Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje  (Przeczytany 1016 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2497
  • Pomógł: 672
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« dnia: 10 - Luty - 2023 - 15:27:38 »
Chciałbym pokazać jak wygląda od środka silnik 1.4 [AXP] z Golfa IV w którym wymiany oleju, nie były robione regularnie lub były bardzo przeciągane.
Samo to, że silniki te nie cieszą się bezawaryjnością nie świadczy również że użytkownik nie dokłada swojej cegiełki do jego zatarcia.
Silnik kilka krotnie zalewany środkami do czyszczenia silników, zalane również cylindry żeby rozpuścić ewentualny nagar na pierścieniach a na pewno takowy jest.
Wcześniej też była ściągniętą miska olejowa, czyszczony smok który wyglądał jak by pracował w błocie foto nr 4.
No i sama odma zawalona, widoczna na zdjęciu nr 3.
Czasem sami na własne życzenie robimy sobie koszty. Dbajmy o silniki bo koszty naprawy są czasem większe jak wartość auta.
Ważne są regularne wymiany oleju (czasami nawet częściej, jak podaje producent).
Ceny paliw mamy jakie mamy ale tankowanie byle czego też się na tym odbija.
Ostatnie zdjęcie to częściowo wyczyszczony silnik z większego syfu.
Całość błota która spłynęła na dół została odessana z miski.
Po złożeniu do końca silnika przeprowadzę jeszcze płukanke i dopiero zaleje raz jeszcze na gotowo.
Zobaczymy czy przyniosło efekt.











Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk



VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
VW T5 Multivan  2.0 TDI 140 KM (real trochę więcej)
 
Podziękował: pretor, braciarz, CRliner, Frodo

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #1 dnia: 10 - Luty - 2023 - 17:53:13 »
@tomnaj84 najgorsze jest to, że większość stosujących interwał long life i tak wie lepiej, bo przecież producent wie lepiej a skoro producent dopuszcza long life to na pewno wie co robi
 

Offline Pawel123

  • new
  • Wiadomości: 0
  • Pomógł: 16
  • VW: Touran II
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 151 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #2 dnia: 10 - Luty - 2023 - 18:10:34 »
Wszystko zależy od taktyki jeżdżenia. Jeśli ktoś wskoczy autem na trasę i będzie pokonywać odcinki nawet na drogach pozamiejskich ale nie ekspresowych odcinki po 100 czy 200 km to interwał 30 tys nie jest zły.  Nawet I 50 tys km.  Tylko nie rozumieją tego ludzie którzy jeżdżą  do sklepu, do przedszkola,  do pracy po 3 km I takimi odcinkami budują interwał 30 tyś to już wiadomo że nawet 10 tys km jest zabójcze dla silnika.
 
Podziękował: braciarz, CRliner

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Luty - 2023 - 18:19:04 »
to interwał 30 tys nie jest zły.  Nawet I 50 tys km.
Nie pisz bzdur. Olej po 30 tys. km jest śmietnikiem jaki by on nie był. W sieci jest raport Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie, gdzie badali olej 5W30
 z specyfikacją VW typu long life i po 16 tys. km nie spełniał żadnych norm tudzież również wszystkie dodatki antykorozyjne, detergenty, uszlachetniacze, inhibitory i inne już nie istniały, to tak jakbyś jeździł na spalonym oleju z kosiarki

Zobacz jak na dystansie około 17624 tys km zmienia się całkowita liczba zasadowa (TBN), liczba kwasowa (TAN) oraz lepkość kinematycznej zmierzona w 100°.  "TBN jest miarą zdolności dyspergowania szlamów w silniku. W trakcie eksploatacji tzw. całkowita liczba zasadowa maleje, a w konsekwencji pogarszają się właściwości myjące oraz dyspergujące oleju". Już po krótkim okresie pracy oleju silnikowego widoczne są drobne rozproszone zanieczyszczenia występujące w stanie zawiesiny. Po 15 tys km w oleju stwierdzono dużą zawartość sadzy i innych zanieczyszczeń będących wynikiem procesu spalania co świadczy o konieczności jego wymiany. Niezbędne jest, aby olej miał właściwości umożliwiające spełnianie wszystkich przypisanych mu funkcji, bez względu na zmieniające się warunki pacy, w sposób szczególny po dłuższym okresie eksploatowania".



 
Podziękował: pretor, tomnaj84, Wirk

Offline Pawel123

  • new
  • Wiadomości: 0
  • Pomógł: 16
  • VW: Touran II
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 151 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGL
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #4 dnia: 10 - Luty - 2023 - 18:51:26 »
Kiedyś kolega miał oleju w bród bo ojciec jego gdzieś tam miał dojścia i w związku z tym olej zmieniał bardzo często bo po 4-5 tys km potrafił wymieniać już oliwę. Wiesz co się stało? Silnik się wysypał a mianowicie nawet nie same panewki  a uszkodzeniu uległy czopy. Wiesz czemu? Już Ci odpowiadam. Olej przepracowany zawiera duże ilości węgla i siarki. To powoduje że następuje naturalny proces naweglania i siarkowania stali. Czyli poniekąd utwardzanie powierzchni. Wyobraź sobie że mieliśmy o tym unas na uczelni już nie pamiętam nawet z kim bo musiałbym luknąć  w indeks.  Dlatego też napisałem że dużo zależy o stylu jazdy. Dość często wymieniając olej w benzynie jeżdżonej niedzielami było czuć że w niej więcej benzyny jest niż oleju.
Takie same badania robią też producenci aut i troszkę inne im wyniki wychodzą.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #5 dnia: 10 - Luty - 2023 - 18:57:31 »
Takie same badania robią też producenci aut i troszkę inne im wyniki wychodzą.
A na co liczyłeś, że będą bardziej krytyczni od instytutu Nafty i Gazu? Sami wymyślili long life i sami go reklamują, czysty marketing, nie licz na rzetelny test producentów aut.

Nikt nie pisze i nikt nie zachęca do wymiany co 4-5 tys km. Wyniki testu są jednoznaczne, nie ma co zaklinać rzeczywistości.

"TBN jest miarą zdolności dyspergowania szlamów w silniku. W trakcie eksploatacji tzw. całkowita liczba zasadowa maleje, a w konsekwencji pogarszają się właściwości myjące oraz dyspergujące oleju" - więc spójrz jak wraz z przebiegiem spada TBN, czyli detergenty i dyspergatory i spójrz w tabelkę za co odpowiadają. Strach pomyśleć jakie są parametry po 30 tys. km.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6115
  • Pomógł: 1473
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #6 dnia: 12 - Luty - 2023 - 15:49:40 »
@tomnaj84 , z dużą dozą prawdopodobieństwa, ten konkretny Golf, użytkowany był głównie w mieście a nie na trasach a do tego interwał wymiany oleju mógł być był przeciągany z 10-15 tyś. km na więcej i stąd ten cały widoczny "syf".
Auto na 99% pochodzi z rynku zachodniego a tam kompakty z najsłabszym silnikiem benzynowym, zazwyczaj traktowane są jako 2-3 samochód w rodzinie z przeznaczeniem na dojazdy do pracy i na zakupy.
Nie zmienia to faktu, że większość użytkowników pojazdów z napędem spalinowym, nie rozróżnia określeń, dosyć często używanych przez producentów w instrukcjach obsługi: "auto użytkowane w niesprzyjających warunkach, powinno mieć skrócone serwisy olejowe" i jeździ nimi do czasu, aż pojawią się pierwsze oznaki awarii.

Wszystko zależy od taktyki jeżdżenia. Jeśli ktoś wskoczy autem na trasę i będzie pokonywać odcinki nawet na drogach pozamiejskich ale nie ekspresowych odcinki po 100 czy 200 km to interwał 30 tys nie jest zły.  Nawet I 50 tys km.
Z dużym bólem w sercu ale muszę się z tym zgodzić  :confused:

W firmie w której pracuję, auta robią tylko długie trasy a olej w ich silnikach wymieniany jest co 40-45 tyś. km. Jak dla mnie to porażka ale tak zaleca producent pojazdów a szefostwo trzyma się tego jak rzep psiego ogona.
Nie mniej jednak, auta przejeżdżają po 700-800 tyś km i oprócz wymian: oleju, klocków, tarcz, DKZ (400tyś.km), turbo (rożnie) i opon - z samymi silnikami nic kompletnie się nie dzieje - co mnie osobiście, bardzo dziwi.

Nie polecam i nie akceptuję systemu Long Life w silnikach ale prawda jest taka, że wszystko zależy od warunków użytkowania danego egzemplarza i pozycji "siedzenia" ;) 

 
 
Podziękował: braciarz, CRliner

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #7 dnia: 12 - Luty - 2023 - 17:01:31 »
Nie ma szans aby 2.0 TDI CR dożył bezawaryjnie do 800 tys km zwłaszcza na interwale LL. Jeśli dojedzie to po drodze jego serwis pochłonie sporo nakładów. Widziałem jak jest wytarty wałek rozrządu w 2.0 TDI po 350 tys km, po drodze pozostały osprzęt jak EGR, DPF, DKZ, wtryski, pompa paliwa itp... też wysiądzie po kilka razy.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6115
  • Pomógł: 1473
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #8 dnia: 12 - Luty - 2023 - 17:02:59 »
Tyle, że nikt chyba tutaj nie pisze (nie wspomina) o 2.0 TDI, więc nie bardzo wiem do czego to nawiązanie ::)

Dodano:  12 - Luty - 2023  -  17:56:59
Nie to żebym się czepiał ale to takie "ni z gruszki, ni z pietruszki" - przynajmniej dla mnie  ;)
 
Podziękował: braciarz, Pamcia

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2497
  • Pomógł: 672
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #9 dnia: 12 - Luty - 2023 - 20:28:14 »
Będzie okazja to wrzucę foto z diesla. Można będzie stworzyć takowy temat ale w silnikach diesla.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
VW T5 Multivan  2.0 TDI 140 KM (real trochę więcej)
 
Podziękował: pretor

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #10 dnia: 12 - Luty - 2023 - 23:19:59 »
Tyle, że nikt chyba tutaj nie pisze (nie wspomina) o 2.0 TDI, więc nie bardzo wiem do czego to nawiązanie ::)

Dodano:  12 - Luty - 2023  -  17:56:59
Nie to żebym się czepiał ale to takie "ni z gruszki, ni z pietruszki" - przynajmniej dla mnie  ;)
Z całym szacunkiem, ale jakie to silniki w firmie przejeżdżają 700-800 tys km? Czyżby to pisane z gruszki i pietruszki? Podałem 2.0 TDI jako przykład a jeśli piszesz o przebiegach to napisz jakie to silniki robią takie przebiegi a nie posądzaj kogoś o pisanie ni z gruszki ni z pietruszki skoro sam niewiadomo o czym piszesz.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2497
  • Pomógł: 672
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Luty - 2023 - 07:13:52 »
@doggie  w tej wypowiedzi @pretor chyba  miał namyśli że napisałeś o silniku diesla a sam wątek  w tym temacie dotyczy benzynowych silników.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
VW T5 Multivan  2.0 TDI 140 KM (real trochę więcej)
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1238
  • Pomógł: 109
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Luty - 2023 - 08:34:50 »
Pretor pewnie pisze o samochodach  typu furgony uzytkowe które lataja w trasy i tam faktycznie olej co 50tys zalecaja niektórzy producenci.
Tutaj watek osobówki z silnikiem benzynowym, ja tam jestem zwolennikiem wymiany czesciej
2019 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r.
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #13 dnia: 13 - Luty - 2023 - 09:50:55 »
@tomnaj84  sam pisał o dizlach w firmie a mi zarzuca pisanie ni o gruszce ni pietruszce
@Marcino czyli ni o gruszcze ni pietruszce
 
Podziękował: Marcino

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1238
  • Pomógł: 109
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #14 dnia: 13 - Luty - 2023 - 14:51:37 »
@Marcino czyli ni o gruszcze ni pietruszce
No tak, mi ta całkowita poprawność i czyszczenie wątków z małych of topic  troche nie pasuje, ale ja tu jestem "użyszkodnikiem" forum.
2019 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r.
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2497
  • Pomógł: 672
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #15 dnia: 09 - Sierpień - 2023 - 11:32:45 »
Finał przedstawionego silnika z golfa 4 1.4 AXP zakończony sukcesem. Po odszlamieniu przez kilkukrotne płukanie + zalanie cylindrów płukanką, wymianą odmy , pompy oleju ,auto żyje.  Został wymieniony również poerwszy katalizator bo był przytopiony. Brak błędów,  brak problemów z wypadaniem zapłonu itp.
Zalałem silnik olejem 5w50 firmy Gulf + ceratec. Za jakieś 6 tyś km znów zrobię płukanie i wjedzie taki sam zestaw.
Pierwsze foto pokazuje jak przez niedbalstwo cierpią podzespoły między innymi odma.  Następne już po czyszczeniu.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
VW T5 Multivan  2.0 TDI 140 KM (real trochę więcej)
 

Offline grajko91

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SG
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #16 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 09:00:08 »
Ten silnik wygląda jak by olej nie został w ogóle wymieniany. Tak jak by przejechał z 100 tys km conajmniej bez wymiany.
Jeśli użytkujemy auto po trasie i robimy to poprawie to wymiana co 30 tkm jest całkowicie ok. Wymiana oleju częściej to dobra praktyka i sam tak robię ale nie ma co się podniecać że to ratuje nasz silnik przed uszkodzeniem albo zapewnia mu bezawaryjność.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2497
  • Pomógł: 672
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #17 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 09:09:28 »
nie ma co się podniecać że to ratuje nasz silnik przed
uszkodzeniem
Nikt się tu nie podnieca, nie wiesz jak był użytkowany ten właśnie silnik i skąd ten nagar.

Interwał 30 tyś. km, został wprowadzony tylko że względów ECO.
Silnik, który wymiany oleju ma co max 15 tyś. km, będzie dużo dłużej bezawaryjny niż ten co ma interwał 30 tyś. km. 
Po za tym wpływ ma też to jaki robimy dystans. 
Silnik benzynowy czy diesla też inaczej będzie się zachowywał.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
VW T5 Multivan  2.0 TDI 140 KM (real trochę więcej)
 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #18 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 12:14:09 »
Jeśli użytkujemy auto po trasie i robimy to poprawie to wymiana co 30 tkm jest całkowicie ok
Bzdura. Żaden olej nie trzyma parametrów przez 30 tys. km, badania Instytutu Nafty i Gazu pokazują jednoznacznie że po 16 tys. km olej nie trzyma większości parametrów a wprowadzenie interwału long life ma wyłącznie na celu "dbanie" o ekologię a nie o silnik.
 
Podziękował: tomnaj84

Offline grajko91

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SG
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #19 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 18:23:32 »
Bzdura
No nie wiem czy bzdura. Po tej wypowiedzi mogę stwierdzić że zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz podobnie jak większość przeciwników longlife. A ja wcale nie jestem zwolennikiem longlife tylko podchodzę do tematu obiektywnie.
Badania instytutu i wynik że olej po 16 tkm to torchę mało sprecyzowane info jak by nie patrzeć. Co to był za olej, w jakim aucie? jaki tryb użytkowania? Na internecie są filmiki że olej po przebiegach około 24 tkm są jeszcze w całkiem niezłym stanie. Zresztą teoria a praktyka to dwie różne rzeczy. Mam wrażenie że wiele osób myśli że jak jakiś olej przekroczy paramter to nagle przestaje spełniać swoje funkcje i zaciera auto. Co z tego jak olej 5W30 zmniejszy swoją lepkość o 20% skoro nagle pojawia się olej 0W20 który nowy ma lepkość mniejszą niż zużyty 5W30? i auta na nim jeżdzą po 200 i 300 tkm?
Głupi test youtubera który objechał Polskę na kujawskim też może dać do myślenia.

Oczywiście longlife obniży żywotność silnika w całej jego eksploatacji ale szybciej przyczyni się do tego nieodpowiednie użytkowanie auta i pseudo mechanicy.
Czy longlife to tylko ekologia? Pewnie w dużej mierze tak, ale również potrzeby rynkowe. Wyobraź sobie że robisz rocznie 100 tys. km a auto wykorzystujesz do pracy. musiałbyś raz w miesiącu robić serwis olejowy. Niby nic wielkiego ale wymieniać 10 razy w roku a 3 lub 4 razy w roku to różnica.

Także to już nie tylko wymysł producentów samochodów ale również producentów olejów - liquy moly  z pełną odpowiedzialnością twierdzi, że ich oleje longlife można wymieniać co 30tkm ( w trybie autostradowym). A mogliby kazać wymieniać co 15 i dzięki temu mieć większą sprzedaż. Nawet powiedział to przedstawiciel Liquy Moly na popularnym kanale YT - btw. szacun za odwagę.

Jeszcze raz zaznaczam, że nie jestem zwolennikiem longlife i wszystko co piszę dotyczy sytuacji gdy użytkujemy auto głównie w trasach.
Sory ale jak czytam, że ludzie wymieniają olej co 3 tys. km albo że interwały dłuższe niż 10 tkm zabijają silnik to krew zalewa. "Zabijają, piszą"






 

Online yogibabu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 14
  • VW: Passat B8
  • Model: Sedan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #20 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 20:06:17 »
LL nie jest wymysłem ekologów. LL stworzono na potrzeby flot. Floty to wymusiły.
Tak jak kolega wspomniał. Ilość km w roku+ilość aut we flocie... Robi swoje.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5162
  • Pomógł: 906
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #21 dnia: 15 - Sierpień - 2024 - 21:53:43 »
No nie wiem czy bzdura
Dla mnie nadal bzdura. Możesz wymieniać co 30 tys. km i możesz mieć swoje zdanie na ten temat, nie obchodzi mnie to. Mam swoje zdanie na ten temat i nie mam zamiaru nikogo przekonywać, ale większość zatartych silników z korbami w dziurze w bloku to właśnie te na interwale LL.

Dodano:  15 - Sierpień - 2024  -  21:55:38
LL nie jest wymysłem ekologów.
  Jest wymysłem i ekologów i producentów tylko nie wiem kto bardziej w tym maczał palce

Dodano:  15 - Sierpień - 2024  -  21:59:21
Co to był za olej,
Olej VW Longlife 5W30 504.00/507.00, nie chce mi się kolejny raz szukać materiałów, można je znaleźć w sieci

Dodano:  15 - Sierpień - 2024  -  22:00:45
Mam wrażenie że wiele osób myśli że jak jakiś olej przekroczy paramter to nagle przestaje spełniać swoje funkcje i zaciera auto.
Nikt nie mówi że nagle
 

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Pomógł: 203
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: SERWIS OLEJOWY - zbyt rzadkie wymiany oleju - konsekwencje
« Odpowiedź #22 dnia: 17 - Sierpień - 2024 - 09:13:15 »
Myślę, że to jest po prostu maksymalizacja zysku poprzez spełnienie potrzeb kupujących nowe samochody i robienie wszystkiego by kupowali je jak najczęściej.   
Nie ma się psuć przez okres gwarancji/leasingu i nie za dużo parę lat po tym (by dało się odsprzedać, ale już mogą być sygnały, że czas na nowe) oraz by serwis nie był zbyt uciążliwy/częsty (np. co 30k km wg dzisiejszych standardów ). 
Po tym jak się psuje, to nawet dobrze (z punku widzenia producenta), bo ludzie naprawiają (częściowo w ASO), kupują części (częściowo OE), kupują nowe auta - pewnie w olbrzymiej większości nie ci, którzy wyrywają sobie włosy na forach, tylko ci, którym dobrze działało w okresie gwarancji/leasingu, a potem sprzedali... I wiedzą, że znowu sprzedadzą, bo temu, który kupił od nich poprzednie już się psuje...  A jeśli stanie się bezużyteczne po np. 10 latach, a nie jak dotychczas średnio chyba około 20 latach, to tym lepiej.
Wszystko wpisuje się w koncepcję tzw. "planowanego postarzania produktu". 
Nawet rower i hulajnoga muszą być elektryczne, bo w zwykłych... prawie nie ma co naprawiać/wymieniać! (Pamiętam jak sąsiad parę lat temu kupował nową hulajnogę, a niedługo po zakończeniu gwarancji zostawił 1000 w serwisie, a ja w 5x starszych rowerach wymieniam... opony itp.)
 

Tagi wątku: