Autor Wątek: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km  (Przeczytany 32478 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline szybkigolfik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKE
1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« dnia: 02 - Listopada - 2020 - 17:38:32 »
Witam wszystkich od roku posiadam Golfa 7 z silnikiem 1.4 TSI [CXSA].
Auto ma przejechane 150 tyś. km i może od 130 tyś. km zaczęło brać olej - średnio 1000 km= 1litr oleju.
Olej dotąd lałem 5W-30 LL Castrol (mechanik mi powiedział ze taki powinien byc do tego silnika) oraz wymiana oleju co 10 000 km.
Mechanikiem nie jestem i chciałbym się dowiedzieć jak można zaradzić temu i co moge zrobic z tym.
Dodam ze jeżdżę dosyć energicznie ale rzadko przekraczam próg 3000 obr/min.

Poprawiony byk w nazwie tematu -> "zurzycie", to nie to samo co zużycie - proszę o tym pamiętać. Dziękuję.
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 86
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #1 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 09:01:38 »
Postawiłbym na źle eksploatowane i przez to "zarżnięte" przedwcześnie turbo, bo przy tym przebiegu nie podejrzewalbym wycieków czy zużycia pierścieni olejowych.
Daj do sprawdzenia turbo i to powinno wyjaśnić zagadkę znikania oleju.
 
Podziękował: doggie

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 693
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #2 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 11:09:04 »
Dodam ze jeżdżę dosyć energicznie ale rzadko przekraczam próg 3000 obr/min.
= katowanie, w przypadku silnika benzynowego o małej pojemności
 
Podziękował: szybkigolfik

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #3 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 11:29:50 »
@Frodo  nie do końca się z tym zgodzę co do silnika uturbionego, który max/mom/obr ma przy około 1500 rpm. Rozumiem w silnikach atmosferycznych, które mają Max/moment/obr np. przy 4000 czy 4400 rpm - tu pełna zgoda. Moim zdaniem nie ma to złego wpływu na motor, gorszy będzie ekodrajwing z obrotami 1200-1500 (przykład), który obciąża nadmiernie układ korbowo-tłokowy.

Pytanie tylko skoro kolega nie przekracza 3000 rpm to przy jakich obrotach standardowo uzytkuje auto?  :D Oby to nie był właśnie ekodrajwing i gwałtowne przyspieszanie od niskich obrotów

Dodano:  03 - Listopada - 2020  -  11:53:12
Aktualnie średnio mi wychodzi 1000 km= 1litr oleju.
Mało nie jest, rzekłbym bardzo dużo. To jakieś 15 litrów (3 bańki 5 litrowe  :D) od wymiany do wymiany co 15 tys km. Na początek zrobiłbym płukankę i zalał silnik olejem o niskiej odparowalności NOACK

Przy takim spalaniu oleju wkrótce (o ile nie już) będziesz miał w silniku jeden wielki nagar
 
Podziękował: RommeL, szybkigolfik

Online Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 693
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #4 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 11:56:33 »
@doggie
Dokładnie na tym polegał mój skrót myślowy ;)
 
Podziękował: doggie, szybkigolfik

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #5 dnia: 03 - Listopada - 2020 - 11:59:01 »
Olej dotąd lałem 5W-30 LL Castrol (mechanik mi powiedział ze taki powinien byc do tego silnika)
Przy zwykłym standardowym interwale wymian osobiście stosowałbym 5W40

Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP EFM,
PENRITE HPR 5

czy coś z Ravenola ewentualnie Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40

Unikałbym olejów ze specyfikacją ACEA C3 a poszedł w kierunku A3/B4 z zwiększoną zawartością popiołów
 
Podziękował: szybkigolfik

Offline szybkigolfik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKE
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #6 dnia: 04 - Listopada - 2020 - 21:00:47 »
Pytanie tylko skoro kolega nie przekracza 3000 rpm to przy jakich obrotach standardowo uzytkuje auto?
Zazwyczaj jest to cos +/- 2000rpm bo nie lubie jak auto musi przyspieszac z niskich obrotow i ma zamulać ;)

Dodano:  04 - Listopada - 2020  -  21:29:00
Czyli mam rozumieć że w skrocie zrobić turbo oczyscic silnik z nagaru i wlać elegancki olej i powinien latać dalej :D .
I jesli było by to wszystko to ile normalny mechanik powinien mi za to wziąć ::)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Listopada - 2020 - 21:40:12 »
Osobiście wpierw oceniłbym stan turbo, jeśli ok to zrobiłbym porządną płukankę, zalał olej 5W40 ACEA A3/B4 czyli z zwiekszoną ilością siarki, popiołów (polepsza smarowanie i utrzymują lepszy film olejowy w wyższych temperaturach) i obserwował czy jest poprawa. Rozumiem że silnik nie posiada widocznych wycieków.
 

Offline szybkigolfik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKE
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Listopada - 2020 - 21:53:29 »
Rozumiem że silnik nie posiada widocznych wycieków.
Suchutki :D

Dodano:  04 - Listopada - 2020  -  22:02:12
Osobiście wpierw oceniłbym stan turbo, jeśli ok to zrobiłbym porządną płukankę
Sorry za takie pytanie ale płukanka obejmuje też usuniecie nagaru?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #9 dnia: 04 - Listopada - 2020 - 22:46:58 »
Tak, z elementów silnika gdzie dociera olej
 

Offline given1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WN
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #10 dnia: 25 - Maja - 2021 - 13:26:22 »
Witam.
U mnie po zakupie auta Golf VII 1.4 TSI 122 KM [CXSA] - wystąpił podobny problem w trasie, silnik suchy, turbo suche.
Planuje płukankę + wymianę oleju i dalsze monitorowanie.

Pytanie do @Szybkigolfik  czy u Ciebie coś się poprawiło?
Pozdrawiam
 

Offline ZbigniewK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #11 dnia: 01 - Października - 2022 - 14:57:35 »
Witam.
Mam taki sam problem w Golf VII 1.4 TSI 122 KM [CXSA].
Od przebiegu około 150 000 km zaczęło się zwiększone zużycie oleju, obecnie przy przebiegu 183 tyś km, silnik zużywa mniej-więcej 1-litr oleju na 1000 km.
Wiedziałem o problemie z olejem w starszych generacjach tych silników, miałem nadzieję że serii EA211 ten problem nie będzie dotyczył.
Na angielskiej stronie znalazłem, że typowa usterka silnika CXSA to zwiększone zużycie oleju wynikające ze sklejania się pierścieni tłokowych lub zatkania układu wentylacji skrzyni korbowej.
Remont tego silnika jako "nietypowego" jest bardzo kosztowny - nawet do 10 000 zł.

Pytanie do kolegów co dalej u was w tym temacie ?

Pozdrawiam
 

Offline Aleks

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WN
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #12 dnia: 23 - Grudnia - 2022 - 12:05:41 »
Witam.
U mnie bardzo podobnie w Seat Leon 1.4 TSI 122 KM [CXSA] z 2013 roku z przebiegiem 104 tyś. km.
Od około roku zauważalne ubytki (lampka olejowa i dolny poziom na bagnecie).
Ostatnio, oleju w silniku ubywa ok. 0.5L/1000 km.
Od nowego u mnie, cały czas ten sam olej Castrol 5W30, wymiana co roku, bez mocnego butowania, regularne jeżdżony po ok. 60 km dziennie - czasem dłuższe trasy.

Wycieki albo raczej zapocenia są widoczne na turbo od spodu i na połączeniu skrzyni i silnika.
Wszyscy ocenili, że te wycieki/zapocenia to nie jest 5L/1000. W ASO proponowali mi wymianę oringów przy turbo.

Konsultowałem sprawę z kilkoma "magikami" - po nowym roku planuję płukankę w silniku i wymianę oleju, ew. sprawdzenie kompresji na cylindrach. Po tym zobaczymy co dalej.

Ciekaw jestem jak inni użytkownicy poradzili lub nie poradzili sobie z tym problemem w silnikach 1.4 122/125 KM.
 

Offline ZbigniewK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Stycznia - 2023 - 15:17:01 »
Witam ponownie.

Byłem na diagnostyce w ASO VAG - niestety stwierdzili, że silnik jest do remontu, wycenili to na 12 000 zł.
Pytanie ile silnik wytrzyma po remoncie jak będzie znów na elementach z VW ?
Znalazłem polską firmę specjalizującą się w remontach silników grupy VAG, tutaj wycena remontu silnika była na 13 000 zł.
Raczej oddałbym auto do tej droższej naprawy niż w ASO mając nadzieję na lepsze części i materiały.
Jak widać oryginalne nie wytrzymują dłuższej eksploatacji pomimo regularnego serwisu i normalnego użytkowania auta.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z firmą remontującą silniki VW ze Skoczowa ?


 

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #14 dnia: 05 - Stycznia - 2023 - 14:47:35 »
Witam.

Trafiłem na forum przypadkiem w poszukiwaniu info o silniku 1.4 TSI [CXSA] i jego zwiększonym zużyciem oleju.
Mój przypadek wygląda na podobny do przedmówców @ZbigniewK  i @redlord 
Do przebiegu 160 000 km zużycie oleju w normie, niewielkie dolewki pomiędzy wymianami oleju.
Niestety od tego momentu zużycie nagle skoczyło do 0.8-1.0L/1000 km.
Brak śladów wycieków poza małymi zapoceniami na dolocie turbo i pod turbo na łączeniu skrzyni i silnika. Na pewno nie na tyle duże co ubytki oleju. Silnik po nocy nie kopci (wiec na pewno nie uszczelniacze zaworowe), przy mocnym gazowaniu nie dymi na niebiesko (chociaż to trochę trudno ocenić w zimnych miesiącach). Turbina wydaje się pracować tak jak zawsze, nie ma turbodziur, nie wydaje dziwnych dźwięków. Przebiegi ostatnio robiłęm krótkie (po 2-6 km), ale bardzo częste, zwykle po mieście, więc silnik często niedogrzany.

Przy przebiegu 165 000 km zdecydowałem się zrobić płukankę MILERS ENGINE OIL FLUSH, po tym zalałem do silnika olej SHELL HELIX ULTRA 5w40 + (za namową kolegi) dodatek LIQUI MOLY CERATEC. Zrobiłem od wymiany na ten moment 1450 km, głównie trasami szybkiego ruchu na tempomacie 120-130 km/h i ubytek wg wskazań na bagnecie to tylko 2-4 mm. Czyli nie wiele jak na to co było. Byłem umówiony teraz u mechanika na sprawdzenie odmy i odpowietrzenia, ale wyskoczyło mi teraz trochę dłuższych tras więc zdecydowałem, że jeszcze poobserwuję jak to będzie po tej płukance na nowym oleju i w czasie spokojnej równej jazdy.
Liczę, że przez krótkie trasy i niedogrzanie silnika zrobił mi się nagar, skleiło pierścienie czy gdzieś przytkało może odpowietrzenie/odmę i teraz po płukaniu i przepaleniu silnika w trasie się poprawiło.

@ZbigniewK  - jak wyglądała diagnostyka w ASO - czy robili Ci pomiary kompresji na cylindrach i wyszło tak bardzo źle, że silnik do remontu?
Może to jednak odma albo turbina (regeneracja to c.a. ~1000-1500 zł z robocizną), a cenę podali na odczepnego jak i mi w innym "sieciowym" serwisie.

 

Offline ZbigniewK

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #15 dnia: 07 - Stycznia - 2023 - 14:18:47 »
Witam,

@PiotreS co do ASO w Gliwicach prosiłem w recepcji serwisu, już przy oddawaniu auta o późniejszą rozmowę z mechanikiem oraz o przekazanie kartki gdzie była m.in informacja o sprawdzeniu odmy jako możliwej przyczyny ( wcześniej o tym czytałem ). Niestety pomimo wcześniejszej obietnicy Pani z recepcji nie załatwiła mi rozmowy z mechanikiem po diagnozie  ( tłumacząc się dużym ruchem ... ).  W temacie zużycia oleju otrzymałem jedynie krótką informację , że silnik na pewno do remontu i wspomnianą cenę 12000 zł.  Żadnej informacji co do podstaw postawienia takiej diagnozy : ( .
Ponieważ jestem kiepski z mechaniki przed ASO konsultowałem temat z moim zaufanym mechanikiem. Niestety u niego diagnoza była podobna. Turbina nie jest przyczyną takiego ubytku, zalecił remont silnika, ewentualnie zrobienie płukanki . Co do płukanki nie był przekonany czy przyniesie długotrwały efekt.
Jeszcze jej nie robiłem.
Znalazłem trochę postów na forach odnośnie silnika CXSA o zużyciu oleju przy większych przebiegach, niestety prawie nikt nie pisze co było dalej.
Bądźmy w kontakcie może wspólnie dowiemy się czegoś więcej.

 
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #16 dnia: 07 - Stycznia - 2023 - 15:00:24 »
Co do płukanki nie był przekonany czy przyniesie długotrwały efekt.
Jeszcze jej nie robiłem.
To najprostsze i najtańsze, co można zrobić w tej sytuacji. Dziwię się, że od tego nikt nie zaczyna "naprawy" tego olejowrgo problemu ::)


Dodano:  07 - Stycznia - 2023  -  15:02:32
Dodam, że mechanicy nie sugerują takich rozwiązań, bo ewentualny remont silnika, to dobra kasa a zastosowanie płukanki przez klienta, to ewidentna strata kasy.
 
Podziękował: pretor, przemko, doggie

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #17 dnia: 07 - Stycznia - 2023 - 15:07:08 »
Dziękuję @ZbigniewK , tak myślałem, że cena rzucona bez konkretów...

Ja aktualnie co niemal 100 km sprawdzam teraz poziom oleju na bagnecie i odkąd zrobiłem płukankę jest naprawdę ok.
Tobie też polecam to zrobić, bo nie zaszkodzi. Obejrzyj sobie filmy na ten temat na YouTube np. Miłośnicy Czterech Kółek. Też byłem sceptyczny. Pamiętaj, aby dobrze rozgrzać olej (włącz sobie na wyświetlaczu pomiar temperatury oleju), zalej dobrą płukankę (teraz wybrałabym chyba Oilsyn Releasetech Power Flush) i dobry olej. Mój wybór padł na Shell Helix Ultra 5w40 bo spełnia normę VW, ale ma dużo mniejszą odparowalność, trochę większą lepkość i ma silne właściwości czyszczące, a przy tym jest w miarę tani. Ot bardzo dobry olej za rozsądne pieniądze.

Jeśli u mnie znikanie oleju uspokoi się w dłuższej perspektywie tzn 6000-8000 km to zrobię znów płukankę z wymianą oleju i jako następny dodatek do oleju wleje np. LIQUI MOLY OL-VERLUST bo polecają go ze względu na właściwości regenerujące uszczelnienia gumowe.

W kontakcie!


Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

 
Podziękował: ZbigniewK

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #18 dnia: 07 - Stycznia - 2023 - 20:34:07 »
To najprostsze i najtańsze, co można zrobić w tej sytuacji. Dziwię się, że od tego nikt nie zaczyna "naprawy" tego olejowrgo problemu ::)


Dodano:  07 - Stycznia - 2023  -  16:02:32
Dodam, że mechanicy nie sugerują takich rozwiązań, bo ewentualny remont silnika, to dobra kasa a zastosowanie płukanki przez klienta, to ewidentna strata kasy.

Trochę się mylisz.  W 90% dodanie płukanki do silnika gdzie nie było to regularnie robione oznacza jego koniec.  Jeśli robisz płukanke jak silnik ma duży przebieg i nie było nic wcześniej robione to wypłukuje ona syf . Ale po tak długim użytkowaniu ten syf często zatyka szczeliny i miejsca gdzie powstawał problem powodując że silnik dalej działał. I taka płukanka wymywa to w większości powodując że silnik staje się nieszczelny.

Najpierw powinno się sprawdzić kompresję na cylindrach , przecież to nie dużo roboty.  Sprawdzić ciśnienie oleju.  Można sprawdzić też stan cylindrów kamerą to już dużo powie.

Co do płukania jest to ok ale jeśli robisz to regularnie bądź co drugą wymianę oleju a nie bo coś się dzieje . Wtedy jest już za późno

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Frodo

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #19 dnia: 08 - Stycznia - 2023 - 11:27:44 »
Trochę się mylisz.  W 90% dodanie płukanki do silnika gdzie nie było to regularnie robione oznacza jego koniec.
A ja myślę że należy to zrobić tym bardziej że i tak sugerują mu remont silnika, wiec co ma do stracenia? Pewnie to typowe nagary generowane w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Ja bym mimo wszystko zaryzykował. Jeśli nie będzie kompresji to remont tak czy owak, nic to nie zmieni. Ciśnienie oleju co do ilości jego spalania nie wiem czy ma jakiekolwiek znaczenie. Ja bym zrobił płukankę
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #20 dnia: 08 - Stycznia - 2023 - 11:31:22 »
Nie mówię że ma nie robić.  Odniosłem się do postu wyżej odnośnie mechaników.  Płukanki są ok , działają ale nie są wybawieniem jeśli tego nie robisz regularnie.   A tak mechanik zapoda płukanke bez info dla klienta jakie mogą być następstwa i jest problem.  Bo przecież wcześniej silnik działał a teraz padł. 

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: ZbigniewK

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #21 dnia: 08 - Stycznia - 2023 - 11:36:25 »
Masz rację ale jak silnik chlałby mi olej to bez skrupułów zrobiłbym płukankę, tu juz nie ma nic do stracenia, i tak remont, a może akurat ...
 
Podziękował: ZbigniewK

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #22 dnia: 08 - Stycznia - 2023 - 14:01:09 »
Witam.

Wyniki diagnostyki:
- kompresja wzorowa: 14.8/15.0/14.5/14.7, uff :)
- brak wycieków oleju z silnika,
- odpowietrzenie skrzyni korbowej i zawór odmy czyste, działają
- W dolocie ślady oleju, ale brak luzów na wirniku turbo, możliwe zużycie uszczelniacza wałka wirnika - konieczny demontaż w celu weryfikacji.

 

Offline Jonas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LSW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #23 dnia: 11 - Stycznia - 2023 - 21:08:15 »
Witam.
Silnik 1.4 TSI [CXSA] z 142 tyś. km przebiegu - pobór oleju w ilości około 3L na 12 tys. km, czyli od wymiany do wymiany.
Olej Motul X-Cess 5W40.
Silnik bez widocznych wycieków a największe zużycie oleju przy prędkościach autostradowych.
Po konsultacji z mechanikiem na razie tylko obserwuję nie podejmując żadnych działań.
Jego zdaniem zużycie oleju mieści się jeszcze w normie.

Zgłębiłem trochę temat na forach i doczytałem że w silnikach 1.4 TSI [CXSA] przy przebiegach powyżej powyżej 120 tys. takie spalanie oleju jest normą, co gorsza wraz ze wzrostem przebiegu ubytki oleju będą coraz większe.
Czy ktoś z Was miał już jakieś doświadczenia z remontami tych silników?
Czy taki remont będzie opłacalny o ile w ogóle jest możliwy?
Czy nowsze silniki 1.4 EA211 te rozwijające moc 125 też miały taki problem z nadmiernym spalaniem oleju?
Warto wspomnieć że przy takim poborze oleju końcówki rur są suche, samochód nie dymi, płynnie rozwija moc.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #24 dnia: 12 - Stycznia - 2023 - 10:45:04 »
A jak wygląda dolot , świece?  Kiedy były zmieniane ? Sondy lambda czy są od nowości?

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: