Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6  (Przeczytany 24777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« dnia: 15 - Stycznia - 2014 - 23:52:23 »
Używany Volkswagen Passat B6

W kategoriach stylizacji nadwozia i estetyki wnętrza, Passat B6 otworzył kolejny rozdział w historii Passata - chromowana atrapa chłodnicy, lampy tylne w technologi LED i miękkie tworzywa wykończeniowe były przedsmakiem auta z wyższej półki.
Niestety dość szybko okazało się, że Passat B6 okrył się złą sławą - na tyle złą, że negatywnie wpłynęła ona na wizerunek całej marki. Samochód okazał się dużo bardziej zawodny od poprzednika - Passata B5. Problemy były na tyle duże, że w 2010 roku, Passat B6 przeszedł gruntowną modernizację, a od "starszego" modelu starano się odciąć nawet zmieniona nazwą na Passat B7.





Passat B6 - silniki benzynowe:
1.4 TSI     122 KM (wadliwy łańcuch rozrządu)
1.4 TSI     150 KM (wadliwy łańcuch rozrządu)
1.6         102 KM (prosty i idealny do gazu)
1.6 FSI     115 KM (dość trwały, bez turbo)
1.8 TSI     152 KM (spala duże ilości oleju, wadliwy łańcuch rozrządu)
1.8 TSI     160 KM (spala duże ilości oleju, wadliwy łańcuch rozrządu)
2.0 FSI     150 KM (dość trwały, bez turbo, nie nadaje się do LPG)
2.0 TFSI    200 KM
2.0 TSI     200 KM (spala duże ilości oleju)
3.2 FSI     250 KM
3.6 FSI     280 KM
3.6 FSI     300 KM


Passat B6 - silniki diesla:
1.6 TDI-CR  105 KM (lepszy następca 1.9 TDI z tą samą mocą)
1.9 TDI-PD  105 KM (zatarcia panewek BXE)
2.0 TDI-CR  110 KM (poprawiona pompa oleju ale warto do niej zaglądać)
2.0 TDI-PD  120 KM (nietrwałe wtryskiwacze i napęd pompy oleju, przypadki pękania głowic)
2.0 TDI-PD  122 KM (nietrwałe wtryskiwacze i napęd pompy oleju, przypadki pękania głowic)
2.0 TDI-PD  136 KM (nietrwałe wtryskiwacze i napęd pompy oleju, przypadki pękania głowic)
2.0 TDI-PD  140 KM (nietrwałe wtryskiwacze i napęd pompy oleju, przypadki pękania głowic)
2.0 TDI-CR  140 KM (poprawiona pompa oleju ale warto do niej zaglądać)
2.0 TDI-CR  143 KM (poprawiona pompa oleju ale warto do niej zaglądać)
2.0 TDI-PD  170 KM (nietrwałe wtryskiwacze i napęd pompy oleju, przypadki pękania głowic)
2.0 TDI-CR  170 KM (poprawiona pompa oleju ale warto do niej zaglądać)

Szczegółowe dane silników w Passacie B6

Typowe usterki:
- 1.4 TSI - problematyczny rozrząd na łańcuchu
- 1.8/2.0 TSI - spalają spore ilości oleju
- 2.0 FSI - nie akceptuje LPG
- 2.0 TDI-PD - nietrwałe pompowtryski, napęd pompy oleju, pękające głowice.
- hamulec ręczny sterowany elektrycznie - bardzo często pękają obudowy silniczków w zaciskach, co prowadzi do zatarcia ich przekładni.
- awarie elektronicznej blokady kolumny kierowniczej - prowadzą do unieruchomienia pojazdu.
 
Podziękował: irokez_vw

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #1 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 07:46:27 »
Witam.
Szukam Passata B6, co myślicie o tej ofercie ?
Czy cena jest adekwatna do jakości oraz czy jakieś nieścisłości w ofercie?

