Autor Wątek: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?  (Przeczytany 208281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #450 dnia: 24 - Września - 2025 - 21:45:48 »
Kodowań ani adaptacji nie można zrobić bo pokazuje pojazd nieobsługiwany.
Bo jest SFD. Do domowej diagnostyki, kodowań i adaptacji polecam OBDeleven. Ostrzegam też, że VCDS na chipie STM 32 wersja 23.3.1 PL z loaderem BadraxVII nie obsłuży STG-01 w 1.5 TSI z 2023.
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #451 dnia: 24 - Września - 2025 - 21:53:15 »
Podłączałem przy użyciu Atmega 162 Seata Ateca 2019 2.0TDI i miałem taki komunikat. T-Cros nie jest ujęty jako pojazd mający SFD. Ale może sie mylę.
VCD$ o którym napisałem nie jest sparowany z loaderem od Badraxa tylko FLY.
(działa z tym loaderem VII.xxx.02 i ze starszymi ori wersjami AKP 18.6.x, 19.6.1, 21.9.0, 22.10.0 i 23.3.1)
Przy wersji 23.11.0 wyje o aktualizację firmware, a to go zabije)
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #452 dnia: 24 - Września - 2025 - 21:59:58 »
Ciężko stwierdzić, SFD było sukcesywnie wprowadzane do aut, które niekoniecznie są na liście ADAKO ale czy do T-cros tego faktycznie nie wiem bo nie podłączałem. Ostatnio podłączałem Seata Ateca z grudnia 2024 i było już SFD2.

Dodano:  24 - Września - 2025  -  22:01:40
VCD$ o którym napisałem nie jest sparowany z loaderem od Badraxa tylko FLY
Pisałem to do autora pytania żeby miał na uwadze BadraxVII i go nie kupował
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #453 dnia: 24 - Września - 2025 - 22:12:17 »
Nie mam takiego  nowego samochodu tylko 2 stare VW ale w takich pieniądzach bym zaryzykował.
Oczywiście wybór należy do niego.
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #454 dnia: 24 - Września - 2025 - 22:16:17 »
Bo jest SFD.
Klonem mozna ściągnąć,  tylko jak w przypadku Odis trzeba wykupić tokeny. 
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #455 dnia: 24 - Września - 2025 - 23:07:09 »
Plusem OBDeleven jest brak ograniczeń co do ilości VIN, płacisz jedną subskrypcję i masz nieograniczony dostęp, a token tylko na jeden VIN
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #456 dnia: 25 - Września - 2025 - 06:12:04 »
token tylko na jeden VIN
Zgadza się , dlatego na dzień dzisiejszy do tego co potrzebuje @Kolec jest to najlepsze rozwiązanie. 
:)
 
Podziękował: doggie

Offline Kolec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: T-Cross
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #457 dnia: 25 - Września - 2025 - 08:29:08 »
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Wiem teraz czego szukać i na czym stoję.
Pozdrawiam Wojtek.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #458 dnia: 25 - Września - 2025 - 11:58:59 »
Wiem teraz czego szukać
Jak już na coś się zdecydujesz to zrób autoscan i pokaż go na forum, dowiemy się czy T-Cross z tego roku ma już SFD czy jeszcze nie
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #459 dnia: 25 - Września - 2025 - 12:32:14 »
czy T-Cross z tego roku ma już SFD czy jeszcze nie
Raczej będzie, miałem ostatnio Seata leona z 2022 roku i na hamulcu elektrycznym był SFD , gość był zły bo nie mógł sobie zmienić pod domem sam. Wcale się nie dziwie.
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #460 dnia: 25 - Września - 2025 - 12:50:38 »
miałem ostatnio Seata leona z 2022 roku i na hamulcu elektrycznym był SFD
To tak bo Leon 2022 tak jak Formentor jest na MQBevo a na tej platformie wszystkie juz mają SFD a od 2024 (MY2025) SFD2 a T-Cross jest na MQB A0 a w nich na pewno do 2020/21 nie ma SFD a jak jest później tego właśnie nie wiem.
 

Offline Kolec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: T-Cross
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #461 dnia: 11 - Października - 2025 - 20:15:49 »
Z tego co się dowiedziałem ma już SFD. Szukam po innych forach i źródłach coś sprawdzonego. Jak coś znajdę dam znać.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #462 dnia: 11 - Października - 2025 - 20:18:51 »
Jak chcesz kodować moduły bez limitów ilości modyfikacji i nie płacić za to dodatkowo to polecam OBD11 z planem PRO.
 
Podziękował: Kolec

Offline Kolec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: T-Cross
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #463 dnia: 11 - Października - 2025 - 20:33:00 »
Jak chcesz kodować moduły bez limitów ilości modyfikacji i nie płacić za to dodatkowo to polecam OBD11 z planem PRO.


Jakoś jestem przyzwyczajony do vcds i tej obsługi mi brakuje  :curve: Ale jak nie ma alternatywy to trzeba będzie zainwestować w OBD11.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #464 dnia: 11 - Października - 2025 - 22:33:21 »

Jakoś jestem przyzwyczajony do vcds i tej obsługi mi brakuje   
Też tak myślałem ale mój VCDS nie ogarnia SFD i zainwestowałem w OBD11 i nie żałuję. W 10 minut ogarniesz o co chodzi, to jest to samo co w VCDS tylko podane w innej szacie graficznej. Nie wszystkie moduły są zabezpieczone SFD, około połowa nie jest i można kodować VCDS

Dodano:  12 - Października - 2025  -  17:27:30
Małe info dotyczące modeli z SFD2:
Cytuj (zaznaczone)
Obecnie znane pojazdy chronione przez SFD2

AUDI

Audi A1 od 21.03.2024
Audi A3 8Y od roku modelowego 2025
Audi A4 8W od roku modelowego 2024
Audi A5 F5 od roku modelowego 2024
Audi A6 4A od roku 2024
Audi A7 4K od roku modelowego 2024
Audi A8 4N od roku modelowego 2024
Audi Q2 GA od 21.03.2024
Audi Q3 F3 od 25.03.2024
Audi Q4 F4 od 25.11.2023
Audi Q5 FY od roku modelu 2024
Audi Q7 4M od 14.08.2023
Audi Q8 4M od 14.08.2023
Audi e-tron GE od roku modelowego 2024
Audi e-tron GT F8 od roku modelowego 2024

Volkswagen

VW Arteon od roku modelowego 2024
VW Crafter od roku modelowego 2025
VW Caddy od roku modelowego 2025
VW Golf 8 od 01.04.2024
VW Polo od 12.03.2024
VW T-Cross od roku modelowego 2025
VW Touran od 06.03.2024
VW T-Roc od 24.03.2024
VW Taigo od 18.03.2024
VW Tiguan allspace od 19.02.2024
VW Touareg od roku modelowego 2024
VW T7
VW ID3 od roku modelowego 2025
VW ID4 od 15.01.2024
VW ID5 od 15.01.2024
VW ID Buzz EB od roku modelowego 2025

Skoda

Skoda Enyaq 5A z PR-Nr.: NI1 lub NI9
Skoda Fabia  od roku modelowego 2024
Skoda Kamiq od 29.01.2024
Skoda Scala od 29.01.2024
Skoda Karoq od 25.03.2024
Skoda Octavia z PR-Nr.: GP1


SEAT / Cupra

Seat Arona KJ7 od 12.02.2024
Seat/Cupra Ateca KBP, KHP mit PR-Nr.: NI7
Cupra Born K11 od roku modelowego 2025
Cupra Formentor KM7 od roku modelowego 2025
Seat Ibiza  od 12.02.2024
Seat/Cupra Leon od roku modelowego 2025
 
Podziękował: mario11, Kolec

Tagi wątku: