Autor Wątek: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?  (Przeczytany 208317 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #375 dnia: 29 - Marca - 2024 - 15:09:55 »
A to zależy co chcesz tym robić.  I przedewsztskim jaki tok auta . Jeśli coś od 2018 roku to obd 11 . 
:)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #376 dnia: 03 - Kwietnia - 2024 - 22:02:42 »
Działa na programie ściągniętym z adako. Również sam zgłasza aktualizację i można aktualizować.
chciałbym się upewnić.Pojawił się komunikat: Twoja wersja 23.3.1 > Najnowsza to 23.11.0 . czy chcesz pobrac i zainstalować najnowsza wersję ? Czy będzie działać prawidłowo z interfejsem na ARM ST32F429, jaki kupiłem w lipcu ubiegłego roku ? ( Hex-V2) czy zostać na starej wersji i nie aktualizować ?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #377 dnia: 03 - Kwietnia - 2024 - 22:29:46 »
Po aktualizacji ale już jakiś czas temu nie mogłem zaktualizować kabla . Więc wróciłem do wcześniejszej wersji . Tylko nie wiem czy to nie wina czegoś innego.  Sam spróbuję za jakiś czas zrobić aktualizację w celu sprawdzenia czy działa odblokowanie komponentów. 
:)
 

Offline xvs

  • clubmen
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł: 10
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DPL
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #378 dnia: 05 - Kwietnia - 2024 - 23:46:25 »
No to się wstrzymuję.
 

Offline zip20

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: T5
  • Silnik: 2.0 ?
  • Kod: AXA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KR
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #379 dnia: 04 - Lipca - 2024 - 11:26:30 »
Hej, a co kupić żeby podeszło do  T5 rocznik 2010. Potrzebuje aktywować funkcje AUX w radiu..
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #380 dnia: 04 - Lipca - 2024 - 22:20:52 »
VCDS na procesorze ATmega wystarczy w zupełności
 

Offline schwagier_vw

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf Sportsvan
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #381 dnia: 23 - Sierpnia - 2024 - 10:29:52 »
Ok, wówczas ktoś mógłby mi doradzić jakiego sprzętu powinienem używać?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #382 dnia: 23 - Sierpnia - 2024 - 12:57:52 »
Do Twojego auta wystarczy ATmega ale osobiście polecałbym ARM
http://star.aliexpress.com/share/share.htm?aff_fcid=81534552f4f545a5be5606f5cca74374-1722792961686-00870-_Eu1G4Cb&tt=MG&redirectUrl=https%3A%2F%2Fwww.aliexpress.com%2Fitem%2F1005006278087567.html%3FbusinessType%3DProductDetail%26srcSns%3Dsns_Copy%26spreadType%3DsocialShare%26bizType%3DProductDetail%26social_params%3D60736212271&aff_fsk=_Eu1G4Cb&aff_platform=default&sk=_Eu1G4Cb&aff_trace_key=81534552f4f545a5be5606f5cca74374-1722792961686-00870-_Eu1G4Cb&shareId=60736212271&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=96113a6a6bb243929b39ec4fffc854fe
 

Offline likom

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Marka: Skoda
  • Model: Fabia
  • Silnik: 1.4 V
  • Kod: BUD
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZG
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #383 dnia: 08 - Listopada - 2024 - 09:20:27 »
Witam,

Chcę zakupić interfejs STM32f429, do mojego auta Fabia 2007 - wiem że wystarczy na pewno Atmega - ale patrze przyszłościowo i tu chciałem zasięgnąć waszej opinii?
- czy ten interfejs będzie współpracował na tą chwilę z tym autem ?
- zauważyłem że jest opcja zakupowa Free Upgrade, oczywiście cena prawie x2, czy jest sens wchodzenia w to, czy lepiej wziąć zwykły i też niema problemu aktualizacja - właśnie tu się zastanawiam czy dopłacać ?

 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #384 dnia: 08 - Listopada - 2024 - 11:33:47 »
Cytat: likom
- czy ten interfejs będzie współpracował na tą chwilę z tym autem ?
W zupełności wystarczy

Cytat: likom
  czy jest sens wchodzenia w to
Moim zadaniem nie ma, po za tym ten Free Upgrade to czasami są mrzonki sprzedawcy albo problemy podczas aktualizacji, bo kable się wysypują
 
Podziękował: likom

Offline Paawel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Caddy III 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFSB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #385 dnia: 28 - Listopada - 2024 - 15:15:36 »
Poszukuję interfejsu do obsługi VW Caddy z 2019 ale z możliwością kodowania długiego, mam już jeden klon VCDS-a z Ali ver. 21.9 ale nie posiada on takiej funkcjonalności.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #386 dnia: 30 - Listopada - 2024 - 18:30:37 »
  mam już jeden klon VCDS-a z Ali ver. 21.9 ale nie posiada on takiej funkcjonalności.
Pewnie Atmega, nie nadaje się do Caddy z 2019 roku, musisz kupić na procesorze ARM lub interfejs BT OBDeleven, jeśli masz rocznik 2019 ale model już MY2020 to jest ochrona komponentu SFD i nawet ARM niewiele zdziałasz dlatego polecam OBDeleven
 
Podziękował: Frodo, Paawel

Offline januszz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 ???
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RZ
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #387 dnia: 30 - Listopada - 2024 - 19:56:34 »
Co będzie działało z Tiguanem z lat produkcji 2020-2022. Nosze się z zamiarem zakupu auta i rozglądam sie za interfejsem,  watek już przeczytałem, ale mam wątpliwości tj. tylko ten OBDeleven mi pozostaje ?. Ktoś ostatnio kupował, testował ?. Interfejs ma być tylko dla mnie hobbistycznie, sczytanie błędów, skasowanie, bez grubszego modzenia. Ewentualnie którą wersje obd11 wybrać ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #388 dnia: 01 - Grudnia - 2024 - 00:28:55 »
Co będzie działało z Tiguanem z lat produkcji 2020-2022.
OBDeleven z subskrypcją PRO lub ULTIMATE, każdy chiński VCDS nie będzie w pełni funkcjonalny
 
Podziękował: Paawel

Offline januszz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.5 ???
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RZ
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #389 dnia: 01 - Grudnia - 2024 - 09:47:38 »
Szkoda że teraz pro  nie jest bezterminowo i niestety sporo wychodzi. A ryżowym Vcds da radę np. zrobić przy hamulcach ?. Bo np. błędy czytać i kasować, skasować inspekcje oleju  to da radę, tak ?

ps. czy tą wersją OBD11 obsłuży kodowanie https://allegro.pl/oferta/interfejs-vag-obdeleven-100-kredytow-tester-diagnostyczny-vag-polski-dealer-16041741804
jak to jest z ta kostką, tj. mogę kupić wersje biała tylko na Androida bez pro, i w razie potrzeby mogę dokupić kod na licencje pro ważny np. 12 miesięcy, czy tez jak chcę mieć kiedyś możliwości dokupienia licencji pro, to od razu musze kupić kostkę z licencją pro ?

W sumie przeglądam Allegro to najtaniej białą kostkę mogę aktualnie kupić za 194 zł, bez tych 100 kredytów z linku wyżej, bo jak się wczytuję to bez licencji Pro która znalazłem za 150 zł na rok to te 100 kredytów i tak mi się nie przydadzą, dobrze rozumuje ?

Czy tez najlepiej za 369 zł biała kostka Pro na 12 miesięcy https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-vag-obdeleven-pro-bluetoot-6943334378
Bo chyba do wersji Next generator nie ma sensu dopłacać kolejne 100zł (mam jeszcze Fiata i Opla, tych aut i tak tak kostka rozumiem nie obsłuży)  https://allegro.pl/oferta/interfejs-vag-obdeleven-pro-next-generation-bt-10824041689
 

Offline Paawel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Caddy III 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFSB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #390 dnia: 02 - Grudnia - 2024 - 19:58:13 »
Pewnie Atmega

Dzięki za info  :thumbup:
Właśnie rozkręciłem klona i faktycznie siedzi Atmega... Roomstera z 2007 i Fabię II z 2009 dawał radę... no cóż, nowsza technologia.
Pozostaje w takim razie OBDeleven bo w ori VCDS-a z ADAKO to raczej nie zainwestuję.
Dzisiaj jeszcze wyczytałem coś o ODIS...
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #391 dnia: 03 - Grudnia - 2024 - 17:35:03 »
Jak nie wiesz czym jest ODIS, to go nie chcesz.  ;)
 
Podziękował: doggie

Offline Paawel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Caddy III 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFSB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #392 dnia: 03 - Grudnia - 2024 - 18:17:46 »
nie wiesz czym jest ODIS
Nie wiem i pierwszy raz się z spotykam z nazwą takiego interfejsu, do tej pory używałem ryżowego klona VCDS-a i spełniał on swoje zadania w starszych autach, niestety ale zmiana floty zmusiła mnie do poszukiwania czegoś nowszego co obsłuży auto z 2019 roku.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #393 dnia: 03 - Grudnia - 2024 - 18:55:48 »
@Paawel jeśli Twoje Caddy nie ma SFD to bez problemu zrobisz wszystko chińskim VCDS opartym na procesorze ARM. Dziś kodowałem Atecę z 2017 i wszystkie sterowniki były kompatybilne łącznie z dezaktywacją start/stop zmianą progu napięcia uruchamiania, stagging zegarów i wiele innych
 

Offline saymon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RDE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #394 dnia: 15 - Stycznia - 2025 - 10:08:39 »
Szukam dla siebie jakiegoś kabla, który obsłuży stosunkowo świeże samochody. W jakim kierunku zawrócić wzrok?
Patrzę daleko na wschód, ale jest tam tego tak dużo i tak wielki rozrzut, że mam mętlik.
Czy coś takiego będzie spoko czy lepsze będzie coś innego?

https://pl.aliexpress.com/item/1005005487262993.html
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #395 dnia: 15 - Stycznia - 2025 - 12:08:15 »
Nic się nie wyświetla pod linkiem, wystarczy Tobie kabel na procesorze ATmega162
 

Offline saymon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RDE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #396 dnia: 15 - Stycznia - 2025 - 22:46:08 »
Poprawiłem link. Ten kabel jest na ARM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #397 dnia: 16 - Stycznia - 2025 - 10:51:28 »
Może być i na STM32F429 ARM, zaś Tobie do B6 wystarczy za 100 zł na ATmedze

EDIT: Nie zauważyłem że szukasz do nowych aut, patrzałem w profil i myślałem że szukać do Passat B6, w tej sytuacji oczywiści wyłacznie STM32F429 ARM z tym że całkiem nowych aut z SFD nie mówiąc o SFD2 nie obsłuży i tak w całości, jedynie sterowniki nie zablokowane SFD
 

Offline saymon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RDE
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #398 dnia: 26 - Stycznia - 2025 - 20:26:07 »
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Na dalekowschodniej stronie jest tego tyle, że ciężko się połapać... Coś takiego się nada? -> /załącznik/
Trzeba to odpalać na wirtualnej maszynie z XP na przeykład?
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #399 dnia: 29 - Stycznia - 2025 - 18:44:03 »
Osobiście gdybym potrzebował VCD$ to wybrałbym ten od "producenta"  FLY . STM 32 (300zł z wysyłką)

https://www.flyfvdi.com/products/for-eu-countries-newest-vcdscan-unlimited-vins-auto-scan-com-diagnostic-tools-vag-coding-com-hex-real-v2-stm32f429-v24-12-0-for-vw-audi-skoda-seat
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Tagi wątku: