowy jest Continental/Siemens 0BH, tzw. gen. 1. DQ500

Bosch 0GC (gen. 2) jest awaryjny  w DQ500 i DQ381 (sterownik jest identyczny).
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #206 dnia: 10 - Września - 2024 - 17:44:52 »
W VCDS widać który mamy?
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #207 dnia: 10 - Września - 2024 - 17:47:45 »
Raczej widać
To info mam od firmy SoftVag, więc raczej pewne
 
Podziękował: Frodo

Offline xPatrykx

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #208 dnia: 31 - Lipca - 2025 - 13:32:39 »
Czy w T-Roc 1.5 TSI na pewno były skrzynie DQ250 a nie DQ200 ?
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #209 dnia: 31 - Lipca - 2025 - 16:48:02 »
DQ200 suche sprzęgła
 

Offline Gregorian

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: T-Roc
  • Model: Crossover
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: czpb
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZSD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #210 dnia: 16 - Października - 2025 - 19:50:02 »
Witam.
Zakupiłem VW T-Roc 2.0 TSI 190 KM [CZPB], DSG DQ381 z 2018roku - przebieg 144 600 km.
Po użytkowaniu auta przez tydzień około 700 km wystąpił błąd skrzyni:

VCDS:
10917 Sprzęgło 2
P17D2 00 [1010100} przekroczona górna wartość graniczna nacisku
MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany do skasowania kodów błędów
  Ramka zamrożona:
  Priorytet błędu: 0
  Częstość błędu: 9
  Przebieg: 144582 km
   
  Prędkość obrotowa silnika: 1168,00/min
  Prędkość pojazdu: 5 km
  Temperatura płynu chłodzącego: 97 C
  Główny stan sprzęgła: Rozpocząć jazdę
  Wybrany bieg: GANG_1
  Tryb pracy (p/n/d ITP.): D
  Moment obrotowy silnika: 60 Nm
  Temperatura sterownika: 51 C
  Położenie pedału przyspieszenia: 25,5 %
  Status pamięci usterek: 63

Plan działania na dzisiaj:
- wymiana oleju w skrzyni,
- adaptacja,
- modyfikacja oprogramowania.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to było by miło.
Proszę o porady i jakiś polecany warsztat w zachodniopomorskim. :vwclubpolska:



Dodano:  17 - Października - 2025  -  20:06:05
No i poszło. Miało być w miarę nie drogo. Poszła wymiana sprzęgieł :(. Pozdrawiam :vwclubpolska:
 

Tagi wątku: