Autor Wątek: 1.9 TD - migająca kontrolka oleju  (Przeczytany 3093 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Coyotes

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: T4
  • Model: Transporter
  • Silnik: 1.9 TD
  • Moc: 70 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
1.9 TD - migająca kontrolka oleju
« dnia: 28 - Czerwca - 2019 - 09:57:06 »
Witajcie.

Ostatnio miewam problemy ze swoim VW T4 1.9 TD z 1995 roku z przebiegiem 365 tyś. km.
Jakiś czas temu wyleciał mi cały olej przez czujnik ciśnienia oleju przy filtrze.
Po wymianie czujnika i zalaniu nowym olejem zaczęła migać kontrolka oleju oraz brzęczyk.
Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku jak odpuszczam gaz lub mam niskie obroty adekwatnie do biegu.
Znalazłem gniazdo OBD II i chciałem się spytać czy za pomocą programu VAG sprawdzę co się dzieje.
I jakie mam dokładnie ciśnienie oleju.

Pozdrawiam
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Gniazdo OBD II w Transporterze
« Odpowiedź #1 dnia: 29 - Czerwca - 2019 - 21:20:13 »
Niestety komp nie powie jakie masz ciśnienie oleju .Nie powie też w jakiej kondycji są panewki po zdarzeniu jakie opisałeś .Rozsądnym wyjściem w takiej sytuacji jest zamiast czujnika ciśnienia oleju (w głowicy )wkręcić manometr by sprawdzić jakie jest ciśnienie .Naturalnie na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach .
Jeśli okaże się że jest ok. Poszukiwania usterki należy szukać w czujniku oleju ,instalacji, liczniku .
Jak będzie słabe ciśnienie to albo remont silnika.
Na jakim oleju jest obecnie i jaki przebieg ma silnik ?
 

Offline Coyotes

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: T4
  • Model: Transporter
  • Silnik: 1.9 TD
  • Moc: 70 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: Gniazdo OBD II w Transporterze
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Czerwca - 2019 - 11:30:47 »
Auto jeździ na oleju Castrol GTX 15W40 i ma przejechane ok 356 tyś. km.
Właśnie dzisiaj mam zamiar wkręcić manometr.
A napiszesz jeszcze jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na biegu jałowym oraz po dodaniu gazu tak do ok 2000obr/min?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Gniazdo OBD II w Transporterze
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Lipca - 2019 - 04:01:53 »
Co do ciśnienia na rozgrzanym i wolnych obrotach to wszystko poniżej 1 to raczej słabo 1,5 to takie przyzwoite jak na taki przebieg .Wiadomo że po przygazowaniu wzrośnie nawet i do 3,5 do puki zawór przelewowy w pompie się nie otworzy .
W twoim wypadku najistotniejszym będzie wynik z rozgrzanego i wolnych obrotów.
 

Offline Coyotes

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: T4
  • Model: Transporter
  • Silnik: 1.9 TD
  • Moc: 70 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: Gniazdo OBD II w Transporterze
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Lipca - 2019 - 14:40:51 »
Dzięki za informacje sprawdzę wszystko dzisiaj w wolnej chwili lub jutro i dam znać co i jak wyszło.
Pozdrawiam
 

Tagi wątku: