Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika  (Przeczytany 65368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« dnia: 25 - Sierpnia - 2014 - 15:41:53 »
Witam, często od znajomych słyszę zdanie: chciałbym kupić Sharana, ale na co mam przy zakupie zwrócić szczególną uwagę?

Temat powstał po to aby każdy kto jeszcze nie zna dobrze tego modelu, mógł w nim spytać o każdą rzecz a ci co mają Sharany w tak zwanym "małym palcu" i są z nim od dawna "za pan brat", mogli pomóc przy zakupie tego "mini-autobusu" ;)

W pierwszym poście będziemy grupowali wszystkie ważne i istotne szczegóły które pomogą wybrać dany model. W temacie można też wrzucać linki do ogłoszeń i prosić o ocenę konkretnego auta.
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Września - 2014 - 21:23:53 »
Witam. Jak co niektórzy już to wiedzą przymierzam się do zakupu Sharana FL. Coraz częściej chodzi mi po głowie automatyczna skrzynia biegów. Wszystkie opinie jakie słyszałem na temat automatów w sharanach bywały bliżej negatywu jak pozytywu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat??? może ktoś z forumowiczów posiada automata i pomoże i podpowie??? :hello:
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 02 - Września - 2014 - 10:44:17 »
Witam
Mi automatem zawsze fajnie się jeździło ale o skrzyniach montowanych w SGA nie słyszałem zbyt wielu pochlebnych opinii, pomimo że w mniejszych autach te same skrzynie spisują się nieźle to w ciężkim vanie mają gorzej i padają dość często.
Mam też znajomego co ma Forda Galaxy Ghia z automatem właśnie i bardzo chwali tą skrzynię - on lubuje się w automatach i innej skrzyni by nie chciał. Faktem jest że on nawet haka nie ma u siebie, towary wozi dostawczakiem a Galaxa ma do jazdy w trasy bo mu wygodnie się jeździ i pali mniej niż volvo  :)
Od siebie mogę dodać tyle że sam automata bym raczej unikał chyba że cena auta byłaby odpowiednia żeby w razie "w" na przekładkę na manual zostało :)
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Września - 2014 - 19:21:34 »
Witam. Jestem byłym właścicielem Seata Alhambry 1999 rok i za sprawą Roberta postanowiłem sprawić sobie model po FL :)
Poszukiwania trwają nowego nabytku ale na naszym rynku jest bardzo ciężko o piękny egzemplarz :( Kolega Andrzej oglądał mi dwie perełki podpisane IGŁA i niestety do igieł im wiele brakuje. Jeżeli tylko coś znajdę przedstawie swoje doznania z nowego nabytku :) :hello:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 13 - Września - 2014 - 22:26:28 »
W imieniu kolegi, proszę o ocenę Sharana 1.9 TDI 4Motion, który stoi w komisie w Jeleniej Górze.

[link nie aktywny - został usunięty]

Za wszelkie uwagi odnośnie auta, z góry dziękuję w imieniu kolegi który interesuje się tym autem  ;)

Dodano:  14 - Września - 2014  -  13:20:26
Dostałem fotki tego sharana od znajomego z Jeleniej Góry, za co serdecznie mu dziękuję  ;)

Wiem że brak fotek wnętrza, ale nie zawsze można mieć wszytko tak jak by się chciało  :curve: 

Gdyby ktoś chciał fotki w dużo większej rozdzielczości to służę nimi na maila  ;)
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 14 - Września - 2014 - 21:32:35 »
stan wizualny to cały do lakierowania :o
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Września - 2014 - 06:49:18 »
Z wierzchu rzeczywiście nie rewelacja ale ważniejsze co pod spodem się dzieje i w jakiej kondycji jest zespół napędowy.
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 15 - Września - 2014 - 08:01:21 »
dokładnie mechanika najdroższa i najważniejszą jest ale jak ktoś go tak zaniedbal od.zewnątrz to ciekawe jak dbał o mechanikę
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 15 - Września - 2014 - 08:21:28 »
Faktycznie auto wygląda na bardzo zaniedbane. :curve: Raczej nie polecał bym tego nikomu bo można trafić niezłą skarbonkę. Co włożysz to wsiąknie, studnia bez dna.
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 15 - Września - 2014 - 08:41:33 »
Dokadnie Andrzeju :( a szkoda bo juz wmyslaem ze doczekam sie swojego 4 Emotions :))) he
Wiesz lakier to mozna zmienic polozyc nowy to bajki ale jezeli ktos tak mocno zaniedbal auto z zewnatrz to watpie aby dbal o niego w srodku i o mechanike. Widac ze auto sluzylo typowo do pracy. Jak najmniej kosztow i niech jezdzi  az zacznie sie sypac wtedy sprzedam !!!!
 

Offline UCIEK

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 208
  • VW: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 113 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 17 - Września - 2014 - 09:45:16 »
Ale paździoch. 5000 bym za niego nie dał. Jak rudy wlazł na tyle elementów to juz po aucie.
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline Stefano

  • clubmen
  • Wiadomości: 37
  • Pomógł: 3
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: RST
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 18 - Września - 2014 - 11:46:06 »
Igły nie znajdziesz, to co opisują sprzedawcy to czysta bzdura. Kazde auto które ma juz kilkanaście lat musiało swoje przeżyć, chyba że ciągle stało w garażu, ale to jeszcze gorzej.
Pozdrowienia. 
SERWIS-NAPRAWA: dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher.
Potrzebujesz pomocy - zadzwoń!
 

Offline Artek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BLS
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CT
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 18 - Września - 2014 - 16:56:03 »
Uważam, że najlepszym sposobem w dzisiejszych czasach jest znalezienie autka na mobile.de i znalezienie kogoś kto w dobrych pieniądzach je przywiezie albo jechać z lawetą tylko trzeba wtedy wykupić ViaTolla na Polskie drogi.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 20 - Września - 2014 - 10:40:22 »
najlepszym sposobem w dzisiejszych czasach jest znalezienie autka na mobile.de
Na mobile też sporo złomu stoi wbrew pozorom.

Sprowadzenie samochodu to 1200-2000zł w zależności skąd, dokąd i przez kogo to zrobimy (może do zachodniej Polski wyjdzie sporo taniej).
Najważniejsze to dobre oględziny na miejscu i rzetelna ocena tego co mamy kupić.
Kupując samochód z ogłoszenia od właściciela raczej koszty wyjdą dużo większe niż w Polsce ale jest spora szansa że przed sprzedaniem samochód przejdzie solidny przegląd z wymianą np. rozrządu, hamulców itp. i na pewno będzie to samochód kompletny z całym wyposażeniem typu koła zimowe, jakieś akcesoria dodatkowe - taki samochód zwykle rzeczywiście nie wymaga wkładu finansowego.
Na zachodzie samochód jest tani jak ma jakieś uszkodzenie którego naprawa przekroczy pół wartości samochodu (dwumasa, skrzynia, silnik) lub uszkodzenie nadwozia - uszkodzenia nawet takie dość łatwe do naprawy w naszych warunkach sporo obniżają cenę auta na Zachodzie. Także przebiegi rzędu 400 - 600 tys. km sporo obniżają cenę, należy jednak pamiętać że na Zachodzie duże przebiegi kręci się na dużo lepszych drogach niż u nas i samochody które dużo jeżdżą są zwykle na bieżąco serwisowane bo pracują na właściciela. Kupując taki samochód od właściciela można tanio wyrwać ładny egzemplarz ale trzeba działać szybko bo handlarze takie okazje wyłapują.
Tanie też są na zachodzie samochody które nie przeszły badań technicznych - tu trzeba przyjrzeć się dlaczego nie przeszły takich badań i skalkulować czy się opłaca takie auto kupić i naprawiać - to też jest częsty "łup" handlarzy.
W dobrej cenie opłaca się każdy samochód kupić - najważniejsze to rzetelnie ocenić co trzeba zrobić i ile to będzie kosztowało żeby samochód był sprawny i wyglądał jak należy.
 

Offline maniurek1981

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BI
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 06:07:24 »
Witam mam pytanie do kogos z ostrowi mazowieckiej chce by jakis mechanik sprwdzil mi przebieg stan tech itd bo chce tam kupic autko podrzuccie jakies namiary na konkret faceta . Pozdrawiam  :siema:
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 10:18:23 »
Witaj. Niestety nie wiem kto może Ci pomóc ale fajnie by było gdybyś napisał co to za auto :) 

W każdym razie :
- Sprawdź czy wszystkie szpary między np. drzwiami a słupkiem, maską a błotnikami, klapą a słupkami są równe.
- Poproś właściciela aby auto tego dnia w ogóle nie było odpalane.
- Sprawdź sobie co się dzieje pod korkiem wlewu oleju oraz w zbiorniczku wyrównawczym ( jeśli pod korkiem jest tzw. masło w małej ilości to nie ma się co przejmować - oznacza to, że auto jeździło na krótkich dystansach. Jeśli zaś masełka jest sporo to może być uszczelka pod głowicą.  W zbiorniczku wyrównawczym jak zauważysz pływające oczka - olej to też nie jest zbyt wesoło.
- Sprawdź jak odpala auto.
Przejedź się i zobacz czy auto jedzie w miarę równo i czy "nic nie stuka, nic nie puka "

Jeśli masz możliwość to weź ze sobą czujnik grubości lakieru.

Najlepiej też pojechać na przegląd albo do ASO albo jakiejś SKP.

To tyle ode mnie.
Pozdrawiam
/przemo
 

Offline maniurek1981

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BI
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 18:30:27 »
//Linki do aukcji przestały działać - zostały usunięte//
Zastanawiam się nad tymi dwoma autami.



 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 19:20:30 »
Jak ja kupowałem auto w ostrowi to wpadliśmy tam w pięciu chłopa :).szybko znaleźliśmy minusy auta i zostaliśmy grzecznie wyproszeni przez właścicieli komisu. Nie pamiętam adresu komisu ale nie polecam go. Może Andrzej albo Red pamiętacie ?
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 19:51:07 »
Seba napisz jeszcze jakie był minusy auta i na co kolega powinien zwracać szczególną uwagę ;)
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 20:08:38 »
Auta kombinowane ociekające plakiem w środku i na zewnątrz. pleśń pod dywanikami ( po praniu źle wysuszony albo po powodzi wiekszej :) ) wyświetlacz z pełnym fisem a w manetce brak przycisku zmian. Słabe opony ale po użyciu plaka jak nowe. Więcej nie. Pamiętam. Może chłopaki coś jeszce powiedzą :) swoją alhambre też kupiłem od.handlarza z Ostrowi ale zupełnie inny samochód. Brudny używany przez żonę handlarza. Pełno rachunków od właściciela (1 właściciel salon Polska )
 

Offline grzesiekm

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 286
  • Pomógł: 2
  • Marka: Ford
  • Model: Galaxy
  • Silnik: 2.0 TDCi
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WOR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #20 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 20:28:20 »
Wiecie mój też jest od handlarza i jestem zadowolony pare lat od zakupu nie ponosiłem żadnego wkładu finansowego tylko paliwo się lało i jeździło a wypastowany był tak że jak go umyłem to z białej szmaty zrobiła się czarna od plaka to się wszystko kleiło moim zdaniem wart obejrzenia pozdrawiam
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #21 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 20:33:26 »
Dokładnie zobaczyć zawsze można. Z.Białegostoku.nie jest tak daleko. Zobacz te dwie sztuki i.porozmawiaj z handlarzem że chcesz na stacji diagnostycznej zobaczyć. Może w Łomży. Jeżeli nie będzie.kręcił nosem.i się zgodzi to auto warte zainteresowania. zapytaj czy zgodzi się na sprawdzenie komputerem.
 

Offline grzesiekm

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 286
  • Pomógł: 2
  • Marka: Ford
  • Model: Galaxy
  • Silnik: 2.0 TDCi
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WOR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #22 dnia: 03 - Lutego - 2015 - 20:38:49 »
Choć cena za wysoka
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #23 dnia: 04 - Lutego - 2015 - 00:38:08 »
Sebastian ma rację. Oj działo się wtedy działo. :o >:( Też nie polecam tam zaglądać. Chamstwo w biały dzień.Komis mieści się jadąc od strony Łomży do wiaduktu to po lewej stronie . Dokładnie przed samym wiaduktem. Adresu też nie pamiętam. Ale łatwo tam trafić. :evilmrgrin: Ale lepiej to miejsce omijać szerokim łukiem.
 Nie mam nic przeciwko handlującym ale troszkę przyzwoitości z ich strony by się przydało. ;)
Sebastian  a pamiętasz jak pytaliśmy o cenę i ile mogą zejść z ceny.

Oba auta są fajne ale osobiście wolał bym kupić to z drugiego linku. :vwclubpolska: Ten pierwszy to golas a ja lubię mieć FULL WYPAS. ;)
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY Sharan I - wybór wersji i silnika
« Odpowiedź #24 dnia: 04 - Lutego - 2015 - 00:54:51 »
Grzesiek źle podchodzisz do tego tematu. 
Jeśli auto jest w naprawdę super stanie, i ma ori przebieg ( w co głęboko wątpię ) to moim zdaniem jest warte swojej ceny.

To na takiej samej zasadzie jak z Audi 80 2.8 quattro
Te auta w stanie szrot kosztują ok. 2,5 tysia. W naprawdę dobrym stanie nawet i 10 tysi.
I teraz wolisz wydać 2,5 i mieć szrot czy 10 i mieć taką w naprawdę dobrym stanie ? 

Pamiętaj co dobre to się ceni ;)
 

Tagi wątku: