Autor Wątek: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III  (Przeczytany 477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waltab

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan III
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: BZA
KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« dnia: 12 - Kwietnia - 2025 - 20:12:52 »
Czy ktoś może wie czy felgi w tiguanie 2 i tiguanie 3 są takie same jeśli chodzi o rozmiary?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6388
  • Pomógł: 1639
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #1 dnia: 13 - Kwietnia - 2025 - 11:13:04 »
Są takie same.
 

Offline Tiguen

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Tiguan III
  • Model: SUV
  • Silnik: 1.5 eTSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Lipca - 2025 - 09:40:32 »
Planuję kupić komplet felg i kół zimowych. Zastanawiam się nad zakupem felg stalowych. Czy będzie jakiś problem z czujnikami ciśnienia tzn czy jak zakupie nowe to one się same połączą z samochodem?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5681
  • Pomógł: 1037
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Lipca - 2025 - 19:07:54 »
Skąd w ogóle wiesz że masz czujniki? Widziałeś je? VW od dawna stosuje pomiar pośredni z czujników ABS na podstawie różnicy w prędkości obrotowej kół. Co decyduje tym, że zamierzasz oszpecić auto zakładając stalówki?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 723
  • Pomógł: 244
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Lipca - 2025 - 20:14:12 »
Jeśli możesz wyświetlić ciśnienie w poszczególnych kołach, to potrzebujesz czujniki. (Mam w Tigu II, ale to chyba dość rzadka opcja, za dodatkową opłatą.)
W stalowych nigdy nie montowałem, choć nie widzę przeciwwskazań.
Łączą się automatycznie po krótkiej jeździe.
 

Offline Tiguen

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Tiguan III
  • Model: SUV
  • Silnik: 1.5 eTSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Lipca - 2025 - 20:33:49 »
Po przeczytaniu dzisiaj kilku wątków raczej chyba nie zdecyduje się na stalowe, po prostu zastosuję na zimę zamiast 18 - 17 aluminiowe. To ciekawe co powiedziałeś o czujnikach, myślałem ze są zwykłe tpms w kołach. Mam Tiguana Elegance z 2024 roku, rok modelowy 2025. Mogę sprawdzić czy ciśnienie jest w porządku, ale nie pokazuje mi konkretnych wartości. Idzie to w jakiś sposób sprawdzić bez ściągania opony z felgi?


Dodano: Wczoraj o 07:22:11
Chatgpt chyba się nie myli:
Tak, Volkswagen Tiguan 2024 trzeciej generacji (czyli model MQB Evo) ma system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) – ale jest to system pośredni (iTPMS), czyli bez fizycznych czujników w kołach.

Typ TPMS: pośredni (indirect TPMS – iTPMS)

System nie korzysta z czujników ciśnienia w zaworach kół.

Zamiast tego używa czujników ABS i ESP, które mierzą prędkość obrotową każdego koła.

Gdy jedno koło obraca się szybciej (bo ma mniejszy obwód – czyli spadło w nim ciśnienie), system wykrywa to jako potencjalny problem.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 723
  • Pomógł: 244
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #6 dnia: Wczoraj o 11:18:52 »
Jeśli nie możesz sprawdzić ciśnienia w poszczególnych kołach, to na 100% masz pośredni. Jest on oparty na prędkości obrotowej kół z czujników do ABS. Jeśli jakieś koło zaczyna szybciej się kręcić od pozostałych, gdy jedziesz na wprost, to znaczy, że jest mniej powietrza. Działa to też odwrotnie, tzn. jeśli zacisk się zablokuje, tarcze się rozgrzewają (mi rozgrzały się kiedyś do czerwoności), koło się rozgrzewa, więc kręci się wolniej. Wtedy zapala się tylko lampka (miałem tak w Skodzie) i nie ma informacji, które koło sprawdzić bo nie ma pewności w czym problem. Masz też wtedy przycisk "reset", który należy użyć po pompowaniu lub wymianie kół/opon.
Pomiar bezpośredni był jak pisałem dostępny jako opcja w Tigu II, bo mam. Wątpię by nie był oferowany w Tigu III - możesz sprawdzić w cenniku. Nie ma wtedy "reset". Na marginesie: część nowych stosunkowo tanich chińczyków ma w standardzie.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5681
  • Pomógł: 1037
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #7 dnia: Wczoraj o 16:53:12 »
Na marginesie: część nowych stosunkowo tanich chińczyków ma w standardzie.
Oby dobrze działały i nie świrowały co się zdarza, dlatego mi wystarczy system pośredni.

Dodano: Wczoraj o 16:54:28
Po przeczytaniu dzisiaj kilku wątków raczej chyba nie zdecyduje się na stalowe, po prostu zastosuję na zimę zamiast 18 - 17 aluminiowe.
Dobra decyzja!

Dodano: Wczoraj o 17:25:40
Idzie to w jakiś sposób sprawdzić bez ściągania opony z felgi?

Widać po kominku wentyla
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 723
  • Pomógł: 244
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #8 dnia: Wczoraj o 17:28:06 »
W systemie bezpośrednim dochodzi jeszcze koszt wymiany czujników, które mają wbudowaną, niewymienialną baterię. Montaż też zapewne więcej kosztuje. Jeśli ktoś ma komplet kół zimowych to 2x.
Zapewne krzyczy jak nie ma czujników, wiec przejście na system pośredni wymagałoby programowania... 
Ogólnie fajny bajer. Szczególnie lubię oglądać jak wzrasta ciśnienie, gdy opony się rozgrzewają w długiej trasie w upały. Przy czym jest to oczywiście w dużej mierze zbędna zabawka. (Kupowałem auto z placu, więc nie zastanawiałem się czy warto brać.)
Póki co u mnie po 5 latach oryginalne czujniki i zero problemów.
 
Podziękował: doggie

Offline PiotrWie

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 1
  • VW: Caddy V
  • Silnik: 1,5TSI
  • Moc: 116 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: KOŁA-FELGI-OPONY - Tiguan III
« Odpowiedź #9 dnia: Wczoraj o 20:56:37 »
Mi się raz przydały - złapałem gumę 20 km od domu ale powietrze uciekało tak powoli że pojechałem na stację benzynową, dopompowałem do 2,5 bara i jadąc obserwowałem jak spada. Gdy dojechałem do kolejnej stacji miałem 0,9 bara, dobiłem znowu i dojechałem do domu gdzie spokojnie zmieniłem koło. Czujniki w 11- letnim samochodzie nadal działają - to znaczy od trzech lat świeci kontrolka uszkodzenia systemu ale wyświetlacz pokazuje prawidłowo ciśnienie.

Wysłane z mojego RMX5051 przy użyciu Tapatalka

PiotrWie
 

Tagi wątku: