Autor Wątek: 1.5 TSI - pierwsze problemy  (Przeczytany 6086 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline sween

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 3
  • VW: T-Roc
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
1.5 TSI - pierwsze problemy
« dnia: 23 - Stycznia - 2019 - 21:18:35 »
Są pierwsze problemy z silnikiem 1.5 TSI 150 KM w GB :(
Okazuje się także, że silnik 1.5 TSI 150 KM nie posiada turbiny o zmiennej geometrii łopatek :o

 

Offline elk84

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Października - 2020 - 18:28:23 »
Okazuje się także, że silnik 1.5 TSI 150 KM nie posiada turbiny o zmiennej geometrii łopatek
A to nie jest zaleta? (w razie awarii niższe koszty)
Pytam całkiem serio.

Poza tym, czy wersja 150KM ma faktycznie turbo bez zmiennej geometri - bo w różnych miejscach można znaleźć różne informacje, raz że ma, a raz że nie ma (a ma tylko wersja 130KM)?
Nawet na tym forum w wątku https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,2260.msg13080.html#msg13080 jest informacja że obie wersje mają zmienną geometrię.
To w koncu jak jest?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 16 - Października - 2020 - 20:17:19 »
Takie były zapowiedzi.
1.5 TSI 150 KM nie ma zmiennej geometrii (ma ją 130 KM).
Zalety: mniejsza awaryjność i zgadza się niższe koszty ewentualnej naprawy lub wymiany.
Wady: większy lag i mniejsza możliwość sterowania, co pewnie przyczynia się do problemów z kangurowaniem.
 

Offline Chriss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Listopada - 2021 - 20:18:30 »
Czy w Waszych 1.5 TSI również występuje GPF?
Czy macie obawy co do kosztów w przyszłości?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 - Listopada - 2021 - 20:25:22 »
Jest GPF a z uwagi na wyższą temperaturę spalania jest mniej podatny na zatykanie.
Ja się nie obawiam, a w każdym razie dużo mniej niż DPF.
 
Podziękował: doggie

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Lutego - 2025 - 18:50:35 »
Takie były zapowiedzi.
1.5 TSI 150 KM nie ma zmiennej geometrii (ma ją 130 KM).
Zalety: mniejsza awaryjność i zgadza się niższe koszty ewentualnej naprawy lub wymiany.
Wady: większy lag i mniejsza możliwość sterowania, co pewnie przyczynia się do problemów z kangurowaniem.

Z tego filmu wynka że to wersja 130KM ma zwykłe turbo a 150KM zmienna geometria

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 12 - Lutego - 2025 - 22:55:11 »
Już pisałem w innym temacie że rozmijają się z prawdą w tym filmie.
 
Podziękował: SHII

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 08:45:49 »
Myślę o kupnie Gofa 1.5 130KM, z tym że auto 90% będzie jeżdziło po mieście na bardzo krótkich odcinkach, 3-5km czy to nie zabije GPF i tego silnika?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 10:07:25 »
3-5km czy to nie zabije GPF i tego silnika?
Częste wymiany oleju + płukanie nagaru  który najwięcej powstaje przy rozgrzewaniu silnika i będzie dobrze. Czasem wyjechać na trasę szybkiego ruchu żeby przewietrzyć układ. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: SHII

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 11:53:31 »
czy to nie zabije GPF i tego silnika?
Nie, jazda miejska nie ma dużego wpływu na GPF, wręcz przeciwnie, on lepiej się regeneruje w jeździe mieszanej niż w typowej autostradowej jeździe, bo się regeneruje poprzez zubożenie mieszanki która powoduje wzrost temperatury, poza tym przechodzi regenerację wyłącznie pasywnie z uwagi na wysoką temperaturę, nie dawkuje wiekszej ilości paliwa tak jak w DPF w TDI. Ja od roku prawie codziennie robię trasę 1,5 km z juniorem do przedszkola i nie mam żadnych problemów z OPF, przeglądam czasami wartości mierzone i nie zalega w nim żadna niedopalona sadza
 
Podziękował: SHII

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 12:09:08 »
codziennie robię trasę 1,5 km z juniorem do przedszkola i nie mam żadnych problemów z OPF, przeglądam czasami wartości mierzone i nie zalega w nim żadna niedopalona sadza

Super, dobrze wiedzieć, ja się bujam w koło komina kilka razy dziennie właśnie na takich odcinkach 1,5 do 3km, tego się obawiałem.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 12:13:33 »
Tylko w silnikiu benzynowym podczas dogrzania robi się większy nagar w samym silniku. Dlatego lepiej częściej niż rzadziej wymian oleju + co drugi raz płukanka silnika i będzie dobrze.  Na takie odcinki nie ma sensu kupować diesla.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Lutego - 2025 - 15:25:28 »
W takim wypadku czyszczenie nagaru z zaworów raz na 80-100 tys km wystarczy a kwota 1 tys. zł też nie jest przerażająca. Niestety żadna płukanka nie wyczyści nagaru z zaworów w TSI, jedynie ewentualny nagar na pierścieniach. Ja wymieniam olej co 10 tys. km i robię płukankę za każdym razem ale w przyszłości czyszczenie zaworów i tak mnie czeka. Swoją drogą jazda zimnym silnikiem TDI tak samo zatyka EGR i kolektor
 

Offline Apotar

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 180
  • Pomógł: 45
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 15 - Lutego - 2025 - 16:39:45 »
Myślę o kupnie Gofa 1.5 130KM, z tym że auto 90% będzie jeżdziło po mieście na bardzo krótkich odcinkach, 3-5km czy to nie zabije GPF i tego silnika?
Mój już zbliża się do 150 tys. w przeciągu 5.5 roku, jazda po mieście i od czasu do czasu w trasę mu nie zaszkodziła. Olej zmieniany co 15 tys. Ostatnio miał profilaktycznie czyszczony dolot i zawory.
 
Podziękował: SHII

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 15 - Lutego - 2025 - 16:51:18 »
Mój już zbliża się do 150 tys
Wersja 130 czy 150KM?
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 134
  • Pomógł: 35
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #15 dnia: 15 - Lutego - 2025 - 22:00:04 »
Żona ma 150 koni z DSG. Jazda tylko po mieście,przebieg 128 tys. Żadnych problemów z silnikiem lub z DSG.
Olej zmieniamy co 10 tys,świece co 20 tys max 30 tys.
Na wiosnę zmienię odmę bo poci się.
 
Podziękował: SHII

Offline Apotar

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 180
  • Pomógł: 45
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: 1.5 TSI - pierwsze problemy
« Odpowiedź #16 dnia: 17 - Lutego - 2025 - 18:48:04 »
 

Tagi wątku: