Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178721 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #150 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 17:55:52 »
Tylko na biegu nr 5 wydaje dziwne dźwięki

Próbowałeś testować na klimatyzacji OFF? Dźwięk podobny do piszczenia wentylatora klimatyzacji ocierającego przez moment o jakąś obudowę tylko moment jest zastanawiający
 

Offline PaczyX

  • clubmen
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 6
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #151 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 17:58:12 »
W końcu na 2 czy 5?

u mnie na 2 biegu a kolega malkolm pisał coś o 5 :)  :D
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #152 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 18:01:58 »
Przepraszam, z telefonu pisałem i nie zwróciłem uwagi na nick

Dodano:  16 - Lipca - 2020  -  18:08:22
Chodzi o to, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu, gdy jestem na 2 biegu słychać/czuć taki efekt który porównałbym do jazdy po tarce,
Na myśl przychodzi mi uszkodzony przegub wewnętrzny, który powoduje wibracje przy określonych obrotach półosi podczas przyspieszania tyle że takie wibracje z reguły występują przy wyższych prędkościach na wyższych biegach
 
Podziękował: PaczyX

Offline PaczyX

  • clubmen
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 6
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #153 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 19:53:16 »
Przepraszam, z telefonu pisałem i nie zwróciłem uwagi na nick

Dodano:  16 - Lipca - 2020  -  18:08:22
Na myśl przychodzi mi uszkodzony przegub wewnętrzny, który powoduje wibracje przy określonych obrotach półosi podczas przyspieszania tyle że takie wibracje z reguły występują przy wyższych prędkościach na wyższych biegach

ale wtedy wibracje pojawiałyby się niezależnie od biegu lub ustawienia skrzyni? tak mi się przynajmniej wydaje..
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #154 dnia: 16 - Lipca - 2020 - 20:22:02 »
Zależnie bo przy określonym biegu półoś kręci się z określoną prędkością i przy określonym obciążeniu z uwagi na luz półoś zmienia położenie powodując drgania

Dodano:  17 - Lipca - 2020  -  07:38:16
Opony, felgi, tarcze wykluczyłeś? Również nie muszą dawać zlych6 oznak przy każdej prędkości a mogą przy określonej czy też w określonym zakresie.

Dodano:  17 - Lipca - 2020  -  07:40:15
Przy trybie sport nie zauważyłem takiego zachowania ale skrzynia wtedy trzyma wyższe obroty więc to może dlatego..
Może wibracje silnika?
 
Podziękował: PaczyX

Offline Dario1989

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #155 dnia: 10 - Września - 2020 - 15:51:53 »
Witam mam problem z skrzynia dsg 7 stopni sprzęgła suche. Zaczęło zgrzytac więc wymiana sprzegiel po wymianie dwa dni było ok i zaczęło znowu zgrzytac i czuć wibracje jakieś pomysły porady
 

Offline snap171

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZB
  • Moc: 211 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #156 dnia: 17 - Marca - 2021 - 21:00:22 »
Witajcie. Na forum jest nowy ale uważam że coś tam więcej wiem. Chciałbym dopytać w tym temacie odnośnie DSG w zestawieniu w 2.0 TSI, 4motion w B7 Alltrack.
Temat jest taki: skrzynia szarpie w pewnych momentach. Lista:
1. Ruszenie z miejsca na zimno = kangur.
2. Powolna jazda pod górkę na zimno = kangury. Tak jakby sprzęgło się załączało i rozłączało.
3. Szarpnięcia/uderzenia przy zmianie biegów na wyższe/niższe.
4. W pewnych momentach kiedy auto toczy się na 2gim biegu, schodzi sobie powoli z obrotów, daję gaz obroty rosną, jest szarpnięcie.
5. W trybie manualnym to się jeździć nie da. Każda zmiana biegów = uderzenie.
6. Błędów absolutnie brak, żadnego trybu awaryjnego.
7. Jak zrobię trasę albo dłuższy przejazd po mieście (z 20-30km) to zaczyna pracować zauważalnie lepiej ale też nie idealnie.
8. Zawory sprzęgłowe mają poprawne ciśnienia w VCDS.

Co było robione:
Dwie wymiany oleju z filtrami.
Przynajmniej 4-5 adaptacji sprzęgieł.
ASO rozkłada ręce - błędów brak problemu nie ma.
Dwa serwisy niezależne skrzyń biegów twierdzą że ten typ tak ma.
Serwis niezależny, który robi VAGa - też nie potrafi na 100% potwierdzić co to.
Drugi serwis niezależny, który robi VAGa - wg. nich to nie DSG to luzy w zespole napędowym.

Moje pytania: czy mechatronika może umierać bez błędów? Ile dwumas ma wpływu na takie tematy? Słychać jak tłucze na zimno, na ciepło jest cisza. Po wrzuceniu D/S/R cichnie.
Czy ktoś robił regenerację mecha bez błędów na same objawy?

Zachciało mi się rzadkich połączeń... Jestem już naprawdę zmęczonym tym tematem. No ale nic. Trza to ogarnąć, liczę na Waszą pomoc.

Szanowny moderatorze: jeżeli nie tu to proszę o info czy przenieść to do osobnego wątku w podgrupie dot. B6/B7.

Z góry dziękuję wszystkim!


 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #157 dnia: 27 - Kwietnia - 2021 - 21:50:55 »
Co prawda to nie skrzynia DSG a automat z hydrokinetycznym sprzęgłem ale zobaczcie jak wygląda olej ATF po przebiegu 60 tyś. km przed wymianą i po wymianie.
Producent nie przewiduje wymiany więc wyobraźcie sobie, jak olej wygląda po 200-300 tyś. km, jak smoła.
Dodam, że olej ATF przed i po wymianie jest ten sam - fabryczny.

 
Podziękował: snap171

Offline marcinsky

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUW
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #158 dnia: 27 - Maja - 2021 - 16:55:01 »
Podpowie może ktoś co to za skrzynia biegów o symbolu QKN 6 biegowa, który model, czy mokra czy sucha, co ile wymiana oleju?
Auto:Sharan II FL 2015 Highline 2.0 TDI CUW 184 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #159 dnia: 27 - Maja - 2021 - 23:30:42 »
Nie było suchych 6-cio biegowych. QKN jest na mokrych sprzęgłach ale czy jest to DQ250 przy silniku CUWA tego nie wiem, bo ja w CUWA miałem DSG7 DQ500, choć innej mokrej DSG6 nie było niż DQ250. Posiada maksymalny moment obrotowy 350 Nm a CUWA ma 380Nm
 
Podziękował: marcinsky

Offline GSRTDI

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf Plus
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WX
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #160 dnia: 01 - Czerwca - 2021 - 08:30:29 »
Cześć.
Posiadam VW Golf Plus 1.4 TSI [CAXA], DSG DQ200 z przebiegiem 80000 km.
Mam wrażenie że skrzynia za szybko przełącza z 1 na 2 (przy 10-15km/h) co powoduje nieraz szarpnięcie.
Miał może ktoś taki przypadek?
A może to normalne?
 
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #161 dnia: 01 - Czerwca - 2021 - 11:01:17 »
Mam wrażenie że skrzynia za szybko przełącza z 1 na 2 (przy 10-15km/h) co powoduje nieraz szarpnięcie.
Ja to rzadko w TDI 2.0 widze zeby jedynka była... ledwo ruszy juz jest  2ka
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline PawciozaMK

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: GMB
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #162 dnia: 09 - Stycznia - 2022 - 19:47:14 »
Witam!
Proszę o info - mam DSG 7 biegowa Tiguan II FL 2021r, i chodzi mi o przełączanie biegów. Wg mnie - coś za szybko przełańcza skrzynia biegi - potrafi ona operować do 2,5tyś obrotów by dojść do D7, czy to normalne?? takie szybkie przełączanie w takim zakresie??, żeby mieć obroty rzędu 3,5 tyś i wyżej to tylko kiedy jest na S /sport/
Jak to jest faktycznie??
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #163 dnia: 09 - Stycznia - 2022 - 19:55:28 »
Witam!
Proszę o info - mam DSG 7 biegowa Tiguan II FL 2021r, i chodzi mi o przełączanie biegów. Wg mnie - coś za szybko przełańcza skrzynia biegi - potrafi ona operować do 2,5tyś obrotów by dojść do D7, czy to normalne?? takie szybkie przełączanie w takim zakresie??, żeby mieć obroty rzędu 3,5 tyś i wyżej to tylko kiedy jest na S /sport/
Jak to jest faktycznie??
Jak najbardziej,   też mam dsg 7 biegów i bardzo szybko zmienia, i płynnie. A na sporcie  dopiero Na wyższych obrotach.

Gesendet von meinem SM-N986B mit Tapatalk

:)
 
Podziękował: PawciozaMK

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #164 dnia: 09 - Stycznia - 2022 - 21:26:57 »
Potwierdzam ze u mnie 2018 jest podobnie. Przejechane już prawie 60k km
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #165 dnia: 09 - Stycznia - 2022 - 22:02:02 »
Też tak miałem w DSG7 DQ500

@Marcino Ty masz na pewno DQ500? Przy FWD na 100% nie :)

Dodano:  09 - Stycznia - 2022  -  22:03:43
Dobra, widzę że pytający też ma FWD

Generalnie wszystkie DSG przerzucają przy bardzo niskich obrotach w trybie D
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #166 dnia: 11 - Stycznia - 2022 - 13:58:57 »
Ale porównując do 2.0tsi  dsg w dislach ma laga czy to u mnie czy w superbie nowym 4x4. Benzyna ledwo depniesz rusza, diesle potrzebują chwile do namysłu.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #167 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 15:43:09 »
Maksymalnie co 60 tys km a jeśli jazda w ciężkich warunkach, jazda typowo miejska to zaleca się skrócić interwał nawet do 40 tys km
Chyba mnie przekonałeś do tego ze warto zmienic u siebie. Myślisz ze jestem w stanie zrobic to sam ewentulanie przy pomocy informacji od ludzi na forum?
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #168 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 15:58:09 »
Jak najbardziej, tylko zaopatrz się w adapter, wąż z baniakiem. W DSG nie ma potrzeby wymiany dynamicznej ponieważ cały olej zlatuje w przeciwieństwie do skrzyń ze sprzęgłem hydrokinetycznym

 
Podziękował: Marcino

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #169 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 16:05:11 »
Posiadam taki Adapter do skrzyni. Tylko nie mam wiecznie dość czasu na zmianę.  Ale się wezmę za to w najbliższym czasie

Gesendet von meinem SM-N986B mit Tapatalk

:)
 
Podziękował: Marcino

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #170 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 16:06:45 »
Olej oryginał z serwisu czy idzie kupic na wolnym rynku
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #171 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 16:10:10 »
Dużo jest ofert, kiedyś dzwoniłem do gościa na olx miał wystawione spytałem skąd go ma to powiedział że jest pracownikiem ASO, to daje do myślenia :)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #172 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 16:15:17 »
Daje do myślenia … ze olej we flotach jest wynianiany tylko na papierze. Dzięki za info.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #173 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 16:44:06 »
Olej oryginał z serwisu czy idzie kupic na wolnym rynku
Na wolnym rynku też kupisz , ale na przykład pod nazwą febi bilstein.

Gesendet von meinem SM-N986B mit Tapatalk

:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #174 dnia: 26 - Stycznia - 2022 - 17:06:42 »
Kiedyś Febi był oryginałem ale czy tak jest teraz nie wiadomo, z kim koncern podpisuje kontrakt, równie dobrze może to być Castrol czy Ravenol
 

Tagi wątku: