Autor Wątek: 1.4 TSI: polecane i odradzane  (Przeczytany 67865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3183
  • Pomógł: 134
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
1.4 TSI: polecane i odradzane
« dnia: 23 - Lipiec - 2016 - 19:22:25 »
Silnik 1.4 TSI: polecane i odradzane

Silnik 1.4 TSI to nie jest jeden silnik, to cała rodzina: postaram się wyjaśnić, które wersje jednostki 1.4 TSI można spotkać w najpopularniejszych modelach grupy VW i które z nich są godne rekomendacji.

Rodzaje silnika 1.4 TSI

1.4 Twincharger - ZDECYDOWANIE ODRADZANY
Seria: EA111
Napęd rozrządu: łańcuch
Lata produkcji: 2005-2015
Rodzaj zasilania: bezpośredni wtrysk benzyny
Rodzaj doładowania: turbosprężarka i kompresor mechaniczny Roots
Pojemność: 1390 cm
Moc: 140-185 KM
Moment obr: 220-240 Nm

W pogoni za mocą i momentem obrotowym stworzono jednostkę 1.4 litrową wersję TSI Twincharger z turbosprężarką i kompresorem mechanicznym Roots. Silnik zadziwia mocą i oszczędnością paliwa, ale niestety zadziwia też licznymi poważnymi awariami.

Problemy:
- niezałączający się kompresor
- wypalanie się pierścieni
- brak kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach)

Wersje silników 1.4 TSI Twincharger - EA111
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMoment obrotowyKodOkres prod.Modele
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V140 KM220 Nm/1500 obr/minBMY2006-2015Golf Plus, Jetta V, Touran I
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V150 KM240 Nm/1500 obr/minCAVA, CTHA2008-2015Alhambra II, Ibiza,
Sharan II, Tiguan I
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V160 KM240 Nm/1500 obr/minCAVD, CNWA,
CTHD, CTKA
2006-2016Beetle, CC, EOS, Golf IV,
Passat B7, Scirocco III,
 Tiguan I FL
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V170 KM240 Nm/1750 obr/minBLG, CAVB,
CTHB
2005-2015Golf V, Golf Plus, Jetta,
Touran I
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V180 KM250 Nm/2000 obr/minCAVE, CTHE2010-2015Ibiza, Fabia RS, Polo V GTI
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V185 KM250 Nm/2000 obr/minCAVG, CTHG,
CTJA
2011-2014Audi A1

Silnik wycofany z produkcji w 2015 r.


1.4 Turbo - WARUNKOWO POLECANY
Seria: EA111
Napęd rozrządu: łańcuch
Lata produkcji: 2007-2015
Rodzaj zasilania: bezpośredni wtrysk benzyny
Rodzaj doładowania: turbosprężarka
Pojemność: 1390 cm
Moc: 122-131 KM
Moment obr: 200-220 Nm

Silnik zadebiutował w 2007 r. jako uproszczona wersja 1.4 TSI Twincharger. Ma tylko turbosprężarkę, ale podczas jazdy trudno zauważyć rożnicę między wersja podwójnie doładowana  o mocy 140 KM a 125-konnym wariatem turbo.

Problemy:
- zbyt mało trwały łańcuch rozrządu, który wytrzymuje 60-80 tyś. km a później domaga się wymiany wartej ponad 1000 zł.
Dotyczy to głównie silników oznaczonych kodem fabrycznym CAXA wyprodukowanych przed rokiem 2010.

Wersje silników 1.4 TSI - EA111
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMoment obrotowyKodOkres prod.Modele
1.4 TSIturbo1390 cm³ben. R4/16V122 KM200 Nm/1500 obr/minCAXA2007-2012Golf V/VI, Passat B6, Scirocco, Tiguan
Seat Toledo, Skoda Oktavia II, Yeti
1.4 TSIturbo1390 cm³ben. R4/16V150 KM240 Nm/1500 obr/minCAVA, CTHA2008-2015Alhambra II, Ibiza,  
Sharan II, Tiguan I

Silnik wycofany z produkcji w 2015 r.


1.4 Turbo - POLECANY
Seria: EA211
Napęd rozrządu: pasek
Lata produkcji: 2012-
Rodzaj zasilania: bezpośredni wtrysk benzyny
Rodzaj doładowania: turbosprężarka
Pojemność: 1395 cm
Moc: 125-150 KM
Moment obr: 200-250 Nm

Zupełnie nowa rodzina silników EA211. Zmieniono nawet pojemność skokową. Całkowicie przekonstruowano rozrząd, stosując pasek zamiast łańcucha. Silnik zadebiutował w 2012 r. wraz z prezentacją Golfa VII i zastąpił serię EA111.

Problemy:
- na razie nie stwierdzono poważniejszych awarii

Wersje silników 1.4 TSI - EA211
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMoment obrotowyKodOkres prod.Modele
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V122 KM200 Nm/1400-4000 obr/minCMBA, CPVA08/2012-09/2014Golf VII, Jetta VI
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V125 KM200 Nm/1400-4000 obr/minCZCA04/2014-00/0000Golf VII, Jetta VI,
Passat B8, Tiguan II
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V125 KM220 Nm/1500-3500 obr/minCZDB05/2015-01/2016Tiguan I,
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V140 KM250 Nm/1500-3500 obr/minCHPA, CPTA08/2012-04/2014Golf VII
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V150 KM250 Nm/1500-3500 obr/minCZEA, CZDA08/2012-04/2014Golf VII, Passat B8,
Tiguan I, Sharan II
                                   


Trzeba uczciwie powiedzieć że panika wywołana awariami wczesnych egzemplarzy 1,4 TSI była przesadna. Silnik którego naprawdę trzeba się wystrzegać, to 1,4 TSI Twincharger w wersjach 140-160 i 180 KM, wyprodukowanych przed 2012 r. We wczesnej wersji z pojedynczym doładowaniem problemem jest mała trwałość napinacza łańcucha rozrządu. Wersja z paskiem zamiast łańcucha jest polecana.

Temat wątku został zasugerowany artykułem z tygodnika Motor nr 28/2016


   
 

Offline magik2014

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Auto: Inne
  • Model: Astra
  • Silnik: 1.6
Silniki TSI aktualizacja
« Odpowiedź #1 dnia: 11 - Marzec - 2017 - 17:53:54 »
Witam,
przymierzam się do kupna nowego samochodu. Jako, że 99% jeżdżę po mieście wybór padł na benzynę. Problem pojawił się gdy zacząłem czytać o silnikach. TSI mają fatalne opinie i są odradzane. Oczywiście sprawa dotyczy tych z początku produkcji. Przeszukałem już chyba cały internet i nie znalazłem jednoznacznych opini, czy te po modernizacji są już ok.

Jakie jest Wasze zadanie o tych silnikach po 2013r ?
Czy silnik 1.4 tsi 150km lub 160km można brać bez obaw ?
Czy tak taki silnik nie jest za mały na samochód o takiej masie jak Passat kombi ?
 

Tagi wątku: 1.4 TSI EA111 EA211 twincharger turbo