Siema, awaria auta w sobotę po południu, to chyba najgorsze co mogło mnie spotkać
Więc tak, poszedłem dzisiaj do auta i nakręciłem filmik z palącą się kontrolką silnika:
Co ciekawe, kontrolka świec żarowych nie pojawiła się, tak samo jak wcześniejszy komunikat "Engine Workshop".
Otworzyłem maskę, zdjąłem plastikową osłonę i cyknąłem parę fotek.
Fotka poglądowa, co i gdzie znaleźć w silniku 2.0 TDI 140 KM [CBAB]
Nie ruszałem nią a tylko dotknąłem palcami, tą wyczkę na samym dole zdjęcia, która jak mniemam, jest od EGRa.
Widać jakieś czarne zacieki.
Dotknąłem też wtyczki EGR (tak sądzę) i ponownie odpaliłem silnik:
Jak widać na filmiku, kontrolka silnika przestała się palić
Jadę za chwilę na przejażdżkę po obwodnicy i zobaczę, co się wydarzy.
W między czasie, prośba do
@tomnaj84 - na podstawie zamieszczonych zdjęć, zrób listę czynności (punkt, po punkcie), co odkręcić i czym czyścić EGR. Mam w domu benzynę, słoiczki i pędzelki a do tego zmywacz do hamulców, nie wiem co może się jeszcze przydać ale warto to wiedzieć przed rozebraniem silnika
Spróbuję jutro z rana, wyciągnąć go i ocenić stan - jak będzie potrzeba, to od razu wszystko wyczyszczę.