Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6  (Przeczytany 24781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzyszko

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #25 dnia: 24 - Marca - 2017 - 20:50:01 »
Gość ma ludzi za idiotów.
WYCENA Nr: 126/DOA/02/17
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #26 dnia: 24 - Marca - 2017 - 22:30:51 »
Proszę o wyjaśnienie rozbieżności w nr rejestracyjnym. W pierwszym linku jest WSI 06087 a w drugim linku jest w wycenie KR 4H289 .
Na pewno to te same auto?
 

Offline krzyszko

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #27 dnia: 24 - Marca - 2017 - 22:41:19 »
Tak, jest to to same auto.
Koleś odkupił od Getin Banku, skręcił, odpicował i próbuje zarobić.
Sam podesłał mi VIN, pewnie nie był świadomy, że w necie można znaleźć opinię Rzeczoznawcy.
Oczywiście udaje uczciwego.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #28 dnia: 24 - Marca - 2017 - 22:49:20 »
W takim razie napiętnować nieuczciwego sprzedawcę a jak masz chęć to zgłoś do TVN oni prowadzą program w którym ujawniają takich nie uczciwych sprzedawców. :D Ku przestrodze niech inni kupujący unikają takiej wtopy.
 

Offline krzyszko

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #29 dnia: 24 - Marca - 2017 - 22:58:00 »
Szkoda, że Policja ma w d... takie oszustwa.

Jakieś fatum mnie prześladuje, wczoraj trafiłem na kręconego o jakieś 60 tyś, dziś to samo  :evil:

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #30 dnia: 24 - Marca - 2017 - 23:10:39 »
To mało. Ja szukając auta znajomym w tamtym roku w ciągu kilku dni na 100 szt. Sharan Galaxy Alhambra z lat 2000-2010 około 70-80 szt były kręcone. To taka Polska norma.  :angry: Przykre ale z życia wzięte. Nie ma co się spodziewać ze auto ma 180 tysięcy km bo to nie realne.
Jeśli auto jest tylko skręcone np o 100tyś km a reszta jest prawdziwa i potwierdzona to warto takie auto kupić niż szukać i trafić konkretną skarbonkę.
 

Offline edek112

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 46
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AVB
  • Moc: 100 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #31 dnia: 12 - Kwietnia - 2017 - 21:44:28 »
Witam.
Przymierzam się do zmiany auta, myślę nad Passatem B6.
Jaki silnik wybrać? Dodam że jeżdżę w ciągu roku 8-10 razy Anglia-Polska-Anglia.
W okolicy u mnie jest jeden na sprzedaż ale z motorem 2.0 TDI 140 KM ale słyszałem że są bardzo awaryjne, jak to z tym jest?

 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #32 dnia: 12 - Kwietnia - 2017 - 21:57:54 »
Jednak zmiana samochodu?
Co do silnika to poszukaj zadbanego egzemplarza ze znaną historią serwisową, nawet nie polecany przez większość silnik 2,0 TDI 140 KM jak ma zrobiony napęd pompy oleju i jest sprawny a do tego ma relatywnie mały przebieg to sporo kilometrów powinien pojeździć bezawaryjnie.


red@tapatalk

 

Offline edek112

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 46
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AVB
  • Moc: 100 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #33 dnia: 12 - Kwietnia - 2017 - 22:14:44 »
Tak, jednak zmiana autka.
Trochę szkoda, bo dość dużo kasy władowałem ostatnio w mojego Passata B5.
Mogę tutaj wrzucić link do aukcji do oceny?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #34 dnia: 13 - Kwietnia - 2017 - 05:58:57 »
Link do aukcji samochodu który chcesz kupić jak najbardziej tak - co kilka par oczu to nie jedna.
Możesz też umieścić ogłoszenie sprzedaży swojego B5 w dziale giełda.
 

Offline paweloo8

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #35 dnia: 17 - Lipca - 2018 - 23:56:09 »
Witam,
co myślicie o tym modelu samochodu? Jak oceniacie awaryjność silnika?
Rok produkcji:2010

Pojemność silnika (cm3):1800
Moc (KM):160
Rodzaj paliwa:Benzyna
Nadwozie:Sedan
Skrzynia biegów:Manualna

Pytam się, bo cały czas szukam. Są różne artykuły i różne opinie.
Pozdrawiam paweloo8
 

Offline zibi1303

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 12
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #36 dnia: 18 - Lipca - 2018 - 07:54:18 »
Wiadomo że poprawione i nowe serie silników wprowadzał VW od 2012 dlatego ja bym szukał dopiero od 2013 i nowsze, ale dokładniej może sprawdź model i serie silnika to może ktoś ci coś podpowie
 

Offline paweloo8

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #37 dnia: 18 - Lipca - 2018 - 09:41:04 »
Dziękuję ;) Właśnie na nowsze mnie nie stać  :curve:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6362
  • Pomógł: 1618
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #38 dnia: 26 - Lipca - 2018 - 16:35:19 »
Właśnie na nowsze mnie nie stać 
Na starsze z nie usuniętymi wadami, chyba tym bardziej  ::)

Jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz Passata B7 z silnikiem 1.8 TSI, w którym właściciel naprawił jakościową wpadkę producenta i ma na to uczciwe potwierdzenie w postaci faktur za części i robociznę, to takie auto można po sprawdzeniu kupić.

Poczytaj: http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1835.0.html może to Ci pomoże w wyborze wersji bez problemów ;)
 

Offline adrianan4

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 3.2 FSI
  • Rej: ERA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #39 dnia: 23 - Sierpnia - 2019 - 11:16:30 »
Witam.
Przymierzam się do kupna Passata B6 3.2 4motion
Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie tego autka, jak z jego awaryjnością i z eksploatacją..?

 

Offline m4ayhem

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 137
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #40 dnia: 17 - Grudnia - 2019 - 12:02:14 »
To może patrząc wstecz ze swoją historią posiadania B6 oraz B7 (obydwa w TDI), podam parę rzeczy na które warto zwrócić uwagę przy zakupie  :

- Elektryczny ręczny (czy dobrze rozpina, czy dobrze zapina, czy automatycznie puszcza podczas ruszania)
- DPF (ja osobiście nie jestem zwolennikiem DPF, ale też nie odpinam go) łatwo akurat to sprawdzić, wystarczy zobaczyć czy jest nagar w tłumiku czy też go nie ma
- Warto sprawdzić wartości wtrysków na komputerze (raczej nie dotyczy CR, więc jednostek produkowanych po 2007/2008)
- Stan kloszy (akurat B6 ma słabej jakości plastik który łatwo matowieje, to może być przyczyną również używania zbyt mocnych żarówek, warto sprawdzić jak wyglądają lampy od środka, oczywiście w miarę możliwości)
- skrzynia dsg to już koledzy wcześniej opisali, tyle ile możemy sprawdzić sami to wyczujemy podczas jazdy próbnej czy wszystko jest ok
- W przypadku manuala, standardowo sprawdzamy "na czuja" dwumasę i sprzęgło. (to że silnik czasami wpada w drgania może być też spowodowane innymi usterkami, np. źle ustawiony rozrząd bądź wyjechane poduszki pod silnikiem)

W zależności od silnika, poczytać sobie o nim opinie, bo on w momencie konkretnej usterki jednak najwięcej kosztuje.

Ja osobiście B6 oraz B7 zrobiłem po 100kkm. Kupowałem przy przebiegach ~150kkm i żadnych przygód nie miałem.
Jedynie w B6 przy przebiegu 230kkm (zaraz przed sprzedażą  :D :evilwink:) walnęło mi turbo, więc nowy właściciel miał jeden wydatek z głowy  :)

 

Offline wojtek2626

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 8
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DJ
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #41 dnia: 30 - Stycznia - 2020 - 10:00:26 »
Przymierzam się do zakupu Passata B6 2.0 TDI-CR [CBAB] z rocznika 2010 ale z przebiegiem 320 tys. km głownie po autostradach czego można się obawiać przy takim przebiegu i jak się sprawują te silniki z przebiegiem pod około 400 tyś. km bo przewiduje posiadać to autko kilka latek.
Jeśli o elektronikę i VSDS to bez problemu dam sobie rade bo tym się zajmuje ale od strony mechaniki czego można się obawiać. Sprzęgło nie było robione jeszcze i po pierwszej jeździe nie zauważyłem dziwnego zachowania czy hałasów. 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5636
  • Pomógł: 1024
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #42 dnia: 30 - Stycznia - 2020 - 10:53:00 »
Sprzęgło nie było robione jeszcze i po pierwszej jeździe nie zauważyłem dziwnego zachowania czy hałasów
Żeby zdiagnozować DKZ to jedna jazda nie wystarczy, najlepiej hałasy słychać po dłuższej trasie jak jest wszystko porządnie rozgrzane
 Jak ma 320kkm to wręcz mało prawdopodobne aby był to oryginał a jeśli mimo wszystko jest tym gorzej dla ciebie.  Od listopada 2009 w CBAB jest już 100 mm zabierak ale mimo wszystko ja bym sprawdził jego stan i stan pompy

Dodano:  30 - Stycznia - 2020  -  10:57:07
jak się sprawują te silniki z przebiegiem pod około 400 tys

Jeśli przez te 320kkm był serwisowany w wydłużonym interwale long life to dobrze może nie wróżyć na przyszłość
 

Offline wojtek2626

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 8
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DJ
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #43 dnia: 30 - Stycznia - 2020 - 12:03:32 »
Obecny właściciel ma to auto 5lat od przebiegu 180tys i sprzęgło nie było robione, wezmę jeszcze auto i zrobię pełen scan VCDS czy wszystko jest sprawne wiadomo po zakupie rozrząd oleje fitry itd. cena jest Ok ale zawsze można sprobowac obnizyc na sprzeglo :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5636
  • Pomógł: 1024
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #44 dnia: 30 - Stycznia - 2020 - 13:28:30 »
ile kosztuje to auto?
 

Offline wojtek2626

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 8
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: DJ
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #45 dnia: 31 - Stycznia - 2020 - 14:23:38 »
Cena to 18tyś wyjściowo niby po wymianie oleju filtrow, nowe tarcze i klocki, wnętrze naprawdę az byłem w szoku bo jest w bardzo dobrym stanie kierownica tylko lekko wytarta
 

Offline m4ayhem

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 137
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #46 dnia: 02 - Lutego - 2020 - 23:17:38 »
kierownica tylko lekko wytarta
właśnie takie rzeczy jak wytarta lekko kierownica przy niby przebiegu 320 tyś km może świadczyć że coś jest na rzeczy.
mój znajomy przy wschodniej granicy handluje, auta z większym przebiegiem oczywiście do tej pory koryguje a części które widać że są zmęczone wymienia (np. kierownica, meszek itp itd) lub obszywa (np. boczki w fotelach)

Ja swojego B6 sprzedałem z przebiegiem 240 tyś (50/50 miasto/trasa) i kierownica wyglądała bardzo dobrze.
Tak samo zresztą jak większość plastików np. od otwierania szyb.

Jeśli sprzegło nie było robione przez obecnego właściciela, to zapewne było robione przez poprzedniego.
Na moje to szczerze mało możliwe żeby DKZ + sprzęgło wytrzymało ponad 320 tyś i dalej jeździ bez żadnych objawów.
 

Offline irokez_vw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 55
  • Pomógł: 14
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: ERA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #47 dnia: 03 - Lutego - 2020 - 11:11:58 »
Cześć, przez przypadek zapytałem mojego znajomego, kiedy będzie sprzedawał swojego Passat B6 2.0 TDI i dowiedziałem się, że jak chcę to mogę go od niego brać za 6 tyś.
Nie ma z takimi autami żadnego doświadczenia ale wiem, że znajomy bardzo dbał o stan techniczny, bo od paru lat, raz na miesiąc, jeździł nim do pracy w Holandii. A że jest kierowcą zawodowym, to wie jakie to ważne.

Auto to Passat B6 2.0 TDI z 2005 roku w wersji kombi z licznikowym przebiegiem 320 tyś. km.
Wyposażenie: BiXenon, doświetlanie zakrętów, podgrzewane fotele (od kierowcy nie działa), ręczna klima, ABS/ESP (oba działające), roczne opony wielosezonowe + paroletnie zimówki.
Strona techniczna: parę lat temu w czasie jazdy do Holandii, zgasł mu silnik i myślał że się zatarł ale okazało się, że wypaliło dziurę w tłoku i urwał się jeden zawór. Silnik dostał nową głowice i nowe tłoki a do tego nowe turbo. Od tamtej pory, wymieniono jeszcze sprzęgło (niestety nie wiem czy też dwumasę), 1 pompowtrysk i regularnie oleje.
Niestety nie wiem czy ten silnik (prawdopodobnie jest to 2.0 TDI BMP), posiada wadliwy napęd pompy oleju a znajomy też nie wie. Wiem też że auto od początku jak znajomy go kupił, ma wycięty DPF i bez niego sprawuje się całkiem dobrze.

Siedziałem w tym aucie przez chwilę i silnik pracował normalnie ale podczas wciskania sprzęgła był słyszany odgłos: jakby łożysko docisku hałasowało. Przy zapalaniu/gaszeniu silnika, żadnych drgań czy odgłosów nie słychać.

Jestem umówiony na jazdę próbną i wypytanie o więcej szczegółów dotyczących napraw i eksploatacji, więc coś więcej jeszcze się dowiem.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5636
  • Pomógł: 1024
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #48 dnia: 03 - Lutego - 2020 - 11:44:59 »
Niestety nie wiem czy ten silnik (prawdopodobnie jest to 2.0 TDI BMP), posiada wadliwy napęd pompy oleju
BMP ma już poprawiony napęd pompy (wiedza zaczernięta od wujka google) ale ETKA mówi, że sam zabierak ma jeszcze niestety 77 mm
 
Podziękował: irokez_vw

Offline irokez_vw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 55
  • Pomógł: 14
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: ERA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Passata B6
« Odpowiedź #49 dnia: 03 - Lutego - 2020 - 12:14:42 »
Dziękuję @doggie   :thumbup:
Czy trzeba w tej poprawionej pompie, przerabiać  "imbus" na większy czy wystarczy wymienić na nowy?
Bo jeżeli nie był jeszcze wymieniany a auto ma już nie mniej jak 320 tyś km, to chyba trzeba by było to zrobić jak najszybciej ?

Dodano:  03 - Lutego - 2020  -  12:49:11
jestem po rozmowie telefonicznej i znam więcej szczegółów:
- auto jest z maja 2006 roku
- przejechane ma 364 tyś. km (tyle pokazuje licznik)
- prę lat temu urwał się zawór i uszkodził tłok, w wyniku czego zrobiono: pełną regeneracje głowicy z nowymi zaworami, wymieniono tuleję cylindra, kompletny tłok z pierścieniami i uszkodzony pompowtrysk - koszt około 10 tyś. zł
- wymieniono turbinę na regenerowaną
- w tamtym roku wymienione zostało było kompletne sprzęgło - koszt to równe 4 tyś zł
- z lewej strony ma na drzwiach i błotniku lekkie wgniecenie (bez utraty lakieru)
- z prawej strony na 1 drzwiach ma głęboką rysę po czyimś kluczu
- od początku w Polsce ma wycięty DPF
- jeden lewy reflektor ma zmatowiały plastik (podobno to zaczęło matowieć w tamtym roku)
- w tamtym roku wymienione obydwa elektryczne silniczki hamulca ręcznego 

Gdybym musiał kupić i dołożyć taki DPF, to jakich kosztów mogę się spodziewać ?

Z góry dziękuję za wszelkie porady ;)
 

Tagi wątku: