Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I  (Przeczytany 11176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #50 dnia: 15 - Marca - 2022 - 19:45:18 »
Płyn jest mocno higroskopijny i to jest jego największa wada, samym kolorem bym się nie sugerował. Ja co 2-3 lata wymieniam płyn hamulcowy.

Dodano:  15 - Marca - 2022  -  19:47:32
Z tych danych wynika, że te moje tarcze nie są jeszcze takie złe jak wyglądają.
Wyczyść ładnie krawędzie od rdzy, zeszlifuj rant i jeszcze sporo polatają

 
Podziękował: pretor

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #51 dnia: 15 - Marca - 2022 - 20:00:47 »
Z tych danych wynika, że te moje tarcze nie są jeszcze takie złe jak wyglądają.
Moje zdanie:
Przednie mają jeszcze 1 mm zapasu, a to są wentylowane, więc raczej poniżej minimum nie należy schodzić (ze względu na budowę). Zjeździłbym jeszcze te klocki i potem wymiana tarcze + klocki.
Tylne w zasadzie mają wymiar nominalny - tak jak @doggie napisał, te bym doprowadził do porządku + wyczyścił zaciski i jeździł na nich dalej.

Płyn - no po prostu trzeba wymieniać co 2-3 lata, jak napisałeś. (u mnie fabryczny ma wytrzymać 3 lata, a potem zalecają wymianę co 2 lata)
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 
Podziękował: doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #52 dnia: 15 - Marca - 2022 - 20:41:02 »
Wyczyść ładnie krawędzie od rdzy, zeszlifuj rant i jeszcze sporo polatają
Właśnie kombinowałem jak to zrobić a tu taki pomysłowy Dobromił  :D

@tomkasz , dokładnie tak mam zamiar zrobić  :vwclubpolska:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #53 dnia: 08 - Maja - 2022 - 10:28:08 »
Cześć.
Zamierzam w nadchodzącym tygodniu wymienić tarcze i klocki z tyłu w Tiguanie i mam pytanie:
- VCDS - gdzie szukać ustawień serwisowych, do wymiany klocków hamulcowych ?

 
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #54 dnia: 08 - Maja - 2022 - 11:08:24 »
Żeby się nie rozpisywać wystarczy zrobić to na podstawie filmu poglądowego zamieszczonego przez Krzynol Garage w VW Passaat B7.



Tutaj z głosem bo wyżej go zabrakło
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Blokujący się zacisk hamulca
« Odpowiedź #55 dnia: 31 - Października - 2022 - 19:01:20 »
Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem. Od czasu do czasu ściąga mi samochód w lewo, regularnie zdarza się też powtarzalny w równych interwałach pisk (interwał zależny od prędkości). Nie zawsze ale zdarza się, że przy prędkościach rzędu 120km/h lekko wibruje kierownica i/lub czuć wibracje przy hamowaniu. Klocki mam firmy DACO (niestety, nie ja je tam pakowałem), co do tarcz nie wiem, poprzedni właściciel zarzekał się, że przednie hamulce były robione „niedawno” (przy przebiegu 293k, teraz mam blisko 306k). Po ostatniej podróży zauważyłem, że lewe przednie koło jest gorące w porównaniu do reszty. Czego się najpewniej spodziewać? Nie jestem optymistą i spodziewam się nowego kompletu tarcz i klocków, aczkolwiek zastanawiam się czy to nie jest kwestia niedbałego złożenia hamulca przez poprzedniego „specjalistę” a w rezultacie braku jakiejś blaszki czy czegoś podobnego. Biorę pod uwagę też konieczność regeneracji zacisku, cicha nadzieja podpowiada coś „drobnego”.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Blokujący się zacisk hamulca
« Odpowiedź #56 dnia: 31 - Października - 2022 - 21:23:43 »
Zaciski do regeneracji
 
Podziękował: shvmp00

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Blokujący się zacisk hamulca
« Odpowiedź #57 dnia: 01 - Listopada - 2022 - 08:50:46 »
Po takich sytuacjach wymienił bym już tarcze i klocki bo bicie na kierownicy może zostać i niszczyć piastę.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: shvmp00

Offline musiej

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 2
  • Marka: Audi
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: 1Z
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LB
Odp: Blokujący się zacisk hamulca
« Odpowiedź #58 dnia: 01 - Listopada - 2022 - 20:48:50 »
Witaj, do sprawdzenia masz masz zaciski, prowadnice zacisków, przewody hamulcowe elastyczne (mogą spuchnąć i płyn hamulcowy cofa się bardzo powoli lub wcale), tarcze najbidniej do przetoczenia lub do wymiany i nowe klocki.
Po zdjęciu tarcz sprawdziłbym czy piasty nie mają bicia, szczególnie lewą.
Przy składaniu wszystko dobrze wyczyścić szczególnie jarzma, klocki mają przesuwać się bez oporu. Na koniec wymieniłbym płyn hamulcowy i miałbym spokój na jakiś czas.

Poprawiona interpunkcja.
 

Offline krzysiukx

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Napęd: 4x4
  • Rej: RK
płyn hamulcowy
« Odpowiedź #59 dnia: 14 - Maja - 2023 - 16:24:42 »
Jaki płyn hamulcowy do tiguana z 2009?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #60 dnia: 14 - Maja - 2023 - 17:29:31 »
Jaki płyn hamulcowy do tiguana z 2009?
Dobrze  byłoby podać konkretniejsze dane auta. 
Bo może być DOT 4 a może być DOT 5.
Oczywiście, są też różne tak zwane klasy:
Sl 6 DOT 4 itp.... 
Norma  VW 501 14

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: krzysiukx

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #61 dnia: 14 - Maja - 2023 - 19:10:15 »
Tiguan 2.0 TDI z 2008r.
Płyn hamulcowy dobierany po nr VIN, bo też nie byłem pewny, jaki powinien być.


 
Podziękował: krzysiukx

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #62 dnia: 15 - Maja - 2023 - 00:14:24 »
@krzysiukx DOT 4, marka obojętna
 
Podziękował: krzysiukx

Offline Hudek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DJ
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #63 dnia: 14 - Czerwca - 2023 - 21:53:21 »
Witam jeździł ktoś na zestawie przód master sport jakies opinię??
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #64 dnia: 30 - Marca - 2025 - 18:34:58 »
Cześć.
Tiguan I 2.0 TDI 140 KM / 4Motion z 2008 roku, przebieg 235 700 km.
Dokładnie 2 lata temu w kwietniu, wymieniałem tarcze i klocki TRW z tyłu.
Od dnia wymiany przejechałem 25 tyś. km a tarcze wyglądają tak jak na zdjęciu - dokładnie, to jest prawy tył a lewa wygląda ciut lepiej.
Jeżdżę spokojnie a hamuję głównie silnikiem, hamulców używam tylko w ostateczności.
Wymianę tarcz/klocków, robiłem z powodu ich wyglądu a nie zużycia, bo były jak nowe ale wyglądały dokładnie tak jak ta na zdjęciu.



Mam szukać nowych zacisków czy można jeszcze coś z tym zrobić?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #65 dnia: 30 - Marca - 2025 - 18:56:57 »
Tarcze TRW nie są za solidne . Jesli chodzi o zacisk to sprawdź prowadnice i sam tłoczek.  Może starczy zrobić mały remont,  to znaczy kupić zestaw naprawczy.  I będzie taniej i ok.
Nie widać dobrze,  ale na prowadzeniu klocka chyba nie było smarowane .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #66 dnia: 30 - Marca - 2025 - 19:31:05 »
Kilka razy miałem komplety TRW i nigdy takie rzeczy się nie zadziały, to wygląda na problem w prowadnicy klocka 
 
Podziękował: pretor

Offline Yan00sh

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KMY
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #67 dnia: 31 - Marca - 2025 - 12:21:38 »
Ja już trzeci samochód "zdzieram' na ATE i nigdy się nie zawiodłem na tej marce, żadnych tego typu "niespodziewanek" nie miałem
Droższa ale warto dołożyć
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #68 dnia: 31 - Marca - 2025 - 12:31:03 »
Pamiętam rozmowę z mechanikiem przy okazji wymiany tarcz i klocków z tyłu. Z doświadczenia polecał zakładać na tył ATE tłumacząc, że przy elektrycznym hamulcu postojowym "TRW lubią się kleić", przy czym zaznaczył, że na przód TRW wystarczą w zupełności.

Ja już trzeci samochód "zdzieram' na ATE (...) Droższa ale warto dołożyć
Zdecydowanie tak, sam też od lat preferuję ATE i nie miałem z nimi absolutnie żadnych problemów.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #69 dnia: 31 - Marca - 2025 - 12:50:13 »
Ja mam fabryczne ATE w Formentorze i większego badziewia w życiu nie miałem w żadnym samochodzie. Po poeirwsze strasznie szurają, po drugie bruzdują tarcze hamulcową

Dodano:  31 - Marca - 2025  -  12:51:13
że przy elektrycznym hamulcu postojowym "TRW lubią się kleić",

Założyłem na tył TRW zamiast fabrycznych ATE i nie potwierdzam niczego takiego
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #70 dnia: 31 - Marca - 2025 - 12:58:35 »
Wcześniejsze tylne tarcze były właśnie z ATE i wyglądały jeszcze gorzej, jedna z nich była nawet przegrzana, co jest bardzo dziwne, bo co trzeba zrobić aby przegrać tylne tarcze w Tiguanie  z dieslem

Tutaj ewidentnie niesprawność tkwi w samym zacisku a nie w tarczach czy klockach. Tarcze każdego producenta, będą tak wyglądały, jak strzemie będzie się blokowało.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #71 dnia: 31 - Marca - 2025 - 16:11:24 »
bo co trzeba zrobić aby przegrać tylne tarcze w Tiguanie  z dieslem
Trzeba mieć niesprawne prowadnice zacisku,  zapieczony  cylinder, brak swobodnej pracy cylindra, stary płyn hamulcowy, niedrożne w 100% przewody , skręcone przewody gietkie. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline bartoleqq

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WOT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I
« Odpowiedź #72 dnia: Wczoraj o 07:47:15 »
Miałem fabrycznie trw założone. Przód dramat. Rdza.  Po 17 tyś km zmieniłem przód własnorecznie na nowy komplet trw, bo aso nie uznało naprawy w ramach gwarancji. Kupiłem nowe tarcze i klocki na allegro i do tej pory maja juz jakieś 35 tyś i prawidłowo się wycierają. Raczej techniki hamowania nie zmieniłem i jest jak niebo i ziemia. Jakoś rok temu wymieniłem też tył, fabrycznie trw i wyglądał raczej ok, ale denerwował mnie rdzewiejący rant I miałem wrażenie że się powiększał, zmniejszając powierzchnie cierną. Spokojnie daloby się jeszcze jeździć, ale nowy zestaw nie był drogi (też trw) to też zmieniłem.

U Ciebie jesli nie jest to wadą materiału, to przyczyny trzeba szukać w niesprawnym zacisku/tloczku.
 

Tagi wątku: