Cześć,
Auto jak w moim opisie. Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że dioda przycisku odblokowania drzwi od środka nie świeci się na pomarańczowo, pomimo, że zamki zostały już zablokowane automatycznie po ruszeniu. Myślałem, że spaliła się dioda i tyle, ale poźniej okazało się, że tylne prawe drzwi w ogóle nie otwierają się - ani od środka, ani od zewnątrz, z kluczyka lub z przycisków centralnego w drzwiach kierowcy słychac ze mechanizm centralnego w tych problematycznych drzwiach reaguje, ale nic to nie daje.
Noi teraz pytanie do koleżanek, kolegów z forum - czy jest jakiś sposób na otwarcie awaryjne takich drzwi? Tiguan 2 z roku 2018.
Poniżej logi, z których wygląda to na problem z przewodami? Troche mnie to dziwi, bo wydaje mi się, że słyszę jak zamek odpowiada na przyciski centralki z kluczyka oraz z przycisków na drzwiach kierowcy.
Jakieś sugestie, które wiązki sprawdzić najpierw? Może te co idą pod listwą progową?
Address 52: Door Elect, Pass. (J387) Labels:| 5QX-959-X92-52.clb
Part No SW: 5Q0 959 592 E HW: 5Q0 959 592 B
Component: TSG BFS 020 0041
Serial number: 170618EFG42102 Dataset Number: V03935272CZ 0001
Coding: 003F1020DE00040000001000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_DCUPasseSideEWMAXKLO 006003
ROD: EV_DCUPasseSideEWMAXCONT.rod
VCID: 428BFF0FD58FD88395-8016
1 Fault Found:
65593 - Switch for Central Locking
B122D 29 [008] - Signal Implausible
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 105
Mileage: 70982 km
Date: 2025.06.25
Time: 15:11:53
-------------------------------------------------------------------------------
Address BC: Door Rear Pass (J389) Labels:* None
Part No SW: 5Q0 959 595 E HW: 5Q0 959 595 B
Component: TSG HBFS 020 0041
Serial number: 190618EFI30605 Dataset Number: V03935272CV 0001
Coding: 002A10200101040000001000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_DCURearPasseMAXKLO 006003
ROD: EV_DCURearPasseMAXCONT.rod
VCID: 4581E413C4A1EFBBB0-8010
3 Faults Found:
65578 - Motors for Central Locking
B122B 12 [009] - Short to Plus
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 65
Mileage: 69721 km
Date: 2025.04.04
Time: 10:05:28
65579 - Motors for Central Locking
B122B 11 [009] - Short to Ground
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 65
Mileage: 69741 km
Date: 2025.04.05
Time: 16:45:29
65593 - Switch for Central Locking
B122D 29 [009] - Signal Implausible
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 65
Mileage: 69741 km
Date: 2025.04.05
Time: 16:45:29
Dodano: 28 - Czerwca - 2025 - 11:30:09
Sprawdziłem dokładniej otwieranie od środka i w tych niedziałających drzwiach jak pociągam za klamke wewnątrz to nie slychać nic w okolicach zamka. W działających drzwiach natomiast słychać, że coś tam pociąga "rygielek". Może coś się urwało lub spadło i dlatego od środka mechanizm otwierania nie działa... i teraz pytanie: Czy zdejmując ten długi element ozdobny (czyli nie cały boczek bo całego nie zdejmę bez otwarcia drzwi) dałoby radę dostać się do tej linki/pręta co otwiera drzwi?
Dodano: 02 - Lipca - 2025 - 07:10:17
Wczoraj drzwi "magicznie" zaczęły działać jak gdyby nigdy nic... Dioda na przycisku zamykania/otwierania centralnego znowu po zamknieciu się zapala.
Popsikałem wd40 i trochę pojeździłem autem - wszystko narazie działa normalnie. Zdaję sobie sprawę, że problem może wrócić w każdej chwili. Na niektórych zagranicznych forach i yt widziałem, że nie którzy po prostu wymienili zamek, a inni jeździli jeszcze bez żadnych problemow przez rok i dalej nic się nie działo. Chyba jedno z najważniejszych pytań, to jak takie drzwi otworzyć bez uszkodzeń, w przypadku kiedy w taki sposób się zablokują.