Autor Wątek: KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"  (Przeczytany 5044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniewa

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Arteon FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"
« dnia: 17 - Kwietnia - 2023 - 10:42:19 »
Auto to R-Line TSI 190 KM, rocznik 2021.
Otóż, od pewnego czasu obserwuję wyłączanie się Travel Assist potwierdzone komunikatem:
"Travel Assist obecnie niedostępny"Dzieje się to podczas wolnej jazdy (sporadycznie) i każdorazowo w trakcie manewrów przy parkowaniu.
Zauważyłem, że komunikat pojawia się też przy wykonywaniu głębszych skrętów w prawo.
Dodatkowo, na wyświetlaczu pojawia się alarm "Przejmij kierowanie".
Wygląda to tak, jakby kierownica nie wyczuwała dłoni na wieńcu.

Proszę o podpowiedzi czy dobrze zdiagnozowałem problem?
Kolejne pytanie - w jakim terminie od momentu zgłoszenia i zdiagnozowania przyczyn awarii, ASO jest zobowiązane do usunięcia usterki w samochodzie na gwarancji, tzn ile może - zgodnie z przepisami - trwać oczekiwanie na wymianę elementu wyposażenia?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"
« Odpowiedź #1 dnia: 18 - Kwietnia - 2023 - 12:41:15 »
Witaj.

od pewnego czasu obserwuję wyłączanie się Travel Assist potwierdzone komunikatem "Travel Assist obecnie niedostępny".

Proszę o podpowiedzi czy dobrze zdiagnozowałem problem?
W tym aucie bez podłączenia pod komputer, nie bardzo jest możliwość zdiagnozowania takiej usterki bez odpowiedniego doświadczenia.
Jeśli nie masz swojego programu do skanowania usterek, to zostaje serwis niezależny lub ASO VAG.

w jakim terminie od momentu zgłoszenia i zdiagnozowania przyczyn awarii, ASO jest zobowiązane do usunięcia usterki w samochodzie na gwarancji, tzn ile może - zgodnie z przepisami - trwać oczekiwanie na wymianę elementu wyposażenia?
Według przepisów prawa: 14-dni od momentu dostarczenia pojazdu do serwisu i zdiagnozowania usterki....ale żadne ASO, nie naprawi auta, jeśli nie będzie miało do tego sprawnych części od producenta - a z tym bywa bardzo różnie.

Cytuj (zaznaczone)
Gwarant musi wykonać swoje obowiązki - np. naprawić lub wymienić towar – w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia mu towaru przez konsumenta.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/gwarancja/
 
Podziękował: braciarz

Offline Zbigniewa

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Arteon FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Kwietnia - 2023 - 13:48:53 »
Bardzo dziękuję za precyzyjną odpowiedź. Nie wygląda to różowo.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Kwietnia - 2023 - 13:53:48 »
Nie wygląda to różowo.
To prawda ale to jak wszystko co w ASO - niestety realia są bardzo smutne i nie napawają optymizmem.
 

Offline Zbigniewa

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • VW: Arteon FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: KOMUNIKAT: "Travel Assist obecnie niedostępny"
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Kwietnia - 2023 - 12:16:34 »
Jest tak, jak myślałem - w ASO stwierdzono, że konieczna jest wymiana kierownicy. Tak, że gdyby u Was pojawił się komunikat "Travel assist obecnie niedostępny" lub alarm "Przejmij kierowanie", radzę natychmiast udać się do serwisu. Problem jest znany i polega na nieprawidłowym działaniu czujników pojemnościowych. Zmieściłem się w okresie gwarancyjnym, ale gdyby ktoś przeoczył taką sytuację, to narazi się na znaczne uszczuplenie portfela.
 
Podziękował: pretor

Tagi wątku: