Autor Wątek: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00  (Przeczytany 12768 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek26

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Arteon
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSE
2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« dnia: 23 - Czerwca - 2023 - 00:07:56 »
Witam mam problem w moim vw arteon 2.0 TDI 190 KM 2019 z wyskakującym checkiem.
Po skasowaniu błędu można przejechać Ok 300 km i pojawia się ponownie.
Zgłosiłem sprawę do Aso.
Skasowali błąd ale powiedzieli że pojawi się ponownie.
Podobno pracują nad nowym programem.
Czy ktoś miał podobną sytuację?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Czerwca - 2023 - 06:50:51 »
A dokładnie jaki to błąd?

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Jacek26

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Arteon
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSE
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Czerwca - 2023 - 15:41:48 »
P20EE00  numer ɓłędu
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 25 - Czerwca - 2023 - 16:55:12 »
Ten błąd P20EE 00- dotyczy Wydajność układu katalizatora NOx poniżej wyznaczonego progu (rząd 1)

Masz o tym oznaczeniu silnik DFHA ?

Sprawdź układ wlotu powietrza czy jest szczelny .
Czym skanowałeś auto ?

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Jacek26

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Arteon
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSE
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #4 dnia: 25 - Czerwca - 2023 - 17:55:51 »
Tak to ten silnik.Scan obd-eleven. Jak przyjadę po pracy wyślę całość skanu

Dodano:  25 - Czerwca - 2023  -  23:27:51
Bezpieczeństwo:
Szyfrowanie TLS
Więcej informacji
Dziennik danych OBDeleven

Data: 2023-06-25 17:51

    VIN: WVWZZZ3HZKE021028
    Pojazd: Volkswagen Arteon R-line
    Rok: 2019
    Typ nadwozia: Saloon
    Silnik: DFHA
    Przebieg: 184791 KM

---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: R4 2.0l TDI
    Numer oprogramowania: 04L906026TM
    Wersja oprogramowania: 6847
    Numer jednostki sterującej: 04L907309P
    Wersja jednostki sterującej: H25
    Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01104L906026TM
    Wersja ODX: 005002
    Długie kodowanie: 01250432036405083000

    Kody błędów:
        P20EE00 - SCR NOx katalizator, rząd 1 Sprawność za mała
            Statycznie
                Date: 2023-06-23 07:54:57
                Mileage: 184287 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 1473.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                Prędkość samochodu: 99 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 95 °C
                Ciśnienie otoczenia: 1010 mbar
                Napięcie zacisku 30: 13.400 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 20962813C3006416F4FE0C14E203E516F501A913D21650150F0000

PRZYPOMINAM: dane z kodami błędów i ich opisami, wklejamy pomiędzy znacznikami [code]dane[/code] dostępnymi pod ikonką #. Proszę się do tego stosować, bo następny post z tak wrzuconymi danymi, trafi do kosza. Dziękuję.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #5 dnia: 26 - Czerwca - 2023 - 07:55:44 »
Sprawdź , zrób pomiar rzeczywisty (rozszerzony) tego czujnika.  Sprawdź jakie pokazuje napięcie i czy podczas dodawania gazu się zmienia.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #6 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 09:44:22 »
Na początek wyjmij wtryskiwacz adblue i sprawdź czy dysze są drożne, czy gdzieś nie ma wycieku mocznika. Ja tak miałem z tym że w HDi i też był błąd niskiej sprawności SCR. Winna może być sonda, winna może być pompa, wtryskiwacz a wszystko z uwagi na krystalizację mocznika. Wtryskiwacz w środku też może być niedrożny. Ostatecznie dezaktywowałem i zapomniałem co to jest SCR z adblue.



U mnie wtryskiwacz adblue był częściowo przytkany



 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #7 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 10:51:21 »
Ten wtrysk jest za sondą więc nic z tym wspólnego nie ma. Ale samo  wyczyszczenie jest jak najbardziej wskazane jak i cały dolot itp..

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #8 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 11:40:07 »
Ale błąd wynika z niskiej wydajności katalizatora SCR a rząd 1 (bank 1) nie oznacza że to sonda przed katalizatorem SCR, w błędzie nie ma oznaczenia sensora 

/foto akurat dotyczy V6/
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #9 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 11:41:05 »
No wlasnie jest błąd czujnika nox rząd 1 czyli przed

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #10 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 11:43:20 »
Ale na bank 1 może być sensor 2 za katalizatorem SCR
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #11 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 11:47:25 »
Za to rząd 2 a rząd 1 to przed  dpf jest .

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
Tak na szybko rysunek owego silnika
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #12 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 11:50:30 »
No wlasnie jest błąd czujnika nox rząd 1 czyli przed
To nie jest błąd czujnika NOx tylko błąd wydajności katalizatora NOx a to różnica

rząd 1 (bank 1) jak i rząd 2 (bank 2) to nie jest oznaczenie sond tylko grupy cylindrów.

W silniku rzędowym zawsze jest tylko bank 1 (inaczej rząd 1) ale może być czujnik 1 (przed katalizatorem) i czujnik 2 za katalizatorem. Bank 2 (rząd 2) oznacza drugi rząd cylindrów np. w V6 czy V8, który również może mieć sondę 1 przed katalizatorem i sondę 2 za kat.
Błąd P20EE00 - SCR NOx katalizator dotyczy katalizatora SCR a błąd P229F00 dotyczyłby czujnika/ów/ NOx.
Jeśli jestem w błędzie albo źle to sobie tłumaczę to mnie uświadom 


@Jacek26 w sieci też można wyczytać, że poza uszkodzonym czujnikiem NOx za błąd P20EE00 mogą odpowiadać wadliwe czujniki tlenu lub temperatury, uszkodzenie katalizatora SCR, uszkodzenie wtryskiwacza SCR, wycieki adblue, zły skład płynu DEF (adblue), niewydajny DPF, nieszczelność układu spalinowego czy nawet złej jakości paliwo, błąd oprogramowania.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #13 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 12:34:08 »
Tylko ja o żadnych bank(ach) nic nie napisałem.  Piszę w biegu może nie uważnie ale nie napisałem.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #14 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 12:37:11 »
Tylko ja o żadnych bank(ach) nic nie napisałem
No OK, bank 1 to inaczej rząd 1


Dodano:  27 - Czerwca - 2023  -  12:43:34
Wg mnie błąd " P20EE00 - SCR NOx katalizator, rząd 1 Sprawność za mała" dotyczy zbyt niskiej sprawności katalizatora NOx (SCR) i musi to wynikać z odczytu z któregoś czujników znajdujących się za katalizatorem NOx np. czujnika tlenu czyli popularnej sondy lambda aczkolwiek może to być efekt uszkodzenia sondy przed katalizatorem SCR ale wówczas jak pisałem wyżej powinien występować błąd P229F00 czyli niezrozumiałego sygnału sondy NOx
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #15 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 13:02:19 »
Według mnie pisząc bank można wtedy gdy jest silnik dwurzędowy jak napisałeś powyżej. W tym przypadku rząd 1 Jest przed a rząd 2 jest za. U mnie w workschopdata ten konkretny nr błędu mówi o czujniku przed czyli rząd 1.
Czyszczenie wtrysku adblu jest ok, nawet profilaktycznie powinno być zrobione.
Osobiście zaczął bym od sprawdzenia konkretnego czujnika.  Jeśli stoi dęba to znaczy się że jest Uszkodzony.  Dla porównania można go sprawdzić z drugim  jakie ma parametry w tym samym czasie.
Tak czy siak najlepiej przejrzeć cały układ dolotowy i w miarę jak najwięcej wydechowy.
Tylko wiadomo to kosztuje a nie każdy ma takie możliwości finansowe czy manualne  bądź z miejscem. 
Mi się czasem dobrze (mówi) pisze ,bo sam ogarniam takie tematy.  A przy dzisiejszych kosztach to wiadomo każdy patrzy na kasę.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #16 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 13:13:04 »
Według mnie pisząc bank można wtedy gdy jest silnik dwurzędowy jak napisałeś powyżej.
"Rząd 1" to po prostu tłumaczenie z "Bank 1", w silniku rzędowym zawsze jest tylko "Bank 1" (lub "rząd 1" w zależności czy program tłumaczy czy też nie). Dla porównania w jednym z moich aut był błąd wydajności katalizatora P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) a czytała go sonda lambda za katalizatorem. W silniku rzędowym jest tylko rząd 1 (bank 1), rząd 1 to układ cylindrów a nie oznaczenie sondy. To na tyle.




 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #17 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 13:42:52 »
........ To na tyle......


I super bo robi się następny temat śmietnik nie w temacie.
Jak będziesz miał kiedyś przyjemność  mieć auto z 4 sondami w systemie v to powypinaj  wtyczki ,zrób skan i daj znać jak  są opisane.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5562
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #18 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 13:48:23 »
Ale @tomnaj84 niepotrzebnie się denerwujesz, nie miałem przecież na celu Cię urazić. Nie podważam Twojej wiedzy i umiejętności bo daleko mi do nich, po prostu chciałem aby była jasność w tej konkretnej kwestii.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #19 dnia: 27 - Czerwca - 2023 - 13:56:49 »
@doggie ja się nie obrażam, nie denerwuje , nie czuje się urażony.  Forum polega na tym zeby dyskutowac , dzielic sie doswaidczeniami itp....
A zaśmiecamy temat zbaczając z głównego problemu . Ale to jest bardzo dobry pomysł na temat o opisach ,usterkach silnika ,bo z tym można dostać zawrotu głowy.
Pisanie ma różne odzwierciedlenia. Dlatego bywa mylne wrażenie.  Nie jest to to samo co rozmowa.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
 Ja jestem samoukiem który nauczył się coś tam zrobić od szwagrów 3 mechaników którzy nauczyli się wszystkiego od Taty a mojego teścia. Czasem jak mam problem dzwonie i starczy że spytam co może być i dostaje konkretną odpowiedź. Oczy wyłażą, ale oni w tym siedzą ja to robię hobbystycznie bo mnie to cieszy. A w miarę przerobienia tych aut doświadczenie przychodzi , ale do moich szwagrów to mi daleko.  A największy problem mi zawsze sprawia głęboka zabawa w kodowania.  Po prostu nie robię tego zbyt często.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: doggie

Offline Jacek26

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Arteon
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSE
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #20 dnia: 28 - Czerwca - 2023 - 22:51:01 »
Na podstawie Waszych wypowiedzi wnioskuje ,że na początek muszę wyczyścić wtryskiwacz adblue. Następnie sprawdzi czujniki w czasie jazdy.

Dodano:  29 - Czerwca - 2023  -  14:14:44
Swoją drogą czy ktoś z Was mieszka niedaleko Szczecina?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #21 dnia: 29 - Czerwca - 2023 - 14:51:45 »
Na początek zrób odczyt tej sondy , a samo czyszczenie wtrysku adblu i tak nawet profilaktycznie by się przydało zrobić.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
Niestety ja od Szczecina jestem oddalony ok 930 km.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Jacek26

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Arteon
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSE
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #22 dnia: 04 - Sierpnia - 2023 - 20:36:44 »
witam znalazłem czas i przejrzałem wszystko co możliwe wtryskiwacz adblu czysty sprawny. Jeżeli chodzi o czujniki NOX (przed i za katalizatorem ) napięcie przy dodawaniu gazu zmieniają wartości. Przesyłam dane.             Czujnik NOx rząd 1 czujnik 1 85 ppm       Czujnik NOx rząd 1 czujnik2  139 ppm.     Czujnik NOx rząd 1 czujnik 1 13120mV     czujnik NOx rząd 1 czujnik 2 13120mV
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2843
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - błąd silnika P20EE00
« Odpowiedź #23 dnia: 06 - Sierpnia - 2023 - 09:58:27 »
Jeśli zmienia wartość napięcia  to ok, a jak z odczytem mieszanki? Też się zmienia?
Jedynie co można jeszcze zrobić to
Sprawdzić napięcie zasilania  pin nr1
Sprawdzenie połączenia z masą pin nr 2
Sprawdzenie łączności z CAN in 3 i 4 , opór powinien być poniżej 1 Ohm.

Albo droga na skróty i wymiana czujnika na nowy.  Podejrzewam że to jedyne rozwiązanie.

Jeszcze jedno bo nie dopisałem wyżej.  Napięcie zmienia się dynamicznie czy raczej leniwie . Czy jest różnica między sondami w szybkości zmiany zapięcia?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: