Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika  (Przeczytany 65367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Barton_Opole

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Marka: Skoda
  • Model: Fabia
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #200 dnia: 12 - Listopada - 2020 - 22:09:38 »
Bardziej chodziło mi o mechaniczne sprawy. Informacja dot wyciszenia jest dość istotna, autko ma służyć za weekendowo-wypadowy środek transportu i czasami spania.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #201 dnia: 13 - Listopada - 2020 - 18:16:42 »
Tak jak napisałem, jeśli wybierzesz jedną wspólną wersję silnikową (diesle miały wszystkie 3 te same) to pod spodem nie ma różnicy. Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu, hamulce, zawieszenie, wydech... Chyba wszystko to samo. To był wspólny projekt.
Różnicę są w benzynie na przykład. Tylko Ford ma swoje 2.3i 16v, VW ze swoim Seatem 2.0i oraz 1.8T a wspólny dla wszystkich silnik grupy VAG 2.8 v6.
 

Offline Barton_Opole

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Marka: Skoda
  • Model: Fabia
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #202 dnia: 15 - Listopada - 2020 - 15:13:10 »
Dzięki. Wybór padł na diesla. Marzeniem była wersja 150 konna ale znalezienie nie zmęczonego egzemplarza nie jest łatwe. Z tego względu będzie wersja 130 konna.
Wozidło ma dać radę pociągnąć przyczepę i wdrapać się z nią w góry. Benzyna odpada.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #203 dnia: 16 - Listopada - 2020 - 09:00:27 »
115-konna też bezproblemowo daje radę. Poza tym, wielu właścicieli SGA optymalizuje moc 115KM=>130KM+ a 130KM=>150KM+ i nie narzeka na brak mocy czy momentu ani nie ma problemów nawet po przelataniu dalszych 200 tkm z przyczepami.
 

Offline Barton_Opole

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Marka: Skoda
  • Model: Fabia
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #204 dnia: 22 - Listopada - 2020 - 09:05:37 »
Wiem jaki jest potencjał diesla. Mam 1J1 z ATD i w setupie 115 PS jeździ i mimo 400'000 przebiegu nadal ori pompowtryski, dwumasa i turbina nie robiona (zaczyna się przycinać geometria sporadycznie).
W mojej ocenie VW z tego okresu są ciężkie do zamordowania, stąd powrót do marki. Wybór SGA podyktowany jest zmiana sytuacji rodzinnej.

Czy SGA mają możliwość montażu dodatkowego zbiornika paliwa w sposób nie naruszający przestrzenie wewnątrz i nie widoczny z zewnątrz?
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #205 dnia: 22 - Listopada - 2020 - 18:35:44 »
Taka możliwość jest zawsze, problem może wystąpić, gdy przekroczy się granicę, np. niemiecką. Tam, gdyby doszło do kontroli przez ZOLLe lub policję i przeróbka wyszła na jaw, można oczekiwać nieprzyjemności. Zamiast wstawienia dodatkowego zbiornika, proponuję zorientować się, czy da radę zaadaptować zbiornik np. z T4, gdzie były to 90-ki a wchodziło koło 100l.
 

Offline Barton_Opole

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Marka: Skoda
  • Model: Fabia
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #206 dnia: 12 - Grudnia - 2020 - 17:24:59 »
W którym miejscu w Alhambrze I szukać naklejki z oznaczeniem silnika?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #207 dnia: 02 - Lipca - 2021 - 19:29:52 »
Witam.
Prawdopodobnie przyszedł już czas rozstania z moim "czerwonym bykiem" z powodu pojawiąjącej się coraz większej ilości rdzy na podwoziu i karoserii. W związku z rdzą, rozpocząłem szukanie młodszego następcy.
Dziwnym trafem, w oko wpadło mi auto, które jest do sprzedania nie dalej niż 10 km ode mnie i jest to dalej Sharan z tym, że model po 2 liftingach i ciekawym silnikiem 2.0 TDI PD.
Sęk w tym, że aktualnie auto jest nad morzem i wraca dopiero za parę dni - nie mniej jednak, chciałbym rozpocząć rozmowę w jego temacie.

VW Sharan I 2FL 2.0 TDI 140 KM z 2007 roku, przebieg licznikowy 218 tyś. km.
Auto jest w Polsce od paru lat u jednego właściciela.
Pojazd ma jeszcze oryginalny DPF i sprawną instalację na płyn Satacen a według właściciela - 1L tego płynu starcza na 50 tyś. km.
Jeśli chodzi o sprawy serwisowe, to jestem w stanie sam go prześwietlić wzdłuż i w szerz ale zależy mi na opiniach ludzi posiadających takie auto w tej konfiguracji i doświadczeń w dotychczasowym użytkowaniu.

1. Jak sprawdzić sprawność samego DPF'a i określić jego ewentualny czas wymiany ?
2. Czy ktoś z posiadaczy silnika 2.0 TDI PD [BRT] miał z nim jakieś większe problemy ?   
 
Z góry dzięki za wszelką pomoc  :vwclubpolska:
 
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #208 dnia: 02 - Lipca - 2021 - 19:45:27 »
Dla mnie najlepszy silnik jaki miałem możliwość uzywac lub testowac. Oczywiście wyzbyc się tego eco.
Jesli chodzi o dpf sprawdzic go mozna za pomocą kompa.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #209 dnia: 02 - Lipca - 2021 - 19:58:29 »
Oczywiście wyzbyc się tego eco.
Chodzi Ci o EGR czy DPF ?

Jesli chodzi o dpf sprawdzic go mozna za pomocą kompa.
Niestety nie posiadam ale mogę u mnie na miejscu, podjechać do ASO lub kogoś kto dysponuje takim sprzętem.
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #210 dnia: 02 - Lipca - 2021 - 22:07:07 »
Mamy na forum tematy o DPF. Wystarczy tam zajrzeć. Po co duplikować temat? :D
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #211 dnia: 04 - Lipca - 2021 - 07:35:51 »
Chodzi mi o DPF oraz EGR. To zbedne w tym silniku i po pewnym czasie zaczyna generowac problemy i koszta.
Jesli uzytkujesz auto w taki sposob jak dawniej to moga pojawic sie problemy z dpf. Ten filtr i procedury wypalania trochę słabo zrobione jesli chodzi o uzytkowanie w miescie. Dosc szybko sie zapycha i trzeba auto przegonic po trasie by dobrze sie sadze wypaliły.
Sprawdzic napęd pompy olejowej i cieszyc sie z uzytkowania.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #212 dnia: 04 - Lipca - 2021 - 13:27:25 »
Chodzi mi o DPF oraz EGR. To zbedne w tym silniku i po pewnym czasie zaczyna generowac problemy i koszta.
Z tego co się dowiedziałem, to EGR jest w tym aucie usunięty/zaślepiony a instalacji związanej z DPF i sam filtr DPF nie był do tej pory ruszany, bo silnik cały czas pracuje prawidłowo - a sam 1 właściciel w PL, od początku serwisuje auto w ASO (tak mi przekazał).

Jesli uzytkujesz auto w taki sposob jak dawniej to moga pojawic sie problemy z dpf. Ten filtr i procedury wypalania trochę słabo zrobione jesli chodzi o uzytkowanie w miescie. Dosc szybko sie zapycha i trzeba auto przegonic po trasie by dobrze sie sadze wypaliły.
U mnie niewiele się zmieniło: tygodniowo 2-4 po 50 km w "trasie" (40 km "landówy" 10 km autostrada) i na miejscu po mieście od 10-30 km a także 2-4 razy w roku około 280 km w jedną stronę do JG. Przy tych moich "przebiegach", przez ostanie 9 lat zrobiłem moim Sharanem na ta chwilę aż 96 773 km  :D

Sprawdzic napęd pompy olejowej i cieszyc sie z uzytkowania.
Tego raczej nikt mi nie da sprawdzić przed zakupem, chyba że wiesz jak sprawdzić napęd pompy olejowej - bez ściągania osłony silnika i miski olejowej ?

@andrew7800 , jak najtaniej sprawdzić stan DPFa - chodzi mi o jakąś darmową lub "niskopłatną" aplikację na smarfona, łączącą się poprzez moduł BT, wpięty do OBD-2. Najlepiej taką sprawdzoną, która w 100% działa w Sharanie z 2007 roku  ;)


 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #213 dnia: 04 - Lipca - 2021 - 13:38:06 »
Jeśli EGR jest OUT to DPF również powinien być OUT. Nie wierzę w prawidłową i bezproblemową pracę DPF z EGR OUT
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #214 dnia: 05 - Lipca - 2021 - 10:15:33 »
Napęd pompy to sprawdzic mozna ale po zakupie. Wymiana ołowka to groszowe sprawy.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #215 dnia: 16 - Lipca - 2021 - 12:13:14 »
Niestety, auto jest chyba na tyle dobre, że właściciele zrezygnowali ze sprzedaży :(
Ale mam z numi kontakt i czekam na info :P
 

Offline Malgosia181

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Sharan II FL
  • Silnik: 2.0 TDi
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPU
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #217 dnia: 14 - Lipca - 2023 - 09:15:58 »
Oby dwa mają skrzynie dsg DQ 250  rok modelowy 2014.  Pierwszy egzemplarz ma mniejszy przebieg co zawsze jest na plus jeśli chodzi o eksploatację. 
Ważne jest żeby na tyle ile się da była wiarygodna informacja o serwisie dsg.
Pierwszy egzemplarz też ma więcej mocy co przełoży się na komfort przy pełnym aucie.
Ale to tylko  moje prywatne zdanie.
Nie biorę pod uwagę że pierwszy ma xenon a drugi zwykle światła.  No i osobiście zawsze lubię środek w tym kolorze jasnym . Ale to dla mnie raczej dodatek który może być Ale nie musi .

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Malgosia181

Offline Malgosia181

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Sharan II FL
  • Silnik: 2.0 TDi
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPU
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #218 dnia: 14 - Lipca - 2023 - 09:34:28 »
No i dzwonie dziś i okazuje się obydwa w rezerwacji juz są.

Eh...

Mam troszkę nieszczęścia...

Prosimy aby nie cytować całych wypowiedzi, mamy dostępne cytowanie selektywne lub system wzmianek. Proszę się z tym zapoznać i stosować na forum. Dziękuję.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #219 dnia: 14 - Lipca - 2023 - 13:39:03 »
Oczywiście żaden R-line z tego drugiego. Tapicerka też niewiadomo czy przekładana z r-line bo nie widać logo na przednich zagłówkach. Pierwszy ma Xenon a to robi wielką różnicę jeśli chodzi o jakość oświetlenia. Ogólnie wybrałbym pierwszego jeśli z nim wszystko byłoby ok
 

Tagi wątku: