Autor Wątek: 2.3 VR5 / 2.8 VR6 / 2.9 VR6 - konstrukcja, dane techniczne, wady i zalety  (Przeczytany 46434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Silniki: 2.3 VR5 / 2.8 VR6 / 2.9 VR6



Początki silnika VR6 sięgają lat osiemdziesiątych. Wtedy rozpoczęto pierwsze próby stworzenia silnika sześciocylindrowego. Jednak nie było możliwości umieszczenia pod maską samochodów z przednim napędem umieszczonego poprzecznie silnika ani rzędowego ani widlastego. Problem rozwiązano stosując połączenie zalet obu konstrukcji. W ten sposób powstał silnik z cylindrami umieszczonymi pod kątem 15 stopni w jednym bloku.

Zastosowanie tej konstrukcji umożliwiło zmniejszenie rozmiarów silnika, dzięki czemu mógł być on umieszczony poprzecznie. Pierwszymi Volkswagenami z silnikiem VR6 były Passat oraz Corrado dostępne na rynku amerykańskim od 1991 roku. Silnik o pojemności skokowej 2,8 l posiadał moc maksymalną 174 KM oraz moment obrotowy 240 Nm. Wariant 2,9 l posiadał moc 190 KM oraz moment obrotowy 245 Nm. W 1992 roku VW wyposażył w ten silnik dopiero co wchodzącego na rynek Golfa III. Był to pierwszy samochód tej klasy z tak pojemnym silnikiem.

Kolejną generacją silników VR6 były 24-zaworowe silniki produkowane od 1999 roku. Zmieniono ich nazwę na V6 mimo iż rozwiązania konstrukcyjne nie uległy zmianie. Zastosowano je w modelach Bora 4-motion oraz Golf IV 4-motion. Posiadały moc 204 KM. W 2003 roku powstała pojemniejsza wersja VR6 - 3,2 litrowa, nazwana R32 o mocy do 250 KM.

Obecnie najnowszą konstrukcją VR Volkswagena jest silnik R36 o pojemności 3,6 litra i mocy ponad 300 KM. Znacznie zmieniono konstrukcję, kąt między cylindrami to 10,6 stopnia. Wprowadzono go do sprzedaży w 2005 roku.

Poza samochodami czysto osobowymi, silniki VR6 montowano również w minivanach koncernu VAG - Seacie Alhambra, Volkswagenie Sharan, bliźniaczym Fordzie Galaxy oraz w Mercedesie klasy V, a także w VW Transporterze T4 i T5.

 
VR6                                                                                                     VR5


Silniki: 2.3 VR5 / 2.8 VR6 / 2.9 VR6 - dane szczegółowe
SilnikSeriaPoj. skok.Typ silnikaMocMax.Moment obr.KodOkres prod.Modele
2.3EA2324 cm³VR5/10V150 KM205 Nm/3200 obr/minAGZ09/1998–09/2001
10/1997–08/2000
08/1996–09/2000
Bora
Golf IV
Passat B5
2.3EA2324 cm³VR5/20V170 KM220 Nm/3300 obr/minAQN
AZX
09/2000-05/2002
09/2000-08/2003
10/2000-05/2005
Bora
Golf IV
New Beetle
Passat B5 FL
2.8EA2792 cm³VR6/12174 KM240 Nm/4200 obr/minAAA
AMY
00/1988-08/1991
01/1992-12/1997
04/1991–09/1993
10/1993–09/1996
09/1995-02/2000
01/1992-07/1998
Corrado
Golf III
Passat B3
Passat B4
Sharan I
Vento
2.8EA2792 cm³VR6/12177 KM245 Nm/3200 obr/minAFP05/1999-12/2002Bora
2.8EA2792 cm³VR6/12204 KM270 Nm/3200 obr/minAQP
AUE
BDE
AYL
AMV
01/1992-12/1997
05/1999-05/2003
05/2000-08/2010
05/2000-06/2003
Bora
Golf IV
Sharan I FL
T4
2.9EA2861 cm³VR6/12190 KM245 Nm/4200 obr/minABV08/1991-06/1995
08/1994-12/1997
Corrado
Golf III


Cytat: admin
WSZYSTKIE ZAWARTE W TEMACIE DANE I INFORMACJE - NALEŻY TRAKTOWAĆ CZYSTO INFORMACYJNIE !!!
 
Podziękował: janusz07

Tagi wątku: vr6 VR5 2.8 2.9 2.3