Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I  (Przeczytany 41297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomciolek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CAWA
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #25 dnia: 21 - Czerwca - 2018 - 11:38:46 »
Jesli chodzi o ten link to nie jednego moze wprowdzic w blad, poniewaz silniki 2.0 TSI/TFSI EA888 (tzw. GEN.2) a dokladnie CAWA, CAWB sa na lancuchu a nie pasku. Nie slyszy sie o jakis agonalnych poborach oleju, pelno jest Tiguanow roczniki 2008/2009 z ponad 200 tys przebiegiem, jak juz wciaga olej to maks 1l na 10 tys km co jest wartoscia normalna. Pokazcie mi chodz jeden przyklad Tiguana po remoncie silnika z tego powodu.
Jakis czas temu probowalem cos znalezc na ten temat fora niemieckie, rosyjskie, angielskie.
Absolutnie nic nie znalazlem, baa malo kto wspomnial ze musial zrobic dolewke. A teraz poszukajcie cos na temat tego silnika w Audi :) - tragedia. Wedlug mnie problemu w Tiguanach nie ma, sam sie o tym przekonalem :)
Bardziej obawialbym sie wadliwego napinacza lancucha, o ktorym w przypadku tego silnika nikt nie wspomnial bo autor artykulu twierdzi ze tam jest pasek co jest nieprawda.
 

Offline cylinder

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #26 dnia: 17 - Sierpnia - 2018 - 11:43:40 »
Witam.

Niedługo wymieniam swoje obecne auto Audi A3 Sportback 1.9 TdI 2007 255 tyś. na VW Tiguan 2.0 TDI CR 4Motion 2010 z przebiegiem 180 tyś. Ponieważ nie miałem jeszcze do czynienie z tym silnikiem i napędem 4Motion, poradźcie co powymieniać zaraz po zakupie auta ?
Zawsze wymieniałem olej i rozrząd bo to podstawa, ale w Tiguanie jest jeszcze dodatkowo napęd na cztery łapy.
Czytałem że te silniki mają problem z pompą oleju głównie w autach audi, czy tutaj też trzeba wymienić lub ewentualnie sprawdzić.
Jeśli macie taka wiedzę to napiszcie jakie są to koszty przy tym aucie i silniku.
 
Dziękuje i proszę o wyrozumiałość jeśli coś źle napisałem.
 

Offline buba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #27 dnia: 17 - Sierpnia - 2018 - 14:49:57 »
A nie masz żadnej historii serwisowej?
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #28 dnia: 30 - Sierpnia - 2018 - 22:27:04 »
O pompie oleju nie słyszałem, ale zadbaj o Haldex'a. Kup zestaw z olejem i filtrem i wymień
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #29 dnia: 31 - Sierpnia - 2018 - 08:19:14 »
Przed zakupem postaraj się o jak najlepszą weryfikację stanu technicznego auta, a po zakupie na postawie historii serwisowej podejmiesz odpowiednie działania.



 

Offline buba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #30 dnia: 10 - Września - 2018 - 14:08:24 »

Dokładnie  :thumbup:
 

Offline Robinson

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #31 dnia: 07 - Listopada - 2018 - 13:48:17 »
Planuję zakup używanego Tiguana z 2011r.
Oprócz stanu pojazdu i wyposażenia, na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
Chodzi mi szczególnie o jakieś kody do ... no nie wiem, do radia, do immobilizera itp.
Z góry dziękuję za podpowiedź.

Dodano: 07 - Listopad - 2018 - 15:37:28
Witam,
Rozważam zakup Tiguana z 2011r. i posiłkuję się tą stroną:
http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1835.0.html
Wiem, że jest tam silnik 180KM.
Czy zatem można przyjąć, że jest to "bezpieczny" silnik?
Czy dobrze rozumiem, że jest to wersja FL?
Dziękuję za pomoc.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #32 dnia: 07 - Listopada - 2018 - 19:02:40 »
Cytat: Robinson
Planuję zakup używanego Tiguana z 2011r.
Z jakim silnikiem ?
 

Offline Robinson

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #33 dnia: 07 - Listopada - 2018 - 22:00:02 »
Z silnikiem 2.0 TSI 180KM i właśnie nie wiem, czy jest to ten wadliwy silnik, który połyka olej czy nie.
I czy jest to już wersja po faceliftingu?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #34 dnia: 09 - Listopada - 2018 - 11:44:57 »
A czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu, wyszukania jakiejkolwiek informacji na temat wadliwego silnika w modelu Tiguan I ?
Obawiam się że nie, bo nawet w tym temacie jest link do tematu o wadliwych silnikach 1.8-2.0 TSI a tam w tabelce informacyjnej nie ma wpisanego modelu Tiguan. Oprócz tego przy modelu Tiguan i Sharan, jest zamieszczony dopisek o braku sygnałów o zbyt dużym zużyciu oleju w opisywanych silnikach.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat auta które chcesz kupić, to daj tutaj link do ogłoszenia z normalnymi fotkami lub jak masz nr VIN, to na jego podstawie można to i owo się dowiedzieć ;)

Pod linkiem sporo przydatnych informacji w temacie Tiguan I: http://vw-clubpolska.pl/index.php/page,tiguan1.html

PS. Proszę nie wrzucać do załączników zdjęć na których niewiele widać a i ich przydatność dla społeczności forum jest praktycznie żadna.
 

Offline Robinson

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #35 dnia: 09 - Listopada - 2018 - 12:05:14 »
Trud sobie zadałem. Poczytałem sporo i wiem, że można rozpoznać generację po wyglądzie silnika. Niestety samochód jest 200km od mojego miejsca zamieszkania.
Nr VIN to WVGZZZ5NZCW035216
Inne informacje: Tiguan 2.0 TSI MR'12 E5, Track & Field 4 Mot, moc 132 kW
Czy na tej podstawie można określić, czy silnik jest wadliwy czy nie? Czy jedyna opcja to zajrzeć pod maskę?
Dziękuję.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #36 dnia: 09 - Listopada - 2018 - 14:01:07 »
@Robinson, z informacji zawartych w temacie o wadliwych silnikach 1.8-20 TSI serii EA888 - wynika jednoznacznie, że pomimo tego iż były montowane w wielu modelach, to nie we wszystkich występował problem z nadmiernym zużyciem oleju w silniku.
To że silnik 2.0 TSI w Tiguanie jest z wadliwej serii EA888, wcale nie przesądza o występowaniu problemu nadmiernego spalania oleju.
Jak dotąd, nikt z użytkowników Tiguanów nie zgłaszał takich problemów, więc na tej podstawie można sądzić, że problem ten nie dotyczy modelu Tiguan.

Nie slyszy sie o jakis agonalnych poborach oleju, pelno jest Tiguanow roczniki 2008/2009 z ponad 200 tys przebiegiem, jak juz wciaga olej to maks 1l na 10 tys km co jest wartoscia normalna. Pokazcie mi chodz jeden przyklad Tiguana po remoncie silnika z tego powodu.
Jakis czas temu probowalem cos znalezc na ten temat fora niemieckie, rosyjskie, angielskie.
Absolutnie nic nie znalazlem, baa malo kto wspomnial ze musial zrobic dolewke. A teraz poszukajcie cos na temat tego silnika w Audi :) - tragedia. Wedlug mnie problemu w Tiguanach nie ma, sam sie o tym przekonalem :).

Nie wiem czy ta moja odpowiedź zadowoli Cię, ale chyba o inną będzie już trudno.
Może ktoś z użytkowników Tiga I z silnikiem 2.0 TSI coś jeszcze dopisze w temacie ::)

PS. Jak będę miał wolną chwilę, to sprawdzę ten nr VIN - czy były jakieś większe naprawy przy silniku ;)
 
Podziękował: Robinson

Offline gwizdon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #37 dnia: 17 - Listopada - 2018 - 19:08:57 »
180 tys to rozrząd, pompa wodna a co 60 tyś olej w Haldex-e do wymiany, u mnie jeszcze wyszło łozysko w prawym przednim kole, tuleja gumowo-stalowa na wachaczu w przednim prawym kole, uzupełnienie oleju w skrzyni biegów, manualna, no i akumulator, jeszcze był oryginalny z 2009.
 

Offline krzyzowiec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZD
  • Rej: FZ
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #38 dnia: 23 - Stycznia - 2019 - 17:28:47 »
Cześć wszystkim.
Przymierzam się do zakupu Tiguana I po FL z grudnia 2011 - model 2012. Rozważam 2.0 TSI 180km 4motion. Przejżałem wszystkie tematy związane z identyfikacja silnika. Tutaj na forum znalazłem info, że silnik powinien być 3gen. a na stronie zagranicznej silnik CCZD jest gen. 2. Na zdjęciach silnik również pasuje do opisu 2 gen. Właściciel mówi, że dolewa ok. 1l oleju pomiędzy wymianami oleju.
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika.
Pozdrawiam


 

Offline DawidB

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZD
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #39 dnia: 24 - Stycznia - 2019 - 18:50:37 »
Cześć.
Ja mam tą jednostkę podniesiona z 180 KM do 250 KM.
Pomiędzy przeglądami dolewamy około 0,8L oleju a silnik nie ma ze mną łatwo, bo jak wiesz nie po to się modyfikuje moc żeby jeździć wolniej...

CCZD to już silnik po zmianach, poznasz po żółtym plastiku wokół bagnetu.
Polecam - dla mnie super!
 
Podziękował: krzyzowiec

Offline krzyzowiec

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCZD
  • Rej: FZ
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #40 dnia: 24 - Stycznia - 2019 - 19:35:21 »
Tutaj plastik jest brązowy, ale z numeru VIN wynika, że to CCZD, więc kolorem chyba nie ma co się sugerować ;)

Panowie, to nie jest dział ani temat na rozmowę o tuningu silnika. Rozmowę o tuningu silnika należy prowadzić w temacie, wyraźnie przeznaczonym na takie zagadnienie. Może to być dział Tiguana jak i dział Tuningu.
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #41 dnia: 06 - Czerwca - 2019 - 18:36:08 »
Witam wszystkich.
Powoli przymierzam się do zmiany mojego Sharana na nowsze i inne bardziej pasujące mi auto.
Mój wybór padł na Tiguana pierwszej generacji i dlatego mam wielką prośbę do użytkowników tego modelu.
Czym się kierować przy wyborze rocznika i samego silnika, bo na razie nie zdecydowałem jeszcze czy będzie to diesel czy benzyna ale za dieslem w moim przypadku, przemawia możliwość odliczania Vat-u i wakacyjne wyjazdy w Europę.

Byłbym wdzięczny za wszelkie pomocne wskazówki  :vwclubpolska:
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #42 dnia: 06 - Czerwca - 2019 - 19:07:03 »
Jaki rok celujewsz bo to ważne.
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 219
  • Pomógł: 59
  • VW: Sharan I 1FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #43 dnia: 06 - Czerwca - 2019 - 19:27:59 »
Nie bardzo wiem czym różni się model z przed liftingu od tego po lifcie i czy są jakiekolwiek przesłanki aby szukać nowszego po lifcie.
Czytałem w necie, że Tiguan pierwszej generacji, jest dobrze zabezpieczony przed korozją i raczej mało awaryjny, ale czy to jest prawda, to ciężko samemu zweryfikować.
Rocznik i przebieg nie jest dla mnie taki ważny, jak ogólny stan auta i zweryfikowana historia serwisowa.
Szczerze, to nie wiem w jaki rok mam celować i tego własnie chciałbym się dowiedzieć  ;)
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #44 dnia: 06 - Czerwca - 2019 - 19:37:23 »
Każdy Tiguan bodajże do 2011r 2.0Tdi ma wadliwy napęd pompy oleju. Należy wymienić imbus są firmy które to przerabiają ale trzeba o tym pamiętać. Po fl podobno nie na tego problemu. Masz również różnice w licznikach. Nie wiem ile chcesz kasy wydać ale ja bym brał po fl. Jeśli chodzi i silniki TSI to podobno do 2014 są wadliwe i drogie założenie gazu. A taki Tiguan niestety spali sporo benzyny. Ale jak byś się uparł na TSI to 2.0 moim zdaniem
 

Offline CRliner

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 175
  • Pomógł: 51
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WAW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #45 dnia: 07 - Czerwca - 2019 - 05:37:11 »
Każdy Tiguan bodajże do 2011r 2.0Tdi ma wadliwy napęd pompy oleju.
Skąd te wiadomości, bo dużo czytam na temat Tiga ale takiego info nie słyszałem jeszcze.
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #46 dnia: 07 - Czerwca - 2019 - 07:05:12 »
Może źle napisałem tu nie chodzi o tiguana tylko ogólnie o silniki VW na YT są poradniki jak to naprawić

Dodano:  07 - Czerwca - 2019  -  07:10:57
np tutaj pierwszy lepszy z brzegu film
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #47 dnia: 10 - Czerwca - 2019 - 11:42:08 »
Każdy Tiguan bodajże do 2011r 2.0Tdi ma wadliwy napęd pompy oleju

Nie każdy, po 4 listopada 2009 roku zabieraki pompy oleju mają długość 100mm (wcześniej 77 mm) i wytrzymują 400-500 tys km czyli w zasadzie cały żywot auta a wieczne nie jest nic, w necie rozpowszechniana jest panika niczym nie poparta, tak samo było na A4 klub jak mialem A4 B8, naczytają się, nie doczytają, nie sprawdzą dokładnie a potem panikę sieją
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #48 dnia: 10 - Czerwca - 2019 - 15:09:37 »
Dlatego napisałem bodajże ????
 

Offline jagrok

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WA
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana I
« Odpowiedź #49 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 17:05:08 »
Witajcie,

Mam zamiar dzisiaj sfinalizować transakcję okazało się że Tiguan CCZD jest na łańcuchu rozrządu, moc 180 KM, rok 2013, jest się czego obawiać.
Bardzo mało informacji jest o tym silniku, wątek o silnikach nie wskazuje konkretnie tego modelu, więc powinien być silnikiem OK.
Nigdzie nie spotkałem się w internecie z negatywnymi informacjami.
Na co zwrócić jeszcze uwagę, za nim wtopie sporo pieniędzy ....
 

Tagi wątku: