Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I  (Przeczytany 11174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« dnia: 25 - Stycznia - 2015 - 19:59:42 »
Witajcie, właśnie kupiłem Tiguana i mam problem jadąc np 50km/h szybko zdejmując nogę z gazu i mocne wciśniecie hamulca powoduje ze hamulec jest bardzo twardy, auto hamuje chociaż chyba słabiej ale mogę się mylić , natomiast kładąc nogę na hamulcu powoli pedał jest normalny a nie jak skala :) czytam fora i zgłupiałem :) czy to normalna rzecz w VW ?
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Stycznia - 2015 - 21:08:32 »
Moim zadaniem to.normalne. Wciskając hamulec gwałtownie ciśnienie swoje robi.
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Stycznia - 2015 - 23:02:18 »
W poprzednich autach tego nie zauważyłem ....jadąc powoli, naciskając ostro na hamulec czuć działanie ABS, jadąc już troszkę szybciej wyraźnie czuć czasami że pedał jest twardy.... mam nadzieje że to normalna sprawa :) Pozdrawiam

Dodano:  25 - Stycznia - 2015  -  23:18:41
Zakręciłem się chyba :) chodzi mi o to, że jadąc powoli tego nie czuć auto staje pięknie, na mokrym działa system ABS, wiec jest ok.....jadąc szybciej np 50 km/h i szybko z gazu na hamulec, czuć że pedał jest twardy, gdzie przy spokojnym hamowaniu tej twardości nie ma.....może to jakiś system zapobiegający poślizgom ::) a może się czepiam nowego autka :)
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #3 dnia: 26 - Stycznia - 2015 - 09:04:58 »
Jadąc powoli szybciej wyhamujesz  auto jak jadąc szybciej.

Dodano:  26 - Stycznia - 2015  -  09:06:05
Czujesz się niepewnie jedź na stację diagnostyczną na sprawdzenie hamulców.
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Stycznia - 2015 - 10:48:06 »
Tu jest mały problem z warsztatami, auto hamuje dobrze tylko pedał jest twardszy ale pewnie to jest tak jak napisałeś i ciśnienie robi swoje :D

Dodano: 26 - Styczeń - 2015 - 19:35:33
Rozmawiałem z dealerem i tez mówi że tak jest przy szybkim naduszeniu, cóż pewnie jak zwykle szukałem dziury w całym :)
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #5 dnia: 15 - Lutego - 2015 - 10:34:13 »
Ja osobiście w swoim sharanie też mam takie coś, że przy hamowaniu z np. 100 km/h hamulec robi się twardszy i tak jak by mniej mogę go wcisnąć, ale za to auto hamuje dużo mocniej. 

Moim zdaniem to jak najbardziej normalne :)
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Lutego - 2015 - 11:46:33 »
Dzięki, mi się wydawało że słabiej hamuje ale chyba to złudzenie, jeżdżąc Qashqaiem też z Brake Assist, to przy walnięciu w hamulec auto stawało bardziej dęba ale wagowo było mniejsze, powoli się przyzwyczajam i chyba ten typ tak ma :)
 

Offline Lucek

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 127
  • VW: T5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPI
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #7 dnia: 15 - Lutego - 2015 - 14:16:26 »
Biorąc po uwagę, że masz "brake assist system" to myślę, że to normalny objaw, choć trudno to ocenić tak na "odległość".
Poczytaj tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Brake_Assist_System
Marcin
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #8 dnia: 15 - Lutego - 2015 - 14:28:21 »
Pewnie w VW uczucie że się tak wyrażę jest właśnie takie a inne było w poprzednim aucie :)
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #9 dnia: 04 - Kwietnia - 2019 - 20:26:34 »
Witam  :bry:
Mam zamiar sie wziasc za wymiane uszczelniaczy zacisku tylnego bo zauwazyłem ze osłonki gumowe tłoczka sa uszkodzone.
Moje pytanie jest nastepujace ; jest tam elektryczny hamulec postojowy, wiem ze aby wyciagnac zacisk trzeba vcds otworzyc hamulec,dalej wyciagam zacisk,odkrecam przewod z plynem hamulcowym, tylko nie wiem jak wyciagnac tłoczek bo pierwszy raz mam kontakt z elektrycznym hamulcem.
Podpowie ktos jak wyglada wyciagniecie tloczka w elektrycznym ham.W standardowym sie wykrecało a tu nie wiem ,a nie chce czegos zepsuc .
 

Offline DawidB

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZD
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #10 dnia: 14 - Września - 2019 - 10:20:11 »
Witam

Może wie ktoś jaki rozmiar klocków hamulcowych na przód i jaki producent byłby najlepszy do Tiguana I FL  2.0 TSI?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #11 dnia: 14 - Września - 2019 - 11:04:17 »
@DawidB,
Pod linkiem znajdziesz wszystkie potrzebne linki aby dowiedzieć się jakie potrzebujesz klocki do swojego auta: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,154.0.html
 

Offline bodzio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RP
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #12 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 08:23:23 »
Może ktoś wie jak jest minimalna wymagana grubość tarczy z przodu ?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #13 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 12:51:55 »
Może ktoś wie jak jest minimalna wymagana grubość tarczy z przodu ?
10 mm
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #14 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 12:52:17 »
@bodzio , proszę bardzo  ;)

Tarcza hamulcowa dla VW Tiguan I (5N) 1.4 TSI 160 KM od 05.2011

Numer katalogowy:
C3W039ABE

Numer oryginału OE:
1K0 615 301 AA

Tarcze hamulcowe przednie wentylowane:
Średnica: 312 mm
Grubość tarczy hamulcowej: 25 mm
Minimalna grubość: 22 mm
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrującego: 65 mm
Waga: 9,1 kg
 

Offline bodzio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RP
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #15 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 13:49:54 »
22 mam to super. Nie byłem pewny, ale się potwierdziło.
Ale jeśli chodzi o średnicę to jeśli dobrze zmierzyłem to u mnie jest 32 cm.
Nie wiem czy to możliwe ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #16 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 14:04:26 »
22 mam to super.
Sorry ale to nie jest super - to jest natychmiastowa wymiana na nowe, bo taka tarcza zakończyła już swój żywot  :exclaim:

jeśli chodzi o średnicę to jeśli dobrze zmierzyłem to u mnie jest 32 cm
Zależy jakim narzędziem robisz pomiar, typową suwmiarką tego nie zmierzysz a na zwykłej metrówce 320 mm czy 312 mm pewnie nie zauważysz różnicy  ;)

To jest tylko lub aż 8 mm różnicy, więc się nie stresuj, bo to pewnie rdza na rancie  :evilmrgrin:
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #17 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 14:13:54 »
sorry za zamieszanie, nie wiem dlaczego ale podałem wymiar niewentylowanej do tyłu

Dodano:  25 - Grudnia - 2019  -  14:17:21
jeśli dobrze zmierzyłem to u mnie jest 32 cm. Nie wiem czy to możliwe ?
312 mm
 

Offline bodzio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RP
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #18 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 18:44:20 »
Momento, bo czegoś nie kumie. To nie o to chodzi, że przy wymianie klocków na nowe, to wymagańa minimalna grubość tarczy  właśnie powinna miec co najmniej te 22 mm ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #19 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 19:54:05 »
To chyba jest proste ::)
Jeżeli zakres bezpiecznej grubości tarczy zawiera się w przedziale 22-25 mm, to mając grubość tarczy 22 mm osiągnąłeś już dolny limit, który jednoznacznie i bezwzględnie wskazuje na wymianę tych tarcz.
Nikt ci nie zabroni założyć do tych 22 mm tarcz nowych klocków ale musisz się liczyć ze spadkiem skuteczności hamowania i możliwej awarii w postaci pęknięcia tarczy lub co najmniej jej zwichrowania (pokrzywienia).
Dużo więcej w tym temacie: https://www.ate-hamulce.pl/services/baza-wiedzy-ate/kiedy-tarcza-hamulcowa-nadaje-sie-bezwzglednie-do-wymiany/

Temat z forum Audi:
Cytuj (zaznaczone)
Nie zastanawiaj się czy to już. Wymień te tarcze zanim pękną.

Miałem coś takiego, że próbowałem wychamować auto z dużej prędkości przy mocno zużytych tarczach i nowych klockach.
Naciskam hamulec do deski a tu NIC!! Auto ledwo co zwalnia, ABS nie reaguje (dobrze, że na drodze był pas serwisowy na który mogłem uciec).
Po tym numerze zdjąłem koło i zobaczyłem popękane promieniście tarcze (wentylowane). Klocki poprostu je zgniotły.

Po wymianie tarcz na nowe skuteczność hamulców wzrosła nieporównywalnie.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=713

Mam auto dużo mniej warte od twojego i nie zostawiłbym tak cienkich tarcz u siebie za żadne pieniądze.
Zresztą zerknij do tematu z wymiany tarcz u mnie w Sharanie: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,4947.0.html

Zrobisz jak uważasz ale ja radzę wymienić tarcze i klocki hamulcowe w jednym komplecie na nowe - bo bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich nie ma ceny.
 


     
 
Podziękował: braciarz, m4ayhem

Offline bodzio

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RP
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #20 dnia: 25 - Grudnia - 2019 - 20:17:51 »
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz


Dodano: 29 - Grudzień - 2019 - 11:29:53
Witam.
Ktoś wymieniał we własnym zakresie płyn hamulcowy.
Czy sama wymiana różni się od standardowych.
Jakie płyny DOT 4, jakiego producenta spełniają normę vw 501 14 ? 
No i ile wchodzi?
 

Offline vettis

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #21 dnia: 22 - Stycznia - 2020 - 10:09:30 »
Witam,

Mam pytanie do użytkowników Tiguan 2.0, czy jak wyłączycie samochód i zostawicie go na parę godzin, to potem po wejściu do samochodu i naciśnięciu na pedał hamulca jest twardy?
Tzn. Schodzi wam podciśnienie ze serwa?
Nie wiem czy to jest standard, czy mam gdzieś nieszczelność.
Auto podczas użytkowania normalnie hamuje itd.

W Seacie 6l 1.9, miałem podobnie i okazało się, że miałem pęknięty wąż między serwem, a pompą vacum, nie wiem jak jest w 2.0?
Czy szukać gdzieś nieszczelności?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #22 dnia: 24 - Stycznia - 2020 - 13:08:34 »
zawsze robi się twardy gdy wyłączam auto i automatycznie włącza się hamulec pomocniczy (mam aktywny auto hold)
 
Podziękował: vettis

Offline BARTASIII

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #23 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 19:06:39 »
Zbliża mi się wymiana klocków i tarcz z tylu i pytanie co polecacie i co w ogóle siedzi z tylu w tiguanie 2.0 tdi 4 motion r line czy klocki z tylu mają wskaźnik zużycia bo wydaje mi się że nie?
Tiguan R-line & Polo Cross
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #24 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 20:30:50 »
czy klocki z tylu mają wskaźnik zużycia bo wydaje mi się że nie?
na screenie niby jest wtyczka ale zestaw klocków nie jest opisany jako z czujnikiem



1 zest. klockow ham. do hamulców tarczowych      1      3C0 698 451 F 
1 zest. klockow ham. do hamulców tarczowych      1      3AA 698 451     
1 zestaw klocków hamulcowych 'eco' economy D >> - 31.07.2012      1      JZW 698 451 G    
1 zestaw klocków hamulcowych 'eco' economy (data początkowa dla economy?) economy D >> - 31.07.2012      1      JZW 698 451 E    

bo z kolei przednie są opisane że z czujnikiem
1 zest. klocków hamulc. ze wskaźnikiem zużycia do hamulca tarczowego      1   PR-1LJ   5N0 698 151     
1 zest. klocków hamulc. ze wskaźnikiem zużycia do hamulca tarczowego D >> - 30.09.2012 1   PR-1ZD   5N0 698 151 A




tarcze


tarcza hamulcowa   282X12MM 5/112   2      1K0 615 601 AD    137   55.40
tarcza hamulcowa 'eco' economy D >> - 31.07.2012   282X12MM 5/112   2      JZW 615 601 F
 

Tagi wątku: