Autor Wątek: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny  (Przeczytany 10477 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #100 dnia: 12 - Lutego - 2023 - 15:40:49 »
Jak to czytam to by się zgadzało, serwis też mi mówił że tak jest w VW od 2018r
Bo tak musi być, choć to wcale nie musi przyczyną częstszego wypalenia sie DPF w twoim aucie.

Ta się sprawdzić jaki mam soft, i da się go zmienić u mnie?
Nie da się, można tylko wgrać "poprawiony" soft ale tego nie znajdziesz w ASO a u tunerów którzy się tym zajmują.

Zastanawiające jest też to że środek LM2650 nie zareagował u mnie, przejechałem całe 70l
Teraz zatankowałem bez tego środka
O tym pisz w wątku o dodatku do paliwa.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #101 dnia: 13 - Lutego - 2023 - 08:50:28 »
Cytat: RCD w Wczoraj o 15:34:08
Zastanawiające jest też to że środek LM2650 nie zareagował u mnie, przejechałem całe 70l
Teraz zatankowałem bez tego środka
O tym pisz w wątku o dodatku do paliwa.
Jest to istotne w tym temacie ze dodatki do paliwa nie zmieniaja parametów. 

Ja jednak jestem zdrowszy - nie zagladam i nie zaprztam sobie głowy za bardzo dpf-em. Ciesze sie komfortem jazdy
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #102 dnia: 13 - Lutego - 2023 - 08:58:17 »
W moim Renault 1.6dci zrobiłem ponad 200tyś i nigdy nie przejmowałem się DPF
Ale VW zainteresowałem się krótko po kupnie, wyjące wentylatory podwyższone obroty na postoju, więc się zainteresowałem tematem, ale już mi przechodzi, trzeba się przyzwyczaić lub pozbyć :)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #103 dnia: 13 - Lutego - 2023 - 09:38:49 »
trzeba się przyzwyczaić
Raczej tak. A ciekwosci zerknę VCDs em jak to jest u mnie przy 79tys km
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #104 dnia: 14 - Lutego - 2023 - 10:14:14 »
Zerknąłeś? Masz ten sam rok produkcji ciekawe jak to wygląda u Ciebie
Ja wczoraj sprawdziłem i nie wiem jak to możliwe ale różnica ciśnień skacze jak szalona, tydzień temu 26, w sobotę 13, wczoraj 33,hPa według vag DPF, według Car scanner w sobotę -3 wczoraj -1? Wszystko na biegu jałowym
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #105 dnia: 14 - Lutego - 2023 - 10:25:06 »
@RCD znajdź kogoś z vcds , ten program vag dpf jest niewiarygodny. Jak skonfrontujesz to będzie Jasne. Może być też Launch albo autel.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #106 dnia: 14 - Lutego - 2023 - 10:25:45 »
według Car scanner w sobotę -3 wczoraj -1? Wszystko na biegu jałowym
Błędne wskazania, ciśnienie w DPF nigdy nie jest ujemne

Dodano:  14 - Lutego - 2023  -  10:27:06
100 postów w zasadzie o niczym :) zrób diagnostykę porządnym sprzętem, wklej wyniki i będzie można dyskutować.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #107 dnia: 14 - Lutego - 2023 - 10:31:14 »
Zgadzam się w 100% z @doggie  szkoda że przez Tapatalk Nie da się dać łapki w górę.  Wracając do wskazań to może była temperatura na zewnątrz.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #108 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 13:30:10 »
Zerknąłeś? Masz ten sam rok produkcji ciekawe jak to wygląda u Ciebie
Tak.
Jutro sprwadze ponownie
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230218/4dfdda7d83accc0708f63280d19840db.jpg
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: SHII

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #109 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 14:29:32 »
Coś błędnie pokazuje limit popiołu, w tym silniku to 70g a u Ciebie pokazuje 80g.
Nieorginalny kabel do VCDS błędne może pokazywać dane od rocznika 2018, tak wyczytałem, może też w ogóle nie odczytywać pewnych parametrów
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #110 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 15:23:27 »
Vcds (klon ) nie zrobi błędnego odczytu ,co najwyżej w klonie nie wszystkie opcje działają. Teraz piszą że wersję tańsze nie skomunikuje się z autem z 2018 bo chcą zeby ludzie kupili te  droższe co ponoć mają aktualizację.
Mysle ze klon @Marcino spokojnie poradzi  sobie z autem nawet z roku 2020.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #111 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 15:38:42 »
Być może, nie mam doświadczenia w tej kwestji
Jednak 2.0TDI ma limit 70g, nie 80, mam wydruk z VW mojego 2.0TDI 184KM i tam pisze limit 70g, obecnie mam 33g
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #112 dnia: 24 - Lutego - 2023 - 19:48:11 »
Co niektórzy mieli po 150 gram i auto jeździło normalnie. To czy jest 70 czy 80 to mało istotne w tej sytuacji, granica jest raczej umowna i jest to informacja dla serwisanta, że DPF należy wymienić, chodzi oczywiście o ASO
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #113 dnia: 02 - Maja - 2024 - 20:49:54 »
lub błąd przy 300 mbar różnicy ciśnień, no qrde cudów nie ma
Co wy macie z tą różnica ciśnień, od 70tyś monitoruje mojego Sharana, różnica ciśnień pod pełnym obciążeniem sięga 500mbar i tak od ponad 40tys, nigdy nie zaświeciła się żadna kontrolka, auto ma pełną moc i pali bardzo mało w pięć czy sześć osób jeżdżąc przepisowo 5,7l
184KM 4motion DSG
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #114 dnia: 02 - Maja - 2024 - 21:54:52 »
Chwilowo pod obciążeniem może być nawet więcej, permanentnie nie może bo będzie błąd
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 266
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: DPF - zbyt częste wypalanie się filtra - przyczyny
« Odpowiedź #115 dnia: 03 - Maja - 2024 - 06:36:06 »
Ok
Tak właśnie mam chwilowo.
Jak jadę 100km/h to mam 80-100hPa
 

Tagi wątku: