Autor Wątek: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR  (Przeczytany 1497 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Cześć.

Mój Tiguan I 2.0 TDI 140 KM [CBAB] 2008r. przebieg 224 888 km dał mi 2-lata spokoju i dzisiaj postanowił zastrajkować na dojeździe do domu - na MFA wyświetliło mi napis "Engine Workshop" i zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych - skasowałem błąd - wyłączając/włączając stacyjkę i dodatkowo wyskoczyła kontrolka silnika. W czasie mrugania kontrolki świec żarowych, silnik nie chciał przyśpieszać ale po skasowaniu błędu jechał normalnie.





Podłączyłem VCDSa i poniżej zamieszczam wyniki skanowania:
Adres 01: Silnik (CBA)       Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 997 016 K    HW: 03L 906 022 G
   Komponent: R4 2,0L EDC G000SG  6202 
   Weryfikacja: --H01---    Numer seryjny: VWX7Z0H13NJ0GP
   Kodowanie: 0000172
   Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
   VCID: 3A7B87EF755F905BCD-806E

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
049682 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy
               U0212 - 000 - Brak komunikacji - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 255
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 222 770 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 19:47:55

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 2093 /min
                    Prędkość: 28.0 km/h
                    Temperatura: 16.2*C
                    Napięcie: 14.14 V
                    Bity binarnie: 00000000
                    Moment obrotowy: 81.0 Nm
                    Temperatura: 30.6*C

049493 - Brak komunikacji z zestawem wskaźników
               U0155 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 254
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 224 035 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 14:24:11

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 2116 /min
                    Prędkość: 28.0 km/h
                    Temperatura: 16.2*C
                    Napięcie: 14.14 V
                    Bity binarnie: 00000000
                    Moment obrotowy: 84.0 Nm
                    Temperatura: 30.6*C

001027 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
               P0403 - 000 - usterka - Sporadyczny - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 10100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 254
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 224 882 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 16:42:15

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1886 /min
                    Prędkość: 61.0 km/h
                    Obciążenie: 20.4 %
                    Obciążenie: 14.9 %
                    Lambda: 37.9 %
                    Ilość powietrza/Obr.: 295.0 mg/suw
                    Temperatura: 81.9*C

Kody gotowości: 1 1 0 0 0

Zawór recyrkulacji spalin (N18) to słynny EGR ale nie miałem jeszcze z nim do czynienia i tak naprawdę to nie wiem od czego miałbym zacząć.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Luty - 2024 - 07:21:01 »
No to nie wesoło, najpierw sprawdź samą wtyczkę i kable czy nie uszkodzeń spowodowanych przez gryzonie, bo wygląda to razem na uszkodzenie sterownika bądź wiązki CAN. A wnoszę to po tym jak zgłasza brak komunikacji. Do tego objaw utraty mocy i migające świece, to info że może być uszkodzone oprogramowanie. 
Na początek zrób, sprawdź czy wykona nastawy podstawowe EGR.
Może być zabity sądzą i nie może się do końca otworzyć albo zamknąć.
Co do zaworu na 18 jest na podszybiu a właściwie przed, sprawdź jego cienkie przewody podciśnienia.

Sprawdź też działanie elektrozaworu:
- odłączyć elektrozawór chłodnicy gazów spalinowych
- podłączyć wtyk 2 do ujemnego bieguna akumulatora.
- podłączyć na krótko wtyk 1 do dodatniego bieguna akumulatora
Powinien klikać a najpierw sprawdź oporność między wtykami. Sprawdź też czy dochodzi napięcie do wtyczki pomiędzy 11.5 a 13.5V.  Jeden wtyk jest od prądu drugi leci do sterownika silnika - na którymś powinien być prąd.
A ostatnia rzecz to sprawdzenie łączności między zaworek a sterownikiem silnika.
Do tego trzeba wypiąć wtyczkę ze sterownika i znaleźć wejście a47.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: pretor

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Luty - 2024 - 10:51:46 »
Jeśli wiązki nie są pogryzione tak jak sugeruje @tomnaj84 to spróbowałbym wyczyścić EGR z nagaru bo jeśli nikt przez ponad 200 tys. km tam nie zaglądał to będzie masa "asfaltu". Błąd jest sporadyczny więc może jeszcze uda się go uratować. Ja czyściłam EGR w 3008 przy 100 tys. km i już sporo było "szlaki"

Dodano:  04 - Luty - 2024  -  10:54:52
Poza tym błędów za bardzo bym z sobą nie łączył bo występują w innym czasie przy innych przebiegach
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #3 dnia: 04 - Luty - 2024 - 13:10:07 »
Siema, awaria auta w sobotę po południu, to chyba najgorsze co mogło mnie spotkać  :evil:

Więc tak, poszedłem dzisiaj do auta i nakręciłem filmik z palącą się kontrolką silnika:



Co ciekawe, kontrolka świec żarowych nie pojawiła się, tak samo jak wcześniejszy komunikat "Engine Workshop".
Otworzyłem maskę, zdjąłem plastikową osłonę i cyknąłem parę fotek.

Fotka poglądowa, co i gdzie znaleźć w silniku 2.0 TDI 140 KM [CBAB]


Nie ruszałem nią a tylko dotknąłem palcami, tą wyczkę na samym dole zdjęcia, która jak mniemam, jest od EGRa.


Widać jakieś czarne zacieki.


Dotknąłem też wtyczki EGR (tak sądzę) i ponownie odpaliłem silnik:



Jak widać na filmiku, kontrolka silnika przestała się palić  ::)

Jadę za chwilę na przejażdżkę po obwodnicy i zobaczę, co się wydarzy.

W między czasie, prośba do @tomnaj84 - na podstawie zamieszczonych zdjęć, zrób listę czynności (punkt, po punkcie), co odkręcić i czym czyścić EGR. Mam w domu benzynę, słoiczki i pędzelki a do tego zmywacz do hamulców, nie wiem co może się jeszcze przydać ale warto to wiedzieć przed rozebraniem silnika  ;)

Spróbuję jutro z rana, wyciągnąć go i ocenić stan - jak będzie potrzeba, to od razu wszystko wyczyszczę.

 

Offline jurek05

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DBL
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #4 dnia: 04 - Luty - 2024 - 13:55:14 »
Miałem ten sam numer z EGR-em,ale silnik CFFB.EGR jest u mnie ulokowany za silnikiem i bez podnośnika lub kanału nie ma do niego dostępu.Poza tym jego demontaż jest bardzo utrudniony.Stając przed wyborem-czyścić go,czy kupić nowy wybrałem tą drugą opcję
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #5 dnia: 04 - Luty - 2024 - 15:33:48 »
Panowie, 18 km po mieście, z tego ze 12 km po obwodnicy z ostrym przyspieszaniem do 120 km/h i żadnego błędu - silnik pracuje normalnie, tak jak do tej pory i nie wiem, co o tym myśleć  ::)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #6 dnia: 04 - Luty - 2024 - 15:39:53 »
Może faktycznie coś buszowało pod maską, albo zaworek N18 łapie zwiechy. 
Osobiście sprawdź sam zawór, jak opisałem, jeden z wężyków idzie do EGR a konkretnie do sterowania w twoim przypadku taką gruszką,  więc możliwe że sama grucha bądź cięgno łapie zwieche bądź się blokuje bo jest wyrobione.
Jeśli masz trochę czasu to zdejmij rurkę która idzie z chłodnicy spalin i zobacz co się dzieje na zaworze recyrkulacji, czy jest dużo sadzy , czy jest suche czy mokrawe. Można zrobić sprawdzenie samego zaworu i sprawdzić jego prace .



Dodano:  05 - Marzec - 2024  -  15:31:00
I na fotce poniżej cięgno z chłodnicy spalin i z drugiej strony wejście wężyka podciśnienia z zaworka n18

Gesendet von meinem SM-S918B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Luty - 2024 - 18:09:05 »
Może na początek, zacznę od wyciągnięcia i kontroli zaworu EGR  :D
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Luty - 2024 - 19:39:12 »
Chłodnicy nie musisz wyjmować, nie jest zintegrowana, natomiast żeby wyczyścić zawór pozycja H4 musisz zdjąć wąż powietrza doładowanego, zdjąć przepustnice 3 śruby, odkręcić przewód (rurkę)  zaznaczoną na kolor żółty, która idzie od chłodnicy do zaworu recyrkulacji z czujnikiem położenia a następnie 3 śruby od danego zaworu. 
Osobiście zaczął bym od sprawdzenia N18.
Warto się zaopatrzyć w nowe uszczelki od przepustnicy i zaworu EGR.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #9 dnia: 04 - Luty - 2024 - 23:41:31 »

Osobiście zaczął bym od sprawdzenia N18.
Warto się zaopatrzyć w nowe uszczelki od przepustnicy i zaworu EGR.
Jak go sprawdzić i czy masz jakieś nr tych uszczelek - bo zanim zacznę robotę, chciałbym wszystko skompletować.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #10 dnia: 05 - Luty - 2024 - 03:18:13 »
Jak go sprawdzić
Podłączyć wtyk 2 do ujemnego bieguna akumulatora. Podłączyć na krótko wtyk 1 do dodatniego bieguna akumulatora. Powinien klikać a najpierw sprawdź oporność między wtykami.
I sprawdź też czy dochodzi napięcie do wtyczki   pomiędzy 11.5 a 13.5V. 
Jeden wtyk jest od prądu drugi leci do sterownika silnika. Także na którymś powinien być prąd.
A ostatnia rzecz to sprawdzenie łączności między zaworek a sterownikiem silnika.
Do tego trzeba wypiąć wtyczkę ze sterownika i znaleźć wejście a47.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #11 dnia: 06 - Luty - 2024 - 11:37:34 »
Dzięki za instrukcje ale nie odpowiedziałeś mi na 2 pytania:
- czym i jak wyczyścić EGR z nagarów ?
- nr tych podkładek/uszczelek?



O ile z uszczelkami sobie poradziłem i właśnie jadę je odebrać, to chciałbym wiedzieć czy przy okazji  kupić coś specjalnego do rozpuszczenia nagaru  ?

PS. Wczoraj po zrobieniu w sumie około 50 km, żółta sprężynka, ponownie zaczęła mrugać ale żadnych spadków mocy nie zauważyłem.


 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #12 dnia: 06 - Luty - 2024 - 12:12:08 »
czym i jak wyczyścić EGR z nagarów ?
Osobiscie uzywam preparatu do czyszczenia silników z firmy MaxGear. póznej szczoteczka i wydrapac reszte, nastepnie powietrze pod cisnieniem , benzyna do czyszczenia hamulców pod cosnieniem i znów powietrze. Częściowo można zrobić kąpiel w koncentracie tego srodka z maxgear z gorącą wodą.

Dodano:  06 - Luty - 2024  -  12:14:26
nr tych podkładek/uszczelek?
nr 5, 03L 131 547 B
nr 2  03G 131 547 C
ewentualnie nr 10 069 131 547 D
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #13 dnia: 05 - Marzec - 2024 - 18:18:51 »
Cześć.
Tydzień temu, przy przebiegu 225 150 km, zdemontowałem zawór EGR wraz z przepustnicą i wyczyściłem go:
- DEMONTAŻ i czyszczenie zaworu EGR w 2.0 TDI 140 KM (CBAB)

Od momentu czyszczenia zaworu EGR, przejechałem 700 km po różnych drogach z różnymi prędkościami  - wynik, to brak wcześniejszych komunikatów i błędów a silnik chodzi i mam wrażenie, że ciut lepiej niż wcześniej  :D

Nie kasowałem jeszcze starych błędów i nie robiłem adaptacji EGR ale jutro z rana podłączę VCDSa i postaram się to wykonać.

@tomnaj84 , wielkie dzięki za profesjonalną i duchową pomoc w trakcie akcji z EGR  :vwclubpolska:
 
Podziękował: tomnaj84

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #14 dnia: 05 - Marzec - 2024 - 22:26:26 »
 :bry:  nie ma za co.  Najważniejsze że pacjent się unormował. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #15 dnia: 05 - Kwiecień - 2024 - 11:22:32 »
Zapomniałem dopisać a było to już ze 2 tygodnie temu:
- VCDS podłączony,
- błędy skasowane,
- zrobiony test EGR,
- zrobiona adaptacja EGR.

Od czasu czyszczenia EGRa minął już ponad miesiąc a w tym czasie przejechałem 1365 km - silnik pracuje dobrze i nie ma żadnych wcześniejszych błędów.

Jestem ciekaw, jakie czynniki mają decydujący wpływ na większe lub mniejsze osadzanie się sadzy na dolocie i zaworze EGR ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #16 dnia: 05 - Kwiecień - 2024 - 11:55:14 »
Jeżdżenie na niedogrzanym silniku, nieprawidłowe dawkowanie wtryskiwaczy (tzw. lanie), spalanie przez silnik oleju silnikowego
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #17 dnia: 05 - Kwiecień - 2024 - 12:06:56 »
@doggie
Co tygodniowej jazdy do sklepów, na niedogrzanym silniku, nie jestem w stanie wyeliminować całkowicie i pewnie wszyscy mamy podobnie. Niestety taki urok życia w mieście.

   
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #18 dnia: 05 - Kwiecień - 2024 - 13:35:04 »
Jeszcze pytanie o stan wizualny mojego zaworu EGR i przepustnicy - jest bardzo dużo sadzy czy mało?
Można domniemać, że było już czyszczone czy to normalny stan jak na 225 tyś. km ?






 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOMUNIKAT: Engine Workshop - Check Engine + kontrolka świec żarowych - EGR
« Odpowiedź #19 dnia: 05 - Kwiecień - 2024 - 19:25:31 »
Widziałem o wiele bardziej zawalone po 200 tys. km przebiegu. Mój w 1.6 Blue HDi po 100 tys. km wyglądał gorzej a ja robiłem trasy 65 km do pracy.
 

Tagi wątku: