Autor Wątek: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?  (Przeczytany 208317 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #425 dnia: 27 - Lutego - 2025 - 23:30:09 »
Nie do końca też rozumiem tych opcji z free albo paid update tak jak np. w tym linku poniżej:
Jeśli wybierzesz tańszą opcje to przy aktualizacji na nowszy soft vcds-esa będziesz musiał zapłacić.  Droższa wersja powinna się aktualizować bez dopłaty. 
:)
 

Offline MichauX

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSU
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #426 dnia: 28 - Lutego - 2025 - 08:03:53 »
Nie do końca też rozumiem tych opcji z free albo paid update tak jak np. w tym linku poniżej:
Jeśli wybierzesz tańszą opcje to przy aktualizacji na nowszy soft vcds-esa będziesz musiał zapłacić.  Droższa wersja powinna się aktualizować bez dopłaty.
Ahh myślałem że to bardziej na zasadzie aktualizacji głowicy samego kabla. Np na atmedze nie było większych problemów żeby zainstalować nowszy program vcds bo kabelek już dawno kupiony z wersją chyba 18.xxx a aktualnie mam zainstalowany 23.xxx ( oczywiście za wiele to nie zmienia prócz wyglądu chyba).
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #427 dnia: 28 - Lutego - 2025 - 17:27:43 »
oczywiście za wiele to nie zmienia prócz wyglądu chyba
Zgadza się,  oprócz wyglądu dochodzą nowe funkcje jak odblokowanie  SFD. Ale to w oryginalnym.
:)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #428 dnia: 28 - Lutego - 2025 - 21:24:34 »
nie ogarnia już w 100% np Golfa 7.5 z 17 roku.
Kup OBDeleven. Ja już praktycznie nie korzystam z VCDS
 

Offline bartoleqq

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Tiguan II FL
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WOT
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #429 dnia: 01 - Marca - 2025 - 14:50:24 »
Ostatnio zauwazylem ze w car scanner pro (aktualizacja do pro za 25zl, mi sie udalo za 15zl bo jakis kupon od google byl conobnizal cwne o 10zl) umożliwiają kodowania w vw. Wystarczy zwykła kostka elm vgate icar2, prawidłowo wybrany profil podłaczenia i kodowania się pojawiają. Jak to działa to nie wiem, bo nie potrzebuję. Widziałem nawet możliwosc cofania tylnych tloczków.
 

Offline MichauX

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSU
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #430 dnia: 01 - Marca - 2025 - 17:49:25 »
Cytuj (zaznaczone)
Kup OBDeleven. Ja już praktycznie nie korzystam z VCDS
Jednak wolę zostać przy VCDS, wygodniej mi się z niego korzysta. A poza tym cena za Obdeleven jest trochę overpriced.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #431 dnia: 02 - Marca - 2025 - 08:30:47 »
Gdybyś chciał diagnozować  Golfa 8 chiński VCDS już jest mało przydatny
 

Offline adam.b6

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SMY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #432 dnia: 10 - Kwietnia - 2025 - 13:04:05 »
Jaki interfejs polecacie dla T-roc z 2022r, większość sprzedawców podaje na ryżowych kablach do 2022 i nie jestem pewny czy to zadziała w moim aucie.Wiem , że musi być na STM32F429 ale nie jestem pewien czy rok 2022 łapie się na te interfejsy.Utządz3nie do amatorskiego użytku we własnym samochodzie.
 

Offline Mario-39

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #433 dnia: 21 - Kwietnia - 2025 - 01:16:05 »
Dzień dobry. Proszę o pomoc w kwestii zakupu interfejsu. Potrzebuję sprzętu na użytek prywatny do sprawdzania i kasowania błędów, ewentualnie do drobnych ingerencji w ustawienia. Moje auto to Golf Variant MK7 2019 1.6TD 115KM. Podczas przeglądania tematu zauważyłem, że jest spora oferta z Alliex.... Nie jestem znawcą, więc proszę o podpowiedź kogoś, kto ma temat ogarnięty. Jaki rodzaj/typ obsłuży moje auto? Przy poprzednim aucie(Opel Astra 2011) korzystałem z interfejsu podłączanego za pośrednictwem laptopa. Nowy sprzęt też wolałbym w takiej wersji.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #434 dnia: 21 - Kwietnia - 2025 - 11:29:36 »
użytek prywatny do sprawdzania i kasowania błędów, ewentualnie do drobnych ingerencji w ustawienia.

VCDS na STM32F429 .
:)
 

Offline Mario-39

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #435 dnia: 21 - Kwietnia - 2025 - 18:15:24 »
VCDS na STM32F429
Jakie są ograniczenia rocznikowe tej wersji?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #436 dnia: 22 - Kwietnia - 2025 - 14:08:58 »
@Mario-39  modele z 2020-... z zabezpieczeniem SFD no i oczywiście SFD2 MY2025-...

https://vcds.pl/index.php?mod=site&id=31
 

Offline Mario-39

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #437 dnia: 23 - Kwietnia - 2025 - 10:07:29 »
Znalazłem następujące oferty:
https://a.aliexpress.com/_EzCTGHGhttps://a.aliexpress.com/_EwenvNgKtóry z tych dwóch interfejsów jest lepszy? Mają inne czipy. Jaka jest różnica między ST32F429 a STM32F429?

Dodano:  19 - Maja - 2025  -  08:02:31
Witam. Czy ktoś mógłby podać link do pewnego sprzętu? U Chińczyków jest tego mnóstwo, ale ciężko zweryfikować jakość. Większość w przypadku problemów technicznych nie jest w stanie pomóc i pozostaje tylko wysyłka do Chin na mój koszt.
Pozdrawiam.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #438 dnia: 19 - Maja - 2025 - 08:07:44 »
ST32F429 a STM32F429?
To to samo jest. Tylko zapomnieli wpisać pewnie. 
Jak masz obawy to kup na olx . To to samo jest .


Dodano:  19 - Maja - 2025  -  08:09:26
Czy ktoś mógłby podać link do pewnego sprzętu?
Nie ma pewnego sprzętu,  jeden będzie działał ok, a drugi będzie miał problem . Nie wiem od czego to zależy.  Zapomniałem ostatnio ori głowicy i podłączyłem do Audi Q5 z 2021 roku klona , błędy skasował,  serwis skasował,  przebiegi między serwisami zmienił.

:)
 
Podziękował: Mario-39

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #439 dnia: 04 - Lipca - 2025 - 23:28:02 »
Witam wszystkich, czytam ten wątek i czytam, a nadal nie mam pojęcia w co się zaopatrzyć.
Mam Golfa VII 2.0 TDI [DFGA] z 2019 roku (jeśli ma to znaczenie), chciałbym móc sprawdzać parametry, diagnozować problemy, ale również interesuję się odblokowaniem funkcji, drobniejszymi kodowaniami.
W razie potrzeby chciałbym również usunąć błędy (np airbag).
Co polecacie w moim przypadku i jak mniej więcej cenowo to wygląda?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #440 dnia: 04 - Lipca - 2025 - 23:43:55 »
VCDS na ST32F - ogarniesz dużo, do tego jak dobrze poszukasz to nawet SFD ściągniesz.
Jeśli chcesz prostszej  rzeczy i gotowych rozwiązań to Obd 11.
:)
 

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #441 dnia: 05 - Lipca - 2025 - 13:19:17 »
Skłaniam się bardziej ku OBD11, widziałem kilka wersji, jaka powinna mi wystarczyć? Czy kredyty są potrzebne, aby coś ogarnąć?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #442 dnia: 05 - Lipca - 2025 - 16:58:05 »
Kredyty nie są potrzebne jeżeli się potrafi kodować i adaptować, ale trzeba posiadać co najmniej subskrypcję PRO. Aktualnie 12 miesięczny plan PRO wraz z kostką kosztuje 99 euro
https://obdeleven.com/products
W wersji free można jedynie skanować pod kątem błędów i je kasować. Kredyty są wymagane do innych marek jak BMW, Mini, Toyota, Lexus bo tutaj można korzystać wyłącznie z gotowych aplikacji. Dziś podczas kodowania Seata Ateci 2024 (MY2025) stwierdziłem, że już jest SFD
 

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #443 dnia: 05 - Lipca - 2025 - 22:09:24 »
A czy kostki różnego koloru czymś się różnią poza kolorem? Znalazłem taką, jest czegoś warta?
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-vag-obdeleven-licencja-pro-vw-audi-skoda-seat-17599072863
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #444 dnia: 05 - Lipca - 2025 - 23:25:21 »
Drogo, za te pieniądze kupisz czarną z planem PRO. Biała jest na androida i tylko do VAG, czarna jest na androida i iOS i do większej ilości marek
 
Podziękował: Patjak

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #445 dnia: 06 - Lipca - 2025 - 00:09:07 »
Wielkie dzięki za pomoc, zamówię z oficjalnej strony za 100e, rozumiem, że w aplikacji jest język polski? Jak zacznę z grzebaniem w ustawieniach to pewnie będę dużo pytań w innych tematach zadawał  :D
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #446 dnia: 06 - Lipca - 2025 - 14:23:44 »
rozumiem, że w aplikacji jest język polski?
Jest ale podobnie jak w VCDS nie wszystkie pliki są w PL


 

Offline Kolec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: T-Cross
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #447 dnia: 23 - Września - 2025 - 08:25:33 »
Witam szanowne grono użytkowników VW.
Jako, że przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi to pytam tu.
Co możecie polecić sprawdzonego do diagnozy, adaptacji i kodowania T-Cross 1.5 TSI z 2023 roku.
VCDS klon na atmedze AKP 24.7.1 odczytuje błędy ale nie wszystkie kasuje.
Kodowań ani adaptacji nie można zrobić bo pokazuje pojazd nieobsługiwany.
Pozdrawiam Wojtek.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #448 dnia: 24 - Września - 2025 - 19:59:29 »
Z klonami juz tak jest. Jedne działają a drugie mają problem.
Chyba to takich rzeczy najlepiej OBD 11 . Wychodzi najtaniej. 
Mniej czytelnie jesli chodzi o kodowanie jesli nie zna sie poszczególnych grup to Launch, Autel...
:)
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #449 dnia: 24 - Września - 2025 - 21:45:42 »
@ Kolec

Na twoim miejscu wybrałbym VCD$ na chipie STM 32 wersja 23.3.1 PL z loaderem VIIxxxx.02 plus angielska bez loadera. Najtańsza wersja kosztuje tyle co Atmega162. Baza danych na 03. 2023r. Koszt 85-100zł. Oczywiście bez możliwości aktualizacji do nowszych wersji (23.11.0, 24.7.1, czy 25.3.1/2). Koszt niewielki. Nie wiem jak z T-Crosem ale ze Skodą KamiQ 2022r 1.5Tsi jeżeli chodzi o zwykłą diagnostykę dał radę. Jak nie poradzi sobie to strata jest niewielka.

Lub :

Odis Pass Thru (23.0.1-24.x.x) + VNCI RED -450zł w CHRL i więcej, (dla mnie dość ciężki w obsłudze brak podpowiedzi przy adaptcjach i kodowaniach)
Launch CRP 919 MAX (mam)  u nas ok 2000zł w CHRL Launch CRP19X lub E BT od 1450zł. (2 lata darmowych aktualizacji)
Z Autel-em nie miałem do czynienia.



Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Tagi wątku: