Autor Wątek: SILNIKI VR6 i VR5 - konstrukcja, dane techniczne, wady i zalety  (Przeczytany 44371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6113
  • Pomógł: 1470
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
SILNIKI VR6 i VR5 - konstrukcja, dane techniczne, wady i zalety
« dnia: 10 - Lipiec - 2014 - 21:18:55 »
Silniki: 2.3 VR5 / 2.8 VR6 / 2.9 VR6



Początki silnika VR6 sięgają lat osiemdziesiątych. Wtedy rozpoczęto pierwsze próby stworzenia silnika sześciocylindrowego. Jednak nie było możliwości umieszczenia pod maską samochodów z przednim napędem umieszczonego poprzecznie silnika ani rzędowego ani widlastego. Problem rozwiązano stosując połączenie zalet obu konstrukcji. W ten sposób powstał silnik z cylindrami umieszczonymi pod kątem 15 stopni w jednym bloku.

Zastosowanie tej konstrukcji umożliwiło zmniejszenie rozmiarów silnika, dzięki czemu mógł być on umieszczony poprzecznie. Pierwszymi Volkswagenami z silnikiem VR6 były Passat oraz Corrado dostępne na rynku amerykańskim od 1991 roku. Silnik o pojemności skokowej 2,8 l posiadał moc maksymalną 174 KM oraz moment obrotowy 240 Nm. Wariant 2,9 l posiadał moc 190 KM oraz moment obrotowy 245 Nm. W 1992 roku VW wyposażył w ten silnik dopiero co wchodzącego na rynek Golfa III. Był to pierwszy samochód tej klasy z tak pojemnym silnikiem.

Kolejną generacją silników VR6 były 24-zaworowe silniki produkowane od 1999 roku. Zmieniono ich nazwę na V6 mimo iż rozwiązania konstrukcyjne nie uległy zmianie. Zastosowano je w modelach Bora 4-motion oraz Golf IV 4-motion. Posiadały moc 204 KM. W 2003 roku powstała pojemniejsza wersja VR6 - 3,2 litrowa, nazwana R32 o mocy do 250 KM.

Obecnie najnowszą konstrukcją VR Volkswagena jest silnik R36 o pojemności 3,6 litra i mocy ponad 300 KM. Znacznie zmieniono konstrukcję, kąt między cylindrami to 10,6 stopnia. Wprowadzono go do sprzedaży w 2005 roku.

Poza samochodami czysto osobowymi, silniki VR6 montowano również w minivanach koncernu VAG - Seacie Alhambra, Volkswagenie Sharan, bliźniaczym Fordzie Galaxy oraz w Mercedesie klasy V, a także w VW Transporterze T4 i T5.

 
VR6                                                                                                     VR5


Silniki: 2.3 VR5 / 2.8 VR6 / 2.9 VR6 - dane szczegółowe
Silnik Seria Poj. skok. Typ silnika Moc Max.Moment obr. Kod Okres prod. Modele
2.3 EA 2324 cm³ VR5/10V 150 KM 205 Nm/3200 obr/min AGZ 09/1998–09/2001
10/1997–08/2000
08/1996–09/2000
Bora
Golf IV
Passat B5
2.3 EA 2324 cm³ VR5/20V 170 KM 220 Nm/3300 obr/min AQN
AZX
09/2000-05/2002
09/2000-08/2003
10/2000-05/2005
Bora
Golf IV
New Beetle
Passat B5 FL
2.8 EA 2792 cm³ VR6/12 174 KM 240 Nm/4200 obr/min AAA
AMY
00/1988-08/1991
01/1992-12/1997
04/1991–09/1993
10/1993–09/1996
09/1995-02/2000
01/1992-07/1998
Corrado
Golf III
Passat B3
Passat B4
Sharan I
Vento
2.8 EA 2792 cm³ VR6/12 177 KM 245 Nm/3200 obr/min AFP 05/1999-12/2002 Bora
2.8 EA 2792 cm³ VR6/12 204 KM 270 Nm/3200 obr/min AQP
AUE
BDE
AYL
AMV
01/1992-12/1997
05/1999-05/2003
05/2000-08/2010
05/2000-06/2003
Bora
Golf IV
Sharan I FL
T4
2.9 EA 2861 cm³ VR6/12 190 KM 245 Nm/4200 obr/min ABV 08/1991-06/1995
08/1994-12/1997
Corrado
Golf III


Cytat: admin
WSZYSTKIE ZAWARTE W TEMACIE DANE I INFORMACJE - NALEŻY TRAKTOWAĆ CZYSTO INFORMACYJNIE !!!
 
Podziękował: janusz07

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6113
  • Pomógł: 1470
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
3.0-3.2-3.6 V6 (VR6) - dane techniczne, serwis
« Odpowiedź #1 dnia: 07 - Marzec - 2017 - 16:01:43 »
Silniki: 3.0 V6 / 3.2 V6 / 3.2 R32 / 3.2 V6 FSI / 3.6 V6 FSI (VR6)


3.0 - 3.2 - 3.6 V6 (VR6) - dane techniczne
Silnik Seria Poj. skok. Typ silnika Moc max Max.Moment obr. Kod silnika Okres prod. Modele
3.0 SPI EA390 2975 cm³ VR6/24 250 KM/6400 310 Nm/3500 CPFA 01/2013–03/2016 Phaeton
3.2 SPI EA390 3189 cm³ VR6/24 220 KM/5400 305 Nm/3200 AZZ
BAA
BKJ
BMV
BMX
BRJ
10/2002-11/2004 Touareg I
3.2 RSI EA390 3189 cm³ VR6/24 225 KM/6250 320 Nm/2800 AXJ 00/2000-00/2003 New Beetle
3.2 SPI EA390 3189 cm³ VR6/24 230 KM/6200
235 KM/6200
315 Nm/3200
315 Nm/2950
BDL
BKK
CFLA
03/2003-06/2004
06/2004-06/2009
T5
3.2 SPI EA390 3189 cm³ VR6/24 241 KM/6250 310 Nm/3200
315 Nm/2400
AYT
BKL
BMV
BRK
11/2004-11/2006
12/2001-10/2008
Touareg I
Phaeton
3.2 SPI
R32
EA390 3189 cm³ VR6/24 241 KM/6250 320 Nm/2800 BFH
BML
06/2002-05/2004 Golf IV
3.2 SPI
R32
EA390 3189 cm³ VR6/24 250 KM/6300 320 Nm/2500 BDB
BMJ
BUB
CBRA
08/2005-06/2008 Golf V
3.2 FSI EA390 3168 cm³ VR6/24 250 KM/6250 330 Nm/2750 AXZ 03/2006-07/2010 Passat B6
3.6 FSI EA390 3597 cm³ VR6/24 280 KM/6250 370 Nm/3500 CHNA
CMWA
10/2008-04/2015 Phaeton
3.6 FSI EA390 3597 cm³ VR6/24 280 KM/6200 360 Nm/2750 BLV
BHK
BHL
09/2005-11/2010 Passat B6
Touareg I
3.6 FSI
R36
EA390 3597 cm³ VR6/24 300 KM/6600 360 Nm/2400 BWS
CNNA
03/2008-07/2010 Passat B6
Passat B7
Passat CC

Przydatne informacje:
- PASSAT B6 SERVICE INFORMATION
- 3.6 Oil Bolt Failure: Reference Material

 



Proponuję aby wszelkie istotne informacje dotyczące silników VR6 - dopisywać w tym temacie ;)
 
Podziękował: Mohik

Tagi wątku: vr6 VR5 2.8 2.9 2.3