Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Tiguan I  (Przeczytany 11177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BARTASIII

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CT
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #25 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 21:59:31 »
Dzięki doggie zastanawiam się czy nie iść do skody może będą mieli taniej niż w vw
Tiguan R-line & Polo Cross
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #26 dnia: 24 - Lutego - 2020 - 22:36:08 »
Jest to wielce prawdopodobne ale i tak taniej będzie poza jakimkolwiek serwisem
 

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #27 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 11:13:42 »
Witam.

Ja od kilku tygodni słyszę dziwne szorowanie tylnych kół przy hamowaniu. Jest to na tyle denerwujące i niepokojące,że postanowiłem zakupić komplet tarcz i klocków (firma TRW) i jutro jadę na wymianę. Na miejscu mój mechanik stwierdzi co było powodem tym dźwięków. Po wymianie napiszę co było powodem.


Dodano: 05 - Listopad - 2020 - 11:03:16
Jestem już po wymianie tarcz i klocków. Jak się niestety okazało, do wymiany był również przód. Zależało mi na czasie więc mechanik w tym samym dniu sprowadził dla mnie zestaw tarcz i klocków. Różnica ceny , którą musiałem zapłacić zwala z nóg, ale mogłem się tego spodziewać. Sklepy typu Autoland  narzucają sobie marże chyba z kosmosu.
Za zestaw na tył z  neta (Autodoc) zapłaciłem  380 zł. Za podobny zestaw z Autoland z "drobna nadwyżką" : 620 zł.
Następnym razem , zanim będę zmuszony coś naprawić albo wymienić w Tiguanie to najpierw pojadę do mechanika na diagnozę i na miejscu zamówię z nim części do naprawy. I na pewno  nie będzie to Autoland czy InterCars....
Co do samych tarcz i klocków firmy TRW to jestem mile zaskoczony. Sprawują się super.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #28 dnia: 05 - Listopada - 2020 - 12:04:31 »
Z autolandu czy intercars się opłaca brac warsztatom bo maja u nich zniżki. Sam korzystam ze zniżek szwagra i sięgają one do 30%. Cena robi się podobna do tych z Allegro. Towar na miejscu mogę dotknąć oddawać wymienić jak coś nie pasuje.
Zreszta testowałem jeden sklep moto tez ma program i swoje zniżki z inter cars podaje cenę dla mnie z lekkim narzutem w porównaniu do tego co ma szwagier.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #29 dnia: 05 - Listopada - 2020 - 14:33:17 »
@Marcino  rozumiem 30%, ale nie drożej o 70% . Ostatni raz kupiłem albo zleciłem kupno z takich sklepów...
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #30 dnia: 05 - Listopada - 2020 - 15:20:49 »
Marcino  rozumiem 30%, ale nie drożej o 70% . Ostatni raz kupiłem albo zleciłem kupno z takich sklepów.....
To twój mechaik nie miał u nich rabatów albo swoicj miejsc na czesci?
-30% z 600zł było by 4xx zł za komplet wiec akceptowalnie chyaba bez przesyłek i czekania.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #31 dnia: 26 - Grudnia - 2021 - 12:23:37 »
Cześć.
Dojeżdżając do córki na wigilię, w samej JG pojawił mi się komunikat: "STOP - Brake fluid ".



Zjechałem na stację paliw i zaglądam do zbiorniczka z płynem hamulcowym a tam na dnie ledwo co widać. Kupiłem płyn DOT-4 i dolałem do pełna, komunikat zgasł, hamulce takie sobie były a że miałem do celu już tylko 1,5 km, więc dojechałem bez problemu.
Rano wsiadam do auta, a tam odrazu ten sam komunikat co poprzednio.
Wyjechałem tyłem na ulicę a tu pedał w podłodze i zero hamulców a przy prawym tylnym kole w miejscu gdzie stał Tiguan, kałuża 30 cm.
Jutro z rana ściągam koło i będę szukał skąd cieknie, w razie stwierdzenia wycieku z przewodu elastycznego, będę go chciał sam wymienić i odpowietrzyć hamulce.
Nie jestem u siebie na placu i nie ma tu żadnych kluczy ale jak ktoś podpowie jakie, to podjadę do Castoramy i kupię odpowiednie.
Mam nadzieję że sklepy z częściami do aut będą czynne, bo jak nie, to jestem w czarnej d... do nowego roku.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #32 dnia: 26 - Grudnia - 2021 - 15:00:47 »
Pytanie którędy cieknie, czy pęknięty przewód elastyczny, czy przerdzewiały sztywny czy może gdzieś na złączu, może też przeciekać tloczek.

Tutaj masz pełny tutorial wraz z potrzebnymi narzędziami, ten sam układ hamulcowy masz w Tigu I














 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #33 dnia: 26 - Grudnia - 2021 - 16:54:59 »
@doggie , dziękuję pięknie  :thumbup:
Jutro jak mróz trochę odpuści, to biorę się za to.
Jak okaże się coś gorszego niż sam przwód elastyczny i była by potrzeba skorzystania z usług mechanika, to poszukam tu na miejscu i skorzystam z asisstance, które sobie zapobiegawczo wykupiłem.
 
Podziękował: doggie

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #34 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 11:33:35 »
Fajny film, tylko chyba nie pokazali pompowania hamulca by odpowietrzyć.
Na marginesie - mogliby chociaż na filmie instruktażowym, nie dokręcać kół kluczem udarowym, mimo że to chyba niestety dość częsta praktyka. (Jest nadzieja, że przedłużka zmniejszyła moment, choć nic nie wskazywało na, to że jest ona specjalna do tego celu, ale jeśli tak to nie powinni jej używać do odkręcania...) 
A ta w ogóle to współczuję i powodzenia!!
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #35 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 13:47:28 »
Narazie, koło ściągnięte i leje się spod tej kwadratowej końcówki przewodu hanulcowgo, pod którą nie było żadnej podkładki.
Przewód zamówiłem nowy, pomimo tego, że ten wydaje się dobry i prawdopodobna przyczyna przecieku, to brak tej uszczelki.
Niestety, przwód będzie dopiero na jutro rano i nie pasuje z Golfa 5. Ponoć jest taki sam jak do Passata B6/7 i Sharana II po 2010.

Narazie kupiłem 1,5 litra płynu hanulcowgo TRW i 1 metr przeźroczystego weżyka do odpowietrzaniu.


 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #36 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 14:59:31 »
Niestety, przwód będzie dopiero na jutro rano i nie pasuje z Golfa 5. Ponoć jest taki sam jak do Passata B6/7 i Sharana II po 2010.
Golf ma ten sam numer więc jest taki sam. Passat B6 też ma taki sam numer, to to samo zawieszenie. Sharan II to inna platforma ale układ może i jest taki sam ale mniejsza z tym.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #37 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 15:15:45 »
Inoframcje o spasowaniu do danego modelu, mam od sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym ale weryfikując te info na Allegro, według nr części, pokazuje mi tylko te modele VW: Passat B6/B7,  Passat CC/CC, Sharan 7M i Tiguan 5N.

PS. Kupiłem 8 mm przezroczysty weżyk i ma lekko za dużą średnicę
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #38 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 22:30:18 »
Kupiłeś 5N0611775?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #39 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 22:37:23 »
Jeszcze nie wiem, odbiór jutro rano. Zostawiłem mój na wzór.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #40 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 22:46:03 »
Faktycznie zagalopowałem się, w Tigu I jest 5N0611775 (bez lub z literą) a w Golfie V/VI jest 1K0611775 i wygląda inaczej



Dodano:  27 - Grudnia - 2021  -  22:50:17
Twój 5N0611775



1K0611775


 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #41 dnia: 27 - Grudnia - 2021 - 22:53:35 »
Dokładnie taki jak na pierwszej fotce, drugiej nie widzę na Tapatalku.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #42 dnia: 31 - Grudnia - 2021 - 17:51:41 »
Cześć.
Przewód hamulcowy wymieniłem samodzielnie na miejscu, odpowietrzyłem tylko to koło i hamulce wróciły na swoje "tory".
W najbliższym czasie, mam zamiar wymienić cały płyn hamulcowy na nowy, bo to co wylatywało z przewodu (po parokrotnym "zaciągnięciu" hamulca elektrycznego), wyglądało jak gnojówka (mam fotki butelki z odpowietrzania).

Postaram się aby w najbliższym czasie zamieścić pełniejszy opis, wraz z fotkami z wymiany i odpowietrzania.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #43 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:37:59 »
Cześć, dzisiaj przy okazji samodzielnej wymiany kół na letnie, również samodzielnie,  przeprowadziłem wymianę płynu hanulcowgo z odpowietrzeniem układu.

Na wymianę płynu w całym układzie hamulcowym, zużyłem 1L płynu TRW.

Co ciekawe, wypływający z układu płyn, był w miarę czysty i przezroczysty a tylko miejscami widać było ciemną smugę.


Ale to co po wymianie widać w butelce, nie jest już takie czyste i przypomina bardziej gnojówkę niż płyn hamulcowy.

Przy okazji pomierzyłem grubość tarcz hamulcowych:
23 mm - przednie
12 mm - tylne


Podpowie mi ktoś, ile wynosi minimalna dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych w Tiguanie 2.0 TDI 140 KM ? 

Klocki hamulcowe mam jeszcze dość grube, na oko nie mniej jak 1-1,5 cm ale tarcze wyglądają słabo i będę je chciał wymienić na nowe.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #44 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:42:47 »
Przy okazji pomierzylem grubość tarcz hamulcowych:
230 mm - przednie
120 mm - tylne
Na pewno tarcze mają 23 cm? :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #45 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:46:06 »
Na zdjęciu widać pomiar suwmiarką, więc chyba tyle mają  ::)
Coś źle odczytałem?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #46 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:50:15 »
Na zdjęciu widać pomiar suwmiarką, więc chyba tyle mają ::)
Coś źle odczytałem?
napisałeś "230 mm" = 23 cm grubości, a to byłby sprzęt gigantyczny...
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #47 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:53:20 »
Piszę z telefonu a wzrok już nie ten co kiedyś  :o

Moja culpa - sorry  :redface:
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #48 dnia: 15 - Marca - 2022 - 18:59:06 »
Odpowiadając @pretor:

Wejdź sobie na TRW i znajdź po VIN swoje tarcze, a tam będziesz miał grubość fabryczną i minimalną.
https://www.trwaftermarket.com/pl/catalogue/

Ja znalazłem przez sklep moto, takie tarcze do Twojego:
Przód TRW DF4464S - grubość nominalna 25 mm, minimalna 22 mm.
https://www.trwaftermarket.com/pl/catalogue/#market=pl&vehicleType=P&partNumber=DF4464S
Tył TRW DF4558 - grubość nominalna 12 mm, minimalna 10 mm.
https://www.trwaftermarket.com/pl/catalogue/#market=pl&vehicleType=P&partNumber=DF4558
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI
« Odpowiedź #49 dnia: 15 - Marca - 2022 - 19:15:57 »
@tomkasz , dziękuję pięknie za info  :thumbup:

Z tych danych wynika, że te moje tarcze nie są jeszcze takie złe jak wyglądają.
Nie mniej jednak, w niedalekiej przyszłości, skompletuję sobie: przód i tył na wymianę.

Co sądzicie o wyglądzie spuszczonego płynu hamulcowgo ?
 

Tagi wątku: