Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178711 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline DawidB

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZD
  • Moc: 250 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #100 dnia: 18 - Września - 2018 - 22:17:34 »
Cześć

Kolego ja miałem takie stuki w Insigni i to była dwumasa. Jeżeli tobie już ją wymienili być może, że to część wadliwie zregenerowana przez producenta - wiem, że duża część kół dwumasowych jest regenerowana przez producentów tych podzespołów.
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
DSG - data produkcji
« Odpowiedź #101 dnia: 15 - Sierpnia - 2019 - 09:38:10 »
Witam,
Czy na skrzyni DSG, jest gdzieś nabita data produkcji ?
Przy wymianie oleju na obudowie zauważyłem taki nr 23/17 a obd11 pokazuje przebieg skrzyni 61 tyś. auto ma 140 tyś. km.
 

Offline mac82

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Sharan II FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BL
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #102 dnia: 27 - Października - 2019 - 15:45:08 »
Nie mogę znaleźć informacji, który rodzaj skrzyni DSG występuje w Sharanie II 2.0 TDI 184 KM z 2016 roku.
Niby powinna to być DQ250, bo ma 6 biegów ale moment obrotowy przekracza moment obrotowy dla tej skrzyni (350 vs 380Nm).
Jak w ogóle z jej trwałością, auto obecnie ma 116 tyś km i miało dwie wymiany oleju w skrzyni w ASO (ostatnia przy 113 500 km).
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #103 dnia: 27 - Października - 2019 - 16:17:10 »
W swoim Sharanie II, masz na 99,99% 6-biegową mokrą DQ250, ta sama "mocowo" wersja silnika ale z napędem 4motion ma już 7-biegową DSG (prawdopodobnie DQ500).

 
 

Offline mac82

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Sharan II FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BL
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #104 dnia: 27 - Października - 2019 - 16:20:15 »
A jak z trwałością tej skrzyni jeśli w tym wątku pisze ze jest do 350 Nm, a w przypadku tego silnika jest 380 Nm.
Czy w tym przypadku moment jest ograniczony w silniku jak miało to miejsce chyba z silnikiem 1.8 TSI z DSG?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #105 dnia: 27 - Października - 2019 - 16:39:28 »
Cytat: mac82
A jak z trwałością tej skrzyni
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi i nikt Ci jej pewnie nie udzieli.

Trwałość skrzyni DSG, jak zwykle zależy od bardzo wielu różnych czynników.
Na pewno najważniejszym z nich jest właściwy serwis - czyli wymiana oleju i filtra we właściwym czasie.
Następnym czynnikiem oszczędzającym skrzynię DSG, będzie sposób jazdy i warunki w jakich ta jazda się odbywa.
Zupełnie inną trwałość będzie miała skrzynia w warunkach górskich z 7-osobami na pokładzie lub z przyczepą/lawetą a zupełnie inną na np. niemieckich płaskich autostradach z jednostajną prędkością i 2-3 osobami. Spokojna jazda a nie dynamiczne "wariactwo" z ADHD, też ma na tą trwałość ogromny wpływ.

Cytat: mac82
pisze ze jest do 350 Nm, a w przypadku tego silnika jest 380 Nm.
Czy w tym przypadku moment jest ograniczony w silniku jak miało to miejsce chyba z silnikiem 1.8 TSI z DSG?
Co do tego pytania, to jednoznaczną odpowiedź uzyskasz, tylko jadąc samodzielnie na hamownię.




Dodano:  27 - Października - 2019  -  17:06:22
W załączniku wycinek ze strony o skrzyniach biegów, dotyczący rodzajów skrzyń w Sharanie II
 

Offline mac82

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Sharan II FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BL
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #106 dnia: 27 - Października - 2019 - 19:33:38 »
nie bardzo wiem gdzie mogę znaleźć ten załącznik:)?

Dodano:  27 - Października - 2019  -  19:36:52
Już znalazłem, nie było tematu:)
 

Offline damian2500

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Touran II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DOA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #107 dnia: 13 - Listopada - 2019 - 10:41:12 »
Kuzyn pracujący w ASO VW twierdzi, że nie katując skrzyni przy regularnej wymianie oleju DSG potrafi długo śmigać.
A co znaczy długo i jak to ma się do rzeczywistości?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #108 dnia: 17 - Grudnia - 2019 - 21:52:26 »
Mała porada, czy wiesz że:
1) z D na S można przełączyć dźwignię bez zwalniania przycisku zabezpieczającego, podobno w niektórych skrzyniach w Tiguanach II można też przełączyć bez zwalniania przycisku z S na D, w mojej DQ500 w I FL niestety nie
2) z R na D można przełączyć dźwignię bez zwalniania przycisku zabezpieczającego, oczywiście po uprzednim zatrzymaniu auta
 

Offline m4ayhem

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 137
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #109 dnia: 17 - Grudnia - 2019 - 22:05:39 »
Kuzyn pracujący w ASO VW twierdzi, że nie katując skrzyni przy regularnej wymianie oleju DSG potrafi długo śmigać.
A co znaczy długo i jak to ma się do rzeczywistości?
Powinieneś zatem zapytać kuzyna.. Nikt nie wie co miał na myśli mówiąc długo.

Ja prywatnego B7 2.0 TDI z DSG, sprzedałem przy przebiegu 256 tyś. km, olej wymieniany w skrzyni co 60 tyś.
Nawet lekko nie szarpała, ale wiadomo - jak dbasz, tak masz :vwclubpolska:

Z kolei u mnie w wypożyczalni Audi B9 RS5 zajechali S-tronica w 4 miesiące od odbioru auta z salonu.
No ale wiadomo.. mało kto szanuje sportowe auta na wynajmie :)
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #110 dnia: 23 - Maja - 2020 - 21:01:04 »
Dopiszę się, bo po co dublować.

Tiguan Allspace 1.5 Evo 150 KM z DSG (nie wiem jaki typ) - kultura pracy średnio-kiepska; są okresy (typu 30 minut), że pracuje ładnie, natomiast przez kolejne 30 minut potrafi na przykład zmieniać z 1>2>3 z umiarkowanym szarpnięciem i sporadycznie słyszalnym klekotem. Nie ma tu znaczenia temperatura silnika. Ale to, co naprawdę niepokoi, to okazjonalnie występujące zjawisko polegające na tym, że stojąc wciskam lekko gaz, auto nie reaguje, wciskam ciut mocniej, i nagle wyrywa do przodu. Nie wygląda to na zbyt późne odłączanie się Auto Holda, raczej na przycięcie się mechatroniki w skrzyni. Czy ktoś tak miał?

Trochę kaszana, zwłaszcza że ludzie na Autocentrum i zachodnich forach piszą, że w tym aucie skrzynia pracuje im nienagannie. Byłem już z tym w ASO i oczywiście "przy jeździe próbnej nie stwierdziliśmy problemu". Widać akurat trafili na okres ładnej pracy. Musiałby człowiek jeździć z GoPro na głowie i akcelerometrem żeby cokolwiek udowodnić.

Wcześniej jeździłem A6 C6 z 2007 roku z 6-stopniowym Tipem i było lepiej.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #111 dnia: 24 - Maja - 2020 - 15:26:25 »
okazjonalnie występujące zjawisko polegające na tym, że stojąc wciskam lekko gaz, auto nie reaguje, wciskam ciut mocniej, i nagle wyrywa do przodu. Nie wygląda to na zbyt późne odłączanie się Auto Holda, raczej na przycięcie się mechatroniki w skrzyni.
to Auto Hold, najpierw delikatnie stopą "kliknij" pedał gazu tak jak klikasz myszką komputerową a dopiero potem naciskaj gaz, wówczas tego efektu nie będzie. Wyłącz AH, przy ruszaniu daj chwilę na pełznięcie zanim wciśniesz gaz, to efektu szarpnięcia nie będzie

Wcześniej jeździłem A6 C6 z 2007 roku z 6-stopniowym Tipem i było lepiej.
nie porównuj Tiptronica do DSG bo to dwie różne skrzynie i charakterystyki
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #112 dnia: 24 - Maja - 2020 - 19:50:37 »
Tak, nauczyłem się już często "klikać" pedałem przy ruszaniu. Ale nie wiem czy to AH. Przecież często nie klikam i auto rusza normalnie - oczywiście przy włączonym AH. Gdyby za każdym razem trzeba klikać tak jak mówisz, to jazda autem byłaby wybitnie wk...

Jeszcze badam ten problem, ale na tą chwilę wydaje mi się, że najczęściej (albo nawet wyłącznie?) występuje on tuż po uruchomieniu silnika/wrzuceniu D po uprzedniej jeździe na R.

Inna, bardziej nawet istotna sprawa to wahania w kulturze pracy. Na dwóch różnych odcinkach jednej trasy moja skrzynia potrafi raz zmieniać z 1>2>3 aksamitnie jak w limuzynie szejka, a raz chamsko jak w... aucie z DSG, która ma zły humor.

Co do tiptronica vs DSG, to mnie technologie same w sobie nie interesują, tylko ich sprawność działania - a o DSG słyszałem zawsze, że taka niby dobra.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #113 dnia: 24 - Maja - 2020 - 20:30:55 »
Gdyby za każdym razem trzeba klikać tak jak mówisz, to jazda autem byłaby wybitnie wk...
No cóż, jeżdżę trasy i to kliknięcie przy jednym czy dwóch startach nie stanowi dla mnie problemu. Zawsze można wyłączyć AH i ruszać zaczynając od pełzania. To ewidentnie sprawka AH. Zresztą w Touranie miałem podobnie. Wydaje mi się że w słabszych  benzynach i słabszych dizlach tego efektu nie ma
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #114 dnia: 24 - Maja - 2020 - 20:37:29 »
Czyli ty też tak miałeś, tak? To przynajmniej tyle pocieszenia.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #115 dnia: 24 - Maja - 2020 - 21:03:47 »
Mam tak w obecnym Tigu z DQ500 i miałem podobnie w Touranie z DQ250. Zawsze było i jest to związane z AH
 

Offline kalex

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #116 dnia: 24 - Maja - 2020 - 22:12:47 »
Zwłaszcza jak jest minimalnie pod górkę .
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #117 dnia: 24 - Maja - 2020 - 22:21:30 »
Zwłaszcza jak jest minimalnie pod górkę .
zgadza się, im mocniej depnie się na pedał tym mocniejsze szarpnięcie z AH
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #118 dnia: 25 - Maja - 2020 - 09:43:14 »
Ok, więc jaśniejsza sprawa. Ale wg mnie to i tak wadliwe działanie mechanizmu, zwłaszcza że występuje tylko czasami. W moim przypadku najczęściej przy manewrach parkingowych.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #119 dnia: 25 - Maja - 2020 - 09:58:20 »
W moim przypadku najczęściej przy manewrach parkingowych.
Nie tylko w twoim. Ogólnie kultura pracy DSG daleka jest od ideału. Fakt - jest szybka ale brakuje jej komfortu i kultury pracy. W odniesieniu do EAT8 z Peugeota jest przepaść na niekorzyść DSG choć EAT8 to skrzynia hydrauliczna więc DSG należałoby porównać do Power Shift z Forda czy do innych dwusprzęgłowych DCT
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #120 dnia: 25 - Maja - 2020 - 10:16:32 »
Nie wiem czy jest taka szybka, skoro wielu narzeka w tym aucie na laga przy kickdownie (osobiście nie narzekam). Natomiast co do kultury pracy, to opinie jakich zasięgałem są właśnie pozytywne (tj. prawie nikt nie doświadcza wspomnianych szarpnięć 1>2>3), więc już sam nie wiem co myśleć.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #121 dnia: 25 - Maja - 2020 - 10:25:38 »
(tj. prawie nikt nie doświadcza wspomnianych szarpnięć 1>2>3)
Piszę o szarpnięciu podczas ruszania z AH a nie szarpnięć podczas zmian biegów 1-2-3 itp.. tutaj moja DQ500 zmienia biegi płynnie a mam 210hp i 4Motion co też może wpływać na gorszą kulturę ale na szczęście nie wpływa. Reakcja na kickdown też mogłaby być lepsza. Nie jechałem innymi DCT czy to w Mercedesie czy w BMW i trudno mi się odnieść
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #122 dnia: 25 - Maja - 2020 - 10:28:34 »
Ale tak naprawdę szarpnięcie podczas ruszania z AH to może być wina zespołu AH a nie samej skrzyni. Szarpnięcie jest do przeżycia jeśli klikanie pedałem pomaga, natomiast lekkie/czasem mocniejsze szarpnięcia 1>2>3 już są częste i smutne. Musiałbym się przejechać jakimś innym Tigiem z tą skrzynią do porównania...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #123 dnia: 25 - Maja - 2020 - 10:38:19 »
Ale tak naprawdę szarpnięcie podczas ruszania z AH to może być wina zespołu AH a nie samej skrzyni.

Też tak sądzę.

Zawsze są odczucia subiektywne, więc dla jednego będzie szarpać a dla innego nie będzie, jeden odczuje szarpanie inny nie bo wydaje mu się że tak musi być i nie zastanawia się nad tym  :D dla jednego zawieszenie jest twarde dla innego w sam raz itp...
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #124 dnia: 25 - Maja - 2020 - 10:46:26 »
Hehe, jakbym gadał z serwisantem w ASO. Niby jest pewne miejsce na subiektywizm, ale prawda jest taka, że nie jesteśmy blondynkami i jak szarpie to przeważnie wiemy, że szarpie i dlaczego szarpie (tj. bo skrzynia jest do kitu). Jak mi na zachodnich forach piszą, że u nich zmianę biegów poznać można tylko po obrotomierzu, to mi się robi smutno, bo ja u siebie często czuję ją zupełnie wyraźnie na czterech literach. Pojawiła się też teoria, że może skrzynia gładziej współpracuje z mocniejszymi silnikami. Jeśli to prawda, to tym bardziej szkoda, bo ja bym za mocniejszy silnik w życiu nie dopłacił - wolę ładować pieniądze w gadżety.

Z drugiej strony wczoraj podczas powrotu do domu skrzynia przez kilka minut zmieniała biegi aksamitnie gładko. I bądź tu Felek mądry.
 

Tagi wątku: