Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178722 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Radzo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 136 KM
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #175 dnia: 30 - Kwietnia - 2022 - 14:10:39 »
Cześć.
Szybkie pytanie.
Czy po wymianie oleju w DSG DQ500 trzeba coś w vcds programowac/adaptować?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #176 dnia: 30 - Kwietnia - 2022 - 15:18:12 »
Czy po wymianie oleju w DSG DQ500 trzeba coś w vcds programowac/adaptować?
Nie. Adaptacje się wykonuje wyłącznie w przypadku remontów skrzyni jak wymiana zespołu sprzęgieł, mechatroniki, DKZ.
 

Offline Radzo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 136 KM
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #177 dnia: 01 - Maja - 2022 - 08:48:28 »
Dziękuję  :vwclubpolska:
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #178 dnia: 01 - Maja - 2022 - 12:45:29 »
Cześć
Czy Sharan 4motion 184KM ma DQ500, czy to że jest 4motion bardziej negatywnie wpływa na DSG?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #179 dnia: 01 - Maja - 2022 - 19:09:55 »
DQ500 jest do napędu 4x4, montowana jest również w cięższych multivanach i transporterach, to najmocniejsza spośród DSG, nie zawracaj sobie głowy takimi rzeczami.
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #180 dnia: 01 - Maja - 2022 - 20:12:23 »
Dzięki
Co ile km, wymieniać w niej olej?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #181 dnia: 22 - Września - 2022 - 19:09:40 »
Co ile km, wymieniać w niej olej?
W pierwszym poście tego tematu masz wszelkie potrzebne informacje a dodatkowo, warto też przeczytać resztę tematu aby nie zadawać bezsensownych pytań.

PS. @RCD - zaktualizuj sobie dane w profilu, dotyczące posiadanego pojazdu.
 

Offline karlamba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #182 dnia: 22 - Września - 2022 - 19:15:47 »
Cześć,
Chciałbym zapytać dla pewności czy takie postępowanie w przypadku skrzyni DSG jest prawidłowe (zalecane) jeśli wyjeżdżam z garażu i muszę na chwilę wysiąść i zamknąć bramę (nie gaszę silnika):

1) Po wyjechaniu zatrzymuję auto hamulcem nożnym i zaciągam elektryczny ręczny.
2) Dopiero teraz przełączam na P
3) Puszczam hamulec nożny i wysiadam z auta/zamykam bramę
4) Po wejściu do auta naciskam hamulec nożny
5) Wrzucam D i zwalniam hamulec ręczny
6) Ruszam w drogę zwalniajac hamulec nożny

Nie używam AutoHold, ale może powinienem i wtedy cały ten "proces" byłby szybszy/łatwiejszy?
W instrukcji do auta nie zauważyłem tak dokładnego opisu działania w przypadku sytuacji jak powyżej.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #183 dnia: 22 - Września - 2022 - 20:27:48 »
Możesz stosować Auto Hold lub pominąć hamulec ręczny/Auto Hold jeśli auto nie jest nachylone.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #184 dnia: 22 - Września - 2022 - 21:13:05 »
Osobiście przy ruszaniu , hamulec nożny, zwalniam ręczny i na d i wio.
Jak parkuje to noga na hamulcu ,wrzucam P i ręczny .

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
:)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #185 dnia: 23 - Września - 2022 - 14:12:01 »
A co złego w zostawieniu auta na samym P ..???? Ten mechanizm blokady jest testowany i działa calkiem nieźle. No moze na wzieniesieniach bym do nie uzywał.
Nie pytam zony jak to u nas jest, ale chyba ona na autohold jezdzi.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline karlamba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #186 dnia: 23 - Września - 2022 - 14:58:52 »
Właśnie dlatego chciałem się dopytać forumowiczów, bo też uważam, że to powinno być jak najbardziej uproszczone oraz intuicyjne. U mnie jest kompletnie płasko także nie spodziewam się obciążenia skrzyni na samym P. Natomiast to moje pierwsze auto z DSG i chciałem pogłębić wiedzę tzw. "best practice" jak jej używać, aby pracowała bezawaryjnie jak najdłużej.

Wychodzi na to, że w moim przypadku mógłbym nie zaciągać ręcznego i zostawiać auto na chwilę z uruchomionym silnikiem na P albo dorzucić do tego AutoHold.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #187 dnia: 23 - Września - 2022 - 15:38:09 »
1) Po wyjechaniu zatrzymuję auto hamulcem nożnym i zaciągam elektryczny ręczny.
2) Dopiero teraz przełączam na P
Nie ma znaczenia, równie dobrze możesz od razu w pozycję P i wyłączyć zapłon, przecież wówczas sam zaciągnie hamulec postojowy

Dodano:  23 - Września - 2022  -  15:39:05
Na zjeździe i wzniesieniu nie powinno się zostawiać auta na samym P bez włączonego hamulca postojowego

Dodano:  23 - Września - 2022  -  15:40:26
4) Po wejściu do auta naciskam hamulec nożny
5) Wrzucam D i zwalniam hamulec ręczny
6) Ruszam w drogę zwalniajac hamulec nożny
Przecież po wrzuceniu D i dodaniu gazu ręczny automatycznie odpuszcza jeśli masz zapięte pasy


Dodano:  23 - Września - 2022  -  15:41:49
Ja AH nie używałem bo w korkach wolałem puścić hamulec i od razu pełzać
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #188 dnia: 26 - Września - 2022 - 14:07:17 »
Nie ma znaczenia, równie dobrze możesz od razu w pozycję P i wyłączyć zapłon, przecież wówczas sam zaciągnie hamulec postojowy
Sam nie zawsze zaciaga - automatycznie zaciaga jak zgasisz na D.

Ja AH nie używałem bo w korkach wolałem puścić hamulec i od razu pełzać
Tak samo uważm - trzeba w gaz klikać i takie odrywanie z tych hamulców jest.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #189 dnia: 26 - Września - 2022 - 14:45:47 »
Sam nie zawsze zaciaga -
U mnie zawsze zaciągał, może to kwestia kodowania


Dodano:  26 - Września - 2022  -  14:49:08
Zawsze lepiej wpierw kliknąć na gaz jak w przycisk myszki, dla bezpieczeństwa. Żona kolegi kiedyś myślała, że ma R a miała D a jako że stała przodem tuż przy ścianie to wiadomo co się stało. Gdyby "klikła" to miała by czas na wciśnięcie stop a tak nie zdążyła.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #190 dnia: 26 - Września - 2022 - 19:41:51 »
Sprawdzałem i moj na leciutkim spadku jak trzymam hamulec bez Autohold  daje na P gasze i nie zaciaga recznego z automatu.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline sawker

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #191 dnia: 31 - Października - 2023 - 10:34:16 »
Witam.Proszę o informację kiedy należy wymienic olej w DSG 7.Przejechane 41000km.Serwis nie daje jednoznacznej odpowiedzi chociaż na stronach serwisowych zalecaja wymianę ale nie podają co ile.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #192 dnia: 31 - Października - 2023 - 10:44:50 »
Olej, podwójna przekładnia dwusprzęgłowa (dsg)
co 120 000 km , według zaleceń.  Jeśli masz mieszaną jazdę to kolo 50 000 km juz bym zmienij.
:)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #193 dnia: 31 - Października - 2023 - 11:13:53 »
Ja pierwszą wymiane miałem po 54tyś, druga przy 98tyś, następną planuję przy 150tyś, skrzynia DQ500
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #194 dnia: 31 - Października - 2023 - 11:52:30 »
@sawker nie posiada DQ500, przy przednim napędzie ma prawdopodobnie DQ381-7F 0GC w której interwał wymiany oleju wynosi 120 tys km i tego bym się trzymał, jeśli auto użytkowane w mieście to może skróciłbym do 80 tys. km. Wydaje mi się, że w VW z silnikiem 1.5 TSI były tylko mokre skrzynie w przeciwieństwie do Skody czy Seata gdzie była sucha DSG DQ200. Najlepiej zajrzeć do planu przeglądów bo czytałem na grupie Arteona, że gość przy DQ381-7F w planie przeglądów miał wymianę co 60 tys. km

EDIT: W ramach ciekawostki: "W porównaniu ze skrzynią DSG 02E / 0D9 siódmy bieg w skrzyni OGC ogranicza emisję CO2 o dodatkowe 3 g / km", te niskie obroty w DSG to czysta ekologia  :P kombinują jak koń pod górę  :thumbdown: kosztem obciążeń silnika, koła dwumasowego i pewnie innych podzespołów uzyskują lepszy wynik emisyjności przynajmniej na papierze
 
Podziękował: sawker

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #195 dnia: 31 - Października - 2023 - 12:31:01 »
W tym przypadku plany przewidują po 120 000 km .
:)
 
Podziękował: sawker

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #196 dnia: 31 - Października - 2023 - 13:22:00 »
Wydaje mi się, że w VW z silnikiem 1.5 TSI były tylko mokre skrzynie w przeciwieństwie do Skody czy Seata gdzie była sucha DSG DQ200

W 1.5tsi VW sa DQ200 i nagminnie padają w Touranie już przy 40-50 tyś
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #197 dnia: 31 - Października - 2023 - 13:37:15 »
W Tiguanie II nie ma DQ200 łączonej z 1.5 TSI, ale w Skodzie Karoq i Seat Ateca już są a buda ta sama
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #198 dnia: 31 - Października - 2023 - 13:40:04 »
Mogę się założyć
Dwóm kumpom padła DSG w 1.4 przy 60tyś, w 1.5 przy 45tyś
Trzeci przypadek mój sąsiad 1.5 100tyś, wszystkie trzy to touran, 7 biegów słuche sprzęgła
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #199 dnia: 31 - Października - 2023 - 13:40:44 »
Ale o co się chcesz zakładać? @sawker ma Tiguana II i pod tym kątem mu odpisywałem. Nie twierdzę że w innych autach grupy VW nie ma DQ200 łącząnych z 1.5 TSI czy tam 1.4
 

Tagi wątku: