Autor Wątek: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?  (Przeczytany 208319 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #400 dnia: 30 - Stycznia - 2025 - 18:52:51 »
SFD2 update na dziś: Czytałem na innym forum, jak ktoś do nowego auta kupił OBDEleven Pro za... 600 PLN i narzeka, że nic nie może zrobić poza skasowaniem błędów bo SFD2. Czyli bez zmian, a producent za bardzo się nie chwali, że tak jest.  :curve:
 
Podziękował: Marcino

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #401 dnia: 30 - Stycznia - 2025 - 21:22:30 »
Będzie tak dopóki właściciel OBDeleven się nie dogada z Volkswagenem w kwestii pieniędzy.
 
Podziękował: Marcino

Offline Derek777

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGB
  • Moc: 86 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: KW
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #402 dnia: 31 - Stycznia - 2025 - 08:32:17 »
Witam, nie zakładam nowego tematu bo chodzi o poradę jaki skaner diagnostyczny kupić.
Obecnie jeżdżę Polo V (6R), luty 2012, 1.4 MPI ze skrzynią 0AM.
Jaki tani skaner kupić na znanych stronkach alle... aliex... żebym mógł zrobić adaptację skrzyni i odczyt zużycia sprzęgieł?
W przyszłości ustawień obrotów (bo są malutkie), ale to pewnie drożej będzie?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #403 dnia: 31 - Stycznia - 2025 - 12:36:08 »
nie zakładam nowego tematu bo chodzi o poradę jaki skaner diagnostyczny kupić
I dobrze, bo to jest temat na takie pytania.

Jaki tani skaner kupić na znanych stronkach
Najtańszy kabel do VCDS - wystarczy Ci aż nad to.

Poczytaj temat od początku a dowiesz się wszystkiego co potrzebujesz.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #404 dnia: 31 - Stycznia - 2025 - 12:47:23 »
Jaki tani skaner kupić na znanych stronkach alle... aliex... żebym mógł zrobić adaptację skrzyni i odczyt zużycia sprzęgieł? 
Nie robi się adaptacji zużytych sprzęgieł a co do VCDS to jak przedmówca napisał wystarczy Ci zwykły VCDS na ATmedze za 25 dolarów
 

Offline Derek777

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGB
  • Moc: 86 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: KW
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #405 dnia: 01 - Lutego - 2025 - 12:08:33 »
A jeśli chodzi o ODIS to wtedy jaki kabel?
Przepraszam, nie adaptacja, tylko zdefiniowana jazda próbna...
Nie wiem czy sprzęgła są zużyte bo żadnymi błędami nie sieje (diag Bosch), ani nie szarpie przy zmianie biegów i nie ma opóźnienia przy ruszaniu, tylko te niskie obroty np ~1250obr/min na D-7 i 65km/h... a dzieje się tak od momentu dorobienia kluczyka (tak mi się przynajmniej wydaje)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #406 dnia: 02 - Lutego - 2025 - 08:56:33 »
A jeśli chodzi o ODIS to wtedy jaki kabel?
Odis współpracuje z głowicą VAS
:)
 

Offline Derek777

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Polo V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGB
  • Moc: 86 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: KW
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #407 dnia: 03 - Lutego - 2025 - 22:39:49 »
Dzięki za odpowiedź, a coś dokładniej np z aliex...?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #408 dnia: 04 - Lutego - 2025 - 14:46:46 »
a coś dokładniej np z aliex...?
Proszę,  pierwszy lepszy z brzegu Ich habe das hier gerade auf AliExpress gefunden:
€70.00 | Original Oki Full Chips 5054a V7.2.1 Bluetooth Amb2300 Scanner 5054 UDs 6154a V1.8.9V2.1 Wifi 6154 V1.6.6 Auto diagnose tool
https://a.aliexpress.com/_Ev47wrE
:)
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 188
  • Pomógł: 51
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #409 dnia: 04 - Lutego - 2025 - 15:05:29 »
5054a nie jest już wspierany przez odis.Więc musi być ten nowszy.
 

Offline cent

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #410 dnia: 05 - Lutego - 2025 - 16:37:01 »
Witam

Pytanko co kupić żeby działało.
Auto golf 7, produkcja 2019, modelowo 2020.
Którego VCDSa kupić? Na Atmedze wystarczy czy już tylko ARM?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #411 dnia: 05 - Lutego - 2025 - 22:44:44 »
ARM

Dodano:  15 - Maja - 2025  -  09:57:34
Ja mam loadera Badrax i działa stabilnie, ale podobno droższy VIIP lepszy dlaczego tego nie wiem bo się na tym nie znam, czasami musze mu podać internet, żeby coś tam się zaktualizowało aczkolwiek w Cuprze już nim wszystkiego nie zrobię z uwagi na SFD, dlatego zdecydowanie wolę OBDeleven, którym zrobię więcej niż VCDS-em
 
Podziękował: cent

Offline t-rock

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 45
  • Pomógł: 11
  • VW: T-Roc
  • Wersja: Advance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DADA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #412 dnia: 06 - Lutego - 2025 - 09:33:33 »
Kolego, czy mógłbyś rozwinąć skrót "SFD" ?
Nie wszyscy są w tej materii biegli.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #413 dnia: 06 - Lutego - 2025 - 09:34:52 »
SFD (Schutz Fahrzeug Diagnose) . Dodam, że od 2024 roku jest już SFD2 i na chwilę obecną VCDS (klon) jak i OBDeleven nie potrafią go odblokować, w przypadku OBDeleven pewnie trzeba czekać, aż producent dogada się z VW w kwestii pieniędzy za udzielenie dostępu. Szczerze to nie wiem czy nawet oryginalny VCDS potrafi odblokować SFD2
 
Podziękował: t-rock

Offline urys

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf Plus
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: UX6
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #414 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 14:15:28 »
Cześć.

Chciałbym zakupić interfejs pod golfa plusa z 2011r.
Dobrym wyborem będzie HEX na procesorze ARM, zgadza się?
Chcialbym na dzien dobry skontrolować sobie w jakim stanie jest filtr czastek stalych.
Czy cena 250zl  bedzie ok? Patrzylem glownie na OLX.
Widziałem ze potrafia sie wachac do 400zl za tą samą wersję itp.


 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #415 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 18:14:42 »
ATmega162 za 80-100 zł  w zupełności wystarczy
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #416 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 18:49:18 »
@urys

Tak jak napisał "doggie" wystarczy ci ATMEGA 162 ale STM 32 ARM jest szybszy, a ten z linku poniżej obsłuży nowsze samochody. Oczywiście w tej cenie jest bez możliwośći aktualizacji. Wersja AKP/EN 23.3.1.

https://pl.aliexpress.com/item/1005006619995582.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.48.21ef1c24E6H8Ri&gatewayAdapt=glo2pol



Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #417 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:00:31 »
Używasz tego ARM za 80-116 zł? Ja bym był ostrożny bo sprawdzone ARM kosztują jednak więcej.
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #418 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:08:53 »
Ostatnio porównywałem na  chyba Polo 2013 1.2TDI : ATMEGĘ , ARM 23.3.1 (ten) i oryginała z A....ko 24.7.1AKP.
Atmega dużo wolniejsza.
Ale na takim starym samochodzie nie za wiele można potestować. Najnowsze co pobieżnie sprawdzałem tym ARM to Skoda Kamiq 1.5 TSI  2022r.
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #419 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:18:30 »
ARM w moim Formentorze z SFD połowę modułów nie obsługuje, nawet błędów nie skasujesz, dlatego zdecydowanie bardziej przydatny jest OBD eleven. Skoda Kamiq nie jest na MQevo tak jak Golf 8 więc można jeszcze podziałać VCDS-em
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #420 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:24:28 »
Zgadzam się z tobą.
Niestety nie mam dostępu do samochodów posiadających zabezpieczenie SFD więc brak możliwości testowania.
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline urys

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf Plus
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: UX6
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #421 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:30:03 »
Dzięki.
No właśnie szukałem czegoś co może przydać się na przyszłość, więc też fajnie gdyby była opcja aktualizacji czy jakiegokolwiek wsparcia.
Nie powiem ale cena z Ali miażdżąca w stosunku do polskich ofert.
 

Offline mario11

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZGY
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #422 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 19:53:14 »
@urys

Przeczytaj mój post # 393.

Polskie oferty zawierają cło, podatek VAT i zarobek importera. :D :D :D
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 
Podziękował: urys

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #423 dnia: 20 - Lutego - 2025 - 20:02:33 »
fajnie gdyby była opcja aktualizacji czy jakiegokolwiek wsparcia.
Ale nie za 80-116 zł
 
Podziękował: urys

Offline MichauX

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf V
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSU
Odp: PROGRAM-INTERFEJS - DIAGNOSTYKA VAG - co wybrać ?
« Odpowiedź #424 dnia: 26 - Lutego - 2025 - 22:42:17 »
Cześć wszystkim.
Rozglądam się za kablem pod VCDS na ali bo mój aktualny na atmedze nie ogarnia już w 100% np Golfa 7.5 z 17 roku. Ma ktoś może jakieś sprawdzone linki na ali, bo szukając STM32F429 wyskakują mi kabelki w przedziale cenowym od 100 do ponad 300 zł i nie za bardzo wiem który wybrać :confused:
Nie do końca też rozumiem tych opcji z free albo paid update tak jak np. w tym linku poniżej:
https://pl.aliexpress.com/item/1005006100247536.html
Byłbym wdzięczny za podrzucenie jakiegoś sprawdzonego kabelka który będzie normalnie działał  :D
 

Tagi wątku: