Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178734 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline PRZYPAT

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #125 dnia: 25 - Maja - 2020 - 22:01:18 »
Mam do Was pytanie o DSG - czy kupując używany samochód i wiedząc, że mój styl jazdy jest inny niż poprzednika powinienem sie udać na restart tej skrzyni? spotkałem się z opinią, że te skrzynie "uczą" się stylu jazdy kierowcy i w ten sposób zmieniają biegi - czy to faktycznie jest prawdą?
Czy może ileś tys. km pozwoli przystosować skrzynie pod siebie?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #126 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:07:01 »
spotkałem się z opinią, że te skrzynie "uczą" się stylu jazdy kierowcy i w ten sposób zmieniają biegi - czy to faktycznie jest prawdą?
Zakrawa to o sztuczną inteligencje.Najbardziej obrazową odpowiedzią na to pytanie będzie zadanie innego.Jeśli dany wóz jest pojazdem pracującym w firmie i posiada kilku a nawet kilkunastu kierowców (bo tak też może się zdarzyć) to którego kierowcy nawyków skrzynia ma się nauczyć?
Najczęściej to kierowca przyzwyczaja się do" żelastwa" a nie odwrotnie i nie mam na myśli odrębnego ustawiania/modyfikacji wpływającej na pracę podzespołu tylko normalnego użytkowania.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #127 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:17:50 »
spotkałem się z opinią, że te skrzynie "uczą" się stylu jazdy kierowcy i w ten sposób zmieniają biegi
Bzdury, bez względu na kierowcę i styl jazdy skrzynia może zgubić nastawy, zwłaszcza z postępującym jej zużyciem i oczywiście można zrobić adaptacje i nastawy początkowe ale tutaj wyjątkowo zgodzę się z tym co napisał @Gulasz to my uczymy się zarządzać żelastwem a nie żelastwo nami

ps. w dobie sieci 5G wszystko staje się możliwe, dojdzie do tego że rano się budzisz i widzisz że twoje auto pojechało do serwisu bo wykryło, że ma sprzęgło przypalone :)
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #128 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:24:13 »
Adaptacja jest po to, by adaptowała, natomiast cudów po niej bym się nie spodziewał.
 

Offline PRZYPAT

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #129 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:37:21 »
Nie zakrawa to o sztuczną inteligencję. Słowo uczą zaznaczyłem w cudzysłowie i było to metaforą dla wykorzystywanych w różnych dziedzinach algorytmów analizujących określone dane i wykorzystujące je później w dalej określony sposób.

Co do kilku/kilkunastu kierowców jako użytkowników danego auto to już Ci spieszę z odpowiedzią - algorytm może uśrednić ich styl jazdy i pracować pomiędzy stylem jazdy każdego z nich (średnia) lub przyjąć styl w postaci mediany lub dominanty.

Podniosłeś dyskusje nie odpowiadając właściwie w ogóle na moje pytanie.
wiedząc, że mój styl jazdy jest inny niż poprzednika
Wskazałem, że autem będę jeździć ja, a poprzednikiem był użytkownik, a nie użytkownicy.

@doggie
Bzdury, bez względu na kierowcę i styl jazdy skrzynia może zgubić nastawy, zwłaszcza z postępującym jej zużyciem i oczywiście można zrobić adaptacje i nastawy początkowe
Zatem dopuszczasz, że wykonanie początkowych ustawień jest możliwe. Jeżeli skrzynia jest sterowana programowo to dlaczego miałaby nie móc dostosować się tak by nawet mimo jej zużywania się działała ona jednakowo aż do awarii?
wyjątkowo zgodzę się z tym co napisał @Gulasz to my uczymy się zarządzać żelastwem a nie żelastwo nami
ja natomiast sie z tym nie zgodzę, bynajmniej nie w pełni, ponieważ jak wyżej wspomniałem - ów żelastwo może zostać wyposażone w algorytmy, które zmieniają pracę maszyn, które do tej pory działa jedynie w pełni mechanicznie i wówczas takie stwierdzenie byłoby prawdą. Obecnie takie stanowisko możne nie być ani prawdą ani fałszem, a moje pytanie zostało zadane po to by jeżeli macie wiedzę graniczącą z pewnością w tym temacie, przechylić sie do konkretnego stanowiska jeżeli chodzi o DSG 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #130 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:44:13 »
Zatem dopuszczasz, że wykonanie początkowych ustawień jest możliwe.
Oczywiście, podobnie jak z nastawami klap klimatyzacji, wszystko co się zużywa wymaga po pewnym czasie nastaw i przywrócenia do danych fabrycznych a im więcej elektroniki tym prawdopodobieństwo większe choć jeśli chodzi o skrzynie to nie osiągniesz oczekiwanego efektu jeśli jest mocno zużyta, adaptacjami skrzyni nie naprawisz tylko przywrocisz jej punkty fabryczne a to nie spodpduje, że nagle skrzynia z zużytą mechatroniką i z zajechanymi tarczami sprzęgieł nagle zacznie zachowywać się jak nowa
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #131 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:44:21 »
Ale po co ta filozofia? Pytanie było proste, odpowiedź też powinna być:

"Czy może ileś tys. km pozwoli przystosować skrzynie pod siebie?" - odpowiedź brzmi: "tak". I już. Natomiast inna sprawa, czy ta niby-adaptacja będzie w ogóle odczuwalna.
 
Podziękował: PRZYPAT

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #132 dnia: 26 - Maja - 2020 - 10:55:30 »
Jak używając pilota od telewizora będziesz oglądał tylko kanał nr 1 i 2, to pilot ten przyciski te będzie miał bardziej zdarte niż pozostałe. Jak ktoś nie używa 6 biegu w manualnej skrzyni to będzie on mniej zużyty od pozostałych ale to nie oznacza, że sprzęty te i inne uczą się kierowcy, po prostu zużywają się tak jak traktuje je osoba z nich korzystająca. Jak ktoś zrywa nawierzchnię zjeżdżając z krawężnika i łamie tryby w tylnym moście czy haldexie to nie oznacza, że elektronika haldexu uczy się kierowcy, raczej nie zapamiętuje jego głupoty

DSG nie posiada sztucznej inteligencji, realizuje tylko czynności zadane jej stosownym algorytmem i nigdy w żaden sposób nie przekroczy ram tegoż algorytmu  a jeżeli już zacznie to oznacza że potrzebuje ingerencji mechanika, po prostu się psuje
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #133 dnia: 26 - Maja - 2020 - 19:58:42 »
Co do kilku/kilkunastu kierowców jako użytkowników danego auto to już Ci spieszę z odpowiedzią - algorytm może uśrednić ich styl jazdy i pracować pomiędzy stylem jazdy każdego z nich (średnia) lub przyjąć styl w postaci mediany lub dominanty.
Podając kilku lub kilkunastu kierowców miałem na celu lepszego zobrazowania tak by odpowiedź była jasna i nasuwała się sama (bez zbędnej bablaniny). Naturalnie że może dotyczyć to tylko jednego kierowcy który na co dzień jeździ spokojnie a raz na jakiś czas sytuacja zmusza go do agresywnej jazdy z odczuwalnym brakiem mocy (zapewne o to chodziło po spostrzeżeniach z jazdy na DSG).
Nie jedna osoba jeżdżąc na DSG w ustawieniu automat nadal jest pewna że dysponuje deklarowaną mocą podaną przez producenta.Ciężko się z tym zgodzić (tak do końca) w wypadku gdy skrzynia w automatycznym przełożeniu utrzymuje silnik na stosunkowo niskich obrotach.By uzyskać deklarowaną moc silnik musi kręcić się dość wysoko które skrzynia DSG w ustawieniu automat stara utrzymać się dość nisko(zabiera/ogranicza moc).Naturalnie by nie podniósł się zaraz krzyk nie chodzi mi o jazdę z użyciem" łopatek" i jazdy jak na zwykłej skrzyni.
Jeśli chodzi o stuki przy ruszaniu nie jest istotne czy silnik ma 100 czy 200 KM bo i tak przy spokojnym starcie wykorzystywana jest podobna moc w obu wypadkach. Dopiero w wyższych partiach obrotów silnika różnice są zauważalne (chyba że ktoś ma styl spokojnego ruszania z 3-4 tyś obrotów). Wszelkiego rodzaju dochodzące dźwięki czy to przy ruszaniu czy podczas jazdy związane są z niedopracowaniem DSG lub zwyczajnie początku końca poszczególnych elementów. Tym którym nie przeszkadzają stuki/puki z przeniesienia napędu (którzy uważają że tak ma być) wypadałoby zadać pytanie czy nie uważają że taka sytuacja nie wpływa na żywotność całości (jak coś szarpie czy tłucze negatywnie nie wpływa na szybsze zużycie?).Podczas jazdy czy ruszania odczuwalne szarpnięcia nie wpływają na szybsze zużycie elementów zawieszenia, przegubów nie wspominając o samej skrzyni?. Naturalnie chciano dobrze tylko jakoś nie do końca im wyszło z tą skrzynią DSG.
     
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #134 dnia: 27 - Maja - 2020 - 08:26:27 »
Ano nie do końca, bo pracuje to czasami do D. Tylko czemu ja ciągle czytam, że wszystkim dookoła skrzynia chodzi super, tylko mi czasem kiepskawo. Może z wyjątkiem pierwszych postów w tym wątku z 2018.

Mam też objaw, że auto czasem rusza niepłynnie, takim ledwie wyczuwalnym kangurkiem. Jakby sprzęgło (sprzęgła?) się ślizgało.

Aż mi czasem tęskno do mojej zastępczej Fabii 1.2 '03, którą musiałem kupić ze względu na horrendalną awaryjność A6. W tym prostym aucie dla ludu (faktycznie dla ludu, nie to co VW) skrzynka manualna chodziła jak żyleta. Natomiast z tego co słyszałem, to żyletą nie można nazwać manuala ani w najnowszym Tiguanie, ani np. w miłościwie panującej nam do niedawna Octavii (bo wyszedl w tym roku nowy model, który jest znowuż bardziej Superbem, niż Octavią).
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #135 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:20:53 »
Mam też objaw, że auto czasem rusza niepłynnie, takim ledwie wyczuwalnym kangurkiem. 

Nic nowego, znów powtórzę że nie jesteś jedyny :)
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #136 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:22:09 »
No to kto jest jeszcze poza mną?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #137 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:22:37 »
Natomiast z tego co słyszałem, to żyletą nie można nazwać manuala ani w najnowszym Tiguanie
W manualu 1.5 TSI kangurki to niemalże standard.

Dodano:  27 - Maja - 2020  -  12:23:40
No to kto jest jeszcze poza mną?
jam jest ;) ale nie zawsze, wszystko zależy od operowania gazem i czy jest AH czy go nie ma, czasami i bez AH też zakangurzy.
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #138 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:23:59 »
A tak, o kangurkach w manualach słyszałem, ale tam problem jest dużo poważniejszy i raczej niepowiązany. U mnie to jest subtelniejsze.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #139 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:24:48 »
U mnie to jest subtelniejsze.
Może jesteś przewrażliwiony. Ja przestałem się tym przejmować, umiejętnie operując gazem można to zniwelować do minimum

Jako że DSG jest rozwinięciem skrzyni manualnej to nigdy nie będzie tak pracować jak Tiptronic, w manualu jak nieumiejętnie operujesz sprzęgłem i gazem to też szarpniesz autem, myślę że w DSG nie do końca im wyszło

Dodano:  27 - Maja - 2020  -  10:28:47
Czasami manewrując i ruszając na parkingu na wstecznym to potrafi wyjątkowo nieźle strzelić ze sprzęgła
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #140 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:29:15 »
Może tak, ale wiesz-  auta za tą kasę z reguły są dla ludzi przewrażliwionych na jakość. Gdyby nie interesowały nas niuanse, to jeździlibyśmy Hyundaiem albo Fiatem (i pewnie mieli tą samą jakość mechaniczną).
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #141 dnia: 27 - Maja - 2020 - 10:34:06 »
Tylko weź pod uwagę że w swoim TSI masz tę samą skrzynię co w Golfie  :D a to zwykłe wozidło dla ludu i to w mojej ocenie sporo przeszacowane jak wszystkie obecnie auta klasy kompaktowej. 100 tys zł za golfinę w wersji żadnej tam oszałamiającej to nie problem skonfigurować, toć to rozbój w biały dzień.  Z kolei w moim jest DQ500 jak w Transporterach, Multiwanach, LT-ekach itp... i też z komfortem użytkowania tak sobie :D

Kolejna rzecz - gdyby montowali tiptroniki to spalanie byłoby wyższe. Poza tym koszt produkcji wyższy a DSG jest skrzynią lekką, kompaktową nie jak tip. Nie jest pocieszające to ponieważ wszędzie gdzie paluchy wkładają księgowi kończy się tym, że coś zaczyna  być do doopy
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #142 dnia: 27 - Maja - 2020 - 11:00:04 »
Fakt, będę musiał to wziąć pod uwagę - przy wyborze marki kolejnego auta.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #143 dnia: 27 - Maja - 2020 - 11:03:26 »
Wybieram się na jazdę próbną Mercedesem GLA (wiem, sporo mniejsze i ciaśniejsze  od Tiga) ze skrzynią dwusprzęgłową DCT to zobaczę jak się tam sprawuje
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #144 dnia: 27 - Maja - 2020 - 11:21:59 »
Pewnie będzie idealnie, po czym zacznie szarpać dokładnie w 5 minut od wyjechania z salonu po kupnie! Prawo Murphy'ego nr 292.
 

Offline PaczyX

  • clubmen
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 6
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #145 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 00:42:39 »
podepnę się pod wątek.. zauważyłem dziwne zachowanie DSG ale tylko na 2 biegu... skrzynia DQ200 w silniku 1.4TSI 2013r. VW Jetta. Chodzi o to, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu, gdy jestem na 2 biegu słychać/czuć taki efekt który porównałbym do jazdy po tarce, jak delikatnie trzymam gaz problemu nie ma. Przy trybie sport nie zauważyłem takiego zachowania ale skrzynia wtedy trzyma wyższe obroty więc to może dlatego... Na manualu nie sprawdzałem... Podpinałem też OBD Eleven w wersji pro i nie pokazuje żadnych błędów. Zupełnie jakby skrzynia łapała chwilowego laga.

PS. 'problem' nie występuje zawsze ale dość często. Ten typ tak ma, czy szukać jakiejś konkretnej przyczyny?
 

Offline malkolm

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Tiguan I FL
  • Wersja: Sportline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KN
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #146 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 09:56:53 »
Witam wszystkich.

VW Tiguan I FL 2.0 TDI [CFFB] DSG 7-biegowa z 2014 roku.
Przebieg 63 tyś km, rok temu (3 tyś. km temu) wymiana oleju w skrzyni (ASO)

Od miesiąca problem z dziwnym dźwiękiem (prawdopodobnie z DSG).
Czy ktoś miał podobne objawy ?

Tylko na biegu nr 5 wydaje dziwne dźwięki (słyszalne na filmach poniżej).
Coś podobnego jakby bzyczenie silnika elektrycznego. Trwa on od ułamka sekundy do maksymalnie 1 sekund.
Pojawia się różnie, tzn. jazda bez obciążenia, nawet bez dodawania gazu, z górki , pod górkę itp.
Na trybie manual też. W czasie pojawiania się dźwięku nic nie szarpie, stuka itp.
Jazda jest płynna bez innych objawów.
Dźwięk pojawia się tylko na biegu nr 5, ale w różnym czasie.
Czasem po kilku sekundach jadąc na tym biegu a czasem po kilkudziesięciu.
Nie dzieje się to zawsze. Średnio 1 na 10-20.
Nie dzieje się to gdy temperatura jest poniżej 90 st (na zegarach ).


Nagrania poniżej :
youtu.be/1P7f6H9S0cw oraz youtu.be/zB1M1GPzk1w

Nikt Ci nie broni pisać na forum, więc to od Ciebie zależy czy wkleisz linki do filmów.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #147 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 14:20:00 »
Trudno się wypowiadać na temat dźwięku, którego się nie słyszy, poza tym to zawsze subiektywne odczucie. Skąd pewność że dźwięk w ogóle pochodzi z DSG?
 

Offline PaczyX

  • clubmen
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 6
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #148 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 14:34:17 »
Trudno się wypowiadać na temat dźwięku, którego się nie słyszy, poza tym to zawsze subiektywne odczucie. Skąd pewność że dźwięk w ogóle pochodzi z DSG?
Bo pojawia się tylko na 2 biegu stąd moje podejrzenie.. może uda mi się nagrać kiedyś dźwięk to podrzuce wideo

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Offline malkolm

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Tiguan I FL
  • Wersja: Sportline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KN
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #149 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 14:37:46 »
A czy jakiaś inna cześć samochodu może wydawać podobne dźwięki , tylko ja jedym biegu ?  U mechanika nie byłem bo zakładałem że to DSG, a w okolicy brak speców od automatów.

 Dodałem link do wcześniejszcze postu ( trzebo skopiować i wkleić ).
 

Tagi wątku: