1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Strona główna
Forum
Zaloguj się
Rejestracja
Forum VW Club Polska - grupa VAG
VOLKSWAGEN :: WARSZTAT
Jetta
Jetta VI
AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy [Jetta VI]
« poprzedni
następny »
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy [Jetta VI] (Przeczytany 1222 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy [Jetta VI]
«
dnia:
14 - Grudnia - 2022 - 13:54:47 »
Cześć.
Jakie parametry, powinien mieć akumulator do Jetta VI 1.4 TSI, 150 KM [CDZA] z systemem StartStop.
Czy w Jetta VI, potrzeba kodować, po wymienianie akumulatora, jakaś adaptacja przez kompa, czy wszystko samo się dzieje?
Wiem, tylko że powinien być to aku EFB (Enhanced Flooded Battery).
Zapisane
Pawel123
:: StartLine
Wiadomości: 1
Pomógł: 16
VW: Touran II
Silnik: 1.6 TDI
Moc: 151 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: ZGL
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #1 dnia:
14 - Grudnia - 2022 - 14:14:28 »
Tak trzeba pokazać że jest nowy aku na pokładzie. Ja bym zapodał agm. Są dużo lepsze. Aczkolwiek w swoich autach mam i efb I agm. Efb już działa chyba 5 lat a agm dopiero drugi rok. Żadnych problemów nie odnotowałem. Kręcą jak szalone.
Zapisane
Podziękował:
antekmuszka
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #2 dnia:
14 - Grudnia - 2022 - 15:33:43 »
W jaki sposób, jest opcja w kompie czy w serwisie muszą podpiąć pod kompa przy wymianie?
Zapisane
Frodo
Clubowicz
Wiadomości: 727
Pomógł: 244
VW: Tiguan II
Wersja: R-Line
Silnik: 2.0 TSI
Kod: DKTA
Moc: 230 KM
Skrzynia: DSG-7
Napęd: 4x4
Rej: KR
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #3 dnia:
14 - Grudnia - 2022 - 15:35:07 »
AGM należy dodatkowo zakodować jako AGM (nie zawsze się da, w zależności od sterownika) i gorzej znoszą wysoką temperaturę - mniejszy problem w TDI, większy w TSI. U mnie w Tigu dali dodatkową izolację na akumulator AGM, której przypuszczam, że normalnie nie ma. Mimo to po 3 latach fabryczny jest już w kiepskim stanie. Ogólnie szału nie ma z jakością nowych akumulatorów, nawet tych "premium".
Dodano: 14 - Grudnia - 2022 - 15:36:57
@antekmuszka
Przez OBD II, albo oni albo Ty jeśli masz VCDS lub OBD 11.
Zapisane
Podziękował:
antekmuszka
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #4 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 08:02:36 »
Chyba będę musiał wymienić aku. Kwestia wtedy EBF czy AMG, ma znaczenie jaki typ mam teraz i wziąć taki sam? Chyba najlepsze rozwiązanie?
Dzisiaj miałem taką akcję, auto garażowane, ok robię ostatnio nieduże odcinki rzędu 15km do pracy, 15km powrót do domu.. rano po odpaleniu i przejechaniu 2km, auto zaczęło delikatnie szarpać i zaczął migać check. Po przejechaniu kolejnych 500m, auto przestało drżeć i check przestał migać. Zredukowałem z 4 biegu na 3, dałem mocniej i jakby problem zniknął. Po dojechaniu do pracy, zgasiłem i odpaliłem silnik. Pojawił się komunikat "Awaria Start-Stop" po wyłączeniu z palca SS, komunikat znika, po włączeniu go, komunikat od razu się pojawia.
Zapisane
doggie
Clubowicz
Wiadomości: 5746
Pomógł: 1057
Marka: Cupra
Model: Formentor
Wersja: Sport
Silnik: 1.5 TSI
Kod: DPCA
Moc: 175 KM
Skrzynia: DSG-7
Napęd: FWD
Rej: GKA
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #5 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 10:13:17 »
Cytat: antekmuszka w 15 - Grudnia - 2022 - 08:02:36
i wziąć taki sam?
Wziąć taki sam i urządzeniem diagnostycznym zakodować nowy akumulator
Zapisane
Pawel123
:: StartLine
Wiadomości: 1
Pomógł: 16
VW: Touran II
Silnik: 1.6 TDI
Moc: 151 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: ZGL
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #6 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 11:08:52 »
Wszystko zależy od ceny. Za ile efb a za ile agm. Agm jest raczej trwalszy. Nie jest narażony na oderwanie płyt od wstrząsów itp sprawy. Generalnie bardziej żywotny i mocniejsze parametry ma agm. Mój agm niby 74 Ah I chyba 700 A pokazał ponad 900 amper prądu jak był nowy.
Zapisane
Podziękował:
antekmuszka
Frodo
Clubowicz
Wiadomości: 727
Pomógł: 244
VW: Tiguan II
Wersja: R-Line
Silnik: 2.0 TSI
Kod: DKTA
Moc: 230 KM
Skrzynia: DSG-7
Napęd: 4x4
Rej: KR
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #7 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 11:11:16 »
@antekmuszka
, Start-stop może zostać wyłączony z powodu słabego akumulatora. Natomiast szarpanie, drżenie, check engine itp. to osobny problem do rozwiązania - można zacząć od odczytu błędów, ale to inny temat...
Co do akumulatora, to zgadzam się z
@doggie
Zapisane
Podziękował:
doggie
,
antekmuszka
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #8 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 16:00:10 »
Podpiąłem aku i taki wynik
Zapisane
doggie
Clubowicz
Wiadomości: 5746
Pomógł: 1057
Marka: Cupra
Model: Formentor
Wersja: Sport
Silnik: 1.5 TSI
Kod: DPCA
Moc: 175 KM
Skrzynia: DSG-7
Napęd: FWD
Rej: GKA
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #9 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 16:26:44 »
Nie jest najgorzej, ja mam 63% i odpala od strzału.
Zapisane
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #10 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 17:18:14 »
U mnie odpala od strzału, ale pojawiły się objawy j.w.
Zapisane
Pawel123
:: StartLine
Wiadomości: 1
Pomógł: 16
VW: Touran II
Silnik: 1.6 TDI
Moc: 151 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: ZGL
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #11 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 17:31:53 »
@doggie
Ten test to w jakich okolicznościach robiłeś?
W sensie pojechałeś autem z tym aku wymontowanym czy
poprostu
podjechałeś i oni sprawdzili tak ten aku testerem?
Można by troszkę popracować nad tym aku i go wpierw rozładować do 10.5 volta i potem naładować i po
idstaniu
sprawdzić testerem. Tylko musiałbyś mieć
jakus aku
na podmiankę.
Zapisane
antekmuszka
:: TrendLine
Wiadomości: 75
Pomógł: 7
VW: Jetta VI
Wersja: Highline
Silnik: 1.4 TSI
Kod: CDZA
Moc: 150 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #12 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 17:33:29 »
Auto stało parę godzin, podjechałem 2km do serwisu i test.
Zapisane
Pawel123
:: StartLine
Wiadomości: 1
Pomógł: 16
VW: Touran II
Silnik: 1.6 TDI
Moc: 151 KM
Skrzynia: MT
Napęd: FWD
Rej: ZGL
Odp: AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy
«
Odpowiedź #13 dnia:
15 - Grudnia - 2022 - 17:58:02 »
Pomiar nic nie warty.
Trzeba aku naładować
odczekac
minimum 24 godziny a najlepiej 48 godzin.
Wtedy aku pod pachę i do testera. Ale myślę że jak rozładujesz ten aku i potem go naładujesz to się rozbudzi ten twój akumulator.
Czyli do uratowania.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
Tagi wątku:
Forum VW Club Polska - grupa VAG
VOLKSWAGEN :: WARSZTAT
Jetta
Jetta VI
AKUMULATOR - wybór, wymiana, problemy [Jetta VI]
Wystąpił błąd podczas dziękowania
Dziękując...