VW Golf VII [AU] (2012-2019)


Volkswagen Golf VII - siódma generacja produkowana od sierpnia 2012 roku, a sprzedawana od listopada.
4 września 2012 roku koncern Volkswagen pokazał w Narodowej Galerii Berlinie kolejną generację pojazdu, która oficjalnie zadebiutowała na targach Paris Motor Show 2012. Auto powstało na platformie MQB podobnie jak trzecia generacja Audi A3, trzecia generacja Seata Leona i trzecia generacja Skody Octavia.

W porównaniu do swojego poprzednika auto jest bardziej przestronne z większą kabiną oraz bagażnikiem. Golf oferuje więcej systemów bezpieczeństwa: m.in. system multikolizyjny, który automatycznie będzie wyhamowywać pojazd w celu uniknięcia kolizji, system adaptacyjnego tempomatu, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz system automatycznego parkowania i rozpoznawania znaków drogowych.

Z zewnątrz linia auta wyostrzyła się. Podobne nadwozie do poprzednich dwóch generacji Golfa podkreślają nowe reflektory oraz linia okien.

Golf VII zdobył tytuł „World Car of the Year 2013”. Już wcześniej Golf VII zdobył również tytuł Car of the Year 2013 wyprzedzając Toyotę GT86/Subaru BRZ oraz Volvo V40.

W marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie została zaprezentowana nowa jednostka napędowa, zasilana sprężonym gazem ziemnym (CNG). Volkswagen Golf wyposażony w taki silnik będzie oznaczony jako 'TGI BlueMotion'. W połowie 2013 roku Volkswagen zaprezentował najbardziej oszczędną wersję tego modelu. Golf 1.6 TDI Bluemotion dysponuje mocą 110 KM i na jednym baku ma przejeżdżać 1560 km, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 3,2 l/100 km.

W czerwcu 2013 roku Volkswagen zaprezentował wersję kombi – Variant. Cechuje się ona bagażnikiem o pojemności 605 l, po złożeniu oparć tylej kanapy kanapy wzrasta ona do 1620 l. Dostępne jest siedem jednostek napędowych, wszystkie wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie.

Oprócz modeli z napędem na przednią oś, w 2013 roku producent do oferty dołączył wersje z napędem na cztery koła, czyli 4Motion.

W sierpniu 2013 roku Volkswagen zaprezentował najmocniejszą odmianę auta - Golfa R. Samochód otrzymał przeprojektowany silnik 2.0 l TSI - zmieniono m.in tłoki, głowicę i kolektory. Zmiany pozwoliły na osiągnięcie mocy 300 KM i maksymalnego momentu obrotowego 380 Nm. Golf R - w zależności od zastosowanej przekładni - rozpędza się do 100 km/h w 5,1 s (dla wersji z ręczną) lub 4,9 s (dla DSG) i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sprzęgła Haldex 5-generacji. Samochód w wersji R pojawił się w salonach przed końcem 2013 roku.

W 2013 roku, na Salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie producent zaprezentował wersję Sportsvan. Producent zapewnia, że koncepcyjny Volkswagen Golf Sportsvan będzie wyposażony w jeden z sześciu silników o mocy od 85 do 150 KM.

W październiku 2016 roku zaprezentowana została wersja po face liftingu. Przekształcone zostały detale tj. chromowane listwy oraz wloty powietrza. Reflektory przednie otrzymały zupełnie nowy układ diod LED, a także dynamiczne kierunkowskazy. Klasyczne zegary deski rozdzielczej pojazdu zastąpione zostały tzw. wirtualnym kokpitem, czyli 12,3-calowym wyświetlaczem, odświeżony został także umieszczony centralnie ekran dotykowy, który w najbogatszej wersji ma przekątną 9,2-cala. Do listy wyposażenia opcjonalnego pojazdu dopisano asystenta jazdy w korku, system Emergency Assist oraz system parkowania z przyczepą (Trailer Assist). Przy okazji liftingu do gamy benzynowych jednostek napędowych dodano silnik 1.5 TSI dostępny w dwóch wariantach mocy: 130 oraz 150 KM.

Golf VII Alltrack
Na bazie Golfa VII Variant, w 2017 roku wprowadzono wzmocnioną wersję z lekko podwyższonym zawieszeniem, dodatkowymi okładzinami nadwozia, przednią osłoną podwozia i napędem na wszystkie koła, a także innymi drobnymi zmianami mechanicznymi.
W Golfi Alltrack znajdziemy 4 różnej mocy silniki: 1.8 TSI 180 KM, 1.6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150, 2.0 TDI 184 KM.
Standardowe wyposażenie wersji Alltack, obejmuje reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, 17-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wszystkie fotele pokryte są skórą a przednie są podgrzewane.
Golfa VII Alltrack, wyposażono w usługę Car-Net Security & Service, która zapewnia zdalny dostęp do pojazdu - blokowanie/odblokowywanie drzwi, pomoc w lokalizacji skradzionego pojazdu, informacje o lokalizacji ostatniego zaparkowania. Volkswagen e-Golf
Na bazie Golfa VII zaprojektowano całkowicie elektryczną wersję e-Golf, która weszła do produkcji i sprzedaży wiosną 2014r. Auto posiada silnik elektryczny o mocy 85 kW (odpowiednik 115 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 140 km/h. Akumulatory wystarczają na przejechanie do około 190 km. Ładować można albo w ciągu kilku godzin z instalacji domowej, albo z punktów szybkiego ładowania CCS w ciągu 30 minut (do 80% pojemności).

Volkswagen Golf GTE
W lutym 2014 roku Volkswagen zaprezentował hybrydową wersję Golfa - model GTE. Samochód wyposażony jest w benzynowy silnik 1,4 l TSI o mocy 150 KM wspomagany jednostką elektryczną. Sumaryczna moc układu napędowego to 204 KM - maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Auto ma zasięg około 930 km i może się pochwalić świetnymi osiągami. Sprint do 100 km/h trwa 7,6 s - prędkość maksymalna to 210 km/h. W trybie hybrydowym zasięg wynosi około 50 km. Akumulatory o pojemności 8,8 kWh ładować można bezpośrednio z sieci - pełny cykl trwa około 3,5 h. Samochód trafi do sprzedaży przed końcem 2014 roku.


Chronologia zmian

2014 rok
Lipiec: do października 2015: model specjalny „Edition“ z okazji 40-urodzin modelu Golf. Wyposażenie Highline zostało połączone z jasnoszarymi 17-calowymi aluminiowymi felgami Singapore-Felgen-Design, reflektorami ksenonowymi z diodowymi światłami do jazdy dziennej, tempomatem ACC, ParkPilot, czujnikiem martwego pola z asystentem parkowania, fotelami sportowymi w kolorze Volcano-Braun z skórzaną tapicerką (boczki skóra i środkowy siedziska alcantara), podswietlane progi, pakiet Licht & Sicht-Paket, Spiegelpaket, Multifunktionsanzeige Premium, radio Composition Media, specjalny jasno brązowy lakier "Light Brown Metallic".
Październik: model specjalny „Cup” - wyposażenie Comfortline zostało połączone z innymi opcjonalnymi funkcjami wyposażenia, które niemal funkcjonalnie i optycznie osiągają poziom Highline.
Grudzień: model specjalny „Lounge“- dostępny do grudnia 2014 - wyposażenie Comfortline zostało połączone z funkcjami opcjonalnym.

2015 rok
Grudzień: do listopad 2016: model specjalny „ALLSTAR“.

2016 rok
Styczeń: model specjalny GTI „Clubsport“ i GTI „Clubsport S“.
Wrzesień: Golf R360S (tylko Szwajcaria) - ekskluzywne wyposażenie „R360S” obejmuje: oprócz zwiększenia wydajności (z ABT Sportline), 17-calowe kompletne zimowe koła „Dijon”, znaczek „R360S” z tyłu i folia w Carbon styl. Ponadto istnieje sportowy Volkswagen "R Chronograph". Oprócz ekskluzywnego wyposażenia „R360S” standardowe wyposażenie obejmuje system nawigacji „Discover Pro”, kamerę cofania, proaktywny system ochrony pasażerów, adaptacyjny układ sterowania zawieszeniem DCC i elektrycznie regulowany fotel kierowcy.
Grudzień: do listopada 2017 model specjalny „Sound“ - oprócz wyposażenia Comfortlin 16-calowe felgi aluminiowe „Woodstock”, przyciemnione tylne szyby, światła przeciwmgielne, plakietki "Sound" na słupku "B" lub błotniku, progi drzwi z napisem „Sound”, tapicerka foteli w aktywnym designe „Equalizer” z kontrastującym wykończeniem kolorystycznym + ozdobne szwy, dodatkowe chromowane dodatki, standardowa klimatyzacja Climatronic, ParkPilot, pakiet zimowy, podgrzewane fotele przednie.

2017 rok
Kwiecień: Na bazie wersji Golf Variant wprowadzono uterenowiony model Alltrack z napędem 4Motion i sprzęgłem Haldex 5-generacji.
Grudzień: do grudzień 2018 - model specjalny „Join“. Wyposażenie Comfortlin: 16-calowe felgi aluminiowe „Woodstock”, przyciemnione szyby tylne i tylne 65%, światła przeciwmgielne, system monitoringu otoczenia „Front Assist“ z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, system nawigacji „Discover Media“, serwis internetowy Car-Net „Guide & Inform“.

2019 rok
Styczeń: model specjalny „IQ.DRIVE“.
Styczeń: model specjalny GTI „TCR“ - podstawą modelu jest Golf VII GTI Performance ale GTI TCR to bardziej auto wyścigowe z mocą 290 KM.
Marzec: zaprzestanie produkcji GTD - dostępne są tylko pojazdy magazynowe.
Kwiecień: zaprzestanie produkcji wersji 3-drzwiowej, dostępna jest tylko wersja 5-drzwiowa.
Listopad: od 15 listopada, dostępne są już tylko pojazdy magazynowe, jednak e-Golf i Variant, są nadal swobodnie konfigurowalne i można je zamówić.
Grudzień: zakończenie produkcji.



Dane techniczne:

Silniki benzynowe
Silnik Seria Poj. skok. Typ silnika Moc Max. Moment Obr. Kod Okres produkcji Norma Rynek
1.0 TSI EA211 999 cm³ R3/12V 85 KM 175 Nm/2000-3000 obr/min CHZK
DKRA
03/2017-12/2019 Euro 6 EU
1.0 TSI EA211 999 cm³ R3/12V 110 KM 200 Nm/2000-3500 obr/min CHZC 12/2016-08/2018 Euro 6 EU
1.0 TSI EA211 999 cm³ R3/12V 115 KM 200 Nm/2000-3500 obr/min CHZD
DKRF
04/2015-12/2016 Euro 6 EU
1.2 TSI EA211 1197 cm³ R4/16V 85 KM 160 Nm/1400-3500 obr/min CJZB 08/2012-03/2017 Euro 6 EU
1.2 TSI EA211 1197 cm³ R4/16V 105 KM 175 Nm/1400-4100 obr/min CJZA 08/2012-04/2014 Euro 6 EU
1.2 TSI EA211 1197 cm³ R4/16V 110 KM 175 Nm/1400-4000 obr/min CYVB 04/2014-03/2017 Euro 6 EU
1.4 TGI EA211 1395 cm³ R4/16V 110 KM 200 Nm/1500-3500 obr/min CPWA 04/2013-05/2018 Euro 6 EU
1.4 TSI EA211 1395 cm³ R4/16V 122 KM 250 Nm/1400-4000 obr/min CMBA
CPVA
CXSA
08/2012-04/2014 Euro 5 EU
1.4 TSI EA211 1395 cm³ R4/16V 125 KM 250 Nm/1400-4000 obr/min CZCA 04/2014-03/2018 Euro 6 EU
1.4 TSI
ACT
EA211 1395 cm³ R4/16V 140 KM 250 Nm/1500-3500 obr/min CHPA
CPTA
08/2012-04/2014 Euro 5 EU
1.4 TSI
ACT
EA211 1395 cm³ R4/16V 150 KM 250 Nm/1500-3500 obr/min CZEA
CZDA
04/2014-06/2017 Euro 6 EU
1.5 TGI EA211
evo
1498 cm³ R4/16V 130 KM 200 Nm/1500-4000 obr/min DHFA 01/2019-05/2020 Euro 6d
TEMP-EVAP
EU
1.5 TSI
ACT
EA211
evo
1498 cm³ R4/16V 130 KM 200 Nm/1500-4000 obr/min DACA
DPBA
07/2017-05/2020 Euro 6 EU
1.5 TSI
ACT
EA211
evo
1498 cm³ R4/16V 150 KM 250 Nm/1500-3500 obr/min DADA
DPCA
03/2017-05/2020 Euro 6 EU
1.8 TSI EA888 1798 cm³ R4/16V 170 KM 270 Nm/1600-4200 obr/min CXB 06/2014-00/2019 - *USA
1.8 TSI
Alltrack
EA888 1798 cm³ R4/16 180 KM 280 Nm/1350-4500 obr/min CJSB 04/2015-05/2018 Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 220 KM 350 Nm/1500-4400 obr/min CHHB 03/2013-02/2017 Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI"
Performance
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 230 KM 350 Nm/1500-4600 obr/min CHHA 02/2017-05/2018
03/2013-02/2017
Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI"
Performance
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 245 KM 370 Nm/1600-4300 obr/min DLBA 02/2017-12/2019 Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI"
Clubsport
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 265 KM 350 Nm/1700-5300 obr/min CJXE 01/2016-02/2017 Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI"
Clubsport S
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 310 KM 380 Nm/1700-5300 obr/min CJXG 09/2016-02/2017 Euro 6 EU
2.0 TSI
"GTI TCR"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 290 KM 370 Nm/1600-4300 obr/min DNUC 01/2019-12/2019 Euro 6 EU
2.0 TSI
"R"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 300 KM 380 Nm/1800-5500 obr/min CJXC 11/2013-02/2017 Euro 6 EU
2.0 TSI
"R"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 300 KM 380 Nm/1800-5500 obr/min DNUE 12/2018-02/2020 Euro 6d
TEMP-EVAP-ISC
EU
2.0 TSI
"R"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 310 KM 400 Nm/1800-5500 obr/min CJXG
DJHA
02/2017-08/2018 Euro 6 EU
2.0 TSI
"R360 S"
EA888
3gen.
1984 cm³ R4/16V 360 KM 460 Nm/1800-5500 obr/min CJXC 09/2016-02/2017 Euro 6 EU
Silniki diesla
1.6 TDI-CR EA288 1598 cm³ R4/16V 90 KM 230 Nm/1400-2700 obr/min CRKA
CLHB
04/2013-05/2020 Euro 5 EU
1.6 TDI-CR EA288 1598 cm³ R4/16V 105 KM 250 Nm/1500-2750 obr/min CLHA 08/2012-04/2014 Euro 5 EU
1.6 TDI-CR EA288 1598 cm³ R4/16V 110 KM 250 Nm/1500-3000 obr/min CRKB 06/2013-04/2017 Euro 6 EU
1.6 TDI-CR EA288 1598 cm³ R4/16V 115 KM 250 Nm/1500-3000 obr/min DDYA
DGTE
04/2017-05/2020 Euro 6 EU
2.0 TDI-CR EA288 1968 cm³ R4/16V 150 KM 320 Nm/1750-3000 obr/min CRBC
CRLB
CRBB
08/2012-04/2014 Euro 6 EU
2.0 TDI-CR EA288 1968 cm³ R4/16V 150 KM 340 Nm/1750-3000 obr/min CRMB
DCYA
DEJA
CRLB
04/2014-05/2020 Euro 6 EU
2.0 TDI-CR
GTD
EA288 1968 cm³ R4/16V 184 KM 380 Nm/1750-3250 obr/min CUNA 03/2013-02/2019 Euro 6 EU
Silnik benzynowy + elektryczny (GTE)
1.4 TSI GTE EA211 1395 cm³ R4/16V
elektryczny
GTE
150 KM
102 KM
204 KM
250 Nm/1500-3500 obr/min
330 Nm
350 Nm
CUK
CUKB
08/2014-03/2018 Euro 6 EU
*Tylko dla Ameryki Północnej

Wersje wyposażeniowe:
City
Trendline
Comfortline
Highline
R-Line
GTD
GTE
GTI

Edycje specjalne:
Allstar
Cup
Edition 40
GTI „Clubsport"
GTI „Clubsport S"
GTI Performance
GTI „TCR“
IQ.DRIVE
Join
Lounge
R360S
R Chronograph
Sound

Typy nadwozia:
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy variant (kombi)
5-drzwiowy variant (Alltrack)

Wymiary:
Długość:   4255 mm hatchback, 4560 mm kombi
Szerokość: 1799 mm
Wysokość:  1452 mm
Roz.Osi:   2637 mm, 2635 mm kombi

Masa własna:
1205-1375 kg 1285-1574 kg kombi

Pojemność bagażnika:
380-1270 L
343-1233 L 4x4
605-1620 L kombi
345 L e-Golf

Poj. zbiornika paliwa:
50 L

Poj. zbiornika AdBlue:
12 L

Skrzynia biegów:
5-biegów manual  - 1.0 TSI 85 KM / 1.2 TSI 85 KM / 1.8 TSI 172 KM / 1.6 TDI 90/105/110/115 KM
6-biegów manual  - 1.0 TSI 110/115 KM / 1.4 TSI/TGI 110/140/150 KM / 1.5 TGI 130 KM / 1.5 TSI 130/150 KM / 2.0 TSI 220/230/245/265/300/310/360 KM / 1.6 TDI 105/110 KM / 2.0 TDI 150/184 KM
6-biegów DSG     - 1.8 TSI 180 KM / 2.0 TSI 220/230/265/300/360 KM / 2.0 TDI 150/184 KM
7-biegów DSG     - 1.0 TSI 110/115 KM / 1.2 TSI 85/105/110 / 1.4 TGI 110 KM / 1.4 TSI 122/125/140/150 KM / 2.0 TSI 245/290/300 KM / 1.6 TDI 105/110/115 KM / 2.0 TDI 150/184 KM
6-biegów automat - 1.8 TSI 170 KM (Ameryka Północna)

Rodzaj napędu:
- przedni
- 4motion

Rozmiar opon:
195/65 R15
205/55 R16
205/50 R17
225/45 R17
225/40 R18
225/35 R19

Rozmiar felg:
15" 6.0J ET43 (stal)
16" 6.0J ET48 (stal)
16" 6.5J ET46 (stal)
15" 6.0J ET45 (alu)
16" 7.0J ET45 (alu)
17" 7.5J ET45 (alu)
18" 8J   ET44 (alu)
19" 8.5J ET45 (alu)
19" 8.5J ET46 (alu)

TABELA ROZSTAWU ŚRUB