//Link przestał działać - został usunięty przez moderatora.//
 

Offline Tiger

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 341
  • Pomógł: 1
  • Marka: Renault
  • Model: Laguna
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: 120 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #2 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 09:29:37 »
Salonowe auto, jeździło po PL więc warto sprawdzić zawieszenie, powłokę lakieru miernikiem bo zapewne gdzieś, kiedyś coś
VW: Vento -> Golf II -> ?
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #3 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 11:04:09 »
Samochód sprawdzony był w stacji diagnostycznej i wszystko ok. Miernikiem również był sprawdzany i od strony pasażera nad tylnim kołem miernik wskazał od 250-350 mikronów także było coś robione ale nie wiadomo co-komis odkupywał od firmy i nie ma tego w książce serwisowej. W sobotę jadę do Volkswagena na generalne sprawdzenie tego samochodu. A jeśli chodzi o cenę to zawyżona?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #4 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 11:07:20 »
Jeżeli nie masz do niego daleko to poproś jakiegoś znawcę Passatów B6 lub kogoś z twojego otocznia z większym motoryzacyjnym doświadczeniem i chłodniejszym okiem o konsultację na żywo.

Mnie daje do myślenia:
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Sugeruje to że teraz nie jest uszkodzony ale to wcale nie znaczy że nigdy wcześniej nie był  ;)


Dodano:  28 - Listopada - 2014  -  11:10:15
A jeśli chodzi o cenę to zawyżona?

Cena nigdy nie jest zawyżona, jeżeli odzwierciedla faktyczny stan auta.
Nastaw się raczej na sprawdzenie wszystkiego a nawet więcej i jeżeli auto Ci przypasuje, to cenę zawsze możesz renegocjować ;)
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #5 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 12:24:57 »
Właśnie byłem samochód oglądać ze znajomym, który handluje samochodami od 10 lat, sprawdzaliśmy samochód miernikiem i wszystko było ok oprócz tak jak wspomniałem wyżej tylnim nadkolu. Jedyne co wzbudza podejrzenie jest to, że samochód przez pierwsze 3 lata leasingu był serwisowany w salonie firmowym Volkswagena, a później przez kolejne 3 lata był serwisowany w jakimś serwisie-nie autoryzowanym(historia po numerze VIN nie jest dostępna). Samochód nadal był w tej samej firmie. Po wykupie dalej go użytkowali tylko dlaczego nadal nie serwisowali go w Volkswagenie?
Serwis X mógł w książce serwisowej wszystko napisać i nie ma możliwości tego sprawdzić. Co o tym sądzicie? Samochód średnio przez pierwsze 3 lata robił 25 000 km, przez kolejne lata również tyle robił(ale był już serwisowany w serwisie X).
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #6 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 12:56:45 »
To akurat jest normalną rzeczą, dopóki masz gwarancje na auto to aby jej nie stracić serwisujesz auto w drogim serwisie dilerskim. Po upływie gwarancji dajesz auto do tańszego odpowiednika serwisu dilerskiego, wiekszość moich znajomych tak wlaśnie pstepuje aby uniknąć dilerskiego skubania ;)

Auto ma w tej chwili deklarowany przebieg: 147300 km, weź dostępny nr VIN i podjedź do jakiegokolwiek serwisu VAG (audi, seat, skoda, volkswagen). W serwisie (jeżeli jesteś właścicielem auta w dowodzie rej.) powinni ci podać całą historię do czasu serwisowania w autoryzowanym serwisie VW. Jeżeli nie jesteś jeszcze właścicielem to powinieneś się zwrócić do sprzedawcy który jak mniemam jest dilerem VW i powinien chcieć ci udostępnić całą historię.
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #7 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 15:20:43 »
Jutro jadę sprawdzić samochód do salonu Volkswagena. Zrobię pełny przegląd samochodu wraz z historią. W książce serwisowej, którą udostępnił kupujący przez 6 lat z takich poważnych rzeczy to: wymiana przedniej szyby, wymiana sprzęgła. Posiadam zdjęcia książki serwisowej także mogę komuś podesłać. Może wam się coś ciekawego rzuci w oczy. Nie chcę się naciąć jak każdy kupujący :)
 

Offline UCIEK

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 208
  • VW: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 113 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #8 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 15:49:11 »
Wymiana przedniej szyby to poważna sprawa, a właściwie jej dalsze następstwa. Sprawdź dokładnie karoserię wokół szyby, żebyś nie miał zonka w postaci rdzy za rok lub dwa. Źle oczyszczona i zabezpieczona karoseria i wklejona na to szyba, to najgorsze co może być.
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #9 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 15:57:41 »
Dzięki za informację. Uczulę na to jutro serwis przy sprawdzaniu stanu samochodu. Szyba zgodnie z informacjami w książce serwisowej była wymieniana 10 października 2012. Myślisz, że do tego momentu by już coś wyszło czy za krótki okres czasu?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #10 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 16:54:58 »
Dzięki za informację. Uczulę na to jutro serwis przy sprawdzaniu stanu samochodu. Szyba zgodnie z informacjami w książce serwisowej była wymieniana 10 października 2012. Myślisz, że do tego momentu by już coś wyszło czy za krótki okres czasu?

Raczej by już coś wyszło, ale różnie to bywa.
Zastanawia mnie wymiana sprzęgła, przy jakim przebiegu i z jakiego powodu było to zrobione ? Niecałe 150 tyś. na liczniku i wymiana sprzęgła, takie zdarzenie zawsze mnie zastanawia. Choć może to być normalna sprawa przy nieumiejętnym korzystaniu ze sprzęgła przez flotowego kierowcę lub kierowców.

Książkę możesz zeskanować i albo fotki wkleić na forum albo wrzucić w jakiegoś PDF tak aby można było to przeglądnąć.
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #11 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 17:28:20 »
Panowie w załączniku zdjęcia książki serwisowej. Jakby coś wam się rzuciło w oczy piszcie.

Dodano:  28 - Listopada - 2014  -  17:31:35
Firma Allcars to sprzedawca. Jak widzicie wymienili olej przy 147 000 tys.

[załącznik usunięty przez administratora]
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #12 dnia: 28 - Listopada - 2014 - 22:12:21 »
Nie jestem fachowcem ani znawcą takich książek serwisowych i nic szczególnego wartego uwagi w niej nie widzę.
Nie mniej jednak dziwi mnie wymiana sprzęgła przy 107 tyś. km w aucie benzynowym nie ciągającym przyczep.
Jestem ciekawy przyczyny takiej wymiany. Czy było to naturalne zużycie czy jakaś ukryta wada w tym modelu.

Przy tak małym przebiegu auto w środku powinno jeszcze prawie pachnieć nowością, ale to możesz już sam ocenić na miejscu po wejściu do środka  ;)
 

Offline Ujwar

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B6
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Listopada - 2014 - 10:00:33 »
Właśnie ta wymiana sprzęgła jest bardzo ciekawa. Zobaczymy czy w serwisie Volkswagena coś wyjdzie.
Po południu będę miał wszystkie informacje.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

Dodano:  29 - Listopada - 2014  -  18:18:13
Byłem sprawdzić samochód w serwisie Volkswagena i nic niepokojącego nie zauważyli. Samochód wymaga zrobienia kulku rzeczy mianowicie:
- wymiana piór do wycieraczek
- zacierają się zawiasy drzwi przednich
- brak spryskiwaczy reflektorów
- korozja na tarczach hamulcowych
- popękane odbojniki od amortyzatorów
- wyciek ze skrzyni biegów-najprawdopodobniej wyciek z dekla, który wymaga uszczelnienia
- drobne poprawki lakiernicze i szpachla w niektórych miejscach(jednak serwisant twierdzi, że jest to spowodowane obtarciami oraz jakimiś wgnieceniami). Nie był "bity".
Samochód w 99% ma oryginalny przebieg. Nikt 100% pewności nie ma :)
Uważacie, że warto wydać 34 000 tys?

Dodano:  29 - Listopada - 2014  -  18:20:11
Jeśli chodzi o te poprawki lakiernicze i szpachle to już zostało wykonane w 2013 roku. Samochód teraz nie ma praktycznie żadnych obtarć, jakieś drobne rysy w niektórych miejscach.
 

Offline rafal

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #14 dnia: 04 - Maja - 2015 - 10:21:40 »
Witajcie
Zamierzam kupić nieco młodsze auto niż obecne i zastanawiam się na Passatem B6 z lat 2007-2009.
Nie mogę jednak zdecydować czy diesel czy benzyna.
Rocznie robię ok 15 tys km, głównie miasto a poza miastem to odcinki ok 100-150 km kilka razy w miesiącu.
Chciałbym również by auto było w miarę dynamiczne, żebym nie bał się wyprzedzać.
Słyszałem że najlepsze to motory 1.9 TDI ale one mają po tylko 105 KM a to chyba sporo za mało jak na auto rozmiarów Passata, co o tym myślicie?
Sporo naczytałem się również o silniku 2.0 TDI, który to ponoć ma jakieś wady konstrukcyjne i tez lepiej go unikać a jak patrze na ulice to takich 2.0 jeździ od cholery. Druga sprawa benzyna, np 1,8 TSi tu również w necie się naczytałem że konstrukcja wadliwa i bądź tu człowieku mądry i wybierz coś.

Poradźcie coś proszę, te silniki o których się czyta ze wadliwe to naprawdę takie są ?
 

Offline merv

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł: 11
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #15 dnia: 04 - Maja - 2015 - 11:01:10 »
Diesel to powoli przeżytek i przy małych rocznych przebiegach zastanowiłbym się jednak nad mniej problematyczną benzyną. Benzynę kupisz z mniejszym przebiegiem i stosunkowo mniejszym zużyciem. Wybór należy do kupującego.
 

Offline rafal

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #16 dnia: 04 - Maja - 2015 - 11:14:51 »
No ok ale czy należy się bać tych silników 1.8 FSi ??? Szczerze pisząc to wolałbym benzynę, pewniie znajdzie się jakaś odpowiedniia instalacja LPG. Tylko naczytałem sie o tych silnikach że takie wadliwe i w ogóle.
 

Offline Kristobal

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 150
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WG
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #17 dnia: 04 - Maja - 2015 - 15:19:28 »
Ja wybrałbym 1.9 TDI.
Silnik bardzo trwały i ekonomiczny a 105 KM wystarczy do normalnej jazdy, chyba że ktoś lubi wyścigi  :)
 

Offline rafal

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #18 dnia: 04 - Maja - 2015 - 17:55:09 »
Nie potrzebuje wyścigówki ale żebym nie musiał czekać na pusty kilometr by wyprzedzić TIRa.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #19 dnia: 05 - Maja - 2015 - 08:02:11 »
Z tego co piszesz to robisz krótkie przebiegi i lepiej pasowałby Pb ale jeśli chcesz montować gaz to policz czy ci się zwróci zanim wymienisz wóz na nowszy. Najczęściej przelicza każdy cenę zakupu instalacji (z montażem) a nie dolicza droższych przeglądów, i kosztów związanych z samą instalacją (regulacje ,ewentualne naprawy). No i taki drobiazg jak to że gaz skraca życie silnika (przy tańszych instalacjach LPG). Co do awaryjności to loteria producenci o to dbają aby się psuły (z czegoś muszą żyć serwisy).
 

Offline Pablito88

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #20 dnia: 08 - Listopada - 2015 - 16:41:23 »
Witam, znalazłem fajny egzemplarz Passata B6, więc od razu zacznę od pytań:

1. Czy opłacalne jest i czy się da zmienić zwykłe lampy na biksenony skrętne i zderzak ze spryskiwaczami? Ktoś taką operację wykonywał?

2. Auto ma dziurkowane fotele czyli wentylowane ale w jaki sposób to działa bo nie widziałem żadnego przycisku oddzielnego dla wentylacji tylko dla podgrzewania? Włącza się nawiew albo klimę i co w fotelach są wiatraczki i też wentylują się?

3. Pod maską nad grillem jest naklejka coś tam "change the toothed belt every 120 000 km (chyba pasek jakiś skoro belt?) i jest Changed: date/odom.reading werkstatt/dealer/concessionnaire i licznik 110 tyś km w 2010r.

czy to co tam jest wpisane daje jakąś gwarancje że w 2010 roku a samochód jest z 2006r w Niemczech miał przejechane 110 tyś km?
Bo ogólnie teraz ma 191 tyś km i zastanawiam się czy przebieg jest realny bo od 2006 do 2011 był użytkowany w Niemczech.

4. Jak sprawdzić czy Pasat miał wymieniane wtryskiwacze (akcja serwisowa) bo każdy sprzedający się chwali w opisie że miał wymieniane a obecny właściciel nie wie i chciałbym to sprawdzić jakoś?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #21 dnia: 08 - Listopada - 2015 - 22:16:13 »
1. tego nie wiem
2. dziurkowane fotele wcale nie muszą świadczyć o ich wentylacji (możesz sprawdzić wyposażenie auta z naklejki w bagażniku lub z pomocą nr VIN w ASO grupy VAG)
3. "change the toothed belt every 120 000 km" >>> zmienić pasek zębaty co 120 000 km, z tego drugiego wynika że pasek został wymieniony: w 2010 roku przy stanie licznika 110 tyś/km (można to sprawdzić w każdym ASO grupy VAG)
4. bierzesz nr VIN pojazdu i dajesz do sprawdzenia w ASO grupy VAG (musisz posiadać dowód rejestracyjny tego auta)
 

Offline Pablito88

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #22 dnia: 08 - Listopada - 2015 - 23:20:55 »
Ok popytam.
Jeszcze pytanko techniczne czy z tych 140 KM, można podnieść moc jakoś typu jakieś wgranie jak to mówią "wirusa"?
Czy ktoś to przerabiał ?
 
Podziękował: edek112

Offline Tomek.B

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: SB
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #23 dnia: 22 - Lipca - 2016 - 03:47:48 »
Cześć.
Chce sobie zakupić Passata B6 1.8 TSI 160 km ze skrzynia DSG 2008r. 
Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie, żeby nie kupić jakiegoś szrota.
Chodzi mi szczególnie o silnik i skrzynie.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #24 dnia: 23 - Lipca - 2016 - 11:52:43 »
Jeżeli planujesz zakup Passata B6 z silnikiem 1.8 TSI i do tego ze skrzynią DSG, to albo masz pewniaka od znajomego z małym przebiegiem i idealnym stanem auta albo kompletnie nie wiesz w co się ładujesz.

Silniki 1.8 TSI spalają olej na potęgę a skrzynie DSG są dobre do przebiegu około 200 tyś. km, później skrzynia zazwyczaj nadaje się do remontu który nie jest tani w jej przypadku (około 6-7 tyś.zł). Silnik 1.8 TSI aby nie brał oleju w takich zatrważających ilościach, wymaga dostosowania tłoków do innych pierścieni i wymiany tychże pierścieni na grubsze. Te montowane przez VAG-a są niestety za cienkie i przepuszczają olej.
Link na potwierdzenie tego co napisałem: http://magazynauto.interia.pl/porady/news-olejowy-problem-silnikow-1-8-i-2-0-tsi,nId,1864800

Jeżeli nie zraża cię zużycie oleju przez ten silnik a i wielce prawdopodobny remont skrzyni DSG, to możesz kupić taka konfigurację.
Ja osobiście nie wybrałbym tego modelu Passata chyba z żadnym silnikiem, nie mówiąc o tym zestawieniu które podałeś.
 

Tagi wątku: