Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II  (Przeczytany 148513 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #300 dnia: 15 - Lipca - 2023 - 12:04:46 »
Odnośnie samego silnika: jeśli auto będzie użytkowane głównie w mieście i wokół komina, to taki 1.4/1.5 TSI 150 KM może być wystarczający ale już w trasie z 5 osobami i pełnym bagażnikiem, taki silnik nie daje rady a przy tym w stosunku do silnika diesla, pali sporo więcej paliwa.
Do takiego auta, jak Tiguan, silnik 2.0 TDI lub 2.0 TSI - bo im większa moc (moment obr.), to silnik spali mniej paliwa, przy dużym obciążeniu.

To tylko, takie moje zdanie  ;)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #301 dnia: 15 - Lipca - 2023 - 13:13:39 »
Generalnie jest nas dwoje.
Ze względu na sposób użytkowania, nowoczesny diesel odpada na starcie.
Dużo krótkich (kilometr, postój, kilometr, postój, 4 km, postój) tras w codziennym użytkowania, czasami kilkudziesięciokilometrowe, jeszcze rzadziej kilkuset kilometrowe.
Obecnie mam dwulitrowego Avensisa z silnikiem wolnossącym 2.0, 196 Nm, 152 KM.
Masa samochodu podobna.
Pewnie, że 2.0 TSI jest ciekawszym silnikiem, zwłaszcza że jest z napędem 4x4, ale cenowo wychodzi sporo więcej, jakby nie patrzył i w spalaniu również więcej pali.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #302 dnia: 16 - Lipca - 2023 - 21:45:00 »
DQ381 zaczęto montować dopiero w Tiguanie II od roku produkcji 2016 (MY2017 jak napisał @pretor ). Choć sam nie jestem zwolennikiem tego silnika w Tigu to jednak praktyka wskazuje, że 1.4/1.5 TSI 150 KM spokojnie daje radę nawet w trasie i niczym nie ustępuje 2.0 TDI 140 hp. Minus to brak 4Motion ale sam się przekonałem, że przy obecnych zimach nie ma to najmniejszego znaczenia.
 
Podziękował: Marcino

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #303 dnia: 22 - Lipca - 2023 - 16:18:44 »
Zakupiony  1.5 TSI 2022 rocznik w wersji Elegance.. W wolnej chwili porobię zdjęcia i zaprezentuję w odpowiednim temacie
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #304 dnia: 22 - Lipca - 2023 - 21:51:15 »
@xvs , zakupowe gratulacje a w wolnej chwili zmień sobie auto w profilu  ;)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #305 dnia: 22 - Lipca - 2023 - 22:10:39 »
Dziękuję. Już zmiany zostały wprowadzone.
 
Podziękował: pretor

Offline Exanimis

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #306 dnia: 09 - Sierpnia - 2023 - 19:52:00 »
Czy wiecie może czy VW w roczniku 2023 Tiguan Allspace jest technologia UWB (ultra wide band) w keyless.
Zamówiłem już auto i zastanawiam się czy zmienić konfiguracje na taką bez systemu keyless jesli takich zabezpieczeń nie ma.

Szukałem informacji w ADAC ale tam tylko mieli rocznik 2017 i tego systemu nie było, choć w Tiguanie (mniejszym) z 2021 dalej tej technologii nie ma.
Źródło:
https://assets.adac.de/image/upload/v1677579204/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/31639_ptp7nn.pdf
 

Offline TomaszK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #307 dnia: 02 - Listopada - 2023 - 22:39:58 »
Witam
Zamierzam kupić Tiguan 2.0 TSI, 4Motion, DSG, przejechane 45000 km z rocznika 2019.
VW ASO oferuje promocje: "Pakiet przeglądów serwisowych"  na 3 lata:
Cytuj (zaznaczone)
20 tys. km/rok
6.630 zł
zawiera VAT

Jeśli od daty produkcji samochodu nie minęło 12 lat - ten pakiet jest dla Ciebie. Obejmuje obowiązkowe przeglądy okresowe z materiałami eksploatacyjnymi i kompleksową diagnostyką komputerową w Autoryzowanych Stacjach Obsługi.

Included:wymiana oleju silnikowego z filtrem i filtra kabinowego
Included:wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów DSG
Included:wymiana oleju sprzęgła Haldex
Included:wymiana płynu hamulcowego, wymiana świec zapłonowych (silniki benzynowe)
Included:uzupełnienie AdBlue (silniki Diesla)

na 2 lata cena wynosi: 2700PLN

Warto to wziąć taki pakiet? 24m-ce czy 36m-cy
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #308 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 09:25:53 »
Zależy jak dużo będziesz jeździć. Ale już się limitują bo 20tys km/rok a olej będą zmieniać co 30tyś km czyli 2x w ciągu 3lat. Olej w DSG przy 120tyś km wiec nie wiem czy pakiet obejmie. Płyn hamulcowe już powinien być wymieniony raz  bo to 2019r. Za filtr kabinowy zapłacisz 50-60zł a wymiana tak prosta ze nie mi sie wsidać i jechac do najblizszego mechanika.
Ja bym osobiście nie brał takiego pakietu.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: doggie

Offline TomaszK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #309 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 09:34:53 »
Jeżdżę około 10k na rok.
W systemie jest wpisane:
Cytuj (zaznaczone)
WYKONANE CZYNNOŚCI
1. ELASTYCZNA USŁUGA WYMIANY OLEJU
2. SERWIS PŁYNU HAMULCOWEGO
3. OLEJ DO SPRZĘGŁA NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA
Wykonano je 2022-12 w Szwecji.

Niezależnie od tego uważam że takie wpisy pod VINem zwiększają wiarygodność sprzedającego co do serwisowania.
Tylko czy to jest warte takiej dużej kwoty.
Dodatkowo czytałem gdzieś tutaj na forum że można w samochodzie zmienić przeglądy na sztywno co rok (musi to zrobić ASO)

Podrawiam
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #310 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 10:17:37 »
Ja wziąłem za 2700 przy czym 2 lata wcześniej płaciłem za to samo coś koło 1700...  :o
Zależy jaka skrzynia czy DQ381 czy DQ500. Ta druga ma wymianę oleju po 60 nie 120 tys. Więc jeśli (ja mam podobny przebieg), załapiesz się na co najmniej 2 wymiany oleju, wymianę DSG, jeszcze jakieś filtry. U mnie też wymienili świece zapłonowe... (a w ramach poprzedniego pakietu poza olejem silnikowym był Haldex, płyn hamulcowy, różne filtry)
Z DQ500 myślę, że się raczej opłaca! Chyba, że robisz sam lub po dużo niższych cenach. Cena jest taka sama dla wszystkich Tigów tego rocznika. Więc im bogatsza wersja, w sensie DSG, 4Motion... tym bardziej się opłaca.
 
Podziękował: doggie, Marcino

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #311 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 10:42:10 »
To prawda ze lepsze wyposażenie czyli 4x4 dsg benzyna podnosi koszty. Ja w swoim miałem pakiet gratis, przez 3lata i 60tys zrobiłem u nich 2x olej 30 i 60tys, płyn hamulcowy, i filtr kabinowy, Mój tiguan miał DSG 381 na 120tys, paliwo 90, powietrze 90tys.  Co 15tys km sam wymieniam olej, powietrze też skróciłem do 45tys, jak i paliwo, DSG samemu przy 75tys km. 
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #312 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 16:38:58 »
Zależy jaka skrzynia czy DQ381 czy DQ500. Ta druga ma wymianę oleju po 60 nie 120 tys.
  dobrze zrozumiałem ? Olej w DQ381 wymienia się po 120 tysiącach km ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #313 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 17:46:27 »
Olej w DQ381 wymienia się po 120 tysiącach km ?
Tak zaleca Volkswagen w niektórych swoich modelach ale dopuszcza też jazdę i serwis olejowy w trybie LongLife a nikt przy zdrowych zmysłach tego świadomie nie stosuje.

Opracowując temat: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,2615.0.html , przeanalizowałem całą dostępną w internecie "literaturę", dotyczącą automatycznych dwusprzęgłowych skrzyń DSG a także rozmawiałem z paroma znajomymi mechanikami i wszędzie w każdym miejscu, słyszałem: serwis olejowy w skrzyni DSG - co 60 tyś. km - koniec i kropka.

Fakt, że DSG DQ381, to zdecydowanie nowsza skrzynia ale w środku jest to samo lub prawie to samo co we wcześniejszych DSG i żadne dostępne informacje nie pozwalają sądzić, że producent użył do jej produkcji tak kosmicznej technologii, żeby można było wydłużyć interwał wymiany o oleju o aż 100% do 120 tyś. km.

 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #314 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 18:33:49 »
Skrzynie DQ380 i jej ulepszona (rzekomo) wersja DQ381 wywodzą się z DQ500 0BH, innymi słowy jest to okrojona DQ500 o słabszy kosz sprzęgłowy, mniej wydajną mechatronikę no i (eco)soft. Są gotowe zestawy do przeróbki DQ380/381 na DQ500, to o czym pisałem wczesniej czyli inny kosz sprzęgłowy, inna mechatronika plus soft. Czym się kierował producent wydłużając interwał wymiany oleju ciężko stwierdzić, może mniejszym obciążeniem a co za tym idzie zużyciem tych skrzyń choć czytając różne opracowania wszędzie czytam, że są krótko pisząc dość kiepskie względem DQ500
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #315 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 18:44:39 »
Miałem wcześniej w Atece DQ381 i była gorsza od DQ500 pod każdym względem (szarpanie, dynamika zmiany i zakres obrotów dla poszczególnych biegów...), ale nie wiem na ile to była konkretna sztuka i większość z tych rzeczy można by zapewne poprawić oprogramowaniem. Więc inne egzemplarze mogą niewiele się różnić. Przy czym jak pisał @doggie jest to nieco słabsza konstrukcja (do 420 Nm), wykorzystująca większą ilość nieco "rzadszego" oleju, co ma się rzekomo przekładać na wymiany co 120 tys. km - nie polecam. Na pewno bije na łeb, na szyję "suchą" DQ200. Natomiast DQ500 montują nawet w Transporterach...
 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #316 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 19:03:02 »
wykorzystująca większą ilość nieco "rzadszego" oleju, co ma się rzekomo przekładać na wymiany co 120 tys. km
Czyli na tej samej zasadzie, jak przejście z wymian co 15 tys. km na oleju 502.00/505.00/505.01 na long life 504.00/507.00 co 30 tys. km. a więc generalnie nic niewarta ściema kolokwialnie pisząc a jedynie marketingowy chwyt na zasadzie "kupujcie nasz produkt bo zaoszczędzicie na serwisie" a do tego zapewne plus parę punktów za propagowanie ekologii w rankingu ekoterrorystów 
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #317 dnia: 03 - Listopada - 2023 - 20:20:40 »
Tak zaleca Volkswagen w niektórych swoich modelach ale dopuszcza też jazdę i serwis olejowy w trybie LongLife a nikt przy zdrowych zmysłach tego świadomie nie stosuje.

ja miałem zamiar wymieniać do 45 tysięcy sądząc, że wymiana jest co 60 tyś, ale chyba pozostanę przy pierwotnym zamiarze. Skóra mi sie na d.....e marszczy jak tak czytam,, że te skrzynie potrafią paść przy 50 tysiącach. W silniku już wymieniłem, po 11600.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #318 dnia: 28 - Listopada - 2023 - 14:56:46 »
Jestem zaskoczony faktem, iż 1.4 TSI w Tigu był łączony z napędem 4Motion. Do tej pory byłem w błogiej nieświadomości, gdyż myślałem że 4x4 jest opcją tylko w TDI i w 2.0 TSI
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #319 dnia: 01 - Grudnia - 2023 - 00:23:42 »
tez o tym się dowiedziałem i to przy mniejszej mocy jak 150 KM, a dla silnika 1.5 TSI pożałowali tego napędu.
 
Podziękował: doggie

Offline Adek99

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #320 dnia: 21 - Grudnia - 2023 - 10:48:02 »
Odkopię temat, gdyż rozważam zakup nowego Tiguana II (w sumie to chyba ostatni dzwonek). Mam pytanie to użytkowników wersji po liftingu, czy mieliście problemy z zardzewiałymi hamulcami lub skrzypiącą kierownicą (odpowiednio minuta 1:07 i 4:40 w tym filmie - ) ? Zastanawiam się, czy to pojedyncze przypadki, czy jakieś większe problemy.
 

Offline sebisebi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #321 dnia: 03 - Stycznia - 2024 - 21:28:04 »
Odebrałem nowego TII FL 15 września 2023. Do dzisiaj zrobiłem ok. 8.000 km. Nie zaobserwowałem nadmiernej korozji wskazanych elementów układu hamulcowego. To samo jeśli chodzi o układ kierowniczy - totalna cisza, nic tam nie skrzypi. Widziałem ten test już wcześniej, najpewniej trafił się wybrakowany egzemplarz.
Co do DSG to faktycznie 381 pracuje trochę inaczej niż 500 w poprzednim moim egzemplarzu /rocznik 2017/, ale mam odczucia, że 500 szarpała i hałasowała bardziej /pojawiały się nietypowe metaliczne wyraźne odgłosy/, co też mogło być efektem sporego przebiegu w poprzednim aucie. Tym bardziej byłem zmotywowany na wymianę TII jeszcze przed wejściem na rynek TIII, który nie za bardzo mi się wizualnie widział. Poza tym nie preferuję tej wielkości telewizora, który został umieszczony w TIII oraz faktu, że auto pewnie znowu zdrożeje z samego faktu, że to nowy model.....
 
Podziękował: Adek99

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #322 dnia: 04 - Stycznia - 2024 - 09:04:59 »
zy mieliście problemy z zardzewiałymi hamulcam
Tak, miałem taki problem z tylnym tarczami (rocznik 2018) , ponoc były akcje serwisowe, Odkad załozyłem ATE problemu nie ma. Przód przy 93kkm nie wyglada imponująco sczególnie od wewnątrz ale hamuje skutecznie nie szura i bije nic.  Skrzynia DQ381 w napędzie na przód chodzi u mnie perfekcyjnie.  Olej w skrzyni wraz z filtrem zmieniałem po 60tyś km na Ravenol.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Adek99

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #323 dnia: 04 - Stycznia - 2024 - 12:09:21 »
Odebrałem nowego TII FL 15 września 2023. Do dzisiaj zrobiłem ok. 8.000 km. Nie zaobserwowałem nadmiernej korozji wskazanych elementów układu hamulcowego. To samo jeśli chodzi o układ kierowniczy - totalna cisza, nic tam nie skrzypi. Widziałem ten test już wcześniej, najpewniej trafił się wybrakowany egzemplarz.
Dzięki, jeździłem dwoma testowymi Tiguanami i w żadnym nie odnotowałem takich problemów - może na początku liftu była partia wadliwych egzemplarzy.

Co do DSG to faktycznie 381 pracuje trochę inaczej niż 500 w poprzednim moim egzemplarzu
Ja obecnie mam DQ250 i w sumie poza tym, że w górach w trybie Normal czasami się gubi (ale to kwestia softu) to nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, sporadycznie zdarza się delikatnie szarpnięcie na zimnym oleju.


Poza tym nie preferuję tej wielkości telewizora, który został umieszczony w TIII oraz faktu, że auto pewnie znowu zdrożeje z samego faktu, że to nowy model.....
Sprzedawca w salonie VW twierdził, że Tig III w zależności od wersji będzie 10-20 tys. zł droższy od "dwójki".

Tak, miałem taki problem z tylnym tarczami (rocznik 2018) , ponoc były akcje serwisowe,
Chodziło mi bardziej o zardzewiałe zaciski jak na filmie, ale o problemie z jakością tylnych tarcz też słyszałem.
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguan II
« Odpowiedź #324 dnia: 04 - Stycznia - 2024 - 16:50:44 »
Chodziło mi bardziej o zardzewiałe zaciski jak na filmie, ale o problemie z jakością tylnych tarcz też słyszałem.
  nie czekałem, aczkolwiek takiej rdzy nie miałem po ok 15 miesiącach użytkowania. Zdemontowałem zaciski, wyczyściłem i pomalowałem. Tarcz natomiast nie pomalowałem, czego teraz trochę żałuję. Następne zapewne pomaluję jak przyjdzie czas na wymianę przed ich założeniem.
 

Tagi wątku: